duntelco1
مشاوره تحصيلي

شرايط نقل و انتقالات دانشجويان شاهد و ايثارگر | افراد مشمول

از مهمترين شرايط استفاده از امتياز سهميه شاهد و ايثارگران براي انتقالي و مهماني اين است كه جزو دانشجوياني باشيد كه از اين سهميه برخوردارند بنابراين بهتر است در ابتدا بررسي كنيم كه چه كساني مشمول استفاده از سهميه شاهد و ايثارگر براي انتقالي و مهماني هستند.

ليست دانشجوياني كه از امتياز شاهد و ايثارگر براي نقل و انتقلات برخوردارند و مي‌توانند در مقاطع كارداني، كارشناسي پيوسته و ناپيوسته، كارشناسي ارشد پيوسته و دكتري حرفه اي كليه رشته هاي تحصيلي و دانشگاه ها و مراكز آموزشي تحت پوشش وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و نيز آموزشكده هاي فني و حرفه اي كه زير نظر وزارت آموزش و پرورش فعاليت كنند، به ترتيب الويت به شرح موارد زير مي‌باشد:

  1. فرزندان دختر شهدا
  2. فرزندان پسر شهدا
  3. همسران شهدا
  4. جانبازان 50 درصد و بالاتر و آزادگان
  5. همسران جانبازان 50 درصد و بالاتر و آزادگان
  6. فرزندان دختر جانبازان 50 درصد و بالاتر و آزادگان
  7. فرزندان پسر جانبازان 50 درصد و بالاتر و آزادگان
  8. جانبازان 25 درصد الي 49 درصد
  9. همسر جانباز 25 تا 49 درصد
  10. ، فرزندان دختر جانباز 25 تا 4o درصد
  11. فرزندان پسر جانباز 25 تا 4o درصد

شرايط نقل و انتقالات دانشجويان شاهد و ايثارگر

  • دانشجوياني كه از امتياز شاهد و ايثارگر برخوردارند و مايل به ثبت درخواست انتقالي و مهماني نيز مي‌باشند بايد در ابتدا حداقل نمره را در هر رشته و مقطع را كسب كنند.

نكته : منظور از حداقل نمره كل تراز در هر رشته و مقطع، نمره اي است كه هرسال توسط اداره كل امور دانشجويان شاهد و ايثارگر، تصويب شده و اطلاع رساني مي‌شود.

  • همانطوركه گفته شد، درخواست انتقالي و مهماني دارندگان سهميه شاهد و ايثارگري با رعايت الويت انجام مي‌شود به طوري كه اگر سهميه نقل و انتقالات با دارندگان سهميه شاهد و ايثارگر تكميل نشود الويت با همسران و فرزندان جانبازان 25 الي 49 خواهد بود.
  • دانشجوياني كه در مقطع كارشناسي ارشد مشغول به تحصيل هستند تنها در شرايطي مي توانند نسبت به انتقالي درخواست دهند كه شرايط آن ها پس از بررسي توسط ستاد مركزي شاهد و ايثارگر تاييد شود
  • در دانشگاه هاي مختلف و در هر نيمسال تحصيلي، پنج درصد از ظرفيت رشته هاي مختلف مختص دانشجويان شاهد و ايثارگري است كه قصد انتقالي دارند.
  • دانشجوياني كه دو نيمسال تحصيلي مهمان شوند و در اين دو ترم مشروط نگردند مي‌توانند براي گرفتن انتقالي دائم اقدام كنند در غير اين صورت به دانشگاه قبلي خود بازگردانده مي‌شود.
  • ثبت درخواست انتقالي و مهماني دانشجويان شاهد و ايثارگر بدون پرداخت هيچ هزينه اي صورت مي‌گيرد و تحصيل آنها نيز رايگان خواهد بود.
  • دانشجوياني كه قصد استفاده از امتياز شاهد و ايثارگر را براي انتقالي و مهماني دارند بايستي ثبت نام موقت خود را در دانشگاه مبدا انجام دهند و پس از ثبت نام در دانشگاه مقصد، پرونده و مدارك تحصيلي شان از دانشگاه مبدا به دانشگاه محل مقصد ارسال شود.
  • دانشجويان براي گرفتن انتقالي و مهماني بايد در همان دوره اي كه در حال تحصيل بوده اند درخواست بدهند.

مدارك لازم براي نقل و انتقالات دانشجويان شاهد و ايثارگر

دانشجوياني كه از سهميه شاهد و ايثارگر برخوردارند و طبق شرايط گفته شده در متن فوق، واجد شرايط ثبت درخواست انتقالي و مهماني هستند، پيش از مراجعه به سايت سامانه سجاد و اقدام به ثبت درخواست، بايد مداركي را كه نياز است، آماده كنند.

مدارك مورد نياز براي ثبت درخواست انتقالي و مهماني دانشجويان شاهد و ايثارگر به شرح موارد زير مي‌باشد :

  • كپي شناسنامه و كارت ملي داوطلب، شهيد يا جانباز و …
  • يك قطعه عكس پرسنلي 4*3 دانشجو
  • كپي مدرك تحصيلي و كپي مدرك نظام وظيفه براي دانشجويان آقا
  • ارائه كارت يا معرفي نامه صادر شده از سوي بنياد شهيد يا جانبازان براي همسر و فرزندان دختر و پسر شهدا
  • ارايه كارت و يا معرفي نامه صادر شده از سوي اداره ايثارگران و جانبازان براي آزادگان و همسر و فرزندان آنها و جانبازان 10 درصد
  • ارائه كارت و يا معرفي نامه صادر شده از سوي يگان مربوطه براي رزمندگان با سابقه شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه يا بيشتر

براي دريافت مشاوره در زمينه شرايط نقل و انتقالات دانشجويان شاهد و ايثارگر مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02126295595 تماس بگيريد.

منبع: شرايط نقل و انتقالات دانشجويان شاهد و ايثارگر

امتیاز:
بازدید:
[ ۵ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۲۵:۱۰ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی