duntelco1
مشاوره تحصيلي

شرايط انصراف از تحصيل دانشگاه آزاد

دانشجويان دانشگاه آزاد با ارائه دلايل موجه مي‌توانند درخواست انصراف از تحصيل داشته باشند ولي بايد هزينه انصراف را نيز پرداخت نمايند كه ميزان هزينه در هريك از مقاطع كارداني، كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري تخصصي متفاوت مي‌باشد. در ادامه بيشتر شرح داده ايم.

مطابق آخرين دستورالعمل منتشر شده توسط مركز سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد اسلامي، شرايط انصراف از تحصيل به صورت زير است:

  • دانشجويان كه درخواست انصراف آنها ثبت شده است، حداكثر تا سه ماه پس از ثبت درخواست خود مي‌توانند درخواست را پس بگيرند و در غير اينصورت حكم انصراف دانشجو صادر مي‌شود.
  • دانشگاه محل تحصيل دانشجو بايستي انصراف از تحصيل دانشجو را به والدين او اطلاع رساني كند.
  • دانشجوياني كه ميخواهند زودتر از 3 ماه درخواست انصراف آنها تاييد شود، مي‌توانند درخواست مجددي جهت انصراف از تحصيل را ضمن يك اجازه نامه از ولي خود به دانشگاه ارائه دهند تا حكم انصراف آنها سريع تر صادر شود.
  • پس از تاييد درخواست دانشجو و صادر شدن حكم انصراف، به هيچ عنوان امكان بازگشت به تحصيل در همان رشته دانشگاهي وجود ندارد.
  • دانشجويان آقا اگر مشمول خدمت نظام وظيفه سربازي شوند، دانشگاه موظف است تا يك ماه پس از صادر شدن حكم، مراتب را به نظام وظيفه عمومي اطلاع رساني كنند.
  • دانشجوياني كه بدون دريافت مرخصي ترك تحصيل كنند و در طول ترم به دانشگاه مراجعه نكنند، به منزله انصراف آنها مي‌باشد و مجاز به ادامه تحصيل نخواهند بود.
  • در بعضي موارد خاص و استثنايي كه ترك تحصيل دانشجو موجه باشد، در اين صورت بايد حداقل تا يك ماه قبل از پايان ترم تحصيلي جاري به دانشگاه مراجعه نمايد و دلايل ترك تحصيل خود را ارائه دهد تا در صورت داشتن شرايط، آن ترم جزو نيمسال هاي مرخصي او محسوب شود.

مراحل ثبت درخواست انصراف از تحصيل دانشگاه آزاد

دانشجويان دانشگاه آزاد براي اقدام به انصراف از تحصيل مي‌بايست فرم انصراف را از كارشناس واحد آموزش دريافت و آن را تكميل كنند. فرم انصراف از تحصيل در سايت دانشگاهتان موجود است و مي‌توانيد با دانلود آن از جزئيات مربوطه آگاه شويد.

پس از ثبت درخواست و تكميل فرم انصراف، نتيجه تاييد يا عدم تاييد انصراف توسط دانشگاه به دانشجو اطلاع رساني مي‌شود و در مرحله آخر بايد هزينه انصراف نيز پرداخت گردد.

 

نمونه فرم انصراف از تحصيل دانشگاه آزاد را در تصوير فوق مشاهده مي‌كنيد اما شما حتما بايد فرم انصراف دانشگاه خود را از سايت دانشگاهتان دانلود كنيد. با تكميل فرم متعهد مي‌شويد كه پس از پرداخت هزينه به هيچ عنوان تقاضاي بازگشت به تحصيل را نداشته باشيد و حداقل بايد 3 دليل براي درخواست انصراف خود در فرم بنويسيد.

نظر اوليا دانشجو نيز در فرم انصراف ثبت مي‌شود تا با آگاهي كامل با درخواست انصراف فرزند خود موافقت كند.

هزينه انصراف از تحصيل

پيش از سال 96 هزينه انصراف از تحصيل دانشگاه آزاد تنها به ميزان 1/5 برابر شهريه ثابت يك ترم بود يعني اگر دانشجويي 500 هزار تومان شهريه ثابت پرداخت مي‌كرد مي‌توانست با پرداخت 750 هزار تومان، از رشته و دانشگاه خود انصراف دهد. اما مطابق شيوه نامه جديد، هزينه انصراف از تحصيل دانشگاه آزاد در سالهاي آينده، در هر يك از مقاطع به صورت زير است :

كارداني پيوسته (تعداد نيمسال هاي گذرانده شده – 4) × (نصف شهريه ثابت)
كارداني ناپيوسته (تعداد نيمسال هاي گذرانده شده – 4) × (نصف شهريه ثابت)
كارشناسي ناپيوسته (تعداد نيمسال هاي گذرانده شده – 4) × (نصف شهريه ثابت)
 كارشناسي ارشد ناپيوسته (تعداد نيمسال هاي گذرانده شده – 4) × (نصف شهريه ثابت)
كارشناسي پيوسته (تعداد نيمسال هاي گذرانده شده – 8) × (نصف شهريه ثابت)
دكتراي حرفه اي (گروه پزشكي) كل شهريه پايه ترم هاي باقي مانده تا دانش آموختگي
دكتراي حرفه اي (دامپزشكي) (تعداد نيمسال هاي گذرانده شده – 12) × (نصف شهريه ثابت)
دكتري تخصصي ورودي قبل از 94 (تعداد نيمسال هاي گذرانده شده – 7) × (نصف شهريه ثابت)
دكتري تخصصي ورودي 94 و پس از آن (تعداد نيمسال هاي گذرانده شده – 6) × (نصف شهريه ثابت)
دستياري تخصصي كل شهريه باقي مانده تا زمان فارغ التحصيلي

هزينه هاي فوق به عنوان هزينه انصراف از تحصيل دانشگاه آزاد در سال 1400 – 99 درنظر گرفته شده است اما بعضي از دانشجويان كه شرايطي را دارا هستند، از پرداخت جريمه انصراف معاف هستند.

معافيت از پرداخت هزينه

  • اگر دانشجويي به دلايل آموزشي و انضباطي از دانشگاه اخراج شود هزينه اي پرداخت نمي‌كند ولي شهريه اي را كه آن ترم واريز كرده است به او بازگردانده نمي‌شود.
  • دانشجويان پذيرفته شده در نيمسال اول تحصيلي اگر حداكثر تا 30 مهرماه انصراف دهند، مشمول پرداخت هزينه انصراف نخواهند بود.
  • پذيرفته شدگان رشته هاي نيمسال دوم دانشگاه آزاد چنانچه تا تاريخ 30 بهمن ماه انصراف دهند، هزينه اي پرداخت نخواهند كرد.
  • دو مورد مذكور شامل حال دانشجويان دكتري حرفه اي رشته هاي پزشكي نمي‎شود.
  • دانشجوياني ورودي ترم مهر اگر تا 30 آذر و دانشجويان ورودي ترم بهمن اگر تا 31 ارديبهشت ماه درخواست انصراف داشته باشند، 50 درصد از شهريه پرداختي آنها وصول و بقيه شهريه دريافت مي‌شود.
  • دانشجوياني كه با مجوز سازمان مركزي رشته يا گرايش تحصيلي خود را تغيير دهند، مشمول پرداخت هزينه انصراف نمي‌باشند.
  • دانشجوياني كه ترم اول از مرخصي تحصيلي استفاده كرده اند اگر تا قبل از ثبت نام ترم دوم انصراف خود را در دانشگاه ثبت كنند، هزينه انصراف براي آنها درنظر گرفته نمي‌شود ولي شهريه اي كه پرداخت كرده اند نيز پس داده نخواهد شد.
  • اگر دانشجويان دوره كارشناسي قصد انصراف از تحصيل و دريافت مدرك كارداني را داشته باشند، بايد هزينه انصراف را پرداخت نمايند.
  • دانشجوياني كه پس از انصراف از دانشگاه محل تحصيل خود قصد ورود به ساير واحدهاي دانشگاه آزاد داشته باشند، از پرداخت هزينه انصراف معافند ولي بايد مدركي كه نشان دهد دوباره در دانشگاه آزاد ثبت نام كرده اند را به دانشگاه تحصيلي خود ارائه دهند.

براي دريافت مشاوره در زمينه انصراف از تحصيل آزاد مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02126295595 تماس بگيريد.

منبع: انصراف از تحصيل دانشگاه آزاد

امتیاز:
بازدید:
[ ۶ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۴۳:۴۸ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی