duntelco1
مشاوره تحصيلي

نكات مهمي كه براي ازدواج كردن بايد به آن توجه كنيد

براي ازدواج كردن نكات و مسائل مختلفي هستند كه بايد مورد بررسي قرار بگيرند تا شما بتوانيد با توانايي و آمادگي كافي براي آن اقدام كنيد. در ادامه به برخي از اين نكات اشاره خواهيم كرد:



1. قدم اول : خودشناسي

براي آنكه بتوانيد ازدواج كنيد، خانواده تشكيل دهيد و يك ارتباط عميق داشته باشيد لازم است كه ابتدا خودتان را بشناسيد. خودشناسي به شما كمك مي‌كند تا علائق خود را بشناسيد و هدف‌ها و برنامه‌هايتان را دقيق‌تر مشخص كنيد. در اين شرايط شما براي ازدواج نيز ملاك‌هاي معيني خواهيد داشت و راحت‌تر مي‌توانيد شخص مناسب خود را  انتخاب كنيد؛ چراكه ملاك‌هاي هر فرد براي ازدواج منحصر به خود اوست و نمي‌توان بر اساس معيارهاي ديگران براي ازدواج اقدام كرد. استفاده از كتاب‌هاي خودشناسي و مراجعه به روانشناس كمك بسياري در اين زمينه به شما خواهد كرد. براي كسب اطلاع بيشتر در اين زمينه، مقالات خودشناسي و كتاب‌هاي خودشناسي را مطالعه فرماييد. 

2. دست‌يابي به رشد و بلوغ شناختي- اجتماعي

تنها با افزايش سن نمي‌توان گفت كه افراد براي ازدواج آماده هستند. اگر شما قصد ازدواج داريد بايد به سطح مناسبي از رشد عقلاني و اجتماعي رسيده باشيد. براي بررسي اين موضوع مثلاً مي‌توانيد كمي به تعاملات اجتماعي پيرامون خود نگاه كرده و ببينيد كه تا چه اندازه در اين روابط پخته عمل مي‌كنيد و يا چه اندازه مي‌توانيد به‌تنهايي مسائل زندگي خود را تحليل كرده و از پس آن‌ها بربياييد. اينگوه مي‌توانيد ازدواج موفقي داشته باشيد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه ازدواج موفق كليك كنيد.

3. چطور ازدواج كنيم: رسيدن به شناخت درست از فرد مقابل

يكي از مهم‌ترين نكات براي يك ازدواج موفق اين است كه دو طرف شناخت درست و عميقي از يكديگر داشته باشند. زوجيني كه مي‌خواهند با يكديگر ازدواج كنند بايد از نظر شخصيتي، رواني، اجتماعي و خانوادگي با يكديگر تشابه داشته باشند. براي اين كه با روش اصولي به شناخت مناسبي در مورد مسائل مذكور دست پيدا كنيد مشاوره پيش از ازدواج مي‌تواند گزينه مناسبي برايتان باشد.

4. چطور ازدواج كنيم: مديريت روابط پيش از ازدواج

روابط و دوستي‌هاي پيش از ازدواج بين دختر و پسر، بسياري از مواقع در ابتدا به قصد ازدواج شكل مي‌گيرد اما با گذشت زمان ممكن است افراد ازدواج را به تأخير بياندازند و نسبت به آن دلسرد شوند. براي آنكه بتوانيد روابط خود را به درستي مديريت كنيد بايد براي مدت آشنايي خود زماني مشخص كرده و در اين زمان ملاك‌ها و معيارهاي خود را با فرد مورد نظرتان به روشني در ميان بگذاريد. هرچقدر كه زمان بيشتري بگذرد و رابطه در بعد احساسي بيشتر درگير شود تصميم‌گيري منطقي براي هر دوي شما سخت‌تر خواهد شد. پس اگر قصد ازدواج داريد، تلاش كنيد تا به طور منطقي‌تري اين مسئله را بررسي نماييد. براي اطلاع بيشتر در زمينه دوستي هاي پيش از ازدواج كليك كنيد. 

5. برنامه‌ريزي بلندمدت براي مسائل اقتصادي

داشتن امنيت شغلي و مالي به‌خصوص براي مردان يكي از لزومات ازدواج محسوب مي‌شود. براي داشتن وضعيت مالي خوب، بايد برنامه‌ريزي بلندمدتي داشته باشيد. هم چنين بايد اهداف شغلي خود را به‌ وضوح تعيين كنيد تا بتوانيد مسير درست براي رسيدن به آن را نيز بيابيد. تا زماني كه شما علائق شغلي خود را نشناسيد و در كاري به‌صورت ثابت قدم تلاش نكنيد در ازدواج نيز با مشكلاتي رو به رو خواهيد شد.

6. چطور ازدواج كنيم | رسيدن به استقلال كافي در زندگي

رسيدن به استقلال يكي از موضوعات بسيار مهم براي ازدواج است. با اين حال استقلال تنها به كسب درآمد جداگانه از والدين يا زندگي كردن در يك خانه ديگر محدود نمي‌شود بلكه يكي از مهم‌ترين ابعاد آن، استقلال هيجاني است. متاسفانه بسياري از افراد از نظر ظاهري از خانواده خود جدا شده‌اند اما از نظر رواني و هيجاني هنوز همانند دوران كودكي نسبت به آن‌ها وابستگي دارند.

اين افراد اغلب در تصميم گيري مشكل دارند و هيجاناتشان به وضعيت روحي و رواني پدر يا مادر گره خورده است. اين شرايط باعث مي‌شود كه هرگز خانواده جديد را در اولويت مسئوليت‌هاي خود قرار ندهيد و بيش از هرچيز در برابر پدر و مادر و ساير اعضاي خانواده پدري خود احساس مسئوليت يا نگراني كنيد. در نتيجه بهتر است ابتدا از يك روانشناس كمك بگيريد و موانعي كه باعث مي‌شوند نتوانيد از نظر ذهني به استقلال دست يابيد را شناسايي نماييد.

7. ايجاد تعادل بين مرزبندي در روابط و انزوا 

بسياري از افراد مي‌خواهند شخصيتي متعهد، مسئوليت پذير و پايبند به چارچوب‌هاي اخلاقي داشته باشند. براي رسيدن به اين امر نياز است كه نحوه تعامل سالم با جنس مخالف را بياموزيد و بتوانيد مرز بندي‌هاي دقيقي در اين روابط داشته باشيد تا درگير ارتباطات بي قيد و بند يا سبك زندگي تنوع طلبانه نشويد. در عين حال توجه داشته باشيد كه لازم نيست به طور كل از جامعه كناره گيري كنيد و خود را از هرگونه برخورد عادي و سالم محروم نماييد. براي اينكه بتوانيد انتخاب بهتري در زمينه ازدواج داشته باشيد بايد در جامعه حضور پيدا كرده و توانمندي‌هاي خود را نشان دهيد. مسلما زماني كه تعاملات كاهش مي‌يابد ميزان فرصت‌ها براي آشنايي با افراد مناسب ازدواج نيز كم‌تر مي‌شود.

8. تجربه كردن محيط هاي جديد 

همواره اين موضوع را به خاطر بسپاريد كه شما مجبور نيستيد در يك محيط محدود باقي بمانيد. اگر احساس مي‌كنيد در محيط شغلي يا تحصيلي با هيچ فردي از جنس مخالف اشتراك كافي نداريد و نمي‌توانيد گزينه‌اي را براي ازدواج پيدا كنيد به جاي دلسردي يا نااميد شدن، تلاش كنيد تا محيط‌هاي جديدي را تجربه نماييد. به دنبال علايق خود برويد و در محيط‌هايي قرار بگيريد كه افراد ميزان اشتراكات دروني بيشتري با شما دارند و به احتمال بيشتري ممكن است روحياتتان را درك كنند.

9. چطور ازدواج كنيم | تلاش براي افزايش اعتماد به نفس و دوست داشتن خود 

افرادي كه از اعتماد به نفس كافي برخوردار نيستند در حقيقت بسياري از جنبه‌هاي وجودي خود را نمي‌پذيرند. همين مسئله باعث مي‌شود كه فكر كنند از جانب ديگران نيز فردي جذاب به نظر نمي‌آيند و در نهايت رفتارهايي را بروز مي‌دهند كه باعث تاييد اين باورها مي‌شود. براي مثال ممكن است در اين شرايط دائما تلاش نماييد خود را از ديگران مخفي كنيد يا در حضور ديگران نتوانيد توانايي‌هاي خود را به طور كامل بروز دهيد.

همين امر باعث مي‌شود كه ديگران نتوانند با شخصيت واقعي شما آشنا شوند يا فكر كنند تمايلي به برقرار كردن ارتباط نداريد. در نهايت همه اين اتفاقات منجر به ايجاد چرخه معيوبي مي‌شود كه در آن شما به دليل عدم اعتماد به نفس دائما ديگران را از خود دور مي‌كنيد اما اين طور مي‌پنداريد كه به دليل عدم جذابيت، از شما فاصله مي‌گيرند و همين امر اعتماد به نفس شما را بيش از پيش كاهش مي‌دهد! اگر دچار مشكلاتي در اين زمينه هستيد كمك گرفتن از يك روانشناس و شركت در جلسات روان درماني فردي كمك مي‌كند كه بتوانيد نسبت به خود مهربان‌تر باشيد و پذيرش بالاتري را در وجود خويش تجربه نماييد.

10. از گذر زمان نترسيد 

ترس از گذر زمان و دير شدن ازدواج باعث مي‌شود بسياري از افراد عجولانه تصميم بگيرند تا صرفا يكي از مراحل زندگي خود را پشت سر گذاشته باشند. اين مسئله مي‌تواند در نهايت پيامدهاي ناخوشايندي را به همراه داشته باشد و باعث رسيدن به بن بست در زندگي مشترك شود. درست است كه ازدواج مي‌تواند به تكامل و رشد شما كمك كند اما اگر فرصت آن تا به حال براي شما به وجود نيامده به اين معنا نيست كه زندگي‌تان محكوم به شكست است.

براي رضايت دروني خود تلاش كنيد و تمام اعتماد به نفس و احساس خوشايندي در زندگي‌تان را به ازدواج كردن گره نزنيد. هرچقدر بتوانيد بيشتر در جهت سلامت رواني و رشد شخصي خود گام برداريد فرصت‌هاي ازدواج نيز برايتان بيشتر فراهم خواهد شد. با كمك يگرفتن از يك روانشناس مي‌توانيد خود را در اين زمينه تقويت نماييد. متخصصان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا ياري‌تان كنند. 

چطور ازدواج كنيم؟

علاوه بر موارد فوق، راهكارهاي ديگري نيز هستند كه به شما كمك مي كنند تا راحت تر بتوانيد شريك مناسب خود را پيدا كرده و براي ازدواج اقدام نماييد. اين راهكارها عبارتند از:

_بيش تر از گذشته به ظاهر خود اهميت دهيد چرا كه به هر حال ظاهر اولين چيزي است كه توجه افراد ديگر و مخصوصا جنس مخالف را به شما جذب خواهد كرد. البته در اين باره نبايد زياد از حد اغراق كنيد.

_بيش تر از قبل در جامعه حضور داشته باشيد. در فعاليت هاي گروهي همچون كوهنوري شركت كنيد و به تور هاي مسافرتي دسته جمعي برويد. در اين شرايط امكان بيش تري وجود دارد كه شريك مورد نظر خود را پيدا كنيد.

_اگر چند گزينه براي ازدواج داريد، زمان و تمركز خود را تنها بر روي يكي از آن ها نگذاريد و بقيه موارد را نيز بررسي كنيد. در صورتي كه به يكي از آن ها وابستگي پيدا كرده ايد، براي انتخاب بهتر و مناسب حتما با يك روانشناس مشورت نماييد.

_خانم ها مي توانند ياد بگيرند كه از طرافت هاي زنانه خود بيش تر استفاده كنند. البته توجه داشته باشيد كه منظور اين نيست كه عشوه گري بيش از حد داشته باشيد چرا كه در اين صورت تصوير نامناسبي از خود در ذهن ديگران ايجاد مي كنيد.

_مهارت هاي ارتباطي موثر را ياد بگيريد و براي انتخاب همسر آينده خود از آن ها استفاده نماييد. متخصصان و روانشناسان حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري تان كنند. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

 

منبع: چطور ازدواج كنيم

براي دريافت مشاوره در زمينه چطور ازدواج كنيم مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: چطور ازدواج كنيم،
موضوع:
[ ۲۳ تير ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۲۸:۲۰ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی