duntelco1
مشاوره تحصيلي

ويژگي هاي بهترين شيوه تست زني 

در اين قسمت از مقاله، قصد داريم به موضوع عدم موفقيت دانش آموزان درس خوان در كنكور و ويژگي هاي بهترين شيوه هاي تست زني بپردازيم. اشتباهات رايج و متداولي وجود دارد كه برخي داوطلبان آن ها را ساده مي انگارند و همين امر به آنها ضربه ميزند. رعايت آنها مي تواند داوطلبان را به موفقيت برساند.

زمان مناسب تست زني

بارها اتفاق مي افتد كه داوطلبين يك تست را براي بار اول و پس از مطالعه حل مي كنند؛ اما وقتي در آزمون هاي آزمايشي و يا حتي كنكور مشابه آن را مي بينند نمي توانند به آن سوال پاسخ دهند. ريشه اين مشكل در اين است كه به سادگي از كنار تست ها عبور مي كنند. چرا كه وقتي يك تست پس از مطالعه درس حل مي شود، ذهن در سطح آمادگي بالايي قرار دارد و مي تواند خلاقيت و يا حتي روش ابداعي براي حل سوال در پيش بگيرد بنابراين بايد در كنار آن تست، راه حلي كه استفاده شده يادداشت شود و بعدها در مرور بارها تكرار شود تا در هنگام حل تست مشابه به دليل اينكه از شيوه حل تست آگاهي قبلي وجود دارد سرعت پاسخگويي نيز افزايش نيز خواهد يافت.

استفاده درست از پاسخنامه

بسياري از داوطلبان وقتي در حال تست زدن مي باشند وقتي سوالي برايشان ناآشنا يا سخت و وقت گير باشد، براي حل سوال تلاشي نمي كنند و از فكر كردن فرار مي كنند. همين امر موجب مي شود، كه وقتي پس از مدتي دوباره به همان سوال ها برمي گردند نتوانند آن ها را حل كنند.

مشكل در اين است كه وقتي بدون فكر كردن و استفاده از اطلاعات خودتان پاسخ نامه را مطالعه مي كنيد، پاسخ سوال در حافظه كوتاه مدت شما ذخيره شده و پس از مدتي فراموش مي كنيد. حتما براي تست ها زمان كافي اختصاص دهيد و سعي كنيد اگر مطلبي را خوانده ايد تست هايش را حل كنيد و بايد بدانيد ناتواني زياد در حل سوالات ناشي از عدم تسلط شماست بار ديگر مطالعه كرده و دوباره به حل تست ها بپردازيد.

تكنيك هاي تست زني

دانش آموزان تشريحي خوان، كساني هستند كه در امتحانات نمره خوبي كسب مي كنند اما در كنكور نمي توانند موفق شوند و دليل اصلي آن، زماني است كه براي حل سوال در هر آزمون اختصاص داده مي شود چراكه در امتحان براي حل يك سوال مثلا ده دقيقه زمان مي گذارند اما در كنكور بايد در دو دقيقه مشابه همان سوال را حل كنند .

بنابراين اين دسته بايد از تكنيك مديريت زمان در حل هر تست بهره ببرند بدين معني كه بايد به اندازه اي تست كار كنند كه بتوانند زمان را به خوبي مديريت كنند و همان سوال تشريحي را در زماني بسيار كوتاه تر حل كنند .  صد البته كه تكنيك هاي تست زني بسيار است كه داوطلبان بايد نسبت به يادگيري آن ها اقدام كنند.

بهترين شيوه تست زني كنكور سراسري | شيوه هاي رتبه هاي برتر

توصيه گروه مشاوران ما به داوطلبان كنكور سراسري، انتخاب يك روش مناسب و كاربردي است. روشي كه بتوانند در كل دوران كنكور خود از آن استفاده كنند و به كمك آن به نتيجه برسند. روشي كه در اين مقاله آن را توضيح مي دهيم يك روش مطالعه بين دانش آموزان موفقي است كه از درس خواندن خود نتيجه خوبي در آزمون ها مي گيرند. اين شيوه تست زني داراي فاكتور هايي است كه در ادامه مطلب به آن ها اشاره كرده ايم.

تست هاي آموزشي

وقتي درسي را مطالعه مي كنيد براي درك بهتر موضوع حتما بايد از آن مبحث تست بزنيد. بلافاصله پس از مطالعه دروس اختصاصي و برخي دروس عمومي كه نياز به تحليل دارند، حتما بايد تست آموزشي بزنيد بدين معنا كه بدون اينكه زمان و درصد بگيريد و صرفا براي يادگيري سوال حل كنيد.

مثلا يك مبحث از درس فيزيك خوانده ايد ، سعي كنيد تيپ هاي مختلف از آن را حل كنيد و روش هايي كه براي حل سوال به كار مي بريد را در كنار آن يادداشت كنيد ، بارها آن را مرور كنيد و پاسخ نامه تشريحي آن را به دقت بررسي كرده و حتي نكات موجود در گزينه ها را نيز در دفتر خلاصه نويسي و يا كنار همان تست ها يادداشت كنيد.

تست هاي زمان دار

پس از حل تست هاي آموزشي و دادن فاصله ي چند روزه با آن ، زمان حل سوالات زمان دار مي باشد. در حل اين تست ها تعدادي سوال را تعيين كنيد و براي آن زمان درنظر بگيريد سپس بعداز حل تمامي سوالات به سراغ پاسخ نامه برويد و درصد بگيريد. نكات سوالات درست و اشتباه خود را در دفتر خلاصه نويسي يادداشت كنيد و حتما سوالاتي را كه اشتباه پاسخ داده ايد راعلامت بزنيد و بعده ها دوباره به آن برگرديد.

تست هاي جمع بندي 

پس از حل تست هاي آموزشي و افزايش تسلط و حل تست هاي زمان دار و شناخت نقاط قوت و ضعف در هر درس ، حال نوبت تست هاي جمع بندي مي باشد. در بازه هاي زماني مختلفي همچون بازه تابستان ، بازه نيمسال اول ، بازه عيد نوروز و بازه ي نيمسال دوم نياز به تست هاي جمع بندي است . سعي كنيد در قبل از حل اين تست ها يكبار خلاصه هايتان را مرور كنيد و آن را در قالب آزمون براي خود اجرا كنيد و طبق همان نتيجه براي كنكور هدفگذاري نماييد.

نكات مهم بهترين شيوه تست زني

  • در هنگام حل تست ها آن ها را تا انتها بخوانيد و به كلمات كليدي در آن توجه كنيد.
  • از تكنيك ضربدر _ منها ‌استفاده كنيد بدين معني كه كنار سوالاتي كه جواب آن را نمي دانيد علامت منفي و كنار سوالاتي كه وقت گير است اما بلد هستيد علامت ضربدرقرار دهيد كه بعدا در صورتي كه زمان داشتيد به آن ها برگرديد.
  • به هيچ وجه ، به تست ها به صورت شانسي پاسخ ندهيد چرا كه داراي ضريب منفي است و هر سه سوال غلط درصد يك سوال درست شما را ازبين مي برد. در اين مورد در مقاله تست زني شانسي بيشتر بخوانيد.
  • سوالات را به ترتيب دفترچه پاسخ دهيد.
  • در حالي كه در حل سوالات سرعت عمل به خرج مي دهيد ، دقت نيز داشته باشيد تا دچار اشتباه نشويد.

در مطلب بالا بهترين شيوه هاي تست زني كنكور سراسري را ارائه كرديم، اگر سوالي داشتيد و يا مايل به دريافت اطلاعات بيشتري بوديد، مي توانيد با مشاورين مجرب مجموعه تحصيلي دانتل تماس حاصل بفرماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه بهترين شيوه تست زني كنكور سراسري مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02126295595 تماس بگيريد.

منبع: بهترين شيوه تست زني كنكور سراسري

امتیاز:
بازدید:
[ ۵ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۴۳:۱۸ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی