duntelco1
مشاوره تحصيلي

معرفي دانشگاه صدا و سيما

دانشگاه صداوسيما در سال 1348 با هدف تامين نيروي مورد نياز صدا وسيماي جمهوري اسلامي ايران و همينطور زير نظر اين سازمان تاسيس شد. پرديس اصلي اين دانشگاه دولتي، در شهر تهران قرار دارد.

پذيرش در دانشگاه صدا و سيما بر خلاف تحصيل در آن بصورت نيمه متمركز است و داوطلبان پس از شركت در كنكور سراسري و كسب حد نصاب رتبه به صورت سه تا پنج برابر ظرفيت دعوت به مصاحبه مي‌شوند.

دانشكده‌هاي دانشگاه صدا و سيما

دانشگاه صدا سيما در حال حاضر با پنج دانشكده تخصصي در حال فعاليت مي‌باشد. اين دانشكده‌ها به شرح موارد زير مي‌باشد.

  • دانشكده توليد راديو و تلويزيون صداوسيما _ تهران
  • دانشكده فني و مهندسي رسانه صدا و سيما _ تهران
  • دانشكده ارتباطات و رسانه دانشگاه صداوسيما _ تهران
  • دانشكده دين و رسانه صدا و سيماي قم

رشته‌هاي ارائه شده در دانشگاه صدا و سيما

دانشگاه صدا و سيما جمهوري اسلامي ايران در حال حاضر در مقاطع كارداني، كارشناسي و كارشناسي ارشد دانشجو مي‌پذيرد.

رشته‌هاي ارائه شده در مقطع كارشناسي

جدول زير رشته‌هاي ارائه شده در مقطع كارشناسي دانشگاه صداوسيما را نمايش مي‌دهد.

گروه آزمايشي رشته هاي ارائه شده
گروه آزمايشي هنر كارگرداني تلويزيون، تلويزيون و هنرهاي ديجيتال با گرايش انيميشن، تلويزيون و هنرهاي ديجيتال با گرايش گرافيك رايانه اي
گروه آزمايشي علوم انساني روزنامه‌نگاري
گروه آزمايشي علوم رياضي و فني مهندسي برق مخابرات، كارداني برق با گرايش فرستنده، كارداني برق با گرايش صدابرداري،   كارداني برق با گرايش صدا و تصوير

رشته‌هاي ارائه شده در مقطع كارشناسي ارشد

جدول زير رشته‌هاي ارائه شده در مقطع كارشناسي ارشد دانشگاه صداوسيما را نمايش مي‌دهد.

گروه آزمايشي رشته هاي ارائه شده
كنكور كارشناسي ارشد مجموعه هنرهاي نمايشي و سينما تهيه‌كنندگي تلويزيوني، تهيه‌كنندگي راديو، نويسندگي راديو، ادبيات نمايشي با گرايش فيلمنامه‌نويسي (دانشكده صداوسيما – قم و مقطع روزانه ويژه طلاب)، توليد سيما (دانشكده صداوسيما – قم و مقطع روزانه ويژه طلاب)
كنكور كارشناسي ارشد مجموعه مهندسي برق مهندسي صدا، مهندسي برق مخابرات سيستم
كنكور كارشناسي ارشد مجموعه علوم ارتباطات اجتماعي مديريت رسانه، تحقيق در ارتباطات، تبليغات بازرگاني، روزنامه‌نگاري، علوم ارتباطات اجتماعي (دانشكده صداوسيما – قم و مقطع روزانه ويژه طلاب)

شرايط لازم براي ثبت نام

داوطلبان ضمن داشتن شرايط قيد شده در دفترچه ثبت نام كنكور سراسري، براي ورود به اين دانشگاه بايد شرايط عمومي و اختصاصي زير را نيز داشته باشند.

شرايط عمومي

داوطلبان براي ورود به رشته‌هاي موردعلاقه خود در دانشگاه صدا و سيما بايد داراي شرايط عمومي زير باشند.

  • به دين اسلام معتقد باشند.
  • تابعيت جمهوري اسلامي ايران داشته باشند و داراي پدر و مادر ايراني و در واقع ايراني الاصل باشند.
  • به ولايت فقيه و نظام جمهوري اسلامي ايران و قانون اساسي كشور معتقد باشند.
  • پيشينه كيفري نداشته باشند.
  • دانشجويان در صورت پذيرفته شدن ملزم به رعايت كامل مقررات، آيين نامه ها و ضوابط هستند.
  • دانشجويان در صورت پذيرفته شدن علاوه بر گذراندن دروس مصوب بايد در دروس خاص ارائه شده از سوي دانشگاه نيز نمره قبولي را بدست آورند.

شرايط اختصاصي

داوطلبان براي ورود به دانشگاه صدا و سيما بايد داراي شرايط اختصاصي زير نيز باشند.

  • داوطلبان در بدو ورود به دانشگاه بايد حداكثر 30 سال داشته باشند كه اين سن با احتساب دوران خدمت نظام وظيفه داوطلبان آقا در نظر گرفته شده است.
  • دانشجويان روزانه پس از پذيرش در دانشگاه بابد يك تعهد محضري با مضمون اينكه پس از فارغ التحصيلي در صورت معرفي دانشگاه و نياز سازمان صدا و سيما در صورتي كه شرايط استخدامي دانشگاه صدا وسيما را داشته باشد، در هر يك از مراكز مورد نياز سازمان بايد به ميزان دو برابر مدت تحصيل و با دريافت حقوق ماهانه، خدمت نمايند.
  • ارائه مجوز كتبي در زمان پذيرش مصاحبه حضوري در رابطه با موافقت با ادامه تحصيل كارمندان رسمي يا پيماني سازمان صدا و سيما و دانشجويان دانشگاه كه متعهد به خدمت در سازمان مي باشند.
  • كاركنان رسمي سازمان صدا و سيما با حداقل 10 سال سنوات خدمت امكان شركت در آزمون را خواهند داشت.
  • ادامه تحصيل فارغ التحصيلان در مقاطع بالاتر و متعهد به خدمت در سازمان مانعي نخواهد داشت.
  • اگر دانشجويان در دوره تحصيل خود به دلايل مختلفي همچون انتقالي، انصراف و يا اخراج و يا پس از فارغ التحصيلي، در صورتي كه حائز شرايط استخدامي در سازمان صدا و سيما نباشند، ملزم به پرداخت كليه هزينه‌هاي تحصيلي و خسارات مالي ناشي از آن خواهند بود.
  • به كاركنان رسمي و پيماني سازمان صدا و سيما، كمك هزينه تحصيلي، خوابگاه و امكانات رفاهي تعلق نمي‌گيرد.
  • دانشجويان در صورت قبولي در دوره‌هاي روزانه و قبولي با رتبه‌هاي دورقمي در كنكور از كمك هزينه ويژه بهره‌مند خواهند شد.

مصاحبه صدا و سيما

تحصيل در دانشگاه صدا و سيما بصورت متمركز است اما ورود به اين دانشگاه بصورت نيمه متمركز است بدين صورت كه داوطلبان پس از شركت در كنكورسراسري در زيرگروه‌هاي آموزشي مربوطه، پس از كسب حدنصاب رتبه قبولي، به صورت چندبرابر ظرفيت دعوت به مصاحبه مي‌شوند.

در مصاحبه حضوري از داوطلبان سوالاتي در زمينه‌هاي مسائل سياسي، اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و جغرافيايي روز ايران و جهان، مسايل ديني، احكام،  عقيدتي و تاريخي، آشنايي با سازمان ها و تشكيلات سازماني كشور پرسيده مي‌شود.

مزاياي تحصيل 

مسلما دانشگاه صدا و سيما وقتي با صرف وقت زياد و حساسيت بالا دانشجو مي‌پذيرد، براي پذيرفته شدگان مزاياي خوبي به همراه دارد كه به شرح موارد زير مي‌باشد.

  • دانشجويان دانشگاه صداوسيما در صورتي كه دانشجويي روزانه باشند، هر ماه مبلغي را بعنوان حقوق دانشجويي دريافت مي‌كنند.
  • براي دانشجويان روزانه، استفاده از خوابگاه دانشجويي، سرويس حمل و نقل  رايگان مي‌باشد. (دانشگاه تعهدي براي خوابگاه دانشجويان دوره شبانه و دانشجويان متاهل ندارد)
  • غذاي دانشجويان در تمامي روزها با قيمت بسيار پايين و مناسبي ارائه مي‌شود.
  • اساتيد دانشجويان در دانشگاه صداوسيما، جزو اساتيد معروف و برجسته صدا و سيما خواهد بود.
  • دانشجويان آقا در صورتي كه دوره  خدمت سربازي نرفته باشند و همينطور دانشجوي دوره روزانه نيز باشند، مي‌توانند دوره خدمت سربازي را به صورت امريه در سازمان صداوسيما بگذرانند.
  • دانشجويان دوره‌هاي روزانه در صورت نياز مي‌توانند از مزاياي صندوق رفاه دانشجويان مطابق آيين نامه وزارت علوم تحقيقات و فناوري نيز استفاده نمايند.
  • اغلب فارغ التحصيلان دوره روزانه دانشگاه در اين سازمان استخدام مي‌شود و در صورتي كه فارغ التحصيلان روزانه شرايط استخدام را داشته باشند بصورت رسمي و با بيمه تامين اجتماعي استخدام خواهند شد.

دانشكده دين و رسانه – استان قم

يكي از دانشكده‌هاي دانشگاه صداوسيما در استان تهران، دانشكده دين و رسانه در استان قم مي‌باشد. با تصويب شوراي سياست گذاري سازمان صدا و سيما جمهوري اسلامي ايران، اين دانشكده با هدف تامين نيروي مورد نياز صدا و سيما از ميان علاقه‌مندان با تحصيلات سطح دو حوزوي در مقطع كارشناسي ارشد و در جهت توليد برنامه هايي مطابق با موازين اسلامي در سال 1376، تاسيس شد.

دانشكده دين و رسانه داراي دو گروه آموزشي كه هر كدام دو رشته در زيرمجموعه خود دارد، تشكيل شده است. اين موارد به شرح جدول زير است.

گروه آموزشي دانشكده دين و رسانه رشته آموزشي مرتبط با گروه
هنرهاي رسانه اي توليد سيما، ادبيات نمايشي گرايش فيلمنامه نويسي
فرهنگ و ارتباطات اسلامي علوم ارتباطات اجتماعي، دين و رسانه

داوطلبان براي دريافت جزئيات بيشتر در مورد ورود به دانشكده دين و رسانه دانشگاه صدا و سيما مي‌توانند به مطلب ” دانشكده دين و رسانه” كه پيشتر از طريق سايت دانتل منتشر شده مراجعه كنند.

رتبه قبولي صدا و سيما

به دليل اينكه دانشگاه صدا و سيما هر ساله، معمولا داوطلبان را بصورت سه تا پنج برابر ظرفيت دعوت به مصاحبه مي‌كند پيش بيني رتبه افراد پذيرفته شده تا حدودي سخت است اما قابل ذكر است معمولا رتبه‌هاي برتر كنكور سراسري در اين دانشگاه جذب مي‌شوند.

براي دريافت مشاوره در زمينه دانشگاه صدا و سيما مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02126295595 تماس بگيريد.

منبع: دانشگاه صدا و سيما

امتیاز:
بازدید:
برچسب: دانشگاه صدا و سيما،
موضوع:
[ ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۵۴:۳۳ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی