duntelco1
مشاوره تحصيلي

روش صحيح مطالعه درسي جامعه شناسي كنكور انساني

درس جامعه شناسي از دروس زيرمجموعه  كنكور انساني مي‌باشد و براي داوطلباني كه مايل به ادامه تحصيل در رشته‌هاي علوم اجتماعي، خبرنگاري، علوم ارتباطات، مددكاري، روانشناسي، علوم تربيتي، كتابداري، راهنمايي و مشاوره هستند، حائز اهميت مي‌باشد.

منبع مطالعه درس جامعه شناسي

بهترين منبع براي مطالعه درس جامعه شناسي كنكور انساني، كتاب‌هاي درسي جامعه شناسي 1 و جامعه شناسي 2 مي‌باشد چراكه منبع اصلي طراحان براي طراحي سوالات، كتابهاي درسي داوطلبان است.

بخوانيد: كتب كمك درسي كنكور انساني 1400

داوطلبان بهتر است بعد از مطالعه كتاب درسي، براي آشنايي با سبك سوالات در كنكور سراسري انساني، از يك كتاب كمك آموزشي كه حاوي تست‌هاي تاليفي و تست‌هاي كنكور سراسري در سالهاي گذشته باشد، استفاده كنند. داوطلبان بهتر است براي به خاطر نگه داشتن بيشتر مطالب، چند تست آموزشي و پس از آن بيشتر تست‌ها را بصورت زمان دار حل كنند و درصد بگيرند. با توجه به درصد كسب شده مي‌توانند از ميزان تسلط خود بر مطالب آگاه شوند.

بخوانيد: بهترين منبع تست كنكور انساني 1400

روش صحيح مطالعه جامعه شناسي كنكور انساني | خلاصه نويسي

داوطلبان بهتر است پس از مطالعه درس به درس جامعه شناسي، مطالب مهم و نكات را در دفترچه‌اي جداگانه و يا بصورت حاشيه نويسي در كتاب يادداشت كنند. اين عمل علاوه بر يادگيري بهتر مطالب، به بهبود مديريت زمان داوطلبان نيز كمك مي‌كند.

هر زمان كه داوطلب قصد داشته باشد از مباحث خوانده شده تست كار كند، مي‌تواند به جاي خواندن صفحه به صفحه مطالب كتاب درسي، خلاصه‌ها را كه به زبان خود يادداشت كرده را در زمان كمتري مطالعه كند و سپس با آمادگي ذهني بيشتري به سراغ تست‌ها برود.

روش صحيح مطالعه جامعه شناسي كنكور انساني | پاسخگويي به تست ها

براي حل تست، بهتر است براي هر درس تعدادي تست را انتخاب كنيد و آنها را در چند روز تقسيم كنيد. در درس جامعه شناسي بهتر است سوال‌هاي انتخابي خود را به بخش‌هاي مثلا 20 تا 30 سوالي تقسيم كنيد و زمان مشخصي را نيز براي حل آنها در نظر بگيريد.

در حين حل سوالات، بايد سعي كنيد به پاسخنامه رجوع نكنيد و اگر تستي برايتان چالش برانگيز بود و نياز به زمان بيشتري داشت، از آن عبور كرده و اگر وقت اضافي داشتيد دوباره به آن سوال‌ها برگرديد و سعي كنيد آنها را حل كنيد.

با اين روش به راحتي مي‌توانيد زمان پاسخدهي به سوالات را مديريت كنيد و همينطور از پاسخ دادن غلط به سوالات نيز جلوگيري كنيد. به تدريج با انجام اين روش، مي‌توانيد در كنكور سراسري نيز از آن بهره ببريد و به درصد بالايي در اين درس برسيد.

بودجه بندي جامعه شناسي 

از دروس مهم كنكور سراسري انساني مي‌توان به درس علوم اجتماعي اشاره كرد. جامعه شناسي داراي 20 سوال است. داوطلبان براي پاسخگويي به اين سوالات 15 دقيقه وقت دارند.

درس جامعه شناسي در زيرگروه يك داراي ضريب 1، در زيرگروه دو و پنج داراي ضريب 3، در زيرگروه پنج داراي ضريب 3، در زير گروه سه و چهار داراي ضريب 2 مي‌باشد.

بخشي از سوالات اين درس، از كتاب‌هاي جامعه شناسي1 و جامعه شناسي 2 و گاها هم تركيبي از اين دو كتاب طرح مي‌شود. درجداول زير بودجه بندي درس علوم اجتماعي آورده شده است كه در روش صحيح مطالعه درس علوم اجتماعي مي‌تواند تاثير بسزايي داشته باشد.

داوطلبان بهتراست به مباحث با بودجه بندي بيشتر، توجه بيشتري نيز داشته باشند و آنها را در الويت مطالعه قرار دهند.

بودجه بندي علوم اجتماعي ( جامعه شناسي 1 )
موضوع 95 96 97
كنش انساني 0 0 0
علوم انساني 0 0 0
اهميت علوم انساني 0 0 0
كنش اجتماعي 0 0 0
علوم اجتماعي 1 0 0
تاريخچه جامعه شناسي 0 0 1
پيشينه علوم اجتماعي در يونان و جهان اسلام 0 0 0
جهان اجتماعي و جهان طبيعي 0 0 0
اجزا و لايحه هاي جهان اجتماعي 0 0 1
جهان هاي اجتماعي 1 0 0
پيامد هاي جهان اجتماعي 0 0 0
انواع جهان اجتماعي 0 0 0
شناخت اجتماعي 1 0 0
انواع شناخت اجتماعي 0 0 0
شناخت اجتماعي تجربي 0 0 0
شناخت اجتماعي عقلي 0 1 1
شناخت اجتماعي شهودي 0 0 0
شناخت اجتماعي در قرآن 0 0 0
تركيبي جامعه شناسي ( 1 ) 1 2 1
بودجه بندي علوم اجتماعي ( جامعه شناسي 2 )
موضوع 95 96 97
گستره جهان اجتماعي 0 0 0
نظام اجتماعي 0 0 0
فرهنگ 1 و 2 1 0 0
هويت 0 0 0
هويت فردي و اجتماعي 0 1 0
بازتوليد هويت اجتماعي 0 0 0
تغييرات هويتي و تحولات اجتماعي 0 0 1
تحولات هويتي فرهنگ 0 1 0
از خود بيگانگي فرهنگي 1 0 1
هويت ايراني 0 0 0
قدرت و اقتدار 0 0 0
نظام سياسي 0 1 0
انواع نظام سياسي 0 0 0

روش صحيح مطالعه جامعه شناسي كنكور انساني | مطالعه مستمر 

داوطلبان كنكور انساني بطور ميانگين از درصد پاسخگويي بالايي به سوالات درس جامعه شناسي برخوردارند. يعني داوطلبان به بيشتر سوالات اين درس پاسخ مي‌دهند. بالا بودن ميانگين درس جامعه شناسي در كنكور يعني داوطلبان براي كسب رتبه هاي بالا، بايد در اين درس درصد بالايي كسب كنند.

براي كسب درصد بالا در جامعه شناسي بايد تسلط خوبي نسبت به اين درس داشته باشيد. درس جامعه شناسي كنكور انساني، از دروسي است كه نياز به مطالعه مستمر و منظم دارد. يعني داوطلبان بايد يك برنامه ريزي اصولي براي مطالعه درس جامعه شناسي داشته باشند. بهتر است داوطلبان در برنامه ريزي تحصيلي‌شان بايد براي درس جامعه شناسي، هر روز ساعتي كوتاه را اختصاص دهند اما سعي كنند هر روز اين درس را بخوانند.

مطالعه مستمر و منظم در ساعات مشخص و تعيين زماني براي مرور، مي‌تواند درصد خوبي را براي داوطلبان انساني در پي داشته باشد.

تكرار و مرور، مطالعه عميق، مفهومي و اهميت دادن بر تمامي مباحث، لازمه موفقيت و كسب تراز و درصد بالا در اين درس مي‌باشد.

براي دريافت مشاوره در زمينه روش صحيح مطالعه جامعه شناسي كنكور انساني 1400 مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02126295595 تماس بگيريد.

منبع: روش صحيح مطالعه جامعه شناسي كنكور انساني 1400

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۲۴:۴۵ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی