duntelco1
مشاوره تحصيلي

تكميل ظرفيت دكتري

هرسال پس از اعلام نتايج مصاحبه و نتايج نهايي شركت كنندگان در آزمون دكتري، كه توسط  سازمان سنجش برگزار مي‌شود به دلايل مختلفي همچون انصراف برخي از شركت كنندگان از ثبت نام در محل قبولي و يا حتي قبولي يك داوطلب در دو كد رشته محل، باعث خالي ماندن برخي ظرفيت ها مي‌شود.

در اين ميان نيز هستند شركت كنندگاني كه از نتيجه نهايي خود رضايت كافي ندارند و يا موفق به كسب قبولي نشده اند كه مي‌توانند از طريق شركت در تكميل ظرفيت كد رشته محل مورد نظر خود را كه در دفترچه تكميل ظرفيت موجود است، انتخاب كنند و فرصت مجددي را در اختيار داشته باشند.

امكان برگزاري تكميل ظرفيت دكتري در سال 99 

از سال 1397 وزارت علوم، تحقيقات و فناوري بدون ارائه دليل موجهي، خبر از حذف مرحله تكميل ظرفيت از آزمون دكتري داد. در پيرو همين مصوبه چندين سال است كه تكميل ظرفيت دكتري برگزار نمي‌شود و تاكنون نيز اطلاعيه اي مبني بر برگزاري تكميل ظرفيت دكتري منتشر نگرديده است و احتمال دارد همانند دو سال گذشته اين مرحله از آزمون دكتري برگزار نشود چراكه امسال به دانشگاه ها ابلاغ شده است كه ظرفيت ها با دعوت شدگان به مصاحبه دكتري تكميل كنند و در واقع تمامي دعوت شدگان به مصاحبه پذيرفته شوند.

از طرفي در سالهاي گذشته مرحله تكميل ظرفيت از آزمون كارشناسي ارشد نيز حذف شده بود اما در سال گذشته، با مورد استثنايي روبه رو شد و برگزار شد. همين موضوع مي‌تواند نقطه اميدي براي داوطلبان آزمون دكتري باشد و احتمال برود كه اين آزمون در سال جاري برگزار شود.

از طرف ديگر ممكن است ظرفيت‌هاي جديدي نيز ارائه شود و داوطلبان بتوانند با برگزاري تكميل ظرفيت آزمون دكتري، دوباره به گردونه رقابت بازگردند.

لزوم برگزاري تكميل ظرفيت دكتري

بدون شك، تكميل ظرفيت دكتري يكي از مراحل مهم براي داوطلباني است كه در هيچ كد رشته محلي پذيرفته نشده اند و يا از نتيجه اكتسابي خود راضي نيستند كه مي‌توانند از اين طريق دوباره شانس خود را امتحان كنند.

تا سال گذشته، قبولي داوطلبان به مرحله مصاحبه بستگي داشت و چنانچه داوطلبي در مصاحبه قبول مي‌شد، موفق به كسب قبولي نهايي مي گشت. در اين مسير گاها هستند داوطلبان با استعدادي كه به دليل نبود كيفيت در مصاحبه ها رد مي‌شوند. تكميل ظرفيت مي‌تواند آنها را به آزمون دكتري بازگرداند.

از ديگر موارد لزوم برگزاري مرحله تكميل ظرفيت مي‌توان به خالي ماندن ظرفيت برخي كدرشته محل ها پس از اعلام نتايج نهايي و ثبت نام داوطلبان در دانشگاه باشد كه داوطلبان ناكام مي‌توانند اين صندلي‌ها را پر كنند.

دفترچه تكميل ظرفيت آزمون دكتري 99

بعد از اعلام نتايج نهايي، داوطلباني كه در هر كد رشته محلي پذيرفته شده اند، به سراغ ادامه فرآيند مي‌روند تا ثبت نام خود را در دانشگاه ها قطعي كنند. در اين ميان ممكن است برخي اقدام به ثبت نام نكنند و ظرفيت ها تكميل نشود. سازمان سنجش اين ظرفيت‌ها را در قالب يك دفترچه با عنوان دفترچه تكميل ظرفيت انتخاب رشته دكتري منتشر مي‌كند.

چنانچه تكميل ظرفيت دكتري دانشگاه هاي سراسري برگزار شود، داوطلبان مي‌توانند با توجه به مندرجات دفترچه، فرم انتخاب رشته خود را در حداكثر 30 كدرشته محل تكميل نمايند.

اين شرايط براي داوطلبان آزمون دكتري دانشگاه آزاد نيز وجود دارد و چنانچه تكميل ظرفيت دكتري براي دانشگاه آزاد برگزار شود، لينك دانلود دفترچه تكميل ظرفيت دكتري دانشگاه آزاد نيز از طريق سايت دانتل منتشر خواهد شد و داوطلبان مي‌توانند فرم انتخاب رشته خود را به توجه به مندرجات آن در حداكثر 20 كدرشته محل تكميل كنند.

دفترچه تكميل ظرفيت آزمون دكتري 99 | شرايط 

داوطلباني كه قصد شركت در تكميل ظرفيت دكتري را دارند بايستي ابتدا دفترچه تكميل ظرفيت دكتري 99 را به دقت مطالعه كنند و در صورتي كه واجد شرايط شركت در اين مرحله بودند، نسبت به تكميل فرم انتخاب رشته اقدام نمايند. براي مشاوره تحصيلي تلفني با مشاوران مجموعه دانتل با شماره هاي زير تماس بگيريد.

در صورت برگزاري تكميل ظرفيت، پيش بيني مي‌شود در شرايط مشابهي با سالهاي گذشته برگزار شود كه در اين قسمت برخي از اين شرايط را ارائه كرده ايم.

  • داوطلباني مجاز به شركت در مرحله تكميل ظرفيت دكتري 99 خواهند بود كه علاوه بر ثبت نام در اين آزمون، در جلسه آزمون نيز حضور داشته اند.
  •  داوطلبان براي شركت در تكميل ظرفيت دكتري بايستي داراي نمره كل و يا همان تراز علمي مثبت در آزمون كتبي باشند.
  • داوطلباني كه طي مرحله اول انتخاب رشته و پس از اعلام نتايج نهايي در كد رشته محلي از دوره هاي غيرروزانه پذيرفته شده باشند، مي‌توانند در تكميل ظرفيت دكتري شركت كنند اما چنانچه در كد رشته محلي پذيرفته شوند، قبولي اول آنها از بين خواهد رفت و بايستي در كد رشته محل جديد ثبت نام خود را انجام دهند.
  • شروع تحصيل پذيرفته شدگان در مرحله تكميل ظرفيت از بهمن ماه مي‌باشد و لازم است داوطلبان تا قبل از شروع ترم بهمن، در مقطع كارشناسي ارشد فارغ التحصيل شوند.

براي دريافت مشاوره در زمينه دفترچه تكميل ظرفيت آزمون دكتري 99 مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02126295595 تماس بگيريد.

منبع: دفترچه تكميل ظرفيت آزمون دكتري 99

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۴۱:۳۹ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی