duntelco1
مشاوره تحصيلي

روش صحيح مطالعه عربي اختصاصي كنكور انساني

همانطوركه گفته شد، براي درس عربي اختصاصي داوطلب بايد با برنامه ريزي پيش برود و مطالعه و تست زدن هاي بي هدف، نمي‌تواند باعث پيشروي در اين درس شود. در ادامه يك سبك كلي براي مطالعه اين درس ارائه شده است كه مي‌تواند به كسب رتبه بالا در اين درس به داوطلب كمك كند.

توجه به معلم در كلاس درس

مهمترين محل يادگيري براي دانش آموزان در كلاس درس مي‌باشد. داوطلبان بايد به خوبي به تدريس معلم و يا استاد خود، در جلسه كلاس درس گوش دهند و سعي كنند نكات و مطالبي كه معلم بر روي آنها تاكيد دارد را به صورت حاشيه نويسي و يا جداگانه نكته برداري كنند.

درس هر روز در همان روز

درس هر روز در همان روز مي‌تواند به ماندگاري بيشتر مطالب در حافظه و همينطور تسريع فرآيند يادگيري بسيار موثر باشد. داوطلبان وقتي مطلبي را در جلسه كلاس درس مي‌آموزند، بهتر است پس از آمدن به خانه، سعي كنند با اختصاص زماني كوتاه، همان نكاتي كه از صحبت‌هاي معلم خود يادداشت كرده اند را مرور كنند.

اين عمل باعث مي‌شود، در زمان‌هاي بعدي كه به سراغ درس عربي مي آيند تا براي تسلط مطالعه كنند، همه مطالب در ذهنشان باشد و چيزي را فراموش نكرده باشند.

روش صحيح مطالعه عربي اختصاصي كنكور انساني | حل تست هاي آموزشي

داوطلبان بعد از مطالعه كتاب درسي بايستي بتوانند بين خوانده‌هاي خود و سوالاتي كه در كنكور سراسري، طرح مي‌شود ارتباط برقرار كنند. لازم است اشاره كنيم مشكل بسياري از داوطلبان در درس عربي اختصاصي نيز همين مسئله مي‌باشد كه داوطلب با اينكه درس خوانده و تسلط نيز دارد اما قادر به پاسخگويي به تست‌ها نيست. اين مشكل از عدم حل تست‌هاي كافي ناشي مي‌شود.

داوطلبان براي اينكه بتوانند به سوالات اين درس، مخصوصا سوالات تركيبي درس عربي اختصاصي پاسخ دهند، بايد به تعداد كافي، از سبك‌هاي مختلف سوالات اين درس، تست حل كرده باشند.

مرحله اول حل تست‌هاي آموزشي است بدين صورت كه داوطلب براي مبحثي كه خوانده است، بايد از كتاب كمك اموزشي خود كه حاوي تست است شروع به تست زدن كند و مي‌تواند از پاسخنامه نيز براي رفع مشكل استفاده كند. داوطلب در حين حل تست‌هاي آموزشي بايد نكاتي كه در صورت سوال، گزينه‌هاي غلط و پاسخنامه ياد مي‌گيرد را براي خود يادداشت كرده و از آنها استفاده كند.

روش صحيح مطالعه عربي اختصاصي كنكور انساني | حل تست هاي زمان دار

پس از حل تست‌هاي آموزشي به تعداد كافي، داوطلب بايد به سراغ محك زدن خوانده‌هاي خود در درس عربي اختصاصي برود. بدين صورت كه تعدادي تست از كتاب درسي خود انتخاب كند و با توجه به زمان بندي كنكور سراسري، زماني را نيز براي پاسخگويي تعيين كند. در اين مرحله داوطلب بايد در زمان تعيين شده بدون نگاه كردن به پاسخنامه، به سوالات پاسخ دهد و اگر زمان به پايان رسيد پاسخگويي را متوقف كند.

درصد گيري و ارزيابي سوالات اشتباه از مهم‌ترين كارهايي است كه داوطلب بايد پس از حل تست‌هاي زمان دار انجام دهد. انجام اين تست‌ها بايد مرتب و با فاصله‌هاي زماني كوتاه انجام شود تا داوطلب به تسلط كافي برسد.

بودجه بندي درس عربي اختصاصي

درس عربي اختصاصي از دروس مهم كنكور انساني است كه از آن 20 سوال در دفترچه اختصاصي اين آزمون وجود دارد و داوطلبان بايد در زمان 20 دقيقه به سوالات آن پاسخ دهند.

داوطلباني كه از زمان خوبي درس خواندن را شروع كرده اند، بهتر است تمامي مطالب را مطالعه كنند و از آنها تست حل كنند، اما داوطلباني كه با كمبود زمان مواجه هستند مي‌توانند براي داشتن يك برنامه ريزي اصولي، از جدول بودجه بندي عربي اختصاصي كنكور انساني كمك بگيرند و مسلم است كه بايد در برنامه ريزي شان، مباحث با بودجه بندي بيشتر را در الويت خود قرار دهند.

بودجه بندي درس عربي تخصصي در جداول زير آورده شده است كه داوطلبان با سطح آمادگي‌هاي مختلف مي‌توانند از آن استفاده كنند و همينطور لازم به ذكر است علامت ستاره در جدول زير به معني آوردن سوالات تركيبي از آن مبحث مي‌باشد.

مبحث 94 95 96 97
ترجمه و تعريب ترجمه 4 4 4 4
تعريب 2 2 2 2
مفهوم 0 0 0 0
شكل و تجزيه حركت گذاري 2 2 2 2
تجزيه و تركيب 2 2 2 2
عربي 2 تذكار 0 1 1 0
معرفه و نكره 0 0 0 0
انواع اعراب 0 0 0 0
اعراب فعل مضارع 0 0 0 0
مبني المعلوم و مبني المجهول 0 0 0 0
عدد 0 0 0 0
افعال ناقصه 0 0 0 0
حروف مشبه بالفعل 0 0 0 0
صفت و مضاف اليه 0 0 0 0
تصغير و نسبت 1 1 1 0
عربي 3 مثال 0 0 0 0
اجوف 0 0 0 0
ناقص 0 0 0 0
مفعول مطلق و مفعول له 0 0 0 0
توابع 0 0 0 1
حال 0 0 0 0
تمييز 1 0 1 0
منادي 0 0 0 0
مستثني 0 0 0 0
اساليب جمله 2 2 1 1
بلاغت 2 2 2 2
عربي پيش دانشگاهي اقسام كلمه 1 1 2 2
جامد و مشتق 0 0 0 0
معرفه و نكره 1 1 0 0
معرب و مبني 0 0 0 2
اعراب فعل مضارع 0 0 1 0
نواسخ 0 1 0 0
مفاعيل 1 0 0 1
حال و تمييز 0 1 0 0
استثنا و منادي 1 0 1 1
مضاف و مهموز 0 0 0 0

روش صحيح مطالعه عربي اختصاصي كنكور انساني | ترجمه

سوالات بخش ترجمه همانطور كه در جدول فوق نيز مشاهده كرديد، از بودجه بندي بالايي برخوردار است كه بايد بدان توجه شود. در مطالعه ترجمه، رعايت نكات زير مي‌تواند موثر باشد.

  • نكته اول: براي شروع مطالعه ترجمه به معني فعل‌ها حتما توجه كنيد و سعي كنيد ترجمه فعل‌ها را در زمانها و صيغه‌هاي مختلف به خوبي يادبگيريد.
  • نكته دوم: تست زدن در مبحث ترجمه، شما را با نقاط ضعف و قوت خودتان آشنا مي‌كند پس در تست زدن به هيچ وجه كم كاري نكنيد.
  • نكته سوم: حتما اگر سوالي را درست نيز حل كرديد، آن را تحليل كنيد و از دليل رد گزينه‌هاي غلط نيز آگاه شويد و اگر نكته اي داشت آن را يادداشت و ياد بگيريد.
  • نكته چهارم: در هر تستي از ترجمه كه حل مي‌كنيد، سعي كنيد به معني عبارات و كلمه‌ها نيز توجه كنيد و معني آنها را در متن ياد بگيريد. اين كار سرعت يادگيري ترجمه شما را افزايش مي‌دهد.

روش صحيح مطالعه عربي اختصاصي كنكور انساني | مطالعه قواعد

زماني كه مي‌خواهيد بخش قواعد را مطالعه كنيد حتما به صورت پايه به پايه و از كتاب درسي شروع كنيد. سعي كنيد يادداشت برداري‌هاي خود را از تدريس معلم نيز مرور كنيد.

بعد از مطالعه كتب درسي، اگر در مفهوم بخش‌هايي با مشكل برخورديد، مي‌توانيد از درسنامه كتاب كمك آموزشي خود استفاده كنيد و پس از آن نيز به سراغ تست‌هاي آموزشي و زمان‌دار برويد و خوانده‌هاي خود را بسنجيد.

بخوانيد: كتب كمك درسي كنكور انساني 1400

در زمان حل تست‌هاي زمان دار، مديريت زمان از اهميت زيادي برخوردار است. براي كسب آمادگي در كنكور بايد از تست هاي زمان دار استفاده كنيد و مديريت زمان را تمرين كنيد.

بخوانيد: بهترين منبع تست كنكور انساني 1400

نكته طلايي: داوطلبان در درس عربي از سطح آمادگي مختلفي برخوردارند كه بايد ساعت مطالعه و ميزان تست زدن را با توجه به آن تعيين كنند. اما داوطلباني كه پايه ضعيفي در درس عربي اختصاصي دارند بايد توجه داشته باشند به هيچ وجه نبايد اين درس را حذف كنند و براي بدست آوردن درصد بالا در اين درس، كافي است از روش هاي صحيح مطالعه درس عربي اختصاصي استفاده كنند.

براي دريافت مشاوره در زمينه روش صحيح مطالعه عربي اختصاصي كنكور انساني 1400 مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02126295595 تماس بگيريد.

منبع: روش صحيح مطالعه عربي اختصاصي كنكور انساني 1400

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۳۰:۴۱ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی