duntelco1
مشاوره تحصيلي

معرفي دانشكده دين و رسانه

دانشكده دين و رسانه استان قم بصورت زيرمجوعه‌اي از دانشگاه صدا و سيما استان تهران و با هدف تربيت نيرو متعهد و متخصص حوزه علميه براي توليد محتواي ديني در رسانه ملي، با تصويب شوراي سياست گذاري سازمان صدا و سيما در مهرماه 1376 در شهر مقدس قم براي جذب دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد تأسيس شد.

اين دانشكده هرساله با برگزاري آزمون اختصاصي در مقطع كارشناسي ارشد از بين داوطلبان با مدرك سطح دوحوزه علميه كه معادل مدرك ليسانس مي‌باشد در رشته‌هاي مختلف از ميان براداران و خواهران طلبه حوزه‌هاي علميه سراسر كشور دانشجو جذب مي‌كند.

داوطلبان براي دريافت جزئيات بيشتر در مورد دانشگاه صدا و سيما و ديگر دانشكده‌هاي اين دانشگاه مي‌توانند به مطلب ” دانشگاه صدا و سيما _ معرفي كامل ” كه پيشتر از طريق سايت دانتل منتشر شده مراجعه كنند.

شرايط ورود به دانشكده دين و رسانه

داوطلبان براي ورود به دانشكده دين و رسانه، بايد شرايط ورود به دانشگاه صدا و سيما كه يكسري شرايط عمومي و اختصاصي است به همراه شرايط مربوط به دانشكده دين و رسانه، كه در ادامه مطلب به آنها مي‌پردازيم را داشته باشند.

شرايط عمومي

  • داوطلبان بايد به دين مبين اسلام اعتقاد داشته باشند.
  • تابعيت جمهوري اسلامي ايران داشته باشند و ايراني الاصل باشند.
  • به ولايت فقيه و نظام جمهوري اسلامي ايران و قانون اساسي كشور معتقد باشند.
  • پيشينه كيفري و سوء سابقه نداشته باشند.
  • دانشجويان در صورت پذيرفته شدن ملزم به رعايت كامل مقررات، آيين نامه ها و ضوابط دانشگاه صدا و سيما هستند.
  • داوطلبان آقا بايد كارت پايان خدمت يا معافيت داشته باشند و به هيچ وجه غيبت از نظر نظام وظيفه براي برادران قابل قبول نخواهد بود.

شرايط اختصاصي

  • داوطلبان و طلاب بايد داراي مدرك تحصيلي سطح دو حوزه علميه و يا فارغ التحصيل از دانشگاه جامع رضوي و مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره)، براي مقطع كارشناسي ارشد باشند.
  • داوطلبان در بدو ورود به دانشگاه بايد حداكثر 30 سال داشته باشند كه اين سن با احتساب دوران خدمت نظام وظيفه برادران در نظر گرفته شده است.
  • دانشجويان روزانه پس از پذيرش در دانشگاه صدا و سيما بابد يك تعهد محضري مبني بر اينكه پس از فارغ التحصيلي در صورت معرفي دانشگاه و نياز سازمان صدا و سيما در صورتي كه شرايط استخدامي دانشگاه صدا وسيما را داشته باشد، در هر يك از مراكز مورد نياز سازمان بايد به ميزان دو برابر مدت تحصيل و با دريافت حقوق ماهانه، خدمت نمايند.
  • ارائه مجوز كتبي در زمان پذيرش مصاحبه حضوري در رابطه با موافقت با ادامه تحصيل كارمندان رسمي يا پيماني سازمان صدا و سيما و دانشجويان دانشگاه صدا و سيما كه متعهد به خدمت در سازمان مي‌باشند.
  • ادامه تحصيل فارغ التحصيلان در مقاطع بالاتر و متعهد به خدمت در سازمان مانعي نخواهد داشت.
  • اگر دانشجويان در دوره  تحصيل خود به دلايل مختلفي همچون انتقالي، انصراف و يا اخراج و يا پس از فارغ التحصيلي، در صورتي كه حائز شرايط استخدامي در سازمان صدا و سيما نباشند، ملزم به پرداخت كليه هزينه‌هاي تحصيلي و خسارات مالي ناشي از آن خواهند بود.
  • دانشجويان در صورت قبولي در دوره‌هاي روزانه و قبولي با رتبه هاي دورقمي در كنكور از كمك هزينه ويژه بهره مند خواهند شد.

نحوه ثبت نام و ورود به دانشكده دين و رسانه

داوطلبان براي ورود به دانشگاه صدا و سيماي مادر كه در استان تهران مي‌باشد، بايد در زمان تعيين شده در كنكور سراسري ثبت نام نمايند و در صورت مجاز بودن براي انتخاب رشته، كد رشته محل‌هاي اين دانشگاه را در فرم انتخاب رشته خود قرار دهند. در صورتي كه رتبه داوطلب مناسب رشته انتخابي در دانشگاه صدا و سيما باشد از سوي كارشناسان اين دانشگاه دعوت به مصاحبه خواهد شد.

به دليل اينكه دعوت شدگان به مصاحبه، چندبرابر ظرفيت مي‌باشد، پذيرش نهايي داوطلبان مشروط به پذيرفته شدن در مصاحبه خواهد بود.

دانشكده دين و رسانه

دانشكده دين و رسانه در استان قم نيز زير مجموعه‌اي از دانشگاه صدا و سيما استان تهران مي‌باشد اما پذيرش دانشجو در آن براي مقطع كارشناسي ارشد و كمي متفاوت خواهد بود.

داوطلباني كه داراي مدرك حوزوي معادل ليسانس دارند مي‌توانند براي ورود طبق مراحل زير پيش بروند.

مرحله اول: داوطلبان علاقه مند به رشته هاي دانشكده دين و رسانه بايد به سايت ثبت نام آزمون ورودي دانشكده دين و رسانه به نشاني اينترنتي golestan.iribu.ac.ir مراجعه كنند و فرم تقاضا نامه را تكميل نمايند.

مرحله دوم: مدارك مربوطه را پس از تكميل فرم تقاضانامه در سايت مربوطه بارگذاري نمايند. مدارك مورد نياز شامل عكس 3×4، كپي از صفحه اول شناسنامه و كپي از صفحه آخر شناسامه در صورتي كه توضيحات داشته باشد، اسكن كارت ملي پشت و رو، مدرك تحصيلي سطح دو حوزوي، كارت معافيت يا كارت پايان خدمت داوطلب، مي‌باشد.

مرحله سوم: داوطلبان بايد، مبلغ تعيين شده در سايت كه معمولا 40.000 تومان مي باشد را از طريق درگاه اينترنتي پرداخت كنند.

مرحله چهارم: داوطلبان بايد در زمان تعيين شده، كارت ورود به جلسه را دريافت و سرجلسه آزمون حضور داشته باشند و در صورت كسب حد نصاب نمره قبولي، دعوت به مصاحبه خواهند شد. لازم به ذكر است پذيرش نهايي در دانشكده دين و رسانه در گرو قبولي در مصاحبه خواهد بود.

نكات مرتبط

نكته اول: داوطلباني كه موفق به اخذ مدرك سطح دو حوزوي خود تا تاريخ مشخص نشده اند، مي‌توانند گواهي اشتغال به تحصيل در حوزه همراه با ريزنمرات خود به جاي مدرك سطح دو حوزوي را در سايت مربوطه بارگذاري نمايند، در صورتي كه در مرحله اول پذيرفته شوند، دانشگاه زماني را براي تحويل مدرك برايشان تعيين خواهد كرد.

نكته دوم: داوطلبان در صورت تمايل براي دريافت اطلاعات بيشتر و تكميلي همچون زمان برگزاري آزمون و … كه مربوط به آزمون اختصاصي دانشكده دين و رسانه است، مي‌توانند به سايت رسمي دانشكده صداوسيما ـ قم به نشاني اينترنتي  qomirib.ac.ir مراجعه كنند.

نكته سوم: داوطلبان با مدرك سطح دو حوزوي در صورت داشتن هرگونه سوال مربوط به آزمون اختصاصي دانشكده دين و رسانه، جدا از سايت مربوط به اين دانشگاه، مي‌توانند در ساعات اداري با شماره تماس 32904450– 025  تماس حاصل بفرمايند.

رشته‌هاي ارائه شده در دانشكده دين و رسانه

دانشكده دين و رسانه از دو گروه آموزشي كه هركدام دو رشته در زيرمجموعه خود دارد، تشكيل شده است. اين موارد به شرح جدول زير است.

گروه آموزشي دانشكده دين و رسانه رشته آموزشي مرتبط با گروه
هنرهاي رسانه اي توليد سيما، ادبيات نمايشي گرايش فيلمنامه نويسي
فرهنگ و ارتباطات اسلامي علوم ارتباطات اجتماعي ، دين و رسانه

ظرفيت رشته‌هاي دانشكده دين و رسانه

دانشكده دين و رسانه از ميان داوطلبان شركت كننده، هم از ميان داوطلبان خانم و هم از ميان داوطلبان آقا در رشته‌هاي مختلف پذيرش دارد ؛ اما رئيس دانشكده  دين و رسانه قم در مورد ظرفيت رشته‌ها و پذيرش داوطلبان در سال 99 اينطور گفته : پذيرش هم از ميان طلاب زن و هم طلاب مرد انجام مي‌شود، البته در رشته توليد فقط ده نفر از ميان برادران طلبه جذب دانشكده خواهند شد، ولي در رشته‌هاي ادبيات نمايشي و علوم ارتباطات اجتماعي، ده نفر آقا و ده نفر طلبه خانم پذيرش مي‌شوند، لذا تمامي طلاب خواهر در سراسر كشور مي‌توانند در دو رشته گفته شده در متن فوق در آزمون تخصصي اين دانشكده شركت كنند.

منابع آزمون تخصصي دانشكده دين و رسانه

داوطلبان طلبه براي شركت در آزمون بايد منابع دروس امتحاني آورده شده در جدول زير را مطالعه نمايند.

رشته تحصيلي دروس امتحاني
رشته علوم ارتباطات اجتماعي
  • فقه،اصول، فلسفه، تفسير (ضريب 2)
  • مباني ونظريه‌هاي ارتباطات (ضريب2)
  • روش تحقيق (ضريب 1)
  • تاريخ معاصرايران وجهان (ضريب1)
  • اصول روزنامه نگاري (ضريب1)
  • زبان انگليسي (ضريب 1)
رشته ادبيات نمايشي
  • فقه،اصول، فلسفه، تفسير (ضريب 2)
  • مباني نظريه سينما (ضريب3)
  • فرهنگ هنروادبيات ايران وجهان (ضريب2)
  • زبان انگليسي (ضريب2)
رشته توليد سيما
  • فقه، اصول، فلسفه، تفسير (ضريب2)
  • شناخت وسايل ارتباط جمعي (راديو وتلويزيون) (ضريب2)
  • دانستني‌هاي هنري  (ضريب2)
  • مباني نظري هنري  (ضريب 2)
  • زبان انگليسي (ضريب2)

 

براي دريافت مشاوره در زمينه دانشگاه دين و رسانه مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02126295595 تماس بگيريد.

منبع: دانشكده دين و رسانه

امتیاز:
بازدید:
برچسب: دانشكده دين و رسانه،
موضوع:
[ ۱۳ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۵:۵۹ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی