duntelco1
مشاوره تحصيلي

زمان انتخاب رشته ارشد

با توجه به اينكه امسال با شيوع ويروس كرونا، برگزاري آزمون سراسري كارشناسي ارشد بارها به تعويق افتاد، زمان اعلام نتايج آن نيز با تعويق همراه خواهد بود. اما طبق گفته ي رئيس سازمان سنجش، دكتر ابراهيم خدايي تا اوايل مهرماه كارنامه اوليه داوطلبان كنكور كارشناسي ارشد، منتشر خواهد شد و افراد شركت كننده  مي توانند از رتبه و درصد هاي اكتسابي خود در هر درس آگاه شوند و طبق روال سال هاي گذشته تا يك هفته پس از آن فرصت دارند تا فرم انتخاب رشته خود را تكميل نمايند.

 

چگونگي انتخاب در مقطع كارشناسي ارشد

اولين كاري كه داوطلبان در انتخاب رشته مقطع كارشناسي ارشد بايد انجام دهند مطالعه ي كامل دفترچه مي باشد. خط به خط بايد شرايط و ضوابط درج شده در دفترچه بررسي شود و هر شخص نكات مربوط به خود را در كاغذي جدا يادداشت كند و در هنگام انتخاب رشته آن ها را مدنظر قرار دهد. گزينه هاي مثل سهميه، نوع گرينش رشته ها، دوره هاي پذيرش دانشجو و … عواملي است كه در شانس قبولي داوطلب تاثير گذار است.

سپس بايد با در نظر گرفتن علاقه مندي هاي خود به گرايش و دانشگاه مدنظر الويت هايشان را يكي يكي از دفترچه استخراج نمايند و سعي كنند تمامي آن ها را روي كاغذ جدا بنويسند.

اولويت بندي انتخاب ها

در فرم انتخاب رشته كارشناسي ارشد 100 انتخاب وجود دارد، حتي براي كساني كه در دو رشته نيز در آزمون سراسري شركت كرده اند نيز يك فرم وجود دارد و بايد انتخاب هايشان را همگي در يك فرم جمع آوري كنند.

داوطلبان بايد از اين 100 انتخاب، 20 انتخاب را در ابتداي انتخاب رشته به الويت هاي خوش بينانه و يا رويايي كه قبولي در آن ها كمي دوراز انتظار است اختصاص دهند و سپس 60 انتخاب بعدي را به صورت معقول و نرمال متناسب با علاقه مندي هاي خود و همينطور رتبه خود انتخاب كنند كه در آن شانس قبولي دارند و در انتها 20 انتخاب آخر خود را بد بينانه انتخاب كنند كه شانس قبولي در آن ها نزديك به صد درصد است و داوطلب اطمينان داشته باشد اگر انتخاب هاي بالا كارساز نبود در يكي از انتخاب هاي پايين حتما شانس خواهد داشت.

گام به گام انتخاب رشته ارشد

داوطلبان كارشناسي ارشد پس اينكه بر روي كاغذ كد رشته محل هاي خود را تكميل كردند و نسبت به آن اطمينان كافي داشتند اينك زمان ثبت آن در سايت سنجش مي باشد.

در گام اول بايد وارد سايت سازمان سنجش به نشاني sanjesh.org شويد و لينك كارشناسي ارشد را از منوي رنگي سمت راست سايت انتخاب كنيد سپس در گام بعدي بر روي  لينك ” سامانه جامع كارشناسي ارشد ناميوسته 99 ”  از صفحه ي باز شده كليك كنيد و لينك ” انتخاب رشته ” را در صفحه ي ايجاد شده را انتخاب كنيد. در گام هاي بعدي با دو كادر مواجه مي شويد كه  در كادر اول با شماره پيگيري ثبت نام و شماره پرونده  و در كادر دوم  با شماره داوطلبي، كدملي و شماره پرونده مي توانيد  وارد بخش انتخاب رشته شويد. در انتها  با انجام گام هاي قبلي شما وارد قسمت ميزكار خود مي شويد در اين بخش كد رشته محل هارا با دقت وارد كنيد و آن را ثبت كنيد و كد پيگيري 16 رقمي خود را دريافت نماييد.

انتخاب رشته ساير دانشگاه ها

اگر داوطلبان مايل به انتخاب دانشگاه هاي پيام نور و موسسات غيرانتفاعي نيز باشند  و حتي با وجود ثبت نكردن گزينه علاقه مندي به انتخاب رشته دانشگاه هاي پيام نور و موسسات غيرانتفاعي در زمان ثبت نام كنكور كارشناسي ارشد ، مي توانند در زمان انتخاب رشته با تهييه ي كارت اعتباري جدا و پرداخت هزينه آن در اين دانشگاه ها در همان فرم دانشگاه هاي سراسري، انتخاب رشته نمايند.

نكته قابل ملاحظه اينست كه فرم دانشگاه هاي سراسري و آزاد مجزاست و داوطلباني كه مايل به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد نيز هستند بايد در سايت سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد با پرداخت هزينه جدا، فرم مربوطه را از طريق دفترچه انتخاب رشته دانشگاه هاي آزاد انتخاب كنند.

مشاوره انتخاب رشته ارشد | مشاوره تلفني انتخاب رشته ارشد

 داوطلبان در انتخاب رشته كارشناسي ارشد مي توانند به جاي اتكا فقط بر خود از يك مشاور تحصيلي كمك بگيرند. مشاوره هاي تحصيلي در حال خاضر بصورت حضوري و تلفني در دسترس هستند و مي توانند به داوطلبان كمك كنند، اما اگر بخواهيم با توجه به شرايط حال حاضر تصميم بگيريم استفاده از مشاوره تلفني ضمن رعايت مسائل بهداشتي امتياز هاي مثبت ديگري را نيز در پي دارد.

مشاوران در مشاوره تلفني با داوطلب گام به گام همراه هستند و به او كمك مي كند انتخابهايش را در فرم انتخاب رشته با آگاهي و اطمينان قرار دهد و از طرفي از رخ دادن اشتباهات احتمالي مثل درج اشتباه كد رشته محل و … جلوگيري كند چرا كه امكان ويرايش فرم انتخاب رشته كارشناسي ارشد محدود است و نمي توان بارها آن را تغيير داد و بايد با اطمينان كدرشته ها وارد شود.

در مطالب بالا توضيحات كافي در مورد مشاوره كارشناسي ارشد را ارائه داديم. چنانچه مايل به دريافت مشاوره متناسب با رتبه و كارنامه خودتان هستيد و همينطور اگر نياز به يك مشاور در طول فرآيند انتخاب رشته كارشناسي ارشد داريد، مي توانيد با مشاوران مركزمشاوره دانتل تماس حاصل بفرماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه مشاوره انتخاب رشته كارشناسي ارشد 99 مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02126295595 تماس بگيريد. 

منبع: مشاوره انتخاب رشته كارشناسي ارشد 99

امتیاز:
بازدید:
[ ۸ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۲۴:۴۱ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی