duntelco1
مشاوره تحصيلي

روش هاي صحيح درس خواندن براي ششم دبستاني ها

از جمله اين روش ها مي توان به موارد زير اشاره داشت :

تندخواني

تند خواني يكي از روش هاي صحيح در درس خواندن است. اما شايد براي شما سوال باشد كه چگونه؟ زماني كه ما يك مطلب را تند مي خوانيم، به ذهن اجازه فكر كردن به مطالب ديگر را نمي دهيم. اگر ما يك مطلب را آهسته مطالعه مي كنيم، وقت اضافه به ذهن مي دهيم و ذهن از همين وقت اضافه براي فكر كردن به مطالب و موضوعات متفرقه استفاده مي كند و در نتيجه حواس پرتي ايجاد مي شود. تندخواني موجب تمركز حواس مي شود و اين تمركز ما را در يادگيري بهتر ياري مي كند.

عبارت خواني

عبارت خواني به معناي خواندن عبارات و جملات به جاي خواندن كلمات است. در اين روش بايد سرعت خواندن را با سرعت انديشيدن هماهنگ كنيم. اگر اين هماهنگي و سرعت وجود نداشته باشد، ذهن از فعال بودن باز مي ماند و مسائل ديگر، ذهن را به خود مشغول مي كند.

خواند اجمالي

نمونه گيري صحيح از نكات مهم و اساسي و صرف نظر كردن از جزئيات را خواندن اجمالي مي گويند. در اين روش، خواننده بايد مطالب و نكات مهم را از جزئيات و مطالب اظافي كتاب درسي جدا كرده و آنها را سامان دهي كند و سپس به مطالعه بپردازد. با هدف گذاري و مشخص نمودن زمان مطالعه و ميزان دشواري كتاب، مي توان به بالا بردن دقت و تمركز حواس كمك كرد.

خواندن تجسسي

كسي كه به دنبال چيزي مي گردد، حتما به آن دست پيدا مي كند. خواندن تجسسي، طراحي انواع سوالات جزئي و كلي و مطالعه دقيق براي دست يابي به پاسخ اين سوالات است. خواندن تجسسي به دانش آموز كمك مي كند كه مطالب دشوار و سخت را تجزيه و تحليل نموده و مفاهيم را بهتر درك كند. هدف خواندن تجسسي، گسترش دامنه ي تمركز است. مطالعه ي درس ها به اين روش، علاقه ي دانش آموزان را نسبت به درس بيشتر مي كند و باعث مي شود كه دانش آموز مطالب درسي را به حافظه بسپارد. اين روش از طريق تحريك حس كنجكاوي، براي غلبه بر تنبلي و كسلي به دانش آموز كمك مي كند.

منبع: روش هاي صحيح درس خواندن (ششم دبستان)

امتیاز:
بازدید:
[ ۴ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۴۷:۲۳ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی