duntelco1
مشاوره تحصيلي

اشتباهات رايج انتخاب رشته كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد 99

پس از اعلام نتايج اوليه كارشناسي ارشد، مرحله بسيار مهم و حياتي انتخاب رشته آغاز مي‌شود. داوطلباني كه بر اساس مندرجات كارنامه مجاز به انتخاب رشته شناخته شده اند، بايد پيش از اتمام زمان اعلامي، اقدام مقتضي را به عمل آورند. براي ممانعت از بروز خطا در مرحله انتخاب رشته، لازم است داوطلبان با آگاهي كامل اين مرحله را به سرانجام برسانند. بعد از اتمام زمان ثبت و انتخاب رشته، همه ساله شاهد بروز يك سري اشتباهات رايج و تكرار شونده هستيم. لذا براي اطلاع داوطلبان و پيشگيري از بروز خطا، اشتباهات رايج در انتخاب رشته عنوان مي شود.

اتكا به اطلاعات مقطع كارشناسي

يكي از اشتباهات رايج در انتخاب رشته كارشناسي ارشد اين است كه داوطلبان به اطلاعات اكتسابي در كنكور قبلي خود اتكا نمايند. داوطلباني كه بدون مطالعه كامل دفترچه انتخاب رشته اقدام به تكميل فرم انتخاب رشته خود مي‌نمايند، ممكن است دچار اشتباهات فاحشي شوند. پروسه انتخاب رشته در تمامي كنكورها شايد شباهت هايي به هم داشته باشد اما قطعا تفاوت‌هاي اساسي نيز در اين ميان وجود خواهد داشت. از اين رو به داوطلبان توصيه مي‌شود كه قبل از هراقدامي از مفاد دفترچه راهنما مطلع شوند.

تحليل نادرست مندرجات كارنامه

در كارنامه اي كه در مرحله اول اعلام نتايج منتشر مي‌شود، رتبه، تراز و درصدهاي داوطلبان درج شده است. همچنين وضعيت داوطلبان از جهت مجاز بودن به انتخاب رشته نيزاز طريق همين كارنامه منتشر مي‌شود. يكي از اشتباهات رايج در انتخاب رشته كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد تحليل نادرست اطلاعات كارنامه است. به عنوان مثال در كارنامه هر داوطلب ستوني تحت عنوان «رتبه داوطلب در سهميه در دوره‌هاي غيرروزانه و دانشگاه آزاد» وجود دارد كه مشخص كننده شانس قبولي داوطلب در انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد مي‌باشد. اگر تحليل نادرستي از اين ستون به عمل آيد قطعا مسير داوطلب را دچار پستي و بلندي خواهد نمود. به همه داوطلبان توصيه مي شود كه با مشورت با افراد خبره و آگاه مانع از بروز اين اشتباه و اشتباهات مشابه شوند.

بي توجهي به اولويت ها

هر داوطلب بايد در انتخاب رشته محل‌هاي مورد نظر خود اولويت‌هايي را لحاظ نمايد. شايد براي برخي داوطلبان تنها علاقه‌مندي اولويت باشد اما داوطلباني وجود خواهند داشت كه اولويت آنها ساير مسائل باشد. مسائلي از قبيل هزينه، مسير رفت و آمد، كيفيت دانشگاه و خدمات رفاهي ارائه شده از سمت دانشگاه براي دانشجويان و غيره. داوطلبان بايد در تكميل فرم انتخاب رشته خود به اولويت‌ها بسيار اهميت دهند و مبناي انتخاب خود را اولويت‌هاي از قبل تعريف شده قرار دهند.

اعتماد به افراد ناآگاه

همه داوطلبان پيش از تكميل فرم انتخاب رشته خود، اقدام به كسب اطلاعات در اين زمينه مي‌نمايند. اگر در اين مرحله اطلاعات از منبع درست استخراج نشود، مي‌تواند براي فرد، دردسرساز گردد. انتخاب افرادي براي كسب مشاوره كه از آگاهي كافي در زمينه انتخاب رشته برخوردار نيستند مي‌تواند اشتباه بسيار خطرناكي باشد. تصميم گيري براساس اطلاعات نادرست باعث انحراف از مسير و قرار گرفتن در بيراهه مي‌شود. لذا ضروري است كه از مشورت مشاوران خبره در زمينه انتخاب رشته بهره گرفته و مانع از بروز يكي ديگر از اشتباهات رايج در انتخاب رشته كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد شد.

عدم آگاهي از سايت انتخاب رشته

با توجه به اينكه كنكور دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسري به صورت يكپارچه برگزار مي‌شود، ممكن است داوطلبان از سايت اختصاصي دانشگاه آزاد بي اطلاع باشند. در نتيجه براي تكميل فرم انتخاب رشته دچار اشتباه شده واطلاعات را به صورت نادرست وارد فرم انتخاب رشته نمايند.

عدم رعايت زمانبندي ثبت نام

يكي از اشتباهات رايج در انتخاب رشته كنكور كارشناسي ارشد آزاد عدم دقت نظر در زمانبندي اعلامي است. اگر داوطلبي در بازه زمان اعلام شده، فرم انتخاب رشته را تكميل ننمايد به منزله انصراف وي از ادامه مسير تلقي خواهد شد.

اشتباهات رايج انتخاب رشته ارشد آزاد 99 | نكات مهم

برخي از داوطلبين به اميد انتقالي گرفتن اقدام به انتخاب رشته مي‌كنند. اين يكي از اشتباهاتي است كه هر داوطلبي ممكن است انجام دهد. توصيه مشاورين اين است كه براساس رتبه و تراز و با مشورت متخصصين اقدام به انتخاب رشته نماييد. بهتر است واقع بينانه و براساس شانس قبولي اقدام به انتخاب رشته نماييد، پروسه انتقالي در مقطع ارشد دانشگاه آزاد داراي محدوديت‌ها و شرايطي است كه ممكن است براي داوطلب ميسر نباشد.

همچنين به داوطلبين توصيه مي‌كنيم اگر مايل به تحصيل در كدرشته محل خاصي نيستند اقدام به انتخاب نكنند؛ انصراف از تحصيل يا عدم ثبت نام داراي پيامدهايي است. بهتر است انتخاب‌هايي داشته باشيد كه تحصيل در آنها را بدرستي مورد بررسي قرار داده ايد. و اگر چنانچه قصد شركت مجدد در كنكور ارشد سال بعد را داريد حتما ضوابط و قوانين مربوطه را مطالعه كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه اشتباهات رايج انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 99 مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02126295595 تماس بگيريد.

منبع: اشتباهات رايج انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 99

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۰۱:۲۷ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی