duntelco1
مشاوره تحصيلي

چگونه فكر ديگران را به خود مشغول كنيم؟

براي اينكه بتوانيد ديگران را به سمت خود جذب كنيد ابتدا بايد در مورد علايق، خواسته‌ها، باورها و ارزش‌ها، تجارب، شخصيت و موضوعات ديگر مرتبط با نفر ديگر اين رابطه اطلاعات كافي به دست بياوريد. به قول سهروردي، فيلسوف معروف ايراني، عاشق شدن نهايت دوست داشتن است و دوست داشتن نهايت شناخت است. عشق باعث گره خوردن و يكي شدن دو نفر مي‌شود و اين نزديكي و صميمت تنها از طريق شناخت درست ايجاد مي‌شود.

به‌طوركلي بايد دانست كه تا نتوانيد نسبت به فردي اطلاعات كافي داشته باشيد نمي‌ توانيد دل او را به دست بياوريد. پس مقدمه شروع يك رابطه خوب و مثبت كه درنهايت به عشق و ازدواج ختم شود، جمع‌آوري اطلاعات كافي درباره فرد موردنظر است.


در دسترس بودن و به اشتراك گذاشتن اطلاعات

براي اينكه بتوانيد توجه ديگران را به سمت خود جلب كنيد، مهم‌ترين امر اين است كه هم ازلحاظ جسمي و هم رواني در كنار او حضور داشته باشيد. يكي از مهم‌ترين معيارهاي مهمي كه افراد براي دل بستن به ديگران به‌صورت ناخودآگاه به كار مي‌برند به اين موضوع بستگي دارد كه چقدر امكان دارد بتوانند آن فرد را كنار خود نگه‌دارند. بودن در كنار ديگري حس تعلق و مالكيت را در فرد مقابل ايجاد مي‌كند و همين احساس مي‌تواند پايه و اساس علاقه و دوست داشتن را ايجاد كند.

يكي از موضوعات مهم براي مجذوب كردن ديگران نسبت به خود در دسترس بودن است. بعدازاينكه توانستيد به فرد اطمينان بدهيد كه در كنار او خواهيد ماند، بايد سعي كنيد با به اشتراك گذاشتن اطلاعات در مورد زندگي شخصي، كاري و خانوادگي خودتان به‌مرور او را در زندگي خود سهيم كنيد. ذهن انسان به‌صورت ناخودآگاه به صورتي برنامه‌ريزي‌شده كه هرچه بيشتر به يك موضوع فكر كند و با آن سروكار داشته باشد احتمال اينكه به آن موضوع يا فرد علاقه پيدا كند بيشتر مي‌شود.

ذهن انسان‌ها به گونه طراحي‌شده كه اگر در كاري يا چيزي سهيم باشند نسبت به آن احساس مسئوليت بيشتري خواهند داشت. به همين جهت يكي از موضوعاتي كه بايد خيلي به آن توجه داشته باشيد اين است كه از هر فرصتي استفاده كنيد تا فرد موردنظر را وارد زندگي و برنامه‌هاي خود كنيد تا نسبت به كار وزندگي شما احساس مسئوليت پيدا كند.


شيوه‌هاي برقراري ارتباط براي جذب ديگران

براي جذب ديگران بايد به‌گونه‌اي رفتار كنيد كه در طرف مقابل احساس نزديكي و صميميت ايجاد كنيد. در زير سعي مي‌كنيم شيوه‌هايي را مرور كنيم كه به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد به ديگران حس اعتماد و صميميت و تعلق داشتن و در دسترس بودن را منتقل كنيد.

1. استفاده از نگاه چشمي

وقتي در كنار شخصي كه مي‌خواهيد مجذوب شما شود ايستاده‌ايد، به چشمان آن شخص نگاه كنيد و حتي گاهي اوقات در چشمان او خيره شويد. خيره شدن به چشم‌ها باعث آزاد شدن نوعي هورمون احساسي مي‌شود كه درنتيجه باعث علاقه‌مند شدن او به شما خواهد شد. براي كسب اطلاعات در زمينه ارتباطات غير كلامي كليك كنيد.

2. تواضع داشتن

بازهم تأكيد مي‌كنيم كه افراد به كساني علاقه‌مند مي‌شوند كه در دسترس باشند. تصور اشتباهي است كه فكر كنيد اگر خودتان را مغرور و متعصب نشان دهيد باعث مي‌شود كه فرد مقابل بيشتر به شما علاقه‌مند شود. درواقع غرور شما به‌صورت ناخودآگاه به ديگران علامت مي‌دهد كه به دست آوردن اين فرد نه‌تنها سخت بلكه غيرممكن است و شمارا به‌صورت ناخودآگاه از ليست علاقه‌مندي‌هاي خود خارج مي‌كند.


3. چگونه فكر ديگران را به خود مشغول كنيم | شوخ‌طبعي و لبخند زدن

افراد معمولاً در ارتباط‌هاي اول احساس خجالت و شرم مي‌كنند و همين موضوع باعث مي‌شود تا از نزديك شدن و صميمي شدن اجتناب كنند. سعي كنيد با شوخي و خنده اين ترس را در ديگران كاهش دهيد تا فرد بتواند در كنار شما احساس آرامش صميميت بيشتري داشته باشد.

4. برطرف كردن ضعف‌ها و كمبودها (ارضاي نيازها)

يكي از دلايلي كه ما به سمت ديگران جذب مي‌شويم براي برطرف كردن نيازهايمان است. يك پسر فقير مجذوب دختري پولدار مي‌شود و دختري كه از ظاهر خود ناراضي است جذب پسري خوش‌قيافه مي‌شود و هزاران مثال ديگري كه در اين زمينه وجود دارد. بعدازاينكه نسبت به فرد مقابل اطلاعات كافي به دست آورديد، سعي كنيد نيازها و كمبودهاي او را شناسايي كنيد و سپس طوري رفتار كنيد كه گويي مواردي كه او نياز دارد در شما وجود دارد.

لازم نيست حتماً آن خصوصيت را داشته باشيد همين‌كه فرد بداند شما در راه رسيدن به آن هستيد نيز كافي است. براي مثال دختري كه به پولدار شدن علاقه‌مند است همين‌كه بداند فرد موردعلاقه‌اش بلندپرواز است و براي پولدار شدن برنامه‌ريزي مي‌كند كافي است. نكته‌اي كه بايد در اينجا ذكر شود اين است كه هرگز به‌صورت مستقيم نگوييد چيزي كه مي‌خواهي در من وجود دارد. انسان‌ها از افرادي كه زياد در مورد خود صحبت مي‌كنند خوششان نمي‌آيد و آن‌ها را افرادي مغرور به شمار مي‌آورند. پس اجازه دهيد فرد مقابل خودش آن ويژگي را در شما مشاهده كند.

5. ايجاد احساس امنيت

افراد معمولاً جذب كساني مي‌شوند كه در كنار آن‌ها احساس آرامش و امنيت داشته باشند. براي اينكه بتوانيد احساس امنيت را در ديگران ايجاد كنيد، بايد به فرد نشان دهيد كه شبيه به او هستيد. افراد معمولاً جذب كساني مي‌شوند كه نقاط مشترك زيادي با آن‌ها دارند به اين دليل كه در كنار اين افراد احساس آرامش و امنيت مي‌كنند.

به‌وسيله روش‌هاي مختلفي مي‌توان به ديگران نشان داد كه شبيه آن‌ها هستيد. داشتن ارزش‌هاي مشترك، اعتقادات و باورهاي مشترك، علايق مشترك، همدلي كردن و از طبقات اجتماعي مشترك بودن از عواملي است كه مي‌تواند به شما كمك كند تا به ديگران نشان دهيد شبيه آن‌ها هستيد و دوست داريد با آن‌ها زندگي كنيد. در اينجا نيز سعي كنيد اين موارد را به‌صورت مستقيم مطرح نكنيد بلكه رفتار خود را به‌گونه‌اي مديريت كنيد كه فرد خودش اين موضوعات را از رفتار شما برداشت كند.

6. چگونه فكر ديگران را به خود مشغول كنيم | پيش‌بيني‌ناپذير بودن

شايد تعجب كنيد كه قابل پيش‌بيني نبودن چه كمكي به شما براي جذب ديگران خواهد كرد. براي فهم اين موضوع لازم است بدانيد كه افراد معمولاً بيشتر به مسائل مبهم فكر مي‌كنند تا بتوانند راز آن‌ها را كشف كنند و موضوعات در دسترس خيلي زود حوصله را سر خواهد برد.

در همه ما نياز به جست‌وجوگري و اكتشاف موضوعات تازه وجود دارد و شايد براي شما جالب باشد اگر بدانيد كه منطقه‌اي در هيپوتالاموس ما انسان‌ها وجود دارد كه اگر آن را برداريم حس اكتشاف و جست‌وجوگري در ما از بين خواهد رفت. پس اگر بتوانيد براي ديگران تبديل به يك معما شويد، مي‌توانيد ذهن ديگران را تسخير كنيد و براي آن‌ها جذابيت به وجود بياوريد.


7. دوست‌داشتني جلوه دادن خود

خواه‌ناخواه ما در زندگي‌مان تحت تأثير حرف‌ها و رفتارهاي ديگران قرار مي‌گيريم. يكي از روش‌ها براي جلب‌توجه فرد مقابل نسبت به خود اين است كه تحسين‌هايي كه ديگران در مورد شما مي‌كنند را با او در ميان بگذاريد. سعي كنيد از راه‌هاي مختلف به فرد مقابل نشان دهيد كه شما در جامعه فردي دوست‌داشتني هستيد و افراد زيادي خواهان شما هستند. اين موضوع باعث جذابيت بيشتر شما در نگاه فرد مقابل مي‌شود.

8. ايجاد خاطرات و هيجانات مثبت در ديگري

دليل اينكه بعضي از اوقات نمي‌توانيم يك نفر را فراموش كنيم به‌طور قطع با ميزان خاطراتي كه به همراه او داشته‌ايم همبستگي دارد. هر چه اين خاطرات بيشتر و شيرين‌تر باشد و هرچه مدت‌زمان بودن با يكديگر بيشتر بوده باشد فراموش كردن نيز سخت‌تر و دردناك‌تر خواهد شد. دوست داشتن يا متنفر بودن از يك شخص يا كار يا چيز ديگري بستگي به اين دارد كه آن موضوع چه خاطرات و تداعي‌هايي را با خود به ذهن ما مي‌آورد پس اگر تمايل داريد ديگران شما را دوست داشته باشند، سعي كنيد خاطرات مثبت از خودتان در ذهن آن‌ها بسازيد و همراه با آن‌ها كارهاي هيجان‌انگيز و جذاب انجام دهيد.

براي اينكه متوجه شويد كه فرد مقابل چه‌كارهايي را دوست دارد، حتماً بايد در مرحله جمع‌آوري اطلاعات توانسته باشيد نسبت به موضوعات و كارهاي موردعلاقه‌اش آگاهي لازم را پيداكرده باشيد. ايجاد خاطرات مثبت باعث مي‌شود كه فرد بعد از بازگشت به خانه بيشتر به شما فكر كند تا آن هيجانات مثبت را دوباره تجربه كند. لازم نيست شما هم آن كارها را دوست داشته باشيد فقط بپذيريد كه فرد موردعلاقه‌تان آن‌ها را دوست دارد و شما نيز از كنار او بودن احساس رضايت مي‌كنيد.

9. چگونه فكر ديگران را به خود مشغول كنيم | جذابيت ظاهري

مرتب بودن ازلحاظ ظاهري و به‌عبارتي‌ديگر داشتن جذابيت جسماني مي‌تواند هر فردي را به سمت شما جذب كند. خوشبختانه همان‌طور كه مي‌دانيد زيبايي تا حدودي زيبايي به سليقه و معيارهاي اشخاص بستگي دارد و اگر شما معيارهاي طرف مقابلتان را در مورد زيبايي و ظاهر جسماني بدانيد خيلي خوب مي‌توانيد او را مجذوب خودتان كنيد. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه جذابيت ظاهري كليك كنيد.

10. شناسايي جايگاه خود

با شناسايي معيارهاي نيمه خودآگاه و ناخودآگاه افراد مي‌توانيد متوجه شويد كه آن‌ها از چه نوع شخصيت‌هايي خوششان مي‌آيد. به‌عنوان‌مثال يك فرد خجالتي از بودن در كنار افرادي كه اعتمادبه‌نفس بالايي دارند و مي‌توانند به آن‌ها تكيه كنند خوششان مي‌آيد يا مثلاً فردي كه احساس ناامني مي‌كند از بودن در كنار افرادي كه ساده و بي‌آلايش هستند احساس امنيت و آرامش مي‌كند.


11. بزرگ كردن شباهت‌ها

انسان‌ها به سمت كساني جذب مي‌شوند كه بيشتر به آن‌ها شباهت داشته باشند. براي اين كار مي‌توانيد از تمام ابزارهاي موجود كمك بگيريد. موسيقي‌ها موردعلاقه، كتاب‌هاي موردعلاقه، دوستان مشترك، بازهاي مشترك و خلاصه هر آن چيزي كه مي‌تواند به شما و به ديگران نشان دهد كه شبيه به يكديگر هستيد و مي‌توانيد از بودن در كنار يكديگر لذت ببريد.

وقتي شباهت‌هاي بين شما و ديگري به حد قابل قبولي برسد، كم‌كم هدف‌هاي مشترك ايجاد مي‌شود و شما مي‌توانيد به آينده‌اي كه در كنار همديگر خواهيد داشت فكر كنيد و به‌ مرور احساس مي‌كنيد كه خيلي مي‌توانيد به همديگر كمك كنيد و بهترين كار اين است كه براي هميشه در كنار همديگر زندگي كنيد.

12. چگونه فكر ديگران را به خود مشغول كنيم | جلوگيري از بروز احساسات

آيا تابه‌حال توانسته‌ايد احساس خود را در مورد يك موضوع ناديده بگيريد؟ اين كار تقريباً غيرممكن است و افرادي كه سعي مي‌كنند احساسات خود را در مورد موضوعي سركوب كنند معمولاً به مشكلاتي از قبيل افسردگي و اضطراب دچار خواهند شد. حالا اگر احساس دوست داشتن را سركوب كنيد چه اتفاقي مي‌افتد؟ اين كار اگر به‌صورت درستي انجام شود، باعث مي‌شود كه شما احساس عشق و دوست داشتن را بيشتر تجربه كنيد.

با توجه به اين موضوع يكي از روش‌هاي خوب براي علاقه‌مند كردن ديگران به خود اين است كه جلوي ابراز علاقه ديگران به خود را بگيريد. بايد مواظب باشيد كه اين كار را به‌صورت مستقيم انجام ندهيد، به‌عنوان‌مثال به‌صورت مستقيم به فرد نگوييد كه به من محبت نكن بلكه سعي كنيد موضوع بحث را عوض كنيد تا هيجانات فرد ديگر به نهايت خود برسد. بعد از گذشت مدتي فرد مقابل علاقه شديدي را نسبت به شما احساس مي‌كند و خودش موضوع را مطرح خواهد كرد.

13. تعهد به‌عنوان يك ارزش

همه افراد براي چيزهايي كه دوست دارند سال‌ها مبارزه مي‌كنند تا آن‌ها را به دست بياورند. براي اينكه چيزي را دوست داشته باشيد، بهترين راه ارزشمند دانستن آن موضوع است. براي بعضي از افراد پول و ثروت ارزش است، براي بعضي دوستي‌ها و روابط و ارزش‌هاي ديگري كه همه با آن‌ها آشنايي داريد.

تعهد داشتن نسبت به يك فرد ديگر باعث ايجاد احساس آرامش و رضايت مي‌شود. وقتي يك نفر باشد كه مي‌دانيد براي هميشه در كنار شما خواهد ماند، احساس دوست‌داشتني بودن مي‌كنيد. حس مي‌كنيد آدم خوشبختي هستيد و به هر چيزي كه بخواهيد مي‌توانيد برسيد. تنها بودن حس بلاتكليفي و سردرگمي در وجود آدمي ايجاد مي‌كند اما بودن در كنار ديگري و هدف داشتن به زندگي انسان معنا مي‌دهد.

تا حد امكان سعي كنيد خوبي‌هاي بودن در كنار يكديگر را به‌طرف مقابلتان نشان دهيد. به احساسات و عواطفش توجه كنيد. تا حد امكان از ايجاد احساس خصومت و درگيري جلوگيري كنيد و از همه مهم‌تر آدم‌هاي خوشبختي كه در اطراف شما هستند را به‌طرف مقابل نشان دهيد تا او نيز متوجه خوبي‌هاي رابطه پايدار و تعهد بشود.

ايجاد تفاهم و سازگاري

آدم‌هاي زيادي را ديده‌ايم كه عاشق همديگر بوده‌اند و تا سرحد مرگ براي بودن در كنار يكديگر جنگيده‌اند اما بعد از ازدواج و چند سال در كنار يكديگر زندگي كردن درنهايت از يكديگر جداشده‌اند. بايد به اين نكته توجه كرد كه عشق هرچقدر هم كه زيبا و دوست‌داشتني و دل‌نشين باشد اما در بلندمدت سرد و آرام مي‌شود و جاي خود را به تعامل و هم‌نشيني مي‌دهد. براي اطلاع از برگرداندن عشق به رابطه عاطفي كليك كنيد.

بعدازاينكه به فردي علاقه‌مند شديد و يا فردي به شما علاقه‌مند گرديد، بايد سبك زندگي و شخصيت فرد را بررسي كنيد. اگر يك فردي درون‌گرا و عاشق كتاب خواندن باشد و فرد ديگري برونگرا و عاشق مهماني و گردش، مطمئن باشيد كه در بلندمدت زندگي در كنار يكديگر براي هردوي آن‌ها تبديل به كابوس خواهد شد. پس قبل از اينكه براي زندگي دائم به يكديگر تعهد بدهيد سعي كنيد تا حد امكان نگرش‌ها و ديدگاه‌هاي فرد ديگر را درباره آينده رابطه متوجه شويد و برنامه خودتان را نيز براي طرف مقابل بيان كنيد. براي اطلاع از جلوگيري از سرد شدن رابطه عاطفي كليك كنيد.

چگونه فكر ديگران را به خود مشغول كنيم | هشدار

در اين مظلب قصد كمك به افرادي است كه مي‌خواهند يك رابطه خوب و پايدار در زندگي خود داشته باشند و تجربه نشان داده است كه اگر به‌قصد فريب به كسي نزديك شويد اين كار صدمات روحي و رواني جبران‌ناپذيري را هم براي شما و هم براي فرد مورد مقابل ايجاد خواهد كرد. رابطه عاطفي يكي از ارزشمندترين موضوعات زندگي هر فردي است و فروپاشي آن مي‌تواند منجر به مشكلات متعددي از قبيل افسردگي، خودكشي، بي‌اعتمادي به ديگران و موضوعات جبران‌ناپذير بي‌شماري را ايجاد كند.

سخن آخر

در اينجا سعي كرديم مهم‌ترين مواردي كه مي‌تواند به شما كمك كند تا در ديگران احساس مثبت و خوشايندي ايجاد كنيد را بررسي كنيم. اميدواريم كه اين موضوعات بتواند به شما در راه رسيدن به هدفتان يعني ايجاد يك زندگي پايدار در كنار ديگري و يا حتي قوي‌تر كردن رابطه شما با دوستان و اطرافيان شما كمك كند.

تنها نكته‌اي كه مي‌ماند اين است كه بايد بدانيد انسان موجودي فوق‌العاده پيچيده و غيرقابل‌پيش‌بيني است. شايد در ابتداي شروع ارتباط اين تكنيك‌ها بتواند كمك زيادي به شما بكند اما هرچه پيچيدگي ارتباط بيشتر شود، ممكن است به كمك يك فرد مطلع و با تجربه در اين زمينه‌ها بيشتر نياز پيدا كنيد. به شما توصيه مي‌كنيم كه در صورت بروز مشكلات نااميد نشويد و سعي كنيد با كمك ديگران مشكلات موجود در رابطه را شناسايي و برطرف كنيد. متخصصان حامي مي توانند در اين زمينه شما را ياري كنند. براي كسب اطلاعات در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

 

منبع: چگونه فكر ديگران را به خود مشغول كنيم

براي دريافت مشاوره در زمينه چگونه فكر ديگران را به خود مشغول كنيم مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ تير ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۲۳:۲۶ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی