duntelco1
مشاوره تحصيلي

روز قبل از آزمون سراسري | بايدها و نبايدها

براي روز قبل از كنكور سفارش مي شود روزي با آرامش و تفريح سپري شود. اما به شرطي كه نيروي فكري داوطلب تبديل به اضطراب نشود. رعايت نكات زير مي تواند باعث كاهش اضطراب و تنش گردد:

1- در صورت نياز به مطالعه، فقط بايد به  دوره نكات مهم و خلاصه نويسي ها پرداخت.  تورق كتاب ها كافي است و نيازي به دوره مطالب گنگ يا پيچيده نيست.

2- بهتر است قبل از برگزاري آزمون  نسبت به شناسايي حوزه امتحاني اقدام نموده و اين امر را موكول به روز آزمون ننمود.

3- تمام وسايل مورد نياز ( شناسنامه، كارت ورود به جلسه، ساعت مچي، پاك كن، مدادتراش، 2تا3 عدد مداد سياه مناسب و نرم، دستمال كاغذي، سنجاق، بطري آب و شكلات(نرم نباشد) يا خرما) آماده شود. حتما شماره داوطلبي را در جايي يادداشت نموده تا در موقع اعلام نتايج از آن استفاده شود.

4-از آنجايي كه در كنكور سرعت به همراه دقت مورد توجه است بنابراين داشتن خواب كافي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. لذا از انجام كار هايي همچون تمرين و مطالعه در شب‌ هاي باقيمانده به كنكور كه سبب ايجاد استرس و خستگي در سيستم ايمني بدن مي شود بايد پرهيز شود .

5-استفاده كردن از نوشيدني‌ هاي آرام‌ بخش نظير چاي سبز، بادرنجبويه ، اسطوخودوس و سنبل طيب و گل گاوزبان كه سبب كاهش استرس  و افزايش آرامش در داوطلبان مي گردد.

6-عدم مصرف داروهاي خواب آور در شب قبل از امتحان و استفاده از دم نوش ها براي تسكين سردرد.

7- داوطلب بهتر است شام را بين ساعت 8 تا 10 ميل كرده و پس ازيك دوش آب ولرم ، بين ساعت 10 تا 12 شب بخوابد.

تغذيه روز قبل از آزمون سراسري

داوطلبان مي بايست شام سبك ميل كرده و از مصرف غذاهايي كه با روغن طبخ شده، فست‌فودها و غذاهاي پرحجمي كه هضم آن نياز به فعاليت بيشتر روده و معده دارد و كنسروها پرهيز كنند.خوردن غذاهايي كه اسيد هاي چرب امگا 3 دارند باعث مي شود مغز بهتر و عميق تر عمل كند پس بهتر است ماهي كه سرشار از امگا3 است در برنامه غذايي گنجانده شود.

از خوردن قهوه، چاي ونوشابه گازدار حدود 6 ساعت قبل از خواب شب كنكور، اجتناب شود. موز و سيب در كاهش افسردگي و خستگي بسيار مفيد هستند.توصيه مي شود خرما كه ميوه اي انرژي زا است، حتما” در وعده غذايي باشد.

روز آزمون سراسري

تغذيه روز آزمون

خوردن خوراك عدسي در صبح كنكور بسيار به آرامش در طول كنكور كمك مي كند. اگر داوطلبي عدسي دوست ندارد پنير، گردو، خرما و كنجد به همراه عسل و نان تازه صبحانه كاملي براي صبح آزمون خواهد بود.به آن دسته از شركت كنندگان در كنكور كه نمي توانند صبحانه بخورند توصيه مي شود خوردن كشمش، خرما و موز را فراموش نكنند به علاوه گردو نيز به علت داشتن فسفر و انرژي بالا دركنار پسته و بادام براي بي اشتهايي روز كنكور مفيد هستند. به آن دسته از داوطلباني كه آزمون آنها بعداز ظهر برگزار مي شود سفارش مي شود كه 2 ساعت قبل از حضور در آزمون وعده غذايي خود را بخورند.

لوازم مورد نياز

1-هر دواطلب براي حضور در جلسه آزمون سراسري بايد پرينت كارت شركت در آزمون و اصل كارت ملي و يا اصل شناسنامه عكس‌دار به همراه داشته باشد.

2- چند مداد نرم و پررنگ، مداد تراش، مداد پاكن و يك سنجاق يا سوزن

3- آب پرتقال و شكلات يا خرما

4-ساعت مچي

5-دستمال كاغذي

نكات لازم براي حضور در جلسه

1- حداقل نيم ساعت قبل از زمان برگزاري كنكور در محل آزمون حاضر شوند.

2-كارت امتحان را به لباس خود الصاق نمايند.

3- بعد از ورود به جلسه آزمون و صندلي خود را  پيدا كرده و مستقرشوند.

4-به محض دريافت پاسخ‌نامه مي‌بايست شماره آن را با شماره صندلي و شماره كارت شركت در آزمون خود مقايسه كنند تا مطمئن شوند بين آنها هيچ اختلافي نيست. در صورت مشاهده تفاوت بي درنگ موضوع را به نزديك‌ترين مراقب جلسه اطلاع داده و موضوع را پيگيري و اختلاف برطرف شود.

5- براساس دستوري كه از بلندگو پخش مي‌شود نسبت به تكميل مندرجات جدول زير پاسخ‌نامه شامل نام و نام خانوادگي و غيره با مداد سياه نرم و پررنگ اقدام و آن را امضاء كنند.

مي توانيد زمان توزيع كارت ورود به جلسه آزمون سراسري و زمان دقيق اعلام نتايج كنكور سراسري را از طريق سايت مجموعه تحصيلي دانتل پيگيري كنيد.

مديريت زمان در روز آزمون سراسري

  • بر روي يك سؤال و يا يك د‌‌رس خاص وقت زياد‌‌ نگذاريد‌‌ ؛ لازم است براي هر قسمت از سؤال وقت معيني اختصاص د‌‌اده شود. بهتر است سؤال‌ها را به ترتيبي كه د‌‌ر د‌‌فتر‌چه‌ سؤال آمد‌‌ه، البته با رعايت مد‌‌يريت آزمون، پاسخ د‌‌اده‌‌ تا نگراني و سر‌د‌‌ر‌گمي ايجاد نشود‌‌.
  • اصل اساسي مد‌‌يريت آزمون اين است كه ابتد‌‌ا به سؤالات ساد‌‌ه و به‌ترتيب پاسخ د‌‌اده شود و سؤالات نيمه‌مشكل و مشكل و وقت‌گير را علامت‌د‌‌ارنمود ؛ سپس به حل سؤالات نيمه‌مشكل پرداخته‌‌ و بعد د‌‌ر‌صورت د‌‌اشتن وقت سراغ سؤالات وقت‌گير و يا مشكل رفت‌‌.دانش‌آموزان در سر جلسه آزمون سراسري ابتدا سؤالات آسان را پاسخ بدهند و مواردي كه شك دارند را به وقت اضافه موكول كنند چراكه مواجهه با سؤالات سخت موجب اضطراب بيشتر و ترشح هورمون‌هاي استرس داوطلب مي‌شود در نتيجه عملكرد وي را براي پاسخگويي به سؤالات راحت تحت تاثير قرار مي‌دهد.
  • داوطلبان بهتر است بجاي چند‌‌ بار سريع‌خواند‌‌ن، صورت سؤال را يك‌بار آرام خوانده‌‌ و د‌‌ور كلمه‌هاي مهم آن را خط بكشند؛ پاسخ ها بايد  سؤال به سؤال وارد‌‌ شود‌‌ و هر‌ بار شماره‌ سؤال و گزينه‌ د‌‌رست را با هم انطباق داد.‌‌

نكات مهم روز آزمون سراسري

1-درب حوزه‌هاي امتحاني براي آزمون‌هاي صبح راس ساعت هفت و براي آزمون‌هاي بعد از ظهر راس ساعت 14:30 ( دو و نيم بعد از ظهر) بسته خواهد شد. لذا از ورود داوطلبان به حوزه امتحاني پس از بسته شدن درب حوزه امتحاني ممانعت به عمل خواهد آمد.

2- داوطلبان بايد از آوردن وسائل اضافي مانند كيف دستي، ساك دستي، كتاب، جزوه، هرگونه نت و يادداشت، ماشين حساب، تلفن همراه، ساعت هوشمند، تبلت، دست بند و غيره به جلسه ازمون سراسري اكيدا خودداري نمايند. بديهي است در صورتي كه داوطلب عمدا يا سهوا هر يك از اين وسائل را با خود به جلسه آزمون ببرد، آن فرد به عنوان متخلف تلقي و برابر قانون رسيدگي به تخلفات و جرائم در آزمون‌هاي سراسري با وي رفتار خواهد شد.

3- در مستطيل بالاي پاسخ‌نامه مطلقا نبايد چيزي نوشته شود يا علامتي گذاشته شود. به غير از محل‌هاي مشخص شده بر روي پاسخ‌نامه از نوشتن و يا علامت‌گذاري در ساير محل‌ها جدا خودداري شود.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه روز آزمون سراسري مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02126295595 تماس بگيريد.

منبع: روز آزمون سراسري

امتیاز:
بازدید:
برچسب: روز آزمون سراسري،
موضوع:
[ ۵ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۴۰:۳۸ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی