duntelco1
مشاوره تحصيلي

زدواج با دختر بزرگتر | دلايل اين گرايش چيست

به طور معمول ازدواج به اين صورت است كه مرد از زن كمي بزرگتر باشد. اما سن ازدواج را چه كسي تعيين مي‌كند؟ حال به چه دلايلي ممكن است زن و مرد بخواهند اين تعادل را بهم بريزند؟ دلايل گرايش به ازدواج با دختر بزرگتر عبارت است از:

1. ويژگي شخصيتي

ممكن است پسر شخصيتي وابسته داشته باشد كه دوست دارد توسط فردي ديگر حمايت شود. اين افراد علاقمند هستند با زني ازدواج كنند كه از خودشان بزرگتر باشد تا به نوعي نقش مادر را براي او ايفا كند.

2. ازدواج با دختر بزرگتر | وضعيت مالي

ممكن است يكي ديگر از دلايل ازدواج پسران با دختران بزرگ‌تر از خودشان، وضعيت مالي دختر باشد. دختري كه كار مي‌كند و وضعيت مالي مستقل و خوبي دارد، مي‌تواند در ابتداي زندگي فشار اقتصادي را كاهش دهد.

3. تجربه و پختگي

دختران نسبت به پسران زودتر به بلوغ فكري و رواني مي‌رسند و حتي مي‌توانند بيشتر از سن خود بينديشند و اقدام به انجام كاري كنند. در نتيجه احساسات و عواطف بر آن‌ها حاكم نمي‌شود و كنترل و مديريت زندگي برايشان راحت‌تر است.

4. مادري بهتر بودن

مادر بودن يك كار بسيار سخت و استرس زا است و معمولا دختران جوان كه هنوز به بلوغ فكري كامل نرسيده اند، براي فرزندآوري نگراني هاي زيادي دارند. اما زناني كه بزرگ تر هستند و به بلوغ كامل رسيده اند مادر بودن و آينده فرزندان را تضمين مي كنند به همين دليل مردان به ازدواج با اين دختران گرايش نشان مي دهند.

5. تكامل جنسي

بررسي ها نشان دهده كه مردان در سنين 18 سالگي بيش تري هيجانات جنسي خود را تجربه مي كنند اما اين در حاليست كه زنان بيش ترين هيجان جنسي شان در سن 30 سالگي اتفاق مي افتد. همين مساله مي تواند از دلايل گرايش مردان براي ازدواج با دختر بزرگتر از خود باشد.


ازدواج با دختر بزرگتر | چرا مي‌گوييم بد است

ازدواج با دختر بزرگتر در برخي شرايط ممكن است باعث آسيب شود و در زندگي مشترك، ايجاد مشكل كند. اين مشكلات عبارت اند از:

1. تفاوت در هيجانات و پختگي

مهم ترين عامل در ايجاد مشكل ميزان تفاوت سني است. اگر اختلاف سني بسيار زياد مثلا بيش از ده سال باشد، نگرش زن و مرد و نيازهايشان با يكديگر متفاوت مي‌شود. با گذشت زمان اين تفاوت‌ها باعث مي‌شوند كه از صميميت بين آن دو كم شود و در نتيجه زندگي مشترك به مشكل بر بخورد. دختري كه سال‌ها تجربه زندگي مجردي و حضور در جامعه را داشته حالا ديگر بايد بداند چه مرداني براي ازدواج مناسب هستند. براي كسب اطلاع بيشتر از مردان مناسب براي ازدواج كليك كنيد.

2. فرسودگي جسماني

زنان به دليل زايمان و تفاوت‌هاي فيزيولوژيكي، نسبت به مردان زودتر فرسوده مي‌شوند و جذابيت ظاهري خود را از دست مي‌دهند. در صورتي كه زن بسيار بزرگ‌تر از مرد باشد اين تفاوت ظاهري به تدريج بيشتر شده و مشكلاتي در زندگي مشترك ايجاد مي‌كند. براي مثال مساله بي ميلي جنسي در زنان ممكن است در اين شرايط بوجود بيايد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه بي ميلي جنسي در زنان كليك كنيد. 

3. ازدواج با دختر بزرگتر | كنترل بيش از حد

زنان بزرگ‌تر به دليل نقش مادرانه‌اي كه در زندگي ايفا مي‌كنند، علاقمند هستند كه همسر خود را كنترل كنند. كنترل بيش از حد از سوي زن به تدريج باعث كلافگي و خسته شدن مرد شده و در نتيجه زندگي مشترك با مشكل مواجه مي‌شود.

4. از بين رفتن اقتدار مرد

بلوغ فكري بيشتر زن باعث مي‌شود كه در زندگي مسئوليت امور را به دست بگيرد. سپس مرد احساس خطر كرده و فكر مي‌كند كه ابهت و قدرت خود را از دست داده است و نارضايتي‌هاي خود را شروع مي‌كند. در نتيجه زندگي مشترك دچار مشكل مي‌شود. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه اختلاف سني زياد در ازدواج كليك كنيد. 

5. مخالفت ديگران و نگاه منفي جامعهقتدار مرد

همواره در جامعه اين نگرش وجود دارد كه مرد بايد در ازدواج از زن كمي بزرگ تر باشد. در نتيجه اين مساله به يك تابو تبديل شده است و در صورتي كه همچين قصدي داشته باشيد، به احتمال زياد با مخالفت از سوي خانواده و نزديكان خود مواجه مي شويد. اين مساله مي تواند بر زندگي مشترك شما نيز تاثير بگذارد.

بهترين اختلاف سني براي ازدواج

تحقيقات نشان داده در ازدواج‌هايي كه مرد با سن كمتر از 25 سال با زني بسيار بزرگ‌تر از خود ازدواج مي‌كند، احتمال شكست و جدايي در آن ازدواج بسيار بالا مي‌رود. به طور كلي توصيه مي‌شود كه مرد در حدود 3 تا 5 سال از زن بزرگ‌تر باشد تا تعادل در رابطه برقرار شود. زنان بزرگتر قدرت بيشتري را احساس مي‌كنند و ممكن است احترام در خانواده به همين دليل از بين برود. براي كسب اطلاعات در زمينه سن مناسب ازدواج كليك كنيد. 

تصميم گيري نهايي در ارتباط با ازدواج با دختر بزرگتر

با تمام اين گفته‌ها ممكن است دختر و پسري دلباخته هم باشند و بخواهند كه با يكديگر ازدواج كنند. اين را بدانيد كه اختلاف سني در صورتي كه خيلي زياد نباشد معمولا مشكل جدي به وجود نمي‌آورد. تفاوت سني اصول بنيادين زندگي مشترك را تغيير نمي‌دهد و در هر صورت پسر بايد وظايف مرد در زندگي مشترك را بداند. براي اطلاع بيشتر در زمينه وظايف مرد در زندگي مشترك كليك كنيد. 

البته شرايط ديگري مثل تفاهم زوجين و خانواده‌ها بايد به حدي باشد كه مساله تفاوت سني كمرنگ‌تر شود. بهترين راه براي اين كار كمك گرفتن از مشاوره ازدواج است. مشاور به شما كمك مي‌كند تا يكديگر را بهتر بشناسيد و مطمئين شويد كه اختلاف سني‌تان مشكل حادي به وجود نمي‌آورد. با كمك مشاور و خواندن مقاله معيارهاي انتخاب همسر شانس موفقيت در ازدواج‌تان را بالا ببريد. براي كسب آگاهي بيشتر در زمينه معيارهاي انتخاب همسر كليك كنيد. 

تاثير خدمات روانشناسي بر ازدواج موفق

ازدواج يك مساله بسيار پيچيده است و عوامل متعددي بر آن تاثير مي‌گذارند. در اينگونه ازدواج‌ها مثل ازدواج با دختر بزرگتر كه بيشتر از ساير ازدواج‌ها ريسك دارند، ضروري است كه از يك روانشناس متخصص در حوزه زوج و خانواده كمك بگيريد. روانشناس به شما كمك مي‌كند تا تمام جوانب را به خوبي بسنجيد و با آگاهي بيشتري زندگي مشترك خود را آغاز نماييد. همچنين او راهكارهايي را به شما ارائه مي‌دهد كه مي‌توانيد از بروز مشكلات در زندگي خود تا حد زيادي پيشگيري نماييد. متخصصان و روانشناسان مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه مشاوره ازدواج كليك كنيد. 

 

ازدواج با دختر بزرگتر | مركز مشاوره حامي هنر زندگي

ازدواج همواره از مهم ترين تصميم ها در زندگي افراد است و مخصوصا زماني كه شما بخواهيد كاري متفاوت از حالت ايده آل انجام دهيد، لازم است كه آگاهي خود را افزايش دهيد و بهترين تصميم را اتخاذ نماييد. مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي اين امكان را مهيا كرده تا در هر كجا كه هستيد، به صورت تلفني بتوانيد با متخصصان اين مركز تماس بگيريد و از خدمات انان استفاده نماييد. فرايند مشاوره تلفني هزينه كم تر و اقتصادي تري دارد و كيفيت جلسات نيز به هيچ عنوان كاهش پيدا نمي كند. در جلسات تلفني معطلي براي رفت و آمد و نوبت دهي از بين مي رود. متخصصان حامي هنر زندگي افراد با تجربه و حرفه اي هستند كه مي توانند در زمينه هاي مختلف مثل ازدواج شما را ياري دهند. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

سوالات متداول

_آيا ازدواج با دختر بزرگتر از خود اشتباه است؟
نمي توان با طور قطع گفت كه ازدواج با دختر بزرگ تر از خود اشتباه است و اين مساله به موارد زيادي بستگي دارد. براي اين كه تشخيص دهيد ازدواج با دختر بزرگتر اشتباه است يا درست، بايد تمام جوانب اين مساله را بسنجيد و براي اين كار لازم است كه از يك فرد متخصص كمك بگيريد. متخصصان حامي مي توانند در اين زمينه شما را ياري كنند.

منبع: ازدواج با دختر بزرگتر

براي دريافت مشاوره در زمينه  مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ازدواج با دختر بزرگتر،
موضوع:
[ ۲۱ تير ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۰۵:۲۲ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی