duntelco1
مشاوره تحصيلي

روش صحيح مطالعه فلسفه منطق كنكور انساني

مطالب دروس منطق و فلسفه حفظي و مفهومي است، يعني داراي مطالبي است كه بايد آنها را كامل درك كنيد تا بتوانيد سوالات را پاسخ دهيد. فلسفه و منطق از جمله دروسي است كه نيازمند مطالعه صحيح و تست زني مكرر براي رسيدن به نقطه تسلط است.

مرحله اول مطالعه : پيشخواني و مطالعه روزنامه وار

براي درس فلسفه و منطق، بهتر است داوطلبان پيش از حضور در كلاس درس، مطلب جديد را بصورت روزنامه وار مطالعه كنند و از سرتيترهاي اصلي و مفاهيم آن مطلع شوند.

تاثير پيشخواني در پاسخدهي به سوالاتي است كه در حين مطالعه روزنامه وار مبحث جديد، به وجود مي‌آيد. يعني داوطلبان مي‌توانند پاسخ سوالاتي كه بصورت ناخودآگاه در ذهنشان به وجود مي‌آيد را از ميان حرف‌هاي معلم پيدا كنند.

مرحله دوم مطالعه : مطالعه مفهومي

در اين مرحله داوطلبان بايد سعي كنند به مفهوم جملاتي كه ميخوانند، پي ببرند. مطالعه در اين مرحله و بعد از مرحله مطالعه رونامه وار، نبايد صرفا با هدف حفظ كردن خطوط كتاب باشد. بايد مطالعه با دقت، مفهومي و عميق باشد به طوري كه بتوانند مفهوم جملاتي كه خوانده اند را براي ديگري بازگو كنند.

مرحله سوم مطالعه : تسلط

در اين مرحله چون داوطلب به صورت مفهومي درس را فهميده است، مي‌تواند راحت‌تر مطالب را به ذهن بسپارد. بايد سعي كنيد در بازه‌هاي زماني كوتاه، مطالب يك مبحث را به ياد بسپاريد و مرور كنيد. ساعت مطالعه درس فلسفه و منطق بايستي با توجه به سطح آمادگي براي خود تعيين كنند چراكه برخي در زمان بيشتري و برخي در مدت زمان كمتري يك مطلب را حفظ مي‌كنند. تست زني درس فلسفه و منطق بهتر است يك تا دو روز بعد از يادگيري يك مطلب، انجام شود.

در اين مرحله اگر داوطلبان مطالب مهم و سخت را نيز خلاصه برداري كنند و سعي كنند چند روز متوالي آنها را تكرار كنند، مطالب ماندگاري بيشتري در ذهنشان خواهد داشت.

روش صحيح مطالعه فلسفه منطق كنكور انساني | تست 

داوطلبان براي آشنايي با سبك سوالات درس فلسفه و منطق و همينطور محك زدن خودشان در يادآوري مطالبي كه خوانده اند، بايد زماني را براي تست زدن اختصاص دهند.

سوالات درس فلسفه و منطق در  سبك‌هاي مختلفي مثل مفهومي، حفظي، مسئله محور و حتي در برخي مواقع خارج از سطح كتاب درسي طرح مي‌شود. داوطلبان براي اينكه بتوانند به اين سوالات پاسخ دهند حداقل بايستي از قبل، سوالات مشابه آنها را حل كرده باشند.

داوطلبان بهتر است بازه‌هايي را بعد از مطالعه درنظر بگيرند، و در اين بازه‌ها تست حل كنند. همزمان مي‌بايست تست‌ها را طبقه بندي كنيد، بعد از حل تست‌ها و مطالعه پاسخنامه به تحليل خود بپردازيد.

اين كار باعث مي‌شود تا داوطلبان بتوانند در زمان كم، زمان خود را به نحو احسن مديريت كنند و تست‌هاي از پيش حل شده خود را براي بار ديگر مرور كنند و خود را براي آزمون آماده كنند.

لازم به ذكر است داوطلبان پس از حل تست‌هاي زمان دار، بايد با توجه به سوالات درست و غلط خود درصد بگيرند و حتما به ارزيابي سوالاتي كه اشتباه پاسخ داده اند، بپردازند چراكه ارزيابي سوالات اشتباه، گاها نكته‌هايي از گزينه‌هاي غلط را نيز براي داوطلب، روشن مي‌سازد.

بودجه بندي درس فلسفه و منطق

همانطوركه گفته شد درس فلسفه و منطق از دروس سخت كنكور سراسري انساني مي‌باشد كه داراي 25 سوال است كه داوطلبان بايستي در 25 دقيقه به سوالات آن پاسخ دهند يعني براي حل سوال به طور ميانگين يك دقيقه فرصت دارند. پاسخگويي به اين تعداد سوالات در زمان تعيين شده، نيازمند تسلط بالايي است كه از مطالعه دقيق و اصولي ناشي مي‌شود.

بودجه بندي درس فلسفه و منطق در جداول زير آورده شده است كه داوطلبان با سطح آمادگي‌هاي مختلف مي‌توانند از آن استفاده كنند. داوطلباني كه وقت كافي براي مطالعه درس فلسفه و منطق دارند بايد به تمامي درس‌ها توجه داشته باشند اما داوطلباني كه كمبود وقت دارند و ميخواهند در كمترين زمان بيشترين نتيجه را بگيرند، مسلم است بايد دروس با بودجه بندي بالاتر، را در الويت قرار دهند.

لازم به ذكر است علامت ستاره در جدول زير به معني آوردن سوالات تركيبي از آن مبحث مي‌باشد.

بودجه بندي فلسفه ي سال سوم
موضوع 94 95 96 97
فلسفه چيست ( 1 ) 0 0 1* 1
فلسفه چيست ( 2 ) 1 1 1 1
فلسفه چيست ( 3 ) 0 0 0 0
آغاز فلسفه 2 2 0 1
شهيد راه حكمت 0 0 1 1
گوهر هاي اصيل و جاودانه 1 1 1 1
علت هاي چهارگانه 1 1 1* 1
بودجه بندي فلسفه سال چهارم
موضوع 94 95 96 97
كليات ( 1 ) 0 0 0 0
كليات ( 2 ) 1 1 1 0
مباني حكمت مشاء( 1 ) 1 1 1 1
مباني حكمت مشاء( 2 ) 1 1 1+1* 1
نمايندگان مكتب مشاء ( 1 ) 0 1 1 1
نمايندگان مكتب مشاء ( 2 ) 1 1 1 1
افول حكمت مشاء 1 0 0 1
حكمت اشراق 1 1 1 1
جريان هاي فكري عالم اسلام 1 1 0 0
صدر المتالهين 0 0 0 0
مباني حكمت متعاليه 1 1 1 1
حكماي معاصر 1 1 1 1
حيات فرهنگي 0 0 1 0
بودجه بندي منطق
موضوع 94 95 96 97
انسان و تفكر     1 1
چگونه تعريف مي كنيم ؟   1 1* 2
تعريف و دنياي مفاهيم 3 2 1*  
اقسام ذاتي و عرضي ( كليات پنجگانه ) 1 1 1 1
اقسام تعريف 1 1   1
جايگاه قضيه در استدلال 1 1 1* 1
اقسام قضاياي حملي و شرطي 1   1  
اقسام قضاياي حملي 1 2 1+1* 1
استدلال ( تركيب قانونمند قضايا ) 1 1 1 1
اقسام قياس 1 1 1* 1
ارزش قياس     1  
محتواي استدلال ( ماده ) 1 1 1*  
مغالطه 1 1 1 1

روش صحيح مطالعه فلسفه منطق كنكور انساني | مطالعه منظم و مستمر 

فلسفه و منطق كنكور انساني، از جمله دروس سختي است كه كسب درصد بالا در آن كار چندان راحتي نخواهد بود بنابراين داوطلبان اگر مي‌خواهند در اين درس، درصد خوبي كسب كنند بايد از روش‌هاي صحيح مطالعه استفاده كنند و سعي كنند با برنامه ريزي، اصولي درس بخوانند.

درس فلسفه و منطق كنكور انساني، نياز به مطالعه مستمر و منظم دارد. يعني داوطلبان بايد سعي كنند يك برنامه ريزي آگاهانه براي مطالعه درس فلسفه و منطق داشته باشند. بهتر است داوطلبان در برنامه ريزي تحصيليشان، هر روز ساعتي كوتاه را براي آن اختصاص دهند اما سعي كنند هر روز اين درس را بخوانند.

درس خواندن مستمر و منظم در ساعات مشخصي از روز در درس فلسفه و منطق و همينطور تعيين زماني براي مرور، مي‌تواند درصد خوبي را براي داوطلبان در پي داشته باشد.

تكرار و مرور، مطالعه عميق، مفهومي و اهميت دادن بر تمامي مباحث، لازمه موفقيت و كسب تراز و درصد بالا در اين درس مي‎باشد.

براي دريافت مشاوره در زمينه روش صحيح مطالعه فلسفه منطق كنكور انساني 1400 مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02126295595 تماس بگيريد.

منبع: روش صحيح مطالعه فلسفه منطق كنكور انساني 1400

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۱۶:۰۲ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی