duntelco1
مشاوره تحصيلي

برنامه ريزي آزمون كارشناسي ارشد 1400

برنامه ريزي در زندگي امروزه براي تمامي امور، امري واجب است و البته كه تاثير برنامه ريزي براي موفقيت در آزمون كارشناسي ارشد بر هيچ داوطلبي پوشيده نيست. با اينكه متقاضيان كنكور كارشناسي ارشد، تصويري از نوع درس خواندن و برنامه ريزي براي مطالعه دروس از كنكور سراسري دارند اما بد نيست پيش از شروع مطالعه براي كارشناسي ارشد، از نكات و قواعد برنامه ريزي براي آزمون كارشناسي ارشد نيز مطلع شوند.

هر داوطلبي، در صورتي كه خود توانايي نوشتن و طراحي يك برنامه ريزي را داشته باشد بايد خود اين كار را انجام دهد و در غير اين صورت بايستي با يك مشاور آگاه و با تجربه در زمينه برنامه ريزي تحصيلي مشورت كند و بهترين برنامه ريزي را براي خود داشته باشد چراكه برنامه ريزي براي داوطلبان باپشتكار، حتي در زمان كم نيز معجزه خواهد كرد و باعث موفقيت فرد مي‌شود.

فاكتور هاي يك برنامه ريزي ايده آل براي آزمون كارشناسي ارشد 1400

هر داوطلبي كه با پشتكار قصد برنامه ريزي براي كنكور كارشناسي ارشد را دارد بايستي در ابتدا از فاكتورهاي يك برنامه ريزي ايده آل براي آزمون كارشناسي ارشد مطلع باشد تا در جهت اصولي پيش بردن برنامه خود تلاش كند. در ادامه به فاكتورهاي اصلي يك برنامه ريزي صحيح براي آزمون كارشناسي ارشد، اشاره كرده ايم:

تعيين هدف

داوطلباني كه قصد شركت در كنكور كارشناسي ارشد را دارند بايستي حتي پيش از دست به قلم شدن براي نوشتن برنامه، هدف خود را تعيين كنند، بدين معني كه هدف آنها از شركت در كنكور كارشناسي ارشد قبولي در چه رشته و چه دانشگاهي مي‌باشد.

گاه هدف آنقدر بزرگ است كه تنها يك نقشه درست و كارآمد مي‌تواند آنها را محقق سازد، برنامه ريزي دقيقا همانند نقشه راه، در راه رسيدن به هدف ميسر است. چرا كه نبود برنامه ريزي باعث سردرگمي و در نهايت عدم رسيدن به هدف مي‌شود. بنابراين تعيين هدف مي‌تواند در كيفيت برنامه ريزي نقش موثري داشته باشد، اينكه براي چه مي‌خواهيد درس بخوانيد و به جه جايگاه تحصيلي برسيد مي‌تواند در تمامي اجزا برنامه ريزي شما نقش داشته باشد.

برنامه اصولي و منطقي

يكي از فاكتورهاي يك برنامه ريزي ايده آل، اصولي و منطقي بودن آن است؛ بدين معني كه هر داوطلب بايستي برنامه ريزي آزمون كارشناسي ارشد را مطابق با شرايط و ويژگي هاي شخصيتي خود طراحي كند تا به يك برنامه قابل اجرا برسد. بنابراين اينطور بايد گفت همه افراد نمي‌توانند از يك برنامه از پيش تعيين شده براي مطالعه دروس براي كنكور كارشناسي ارشد استفاده كنند بلكه بايستي با توجه به توانايي خود در درس خواندن و ساعت مطالعه برنامه خود را تعيين كنند.

برنامه ريزي آزمون كارشناسي ارشد 1400 | ساعات خواب و تفريح

داوطلبان توجه داشته باشند كه برنامه ريزي براي آزمون كارشناسي ارشد نبايد كوركورانه و خارج از توان آنها باشد بطوري كه بدون توجه به ساعت خواب و تفريح يك برنامه با ساعت مطالعه بالا نوشته شود، چرا كه در نهايت باعث مي‌شود داوطلب به برنامه ريزي عمل نكند. حتما در برنامه ريزي خود ساعات معقولي را براي خواب و تفريح درنظر بگيريد چراكه اختصاص ساعاتي معقول به خواب و تفريح، ذهن را تازه و آماده پذيرش مطالب مي‌كند و ضمن افزايش سرعت يادگيري، كيفيت مطالعه نيز افزايش مي‌يابد.

دفتر برنامه ريزي 

داوطلباني كه تازه شروع به مطالعه مي‌كنند، ممكن است در ابتدا نتوانند با ساعات مطالعه بالايي شروع به درس خواندن كنند داشتن يك دفتر برنامه ريزي مي‌تواند تا حد زيادي به اين داوطلبان كمك كند. هر داوطلب بايستي براي خود يك برنامه كوتاه مدت (هفتگي) و يك برنامه بلند مدت (ماهانه) برنامه ريزي كند. در هفته اول با ساعات مطالعه پايين شروع كنيد و به تدريج به آن بفزاييد تا در برنامه ماهانه به ساعت مطالعه مطلوب برسيد.

توجه به منابع

داوطلبان پس از تعيين هدف و اينكه در چه كد رشته اي قصد شركت در كنكور كارشناسي ارشد را دارند، بايستي از دفترچه ثبت نام كنكور كارشناسي ارشد سراسري، دروس امتحاني كد رشته‌ مدنظر خود را استخراج كنند و برنامه خود را با توجه به آنها طراحي كنند.

براي اين دروس امتحاني علاوه بر كتاب هاي درسي و جزوه كه هر داوطلبي از اساتيد خود در دانشگاه ها دارد، كتاب هاي كمك آموزشي نيز بايد تهيه شود. در كتاب هاي كمك آموزشي، سوالات و مباحث مهم پررنگ تر بيان شده و داوطلب مي‌تواند پس از درك مفهومي مطالب به سراغ تست هاي تاليفي و تست هاي كنكور كارشناسي ارشد سالهاي گذشته برود.

در بازار امروز تعدد منابع كمك آموزشي كنكور كارشناسي ارشد به چشم مي‌خورد كه داوطلب بايد سعي كند يك منبع از بهترين آنها را انتخاب كنند چرا كه تعدد منابع خود باعث سردرگمي خواهد شد.

طراحي بهترين برنامه ريزي آزمون كارشناسي ارشد

حال با توجه به توضيحاتي كه داده شد، سوالي كه وجود دارد اين است كه چگونه براي آزمون كارشناسي ارشد، برنامه ريزي كنيم. داوطلبان پس از تهيه منابع اصلي و منابع كمك آموزشي خود، بايد تعيين كنند چه ميزان و چه حجم از منابع را بايد مطالعه كنند و مهمتر از آن چند روز تا كنكور فرصت مطالعه دارند و سپس براساس آن يك برنامه ريزي بلند مدت و كوتاه مدت طراحي كنند.

بدين صورت كه ابتدا تعيين كنند در يك ماه چه مبحث و فصلي را قرار است مطالعه كنند و سپس تعيين در هر هفته چه ميزان از يك فصل را بايد بخوانند و سپس آن را بين روزهاي هفته تقسيم كنند.

نكات مهم برنامه ريزي آزمون كارشناسي ارشد 1400

  • نكته اول: ماه آخر و نزديك به كنكور كارشناسي ارشد را در برنامه ريزي بلند مدت خود درنظر نگيريد چراكه اين ماه، فرصتي براي خواندن مطالب جديد نيست و بايد به مرور و جمع بندي بپردازيد.
  • نكته دوم: در روزهاي اول هر هفته براي آن هفته برنامه ريزي كنيد و سعي كنيد تمامي موارد از جمله ساعات مطالعه، خواب، استراحت و تفريح را در آن درنظر بگيريد.
  • نكته سوم: ممكن است موفق به خواندن تمامي دروسي كه در برنامه ريزيتان موجود است، نشويد ساعاتي را براي جبران آنها درنظر بگيريد.
  • نكته چهارم: روز آخر هر هفته را به مرور و جمع بندي مطالب خوانده شده در طول هفته اختصاص بدهيد و يا در آزمون هاي آزمايشي كارشناسي ارشد شركت كنيد.
  • اگر ساعات مطالعه كمي داريد، هر هفته ساعات مطالعه خود را يادداشت كرده و به تدريج به آن بيفزاييد تا به ميزان ايده آل برسيد.

البته داوطلبان مي‌توانند از يك مشاور آگاه و با تجربه نيز در اين زمينه كمك بگيرند تا در جهت طراحي يك برنامه ريزي اصولي پيش بروند. مشاوران مجرب مركز مشاوره دانتل نيز مي‌توانند در جهت برنامه ريزي براي آزمون كارشناسي ارشد به داوطلبان كمك كنند.

برنامه ريزي آزمون كارشناسي ارشد 1400 | نحوه صحيح مطالعه

همانطوركه گفته شد برنامه ريزي همانند نقشه، راه رسيدن به هدف را مشخص مي‌كند اما براي رسيدن به هدف، داوطلب بايد در راستاي برنامه ريزي حركت كند، بنابراين بايد اينطور گفت برنامه ريزي به تنهايي كافي نيست و داوطلب آزمون كارشناسي ارشد بايد در كنار يك هدف و در پي آن يك برنامه ريزي اصولي و كارآمد، تلاش و پشتكار نيز داشته باشد و البته كه از روش‌هاي صحيح مطالعه نيز مطلع باشد تا برنامه كوتاه مدت و بلند مدت خود را با كيفيت و با بار علمي به پايان برساند. بنابراين داوطلبان بهتر است پس از نوشتن برنامه ريزي از نكات زير نيز براي افزايش كيفيت مطالعه خود بهره ببرند.

خلاصه نويسي

براي هيچ درسي خلاصه نويسي را فراموش نكنيد. زماني كه درسي را مطالعه مي‌كنيد يك دفترچه كنار خود داشته باشيد تا مطالب را به زبان خودتان خلاصه كرده و در آن دفتر بنويسيد. اين كار چند حسن دارد، اول اينكه نوشتن يك مطلب يادگيري را افزايش مي‌دهد و دوم اينكه زماني كه نياز به مرور و تكرار يك مطلبي داشتيد مي‌توانيد به خلاصه هايتان رجوع كنيد و در زمان كمتري مطالب را مرور كنيد.

توجه به كيفيت تا كميت

توجه به كيفيت تا كميت را درواقع مي‌توان اينطور معنا كرد كه در زمان مطالعه هر درسي نبايد فقط آن مطلب را سريع خوانده و به پايان برسانيد بلكه بايستي به كيفيت مطالعه خود توجه كنيد و سعي كنيد مطالب را مفهومي بخوانيد و متوجه شويد. به سادگي از كنار هيچ مطلبي عبور نكنيد و در صورتي كه آن را متوجه شديد به سراغ مبحث بعدي برويد، مطالب مهم را هايلايت كرده و نكته برداري كنيد.

مرور و استمرار در مطالعه

يكي از اصولي كه در مطالعه آزمون كارشناسي ارشد، بسيار تاثير گذار است، توجه به مساله مرور است. حتما بايد براي يك مطلب در برنامه ريزي كوتاه مدت و بلند مدت، زماني را براي مرور درنظر گرفت تا از خارج شدن مطالب از ذهن جلوگيري كرد. نقش استمرار در مطالعه و مرور مطالب بسيار زياد است و داوطلبان بايد در برنامه ريزي خود ساعاتي را براي اين امر اختصاص دهند.

توجه به تست زني

داوطلبان بايد توجه داشته باشند كه بلافاصله پس از مطالعه دروس، نبايد به سراغ حل تست رفته و خود را براين اساس بسنجند. داوطلبان بايستي پس از مطالعه درس، براي آشنايي با سبك سوالات و پيدا كردن تسلط، چند تست آموزشي حل كنند و بدون درنظر گرفتن زمان سعي كنند نكات سوالات مختلف را ياد بگيرند. پس از تسلط در حل سوالات آموزشي و يادگيري كامل يك مبحث، داوطلبان بايد زماني را براي حل سوالات زمان دار اختصاص دهند و ميزان يادگيري خود را محك بزنند.

ارزيابي اشتباهات

اگر در آزموني مشابه آزمون كارشناسي ارشد شركت مي‌كنيد و يا بعد از حل تست هاي زماندار؛ حتما به ارزيابي اشتباهات خود بپردازيد و به سادگي از كنار آنها رد نشويد. در صورتي كه يك اشتباه بررسي نشود ممكن به طريق مشابه دوباره اتفاق بيفتد، بنابراين به بررسي سوالاتي كه به غلط به آنها پاسخ داده ايد، بپردازيد و نكات مهم را يادداشت كنيد.

جمع بندي برنامه ريزي آزمون كارشناسي ارشد 1400

بازه‌هاي جمع بندي را فراموش نكنيد، چنانچه يك فصل و يا حتي يك كتاب را به پايان رسانديد، در بازه هاي مختلف پس از مرور خلاصه ها و نكات، به حل تست‌هاي جمع بندي بپردازيد. ضمن بستن يك مجموعه، سوالات تركيبي از آنها را نيز ببينيد و البته از ميزان تسلط خود نيز آگاه شويد. در روزهاي نزديك به آزمون كارشناسي ارشد، سعي كنيد مطالب جديد نخوانيد و تنها با حل تست هاي جمع بندي از تست هاي كنكور كارشناسي ارشد سال گذشته، آمادگي خود را افزايش دهيد.  براي مشاوره تحصيلي تلفني با مشاوران مجموعه دانتل با شماره هاي زير تماس بگيريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه برنامه ريزي آزمون كارشناسي ارشد 1400 مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02126295595 تماس بگيريد.

منبع: برنامه ريزي كنكور كارشناسي ارشد 1400

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۰۲:۲۹ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی