duntelco1
مشاوره تحصيلي

اعتبار مدرك دانشگاه غيرانتفاعي

اعتبار دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي از سوي وزارت علوم سنجيده مي‌شود و اين وزرات علاوه بر اين كه مدرك اين دانشگاه‌ها را معتبر مي‌داند، در مقايسه با دانشگاه‌هاي دولتي كشور نيز چيزي كمتر با حساب نمي آورد. امروزه با توجه به رشد چشمگير سطح علمي دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي به جرئت مي‌توان گفت اعتبار مدرك دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي با دانشگاه‌هاي دولتي برابري مي‌كند.

اعتبار مدرك دانشگاه غيرانتفاعي براي ادامه تحصيل

آمارها حاكي از آن است بسياري از داوطلباني كه در مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري موفق به پذيرش در دانشگاه‌هاي دولتي شده‌اند، مدرك كارشناسي خود را در يكي از دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي اخذ نموده‌اند. اين نشان دهنده اين است كه فارغ التحصيلان دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي شانس بالايي براي پذيرش در مقاطع بالاتر را دارند.
علاوه بر اين مدرك اين دانشگاه‌ها براي تمامي مراكز آموزش عالي از جمله دانشگاه آزاد و پيام نور هم معتبر است و فارغ التحصيلان دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي براي ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر هيچ گونه مشكلي نخواهند داشت.

اعتبار مدرك دانشگاه غيرانتفاعي براي استخدام

آيا شما هم با تحصيل در دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي نگران آينده شغلي خود هستيد؟
آن دسته از داوطلباني كه نگران اعتبار مدرك دانشگاه غيرانتفاعي براي استخدام در مراكز مختلف هستند، بايد بدانند كه در هنگام استخدام چيزي كه بيشتر از مدرك اهميت دارد، تخصص شما است. اين مسئله هم به اين علت است كه امروزه كار آفرينان تعصب خود را از مدرك گرايي برداشته اند و ملاكشان براي جذب نيرو تخصص و مهارت است، نه نوع دانشگاه و مدرك متقاضي.

اين مسئله حاكي از آن است كه هر نفر فارغ از دانشگاهي كه در آن تحصيل مي‌كند، بايد به دنبال كسب تجربه و تخصص در زمينه رشته تحصيلي خود باشد تا آينده شغلي تضمين شده‌اي داشته باشد. درست است كه براي تعدادي از شغل‌ها محل تحصيل متقاضي از ملاك‌هاي اصلي استخدام به شمار مي‌رود، اما بسيار ديده شده كه افرادي در دانشگاه‌هاي سطح پايين تر از دانشگاه‌هاي دولتي نظير غيرانتفاعي تحصيل كرده‌اند، شغل و درآمدي به مراتب بيشتر نسبت به فارغ التحصيل دانشگاه‌هاي دولتي به دست آورده‌اند.

تحصيل در دانشگاه غيرانتفاعي چه مزيتي براي شاغل شدن دارد؟

از مزيت‌هاي تحصيل در دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي براي كسب تخصص و تجربه اين است كه دانشجو در طول دوره تحصيل نسبت به دانشجويان دانشگاه‌هاي دولتي تعداد واحد كمتري را اخذ مي كنند. بنابراين وقت آزاد تري دارند تا بتوانند دانش خود را در زمينه رشته تحصيلي شان به كار بگيرند و كسب تجربه كنند تا در زمان استخدام حرفي براي گفتن داشته باشند.

 

اعتبار مدرك دانشگاه غيرانتفاعي در خارج از كشور

از جمله نگراني‌هاي داوطلباني كه در دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي تحصيل مي‌كنند يا قصد تحصيل در اين دانشگاه‌ها را دارند، اين است كه اگر بخواهند در دانشگاه‌هاي خارج از كشور ادامه تحصيل دهند، مدركشان براي آنان اهميت دارد يا خير.

معيار پذيرش دانشجو در دانشگاه‌هاي خارج از كشور چيست؟

شرط كليه دانشگاه‌هاي مطرح خارجي براي پذيرفتن دانشجو، رتبه و سطح علمي دانشگاهي است كه متقاضي در آن تحصيل كرده است.براي اين دانشگاه‌ها مدرك دانشگاه‌هاي دولتي كشور ما نسبت به ساير دانشگاه‌ها اعتبار بيشتري دارد. بنابراين داوطلباني كه در دانشگاه‌هاي نوبت روزانه و شبانه تحصيل مي‌كنند، مي‌توانند بيشتر ساير دانشجويان اميدوار به پذيرش در دانشگاه‌هاي خارجي باشند.
لازم به ذكر است كه هر كشور و هر دانشگاهي نسبت به پذيرش دانشجو قوانين خود را دارند. اين بدان معني است كه ممكن است دانشگاهي بتواند دانشجويي با مدرك دانشگاه غيرانتفاعي ايران را بپذيرد، به شرط آن كه از رزومه و معدل بالايي بهره مند باشد.

اعتبار مدرك دانشگاه غيرانتفاعي در كانادا

به عنوان مثال دانشگاه‌هاي كانادا كه ايرانيان زيادي علاقه‌مند به تحصيل در آن را دارند، معيارشان براي پذيرش دانشجو داشتن رزومه قوي، معدل بالا و مدرك زبان است. بنابراين با توجه به اين كه ملاك پذيرش در دانشگاه هاي كانادا نوع دانشگاه محل تحصيل نيست، فارغ التحصيلان دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي هم مي‌توانند اميد زيادي به پذيرش در دانشگاه هاي اين كشور را داشته باشند.

براي دريافت مشاوره در زمينه اعتبار مدرك دانشگاه غيرانتفاعي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02126295595 تماس بگيريد.

منبع: اعتبار مدرك دانشگاه غيرانتفاعي

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۰۵:۴۰:۴۳ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی