duntelco1
مشاوره تحصيلي

انگيزه هاي ازدواج و اهميت آن در زندگي

بسياري از افراد در طول زندگي خود با اين پرسش مواجه مي‌شوند كه چرا بايد ازدواج كرد؟ ازدواج يكي از مقوله‌هاي مهم در زندگي هر فردي است كه اگر با آگاهي و شناخت صورت بگيرد موجبات رشد و تكامل فردي را فراهم مي‌كند. افراد در چهارچوب ازدواج مي‌توانند نيازهاي جنسي و عاطفي خود را با شريك زندگي‌شان رفع كنند و به آرامش و عشق دست بيايند. 

آنچه اهميت دارد اين است كه انگيزه‌هاي ازدواج خود را به طور منطقي بررسي كنيد و ببينيد آيا اين انگيزه‌ها براي شروع يك زندگي مشترك كافيست يا نه. گاهي انگيزه اصلي در ازدواج، نثار عشق به يكديگر و پيمودن مسيري مشترك، با همراهي زوجين نيست بلكه ازدواج وسيله‌اي براي رسيدن به اهداف ديگر مي‌شود. در واقع برخي از افراد براي رسيدن به منافع اجتماعي يا اقتصادي با فردي ازدواج مي‌كنند و به محض رسيدن به خواسته‌ها و تمايلات خود، براي طلاق اقدام مي‌نمايند. براي كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه، مقاله چرا بايد ازدواج كرد را مطالعه فرماييد. 

اينفوگرافيك انگيزه ازدواج

 

انگيزه هاي اشتباه ازدواج در زنان

انگيزه‌هاي ازدواج زنان وابسته به موقعيت و شرايط فردي متفاوت است. در مواردي كه صميميت و همدلي در محيط خانواده وجود نداشته باشد و فضاي پرتنشي حاكم باشد، با توجه به محدوديت‌هايي كه از نظر فرهنگي معمولا براي زنان وجود دارد ممكن است ازدواج عاملي براي فرار از خانواده باشد. در اين شرايط چون فرد از روي احساس و به دور از منطق تصميم به ازدواج مي‌گيرد معمولا موفق نخواهد شد. از ديگر انگيزه‌هاي اشتباه كه در ميان زنان عموميت دارد ترس از بالا رفتن سن است كه البته خانواده و دوستان نيز به اين ترس‌ها دامن مي‌زنند. برخي ديگر ممكن است صرفا براي رسيدن به رفاه بيشتر و جبران كمبود‌ها تصميم به ازدواج بگيرند. بدون اينكه در نظر داشته باشند چقدر با فرد مقابل تفاهم دارند. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه انگيزه زنان براي ازدواج كليك كنيد. 

انگيزه هاي اشتباه ازدواج در مردان

انگيزه‌هاي ازدواج مردان بسته به وِيژگي‌هاي شخصيتي و شرايط مالي يا موقعيت‌هايي كه با آن مواجه مي‌شوند متفاوت است. ازدواج در برخي جوامع سنتي شيوه پسنديده‌اي جهت ارضاي نيازهاي جنسي است. در صورتي كه ازدواج صرفا براساس جذابيت جنسي يا فشارهاي جنسي باعث مي‌شود چشم‌تان به روي بسياري از حقايق بسته شود و در چنين ازدواجي به دليل ناديده گرفتن ديگر ابعاد زندگي مشترك، رابطه زناشويي به خطر مي‌افتد. همچنين به دليل نگاهي كه برخي سازمان‌ها به افراد متاهل دارند و ازدواج را يكي از شروط استخدام مي‌‌دانند، باعث مي‌شود متقاضيان به كار در اين سازمان‌ها مجبور به ازدواج شوند. پس جواني كه جوياي كار است خود را ملزم مي‌بيند كه ازدواج كند، در شرايطي كه شايد آمادگي لازم براي آغاز زندگي زناشويي را نداشته باشد. براي كسب اطلاعا در مورد ترس مردان از ازدواج كليك كنيد.

از ديگر انگيزه‌هاي اشتباه در مردان مي‌توان به اشتباه گرفتن جذابيت جنسي با عشق اشاره كرد. بودن با يك زن زيبا براي بسياري از مردان لذت بخش است. اما وقتي جذابيت جنسي محو مي‌شود، موضوعات اساسي ناديده گرفته شده پيش از ازدواج، خود را نشان مي‌دهند. اگر اعتماد متقابل، تفاهم و برنامه‌هاي مشترك براي آينده وجود نداشته باشد، نمي‌توانيد ازدواج موفقي داشته باشيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه هدف مردان از ازدواج كليك كنيد. 

انگيزه هاي ازدواج در زنان و مردان جهت دست يافتن به ازدواجي موفق

هر فردي به دليل انگيزه‌هايي كه دارد، تصميم به ازدواج مي‌گيرد كه اين انگيزه‌ها مي‌تواند مشوقي باشند براي آغاز يك زندگي مشترك موفق. البته امروزه با توجه به تورم و مشكلات اقتصادي تمايل مردان براي ازدواج كمتر شده است. روش‌هاي آشنايي به شكل همسر يابي اينترنتي تبديل شده كه اهداف افراد را از ازدواج و ارتباط دستخوش تغييراتي كرده است. براي كسب آگاهي بيشتر در زمينه همسر يابي اينترنتي كليك كنيد. 

 ترس مردان از ازدواج همچنين مي‌تواند به دلايل عدم آمادگي براي ازدواج و قبول مسئوليت، تجربه‌هاي قبلي شكست عشقي، از دست دادن آزادي و... باشد. در ادامه برخي از انگيزه‌هاي ازدواج مشترك بين زنان و مردان را جهت دستيابي به ازدواج موفق را بررسي مي‌كنيم.

۱. ايجاد آسايش و آرامش در زندگي

از مهمترين و اولين انگيزه‌هاي ازدواج رسيدن به احساس آرامش دروني در زندگي است. آرامش در كنار فردي كه به او اعتماد داريد، در كنار او خوشحال هستيد و با هم به تفاهم رسيديد.

۲. دوستي، محبت و عشق

يكي از نيازهاي اساسي و مهم انسان، نياز به محبت است. هر انساني در زندگي به محبت احتياج دارد و مي‌خواهد كه ديگران او را دوست داشته باشند. يكي از راه‌هاي مهم رفع اين نياز ازدواج است. آثار محبت و عشق، پيوند بين زن و مرد را تحكيم مي‌كند.

۳. برقراري تعادل در وجود آدمي، تأمين سلامت جسم و روان

يكي از مهم‌ترين انگيزه‎‌هاي ازدواج سلامت جسم و روان زن و مرد از طريق ارضاي نيازهاي جسماني و رواني است.
نياز به امنيت خاطر، معاشرت، تعاون، احترام و... كه اگر به درستي و به موقع ارضاء نشوند و از جاده اعتدال خارج گردند، نابساماني‎ها و زيان‎هاي فراواني را در زندگي فردي و اجتماعي پديد مي‎آورند.

۴. كمك به رشد و تكامل انسان

يكي ديگر از انگيزه‎هاي ازدواج، كمك به رشد و تكامل زن و مرد است. محيط خانه اگر گرم و صميمي باشد مي‌تواند فرصتي براي تبادل انديشه‌ها، رشد اجتماعي، فرهنگي يا اخلاقي زن و شوهر باشد. در واقع فرصت شكوفايي استعدادهاي زن و مرد بيشتر مي‌شود. در صورتي كه افراد به درستي همسر خود را انتخاب نكنند، با مشكلات متعددي همچون محل زندگي، نوع پوشش و... مواجه مي‌شوند. براي كسب اطلاع بيشتر از اختلاف بر سر نوع پوشش همسر كليك كنيد. 

۵. به دنيا آوردن فرزند

فرزندآوري همواره يكي از مهم‌ترين انگيزه‌هاي ازدواج براي افراد از گذشته تا به امروزه بوده است. علاقه شديد به بچه‌ها و داشتن فرزند از اهداف مهمي است كه همواره موجب ازدواج و تشكيل خانواده مي‌شود. همچنين تمايل به تداوم نسل در صورت آمادگي و مناسب بودن موقعيت، منجر به ازدواج مي‌گردد. 

تاثير خدمات روانشناسي بر انگيزه هاي ازدواج 

انگيزه‌هاي ازدواج تاثير مستقيمي بر كيفيت زندگي زناشويي مي‌گذارند. با استفاده از كمك يك روانشناس مي‌توانيد انگيزه‌هاي ازدواج خود و طرف مقابل‌تان را بشناسيد و ازدواج موفق‌تري داشته باشيد. اين گونه مي‌توانيد خانواده موفق و سالم خود را تشكيل دهيد. مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي با كادري مجرب آماده ارائه خدمات تلفني و حضوري به شما مي‌باشد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره ازدواج كليك كنيد. 

مركز مشاوره حامي هنر زندگي

با توجه به افزايش فشارهاي رواني و استرس هاي روزمره، امروزه بسياري از افراد نياز دارند از خدمات روانشناسي استفاده كنند. ازدواج يكي از مهم ترين مراحل زندگي است كه با كمك تخصصي براي تصميم گيري بهتر و موفقيت در آن نياز دارد. اما با توجه به به مشكلاتي هم چون كمبود وقت و يا مسائل اقتصادي ممكن است برخي از افراد چشم بر روي اين نياز خود ببندند و از دريافت مشاوره پشيمان شوند. مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي با گردآوري كادري مجرب و متخصص اين امكان را مهيا كرده تا به صورت تلفني با متخصصان تماس بگيريد.

در مشاوره تلفني هزينه كم تري پرداخت مي شود و مسائلي هم چون رفت و آمد و معطلي نيز حذف مي شود. در مشاوره تلفني كيفيت جلسات مشاوره به هيچ عنوان پايين نمي آيد و مي توانيد كل فرايند درمان را به صورت تلفني پيش ببريد. متخصصان حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در زمينه حل مسائل و مشكلات ياري تان كنند. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع: انگيزه ازدواج

براي دريافت مشاوره در زمينه انگيزه ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: انگيزه ازدواج،
موضوع:
[ ۲۳ تير ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۵۴:۴۲ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی