duntelco1
مشاوره تحصيلي

با نزديك شدن به روز برگزاري كنكور سراسري در واقع روزهاي چالش برانگيزي براي متقاضياني است كه در طول يك يا چند سال تلاش كرده اند و منتظر روز برگزاري كنكور سراسري در زيرگروه انتخابي خود مي باشند. روزهاي پاياني و البته روز برگزاري كنكور سراسري از چندين جهت داراي اهميت است و بايستي كه داوطلب توانايي مديريت اين ايام باقي مانده تا كنكور سراسري را داشته باشد. به همين علت اين مقاله از سايت دانتل را به بايدها و نبايدها كنكور سراسري 1400 در چند روز قبل و همينطور روز برگزاري آزمون اختصاص داده ايم.

منبع: بايد روز آزمون سراسري 1400

 

قبل از برگزاري آزمون سراسري | بايدها و نبايدها روز كنكور 1400

روزهاي قبل از برگزاري كنكور سراسري براي داوطلب بسيار حائز اهميت مي باشد كه با مديريت آن مي توان ميزان استرس را كاهش داد و با قدرت براي حضور در جلسه آماده شد. در ادامه اين مطلب به بايد ها و نبايد هاي روز هاي قبل از كنكور سراسري مي پردازيم.

 

كارت ورود به جلسه خود را دريافت كنيد

يكي از مهم ترين مداركي كه تمامي شركت كنندگان كنكور سراسري بايستي آن را همراه با خود به جلسه ببرند، كارت ورود به جلسه كنكور سراسري مي باشد. امكان دريافت كارت ورود به جلسه از طريق سايت سازمان سنجش براي شركت كنندگان فراهم مي باشد كه لازم است متقاضيان قبل از شروع كنكور سراسري به اين سايت مراجعه كرده و كارت ورود به جلسه خود را دريافت كنند. 

 

مرور خلاصه نويسي و نكات مهم

روز آخر بايستي مطالعه را كنار بگذاريد اما اگر فكر مي كنيد هيچ مطلبي مطالعه نكنيد دچار استرس خواهيد شد مي توانيد نكات مهمي را كه خلاصه نويسي كرده ايد مرور كنيد. از خواندن مطلب و يا شركت در آزمون هاي جمع بندي در روزهاي قبل از برگزاري آزمون بپرهيزيد.

 

روز آزمون سراسري | شام مناسب بخوريد

شب قبل از برگزاري كنكور سراسري بهتر است زودتر از روال هر شب و تقربيا حوالي ساعت 8 شام خود را ميل كنيد تا زودتر هم بتوانيد بخوابيد. سعي كنيد در اين شب از خوردن غذاهاي چرب و سرخ كردني و كنسروها بپرهيزيد و يك غذاي سالم و سبك كه داراي اسيد هاي چرب امگا 3 باشد مصرف كنيد. بهترين غذايي كه به عملكرد بهتر مغز شما كمك مي كند، ماهي مي باشد.

البته لازم است اشاره كنيم كه سعي كنيد در كنار غذاي خود از خوردن نوشابه گازدار بپرهيزيد و يك ليوان دوغ و يا كمي ماست را جايگزين آن كنيد. همينطور سعي كنيد در شب قبل از برگزاري آزمون كنكور سراسري هيچ گونه دارويي مصرف نكنيد تا در روز آزمون گرفتار عوارض اين داروها شامل خواب آلودگي نشويد.

 

نوشيدني مناسب بنوشيد

در شب قبل از برگزاري كنكور سراسري از خوردن نوشيدني هايي مانند قهوه، چاي و نوشابه گازدار بپرهيزيد و در عوض سعي كنيد نوشيدني هاي آرام‌ بخش از جمله چاي سبز، بادرنجبويه، اسطوخودوس و سنبل طيب و گل گاوزبان مصرف كنيد. همينطور مصرف آب سيب و يا آب كاهو نيز باعث آرامش بيشتر و خواب كافي مي شود و استرس را از شما دور مي كند.

 

خواب كافي داشته باشيد

از جمله مواردي كه مي تواند تمركز و در نهايت سرعت عمل شما را در جلسه آزمون كم كند، بي خوابي مي باشد. بنابراين شما بايستي در شب قبل از كنكور سراسري 8 ساعت بخوابيد و بنابراين در شب قبل هيچ گونه كاري كه باعث ايجاد استرس و خستگي در سيستم ايمني بدن شود را انجام ندهيد و با دور كردن عوامل مزاحم سعي كنيد خواب آرامي را تجربه كنيد. اگر شام خود را زود بخوريد مي توانيد پس از يك دوش آب ولرم خواب راحتي را تا صبح داشته باشيد.

 

آماده كردن وسايل لازم براي روز امتحان

شما در روز برگزاري كنكور سراسري براي شركت در جلسه آزمون و پس از آن پاسخدهي به سوالات به برخي وسايل احتياج داريد. از مهم ترين اين وسايل مي توان به موارد زير اشاره كرد: 

شناسنامه يا كارت ملي كارت ورود به جلسه چند عدد مداد سياه مناسب و نرم پاك كن
دستمال كاغذي ساعت مچي مواد مغذي مدادتراش
بطري آب سنجاق براي الصاق كارت ورود به جلسه به لباستان شكلات 

 

روز برگزاري آزمون سراسري | بايدها و نبايدها كنكور 1400

حال پس از تلاش و صبر به روز برگزاري آزمون كنكور سراسري رسيده ايم، در ادامه به بايد ها و نبايد هاي روز برگزاري آزمون مي پردازيم.

 

روز آزمون سراسري | صبحانه مقوي بخوريد

وقتي صبح روز برگزاري آزمون از خواب بيدار مي شويد، فقط يك صبحانه مقوي است كه مي تواند شما را سرحال و پرانرژي كند. خوردن عدسي در صبحانه روز برگزاري آزمون مي تواند آرامش خوبي به شما بدهد. جايگزين خوراك عدسي مي تواند پنير، گردو، خرما (بسيار انرژي زا)، كنجد، عسل و نان باشد. همينطور سعي كنيد كشمش، خرما و موز، سيب (كاهش خستگي) و گردو نيز مصرف كنيد  چراكه فسفر و انرژي بالاي اين موارد شما را در پاسخدهي به سوالات ياري خواهد كرد.

 

روز آزمون سراسري | پوشيدن لباس راحت

سعي كنيد لباسي را براي حاضر شدن در جلسه آزمون انتخاب كنيد كه در آن ضمن راحت بودن، احساس خوبي نيز داشته باشيد. از پوشيدن لباس هاي تنگ و نامناسب با فصل خودداري كنيد. بدون توجه به عوامل ديگري از لباس تقريبا گشاد و آزاد و مناسب با فصل تابستان كه خنك باشد، انتخاب كنيد تا بدون مشكل بتوانيد چهار ساعت بر روي صندلي بنشينيد و به سوالات پاسخ دهيد.

 

بردن خوراكي هاي مغذي و نوشيدني در جلسه 

كنكور سراسري در يك بازه زماني 4 ساعته برگزار مي شود و با توجه به اين زمان طولاني، ممكن است شما احساس تشنگي و يا گرسنگي داشته باشيد. حتما يك نوشيدني و يا آب به همراه خود داشته باشيد. همينطور به همراه داشتن چند عدد خرما، گردو و شكلات نيز مي تواند افت قند شما را در جلسه آزمون كنترل كند.

 

ساعت مچي فراموش نشود

شما براي مديريت زمان در جلسه آزمون حتما به ساعت احتياج داريد. ممكن است حوزه امتحاني كه شما در آن در حال امتحان دادن هستيد، داراي ساعت نباشد، بنابراين حتما ساعت مچي داشته باشيد و روز قبل نيز باتري آن را چك كنيد تا در جلسه مشكلي نداشته باشد.

 

از بردن وسايل اضافه خودداري كنيد

داوطلبان سعي كنيد فقط وسايلي را كه در مقاله فوق بدان اشاره كرديم همراه خود به حلسه ببريد و از بردن وسايلي همچون كيف دستي، ساك دستي، كتاب، جزوه، يادداشت، ماشين حساب، تلفن همراه، ساعت هوشمند، تبلت، دست بند و … چلوگيري كنيد. البته كه بردن وسايل اضافي باعث حواس پرتي شما خواهد شد، اما مجاز به بردن اين وسايل نيز نمي باشيد و چنانچه به هر دليلي مسئولين حوزه يكي از اين وسايل را از شما بگيرند، متخلف شناخته مي شويد و برابر قانون رسيدگي به تخلفات و جرائم در آزمون‌هاي سراسري با شما رفتار مي شود.

 

زودتر به سمت حوزه امتحاني حركت كنيد

روز قبل از برگزاري آزمون اگر آدرس حوزه امتحاني براي شما ناشناس است يكبار به آن آدرس برويد تا با محل برگزاري آزمون آشنا شويد. همينطور در روز برگزاري آزمون نيز حداقل نيم ساعت قبل از زمان برگزاري كنكور در محل آزمون حاضر شويد، اين كار از استرس شما كم خواهد كرد.

در جلسه آزمون نيز كارت ورود به جلسه خود را به لباس خود الصاق كنيد و پس از ورود به جلسه صندلي خود را  پيدا كرده و در جاي خود بنشينيد. توجه داشته باشيد كه در آزمون هايي كه صبح برگزار مي شود، درب حوزه‌هاي امتحاني راس ساعت هفت و براي آزمون‌هاي بعد از ظهر راس ساعت 14:30 ( دو و نيم بعد از ظهر) بسته مي شود، بنابراين براي ورود به جلسه زمان بندي درستي داشته باشيد.

 

روز آزمون سراسري | پاسخ برگ را به دقت پر كنيد

وقتي در حال پاسخگويي به سوالات و پر كردن پاسخ برگ خود مي باشيد، توجه كنيد كه سوالات را در پاسخ برگ جا به جا نزنيد و هر پنج سوال كه پاسخ داديد يكبار پاسخبرگ را بررسي كنيد تا مشكلي وجود نداشته باشد.

 

مديريت زمان در روز آزمون سراسري

مهم ترين مسئله در روز برگزاري كنكور سراسري، مديريت زمان مي باشد. وقتي در حال حل سوالات يك سرفصل امتحاني هستيد، به همان اندازه كه براي آن زمان تعيين شده است به آن وقت اختصاص دهيد و از زمان درس هاي ديگر براي يك درس نزنيد و همينطور ترتيب دفترچه را نيز رعايت كنيد.

در حل سوالات يك سرفصل ابتدا به سوالات با سطح ساده تر پاسخ دهيد و در حين حل سوالات، سوالات زمانبر و سخت را علامت بزنيد و در آخر اگر از زمان آن درس باقي مانده بود به سراغ اين سوالات برگرديد. اگر ابتدا سوالات سخت را حل كنيد زماني كه از شما ميگيرد باعث ايجاد استرس مي شود. اما اگر به سوالات راحت زودتر پاسخ دهيد با خيالي راحت تر سراغ سوالات سخت خواهيد رفت.

 

مشاوره بايدها و نبايدها روز برگزاري كنكور سراسري

اگر در طول مطالعه خود ضمن مطالعه سرفصل هاي امتحاني مراقب سلامتي خود نيز بوده ايد، اما ناخواسته به بيماري كرونا مبتلا شده ايد، نبايد اصلا نگران باشيد و بايستي سعي در حفظ آرامش و كنترل استرس خود داشته باشيد.  مبتلايان به بيماري كرونا بايستي كه قبل از برگزاري آزمون در تاريخ هاي اعلام شده از سوي سازمان سنجش به سايت اين سازمان مراجعه كنند و فرم خود اظهاري مبتلا به ويروس كرونا را تكميل كنند. متقاضيان فقط بايستي در نظر داشته باشند كه مكان جداگانه اي براي آزمون دادن بيماران مبتلا به ويروس كرونا در نظر گرفته‌ مي شود.

چنانچه سوالي پيرامون بايد ها و نبايد هاي كنكور سراسري داريد، مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل تماس بگيريد و پاسخ سوالات خود را دريافت كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه روز آزمون سراسري و بايدها و نبايدها كنكور سراسري، مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگيريد.

 

 

سوالات متداول

متقاضيان كنكور سراسري بايستي چه وسيله هايي را با خود به جلسه آزمون ببرند؟

داوطلبان بايد شناسنامه يا كارت ملي، كارت ورود به جلسه، ساعت مچي، پاك كن، مداد تراش، مداد سياه مناسب، دستمال كاغذي، بطري آب و ماسك را حتما با خود به جلسه آزمون ببرند.

آيا خوردن نوشيدني و غذاي مناسب در روز قبل از برگزاري آزمون و روز آزمون تاثير دارد؟

بله بهتر است داوطلبان روز قبل از برگزاري آزمون غذاهاي مغذي مصرف كنند.

داوطلبان بايستي براي مديريت زمان در جلسه كنكور سراسري چه كنند؟

به برخي تكنينك هاي مديريت زمان در متن مقاله اشاره كرده‌ايم. داوطلبان حتما ساعت مچي همراه خود داشته باشند.

منبع: بايد روز آزمون سراسري 1400



:: بازديد از اين مطلب : 0

امتیاز:
بازدید:
[ ۶ تير ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۵۷:۳۲ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی