duntelco1
مشاوره تحصيلي

نفر سوم بودن در يك رابطه

نفرسوم بودن به معني اين است كه شما كسي هستيد كه وارد يك رابطه يا مرد متاهل با رابطه با زن شوهردار به صورت پنهاني شده‌ايد. احتمالا خودتان از اول مي‌دانستيد كه فرد مقابلتان در يك رابطه است. اين رابطه مي‌تواند ازدواج يا دوستي باشد. به هر حال آن فرد به صورت رسمي شخص ديگري را غير از شما به عنوان شريكش به رسميت مي‌شناسد.براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه رابطه با زن شوهردار كليك كنيد.
اگر از اول نمي‌دانستيد وارد چه رابطه‌اي مي‌شويد و ناگهان متوجه شده‌ايد تمام مدت نفر سوم يك رابطه بوده‌ايد، قطعا احساس خشم، عصبانيت، بازي خوردن، شكست و... مي‌كنيد. بهترين كار در اين شرايط اين است كه هر چه سريع تر رابطه را قطع كنيد. فردي كه كاملا شما را بازي داده است، فرد قابل اعتمادي براي رابطه نيست. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ارتباط با مرد متاهل كليك كنيد.

مراحل نفر سوم رابطه شدن

وقتي شما وارد يك رابطه مخفيانه مي‌شويد، ابتدا فكر نمي‌كنيد كه چيز خاصي قرار است اتفاق بيفتد. نهايتا يك ارتباط فيزيكي و نه بيشتر. از همان ابتدا شما حقيقت را مي‌دانيد. بنابراين نيازي نيست كه كسي برايتان داستان ببافد يا دروغ بگويد. در ادامه مراحل اين جريان آورده شده است:

1- اول از همه شما ممكن است به نفر سوم شدن فكر نكنيد. فرد مقابل شما فرد جذاب و خوش برخوردي است كه با شما دوستانه رفتار مي‌كند. شما مي‌دانيد او در رابطه است و غير قابل دسترس. صحبت‌ها ابتدا دوستانه بوده و ممكن است بسيار لذت بخش و فاقد غرض به نظر آيد.

2- كم كم، شما دچار احساسات و هيجاناتي مي‌شويد. از خودتان مي‌پرسيد كه اين هيجانات براي چيست؟

3- بعد از فهميدن اينكه احساساتي به وجود آمده، سعي مي‌كنيد دلايل منطقي برايش پيدا كنيد. سعي مي‌كنيد خودتان را قانع كنيد. از مصاحبت با او، حرف‌هايش، رابطه عاشقانه با او، قول‌هايش لذت مي‌بريد. سراشيبي عاشق شدن شروع شده است.

4- بازي قايم باشك شروع مي‌شود. شما سعي مي‌كنيد همه چيز را مخفي كنيد. از ديگران و از شريك او. در واقع در اين مرحله شما بين خود و شريك او رقابتي حس مي‌كنيد.

5- مرحله تصميم. ناگهان اين مرحله فرا مي‌رسد. شما از خودتان مي‌پرسيد كه چه كاري مي‌كنيد؟ متوجه مي‌شويد كه در اين بين شما و فرد ديگري صدمه خواهد ديد. 

دليل نفر سوم شدن

ممكن است افراد دلايل زيادي براي اين كار داشته باشند. ريشه اين عامل مي‌تواند در گذشته دور و دوران بچگي باشد. احساس‌ ناامني و نيازهاي عاطفي برآورده نشده، داشتن احساس وابستگي، بي ارزش سازي خود، لايق ندانستن خود براي يك رابطه عاطفي مناسب و بسياري دلايل ديگر ممكن است دست به دست هم بدهند تا فرد را در چنين موقعيتي قرار دهند. شخصي كه چنين رابطه‌اي را مي‌پذيرد ممكن است خود داراي اختلالات رواني و يا مشكلاتي مربوط به خانواده و زندگي باشد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه دلايل تمايل به رابطه با فرد متاهل كليك كنيد.

 

چالش‌هاي نفر سوم بودن

 

ممكن است شما به عنوان نفر سوم در رابطه، احساسات مثبتي را تجربه كنيد. مورد عشق قرار گيريد، توجه دريافت كنيد، احساس كنيد منجي يك مرد كه در آستانه فروپاشي بوده است، شده‌ايد؛ احساس برنده بودن در يك رقابت با شريك واقعي او، مي‌تواند شما را تشويق كند كه در اين رابطه بمانيد.

اما نفر سوم بودن دائما خوب نيست. علاوه بر تمام احساسات مثبتي كه گفته شد، شما دائما درگير رقابت احساسي و عاطفي با فردي هستيد كه حتي ممكن است او را به درستي نشناسيد. احساس ناامني و اضطراب، حسادت و خشم شما را تهديد مي‌كند. ممكن است از اينكه هميشه نفر سوم هستيد ناراضي باشيد. به هرحال فردي كه با او داريد، وظايفي در قبال همسر و فرزندان احتمالي‌اش دارد. شما هميشه بايد كسي كه دوست داريد را با فرد ديگري شريك باشيد. نمي‌توانيد عشق خود را راحت ابراز كنيد و دائما بايد پنهان كاري كنيد و همچنين انتظاراتتان درباره ازدواج نيز برآورده نمي‌شود.براي پيشگيري از خيانت و ادامه چنين روابطي كليك كنيد.

دلايل آسيب زايي نفر سوم بودن

اصولا روابط مثلثي خوب تمام نمي‌شوند. نفر سوم رابطه بودن سلامت روان شما را به خطر مي‌اندازد. يك روز شما از اين پنهان كاري خسته مي‌شويد يا ممكن است همسر فرد مقابل، بالاخره شما را پيدا كند و داستان با آبرو ريزي تمام شود. شما اولين هدف خشم همسر او خواهيد بود. گذشته از اين، فردي كه به خاطر شما، تعهدش به همسرش را شكسته است، چگونه مي‌تواند فرد قابل اعتمادي براي ادامه دادن رابطه باشد؟ممكن است روزي تعهدش به شما را هم بشكند.

فردي كه شما با او وارد رابطه شده‌ايد، فردي بوده كه تعهدات خود را شكسته ولي هميشه شما هم در جايگاه اتهام خواهيد بود. شما كسي بوديد كه به دعوت او بله گفتيد. در نظر مردم و ديگران شما هم به همان ميزان غير قابل اعتماد و گناهكار جلوه خواهيد كرد. در يك رابطه مثلثي هميشه بايد در سايه باشيد. هميشه اولويت دوم هستيد. كم اهميت تر پنداشته مي‌شويد. آثار شما بايد دائما از زندگي او پاك شود تا كسي شك نكند. همه اين مسائل باعث ايجاد احساسات بد و كم‌ارزشي در شما خواهد شد و در طول زمان زمينه را براي ابتلا به آسيب‌ها و مشكلات رواني فراهم مي‌كند.. پس در اين شرايط حتما براي درمان آسيب نفر سوم رابطه از متخصص كمك بگيريد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه درمان آسيب نفر سوم رابطه كليك كنيد.

تمام كردن يك رابطه مثلثي

 

رابطه مثلثي زندگي هر سه نفر را تخريب مي‌كند و براي هر كدام آسيب‌هاي فراواني به همراه دارد. شما به عنوان نفر سوم رابطه بهتر است هر چه سريع‌‌تر خود را از اين آسيب‌ها نجات دهيد و رابطه با فرد متأهل را تمام كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه روابط مثلثي كليك كنيد. 

1- نفر سوم رابطه بودن | حق دادن به خود مانعي بر جدايي است

ممكن است شما خود را حق به جانب بدانيد، نفر سوم بودن را كاملا منطقي بپنداريد و يا فكر كنيد چون ديگران هميشه در حق شما بد كرده‌اند، شما هم مي‌توانيد اين كار را بكنيد. ممكن است فكر كنيد اگر هم من نباشم، فرد ديگري هست كه اين كار را بكند. اما سوال اين است كه چرا شما بايد آن يك نفري باشيد كه در خراب كردن يك زندگي همكاري مي‌كند؟ هر فردي ممكن است دلايل خود را براي خيانت كردن داشته باشد و حتما شما تعداد زيادي از آن‌ها را از شريكتان شنيده‌ايد.

ولي به خاطر داشته باشيد دلايل هر چقدر هم منطقي باشند به شريكتان اجازه نمي‌دهد كه تعهد خود را بشكند. هر مشكلي در رابطه زناشويي ممكن است قابل حل باشد، اگر نه فرد مي‌تواند از آن زندگي و رابطه خارج شود و به سمت رابطه بهتر پيش برود. نه اينكه به طور موازي هر دو رابطه را پيش ببرد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه رابطه زناشويي كليك كنيد.

بهتر است خودتان را جاي همسر او قرار دهيد. چه احساسي به كسي كه جاي شماست پيدا مي‌كنيد؟ به او حق مي‌دهيد؟ سعي كنيد با او در ذهنتان همدلي كنيد. به خودتان بينديشيد؟ آيا لياقت شما يك رابطه پنهاني است؟ آيا دوست داريد هميشه در سايه و اولويت دوم باشيد؟ ببينيد دوست داريد در چه رابطه اي با چه كيفيتي باشيد؟

2- مسئوليت‌هاي خود را براي اتمام نفر سوم بودن در رابطه بپذيريد

مسئوليت كاري كه تا به حال كرده ايد را بپذيريد و نگذاريد اشتباهي كه كرده ايد بيشتر از اين ادامه پيدا كند. به هرحال شما تا به حال به خودتان و يك نفر ديگر صدمه زده ايد. ممكن است از اين بابت احساس گناه كنيد. ولي بدانيد نبايد ادامه دهيد. رابطه را قطع كنيد. تمام راه‌هاي ارتباطي را ببنديد. مشخص است كه قطع رابطه عاطفي چقدر مي‌تواند سخت باشد. ولي به نفع شما خواهد بود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه قطع رابطه عاطفي كليك كنيد.

نكته مهمي كه بايد خاطرتان باشد اين است كه اگر وارد چنين رابطه اي شده ايد، حتما دلايل زمينه سازي بوده اند كه شما را به اين مسير سوق داده اند و اگر اين مسأله نه يك بار بلكه چندين بار برايتان پيش آمده است، در اين حال بهتر است براي حل آن‌ها يك مشاوره خيانت دريافت كنيد.

3- نقش‌هاي بيهوده‌‌ي خود در رابطه با فرد متأهل را كنار بگذاريد

نفر سوم رابطه اغلب نقش قرباني، ظالم و يا ناجي‌گر را در رابطه با فرد متأهل بازي مي‌كند. ممكن است گمان كند كسي در زندگي به او اهميت نمي‌دهد و به همين دليل به دنبال انتقام و خراب كردن رابطه‌ي ديگري باشد. از اين رو شخصيت ظالمانه به خود مي‌گيرد و با توجيهات مختلف هر چه بيشتر در رابطه دو نفر ديگر غرق مي‌شود. در حالتي ديگر نقش قرباني و مظلوم بودن به خود مي‌گيرد؛ او اظهار مي‌كند كه تقصيري نداشته و خود نيز مورد ظلم واقع شده. گروهي ديگر از افراد نقش ناجي‌گر را در رابطه ايفا مي‌كنند. يعني با اين هدف به فرد متأهل نزديك مي‌شوند تا او را از دست همسر بداخلاقش نجات دهند و يا كمبودهاي او را جبران كنند.

اگر كمي بيشتر فكر كنيد متوجه مي‌شويد كه تمام اين نقش‌ها در نهايت به خودتان آسيب مي‌زنند و در هر صورت شما بازنده‌ي رابطه هستيد. شما در اين رابطه‌ي مثلثي نه ظالم هستيد، نه قرباني و نه ناجي‌گر؛ بهترين كار اين است كه نقش يك فرد مصمم و قاطع را به خود بگيريد و براي اتمام رابطه‌ي آسيب‌زا تمام تلاشتان را به كار بگيريد.


سخن آخر

روابط عاطفي به خودي خود همواره با چالش هاي متعددي رو به رو هستند و مي توانند بحران هايي را براي افراد به وجود آورند. حال اگر اين رابطه يك رابطه ناسالم همچون رابطه مثلثي و نفر سوم رابطه بودن باشد، آسيب ها و مشكلات بسيار زيادي انتظار فرد را مي كشد. در اين شرايط لازم است كه از يك فرد متخصص كمك بگيريد تا شما را در جهت پايان دادن به رابطه و جبران آسيب هاي ناشي از آن ياري كند.
اما در بسياري از مواقع افراد تمايلي به شركت در جلسات حضوري ندارند، مشكلات مالي، كمبود وقت و شرم از صحبت در حضوري يك فرد غريبه مي تواند از دلايل اين مساله باشد. مركز حامي هنر زندگي اين امكان را مهيا كرده تا در هر كجا كه هستيد به صورت تلفني از خدمات اين مركز استفاده نماييد. متخصصان و روانشناسان حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري تان كنند. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع: نفر سوم رابطه بودن

براي دريافت مشاوره در زمينه نفر سوم رابطه بودن مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: نفر سوم رابطه بودن،
موضوع:
[ ۲۳ تير ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۳۸:۳۶ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی