duntelco1
مشاوره تحصيلي

تعريف پارتنر

در تعريف كلمه پارتنر بايد گفته شود در لغت به معناي يار و همكار و حتي همسر هم گفته مي شود. اما تعريفي كه امروزه از اين واژه ارائه مي‌شود قدري متفاوت تر از معناي لغوي آن است. غالبا به كساني كه با يكديگر نامزد كرده‌اند و يا هنوز ازدواج آن‌ها با رسميت و در محضر ثبت نشده پارتنر گفته مي‌شود.

در فرهنگ امروزي ازدواج هايي را داريم با نام ازدواج سفيد. اين ازدواج به كساني اطلاق مي شود كه ازدواجشان را ثبت نكرده اند به نحوي كه با يكديگر زندگي مي كنند و رابطه جنسي بر قرار مي كنند اما به ثبت ازدواج نپرداخته اند. به اين افراد مي توان پارتنر يكديگر گفت و از همين رو مي توان اين نكته را عنوان كرد كه عموما پارتنر به اين وضعيت گفته مي شود. البته در بسياري از مواقع در شغل نيز به همكارها اين واژه گفته مي شود. پس همه معناي آن تنها به معني ازدواج محدود نمي شود و در مكان هاي ديگر نيز از اين واژه براي موضوعي ديگر استفاده مي شود.

وجود پارتنر در مكان‌هاي كاري و شغلي مي‌تواند در انجام هر چه بهتر كار ها مفيد واقع شود. از طرفي در موارد آموزشي از جمله آموزش زبان جديد و همچنين آموزش موسيقي، وجود پارتنر مي تواند در تسهيل و تسريع آموزش بسيار موثر واقع شود و از همين رو مشاهده مي شود كه در اين هنگام افراد مي توانند با توجه به ميزان پيشرفت قابل توجه پارتنرشان در بحث آموزش، خود را به سمت پيشرفت بيشتري سوق دهند و وجود يك پارتنر در مورد مسائل آموزشي مي تواند مورد توجه مربيان و معلمان و اساتيد موسيقي قرار گيرد و براي مراجعان خود با تعيين پارتنر ميزان رشد و توسعه افراد را افزايش دهند.

ويژگي هاي روابط پارتنري

در اين قسمت منظور از روابط پارتنري روابط عاطفي و جنسي بدون ثبت ازدواج است كه مي تواند همراه با ويژگي هايي باشد. امروزه با توجه به سخت شدن شرايط براي ازدواج، هم در دختران و هم در پسران اين ميل و تمايل وجود دارد كه افراد سعي مي كنند با نزديكي به همديگر و همچنين برقراري رابطه عاطفي و عاشقانه و از آن مهم تر رابطه جنسي درصدد هستند تا بدون ثبت ازدواج و رسمي شدن رابطه خود به نزديكي با يكديگر بپردازند. اين نوع زندگي در كشورهاي توسعه يافته و به اصطلاح غربي بسيار ديده مي شود كه ما مشاهده مي كنيم در اين كشور ها شرايطي وجود خواهد داشت كه در آن ها افراد مي توانند با يكديگر بدون ثبت ازدواج رابطه عاطفي و عاشقانه و حتي رابطه جنسي بر قرار نمايند. براي كسب اطلاع بيشتر از روابط جنسي كليك كنيد.

1. فرق همسر و پارتنر | كودكان تك سرپرست

همان طور كه گفته شد نتيجه اين نوع روابط در بسياري از موارد مي تواند منجر به تولد كودكاني تك سرپرست و همچنين مادران مجرد و پدران مجرد باشد. البته در اين كشورها امروزه وجود چنين فرزنداني باعث احساس شرم نمي شود و جامعه به طور كاملا منطقي و همچنين از هر لحاظي آن ها را به عنوان بخشي از خود مي پذيرد و اين افراد و فرزندان تك سرپرست توانايي اين را دارند كه به طور طبيعي در مدارس و همچنين دانشگاه ها مشغول به تحصيل شوند و از همين رو با پذيرش توسط اجتماع مي توانند زندگي بدون مشكل و بحراني را سپري كنند.

اما در كشورهايي نظير ايران كه كشورهاي مذهبي و جوامع مذهبي محسوب مي شوند، وجود چنين فرزنداني مي تواند از نظر جامعه يك بي هنجاري مطلق شمرده شود و به همين صورت اين فرزندان تك سرپرست در اين كشورها هميشه متحمل نگاه هاي قضاوت گرانه از سمت جامعه خواهند بود كه اين مي تواند به خودي خود باعث شود اين كودكان به انزوا طلبي گرايش يابند و سعي بر آن كنند كه وجودشان را از جامعه جدا كنند تا مورد نگاه هاي قضاوت گرانه قرار نگيرند. در بسياري از اين موارد اين كودكان حتي در مدارس و در دانشگاه ها و در گروه هاي دوستانه مورد آزار و اذيت روحي توسط ساير هم سن و سالان خود قرار خواهند گرفت. براي اطلاع و دريافت مشاوره كودك كليك كنيد.

2. فرق همسر و پارتنر | پدران و مادران مجرد

از جمله ويژگي هاي منفي ديگر از زندگي پارتنري مي توان به اين موضوع اشاره كرد كه پدران و يا مادران مجرد را به وجود مي آورد. تفاوت بسيار مهم در اين موضوع كه خانمي طلاق گرفته باشد و سر پرست فرزند خود باشد بسيار متفاوت تر از اين است كه خانمي با توجه به زندگي پارتنري دچار چنين وضعيتي شده كه از ديد جامعه مي تواند بسيار مورد قضاوت قرار گيرد. همان طور كه گفته شد وجود چنين شرايطي براي افرادي كه در كشورهاي توسعه يافته زندگي مي كنند با توجه به رواج اين نوع سبك زندگي پارتنري به هيچ عنوان ناهنجاري محسوب نمي شود و مورد قضاوت قرار نمي گيرند.

اما در مورد اين گونه مسائل و شرايط و سبك زندگي در افراد مي توان اين مثال را مطرح كرد كه در كشوري مانند ايران اين نوع سبك زندگي يك ناهنجاري محسوب شده و از همين طريق باعث مي شود افراد نتوانند به زندگي طبيعي خود برگردند و همين نگاه هاي قضاوت گرانه مي توانند موجب شوند كه اين افراد دچار احساس شرم و پشيماني و ملامت شوند و از همين رو در برخي از اين موارد و در اين نوع سبك زندگي افرادي وجود دارند كه پس از به پايان رسيدن اين نوع زندگي و درگيري با هنجارها، از طرف جامعه طرد مي شوند. حتي در برخي موارد پيش مي آيد كه دست به خودكشي زده تا خود را از اين احساس شرم به وجود آمده رهايي دهند.

3.نبود تعهد كتبي و محضري

از ديگر ويژگي هاي سبك زندگي پارتنري مي توان به اين نكته اشاره كرد كه در اين نوع از زندگي ها افراد تعهد ثبت شده به يكديگر ندارند و از همين رو در بسياري از موارد اين نوع سبك زندگي تبديل به جدايي مي شود. صرفا تعهد عاطفي به يكديگر دارند كه البته با توجه به اين كه تعهد عاطفي مي تواند بسيار موثرتر از تعهد ثبتي و محضري باشد، اما غالبا اين نوع تعهدها پس از ارضاي نيازهاي شخصي افراد كه نيازهاي جنسي و همچنين نيازهاي رواني و عاطفي خواهد بود، مي توانند تاريخ انقضاي اين تعهد را به پايان برده و زندگي مشترك پارتنري به پايان برسد.

با توجه به اين موضوع كه تعهدي نسبت به افراد در اين نوع زندگي مشترك وجود ندارد، به اين ترتيب افراد مي توانند ساير بخش هاي زندگي خود را از زندگي مشترك جدا كرده و حتي در طول زندگي خود چندين رابطه را تجربه كنند. با توجه به مسائل روانشناسي وجود انسان در چند رابطه عاطفي همزمان به هيچ عنوان توصيه نمي شود زيرا مشكلات بسيار زيادي را براي فرد به وجود مي آورد. براي كسب اطلاعات در زمينه شكست عشقي كليك كنيد.


فرق همسر و پارتنر | پذيرش زندگي پارتنري

بايد توجه كرد كه در رويارويي با چنين مسائلي در اجتماع با توجه به اين كه بسيار شديد و درصد بالايي از به خصوص نسل جوان را درگير خود كرده است، بايد دانست كه بهترين روش براي اين منظور پذيرش اين افراد است زيرا آگاهي به اين موضوع وجود دارد كه هر انساني با توجه به هر نگرش و تفكر و اعتقادي كه براي زندگي خويش دارد، بايد قابل احترام شمرده شود و نمي توان اين افراد را ملامت كرد. اين نوع سبك زندگي امروزه در كشور ايران هم به شدت در حال گسترش است پس بايد به عنوان بخشي از جامعه اين افراد را پذيرفته و آن ها را با نگاه غلط و اشتباه از خود طرد نكرد.

روند افزايشي سبك زندگي پارتنري امروزه در حال افزايش است و با توجه به مشكلات زيادي كه در روند ازدواج به وجود آمده و نسل جديد تمايل چنداني براي ازدواج نخواهند داشت، از همين رو اين افراد خواستار بر قراري روابط عاطفي و عاشقانه و همچنين بر قراري رابطه ي جنسي با يكديگر هستند تا براي ارضاي نياز هاي جسمي و رواني خود به انجام و شروع سبك زندگي پارتنري روي خواهند آورد.


تفاوت همسر و پارتنر

با توجه به موضوعاتي كه در بالا گفته شد مي توان تفاوت هايي را در مورد همسر و پارتنر بيان كرد. از فاحش ترين تفاوت ها ميان همسر و پارتنر اين است كه همسر به فردي گفته مي شود كه ازدواج در آن ها به رسميت شناخته شود و به ثبت محضري برسد اما پارتنر اين گونه نيست و در آن ازدواج ثبت شده نخواهد بود و همچنين مي توان اين گونه گفت كه در آن افراد نيازي به رفتن به محضر ندارند و تعهد آن ها به صورت بياني به وجود مي آيد. غالبا فرزندان به وجود آمده در ازدواج هاي ثبت شده از كيفيت مطلوب تري در زندگي اجتماعي خود بهره مند هستند و از همين رو تفاوت در نحوه زندگي فرزندان اين ها هم مي تواند جزو تفاوت ها ميان همسر و پارتنر باشد.

اين تفاوت در سطح كيفيت زندگي اجتماعي فرزندان مي‌تواند حتي در نسل‌هاي آينده تاثير داشته باشد. از تفاوت‌هاي ديگر همسر و پارتنر اين است كه در بسياري از موارد به خصوص در فرهنگ كشور ما خانواده ها بي خبر از اين موضوع در مورد ازدواج و يا به وجود آمدن زندگي مشترك پارتنري خواهند بود و به همين دليل است كه امروزه مي‌توان اين گونه بيان كرد كه با توجه به بي‌خبري خانواده‌ها و بي اطلاعي خانواده‌هاي سنتي از اين نوع سبك زندگي بسيار متفاوت از زندگي مشترك عادي و طبيعي است چراكه در زندگي مشترك طبيعي هم خانواده‌ها در جريان خواهند بود و هم اين كه براي به وجود آمدن اين زندگي مشترك با ايجاد جشني به اطرافيان اين خبر را مي‌دهند و از به وجود آمدن زندگي مشترك خود خرسند خواهند بود و به هيچ عنوان به طور پنهاني عمل نمي‌كنند. براي اطلاع از انواع ازدواج كليك كنيد.


فرق همسر و پارتنر | سخن آخر

در انتها بايد گفته شود با توجه به اين موضوع كه در فرهنگ ما همچنان زندگي پارتنري و ازدواج سفيد جا نيفتاده، بايد دانست كه در اين حين مي توان با ايجاد زندگي مشترك پارتنري به تقليل شخصيت اجتماعي خود در جامعه پرداخته شود. از همين رو بي گمان بهترين شيوه براي اين كه با اين نوع سبك زندگي به فرزندان خود و همچنين نسل آينده خود بي انصافي نكرد، افراد بايد با توجه به هنجارهاي جامعه ي خود زندگي مشترك طبيعي را برگزينند.

اما بايد دانست كه جامعه به هيچ عنوان در جايگاهي نيست كه افرادي را كه به هر دليلي زندگي پارتنري را برگزيده اند قضاوت كند و به آن ها نگاهي ناپسند داشته باشد. زيرا هر انساني با توجه به طرز نگاه خود از جهان دست به انجام كاري خواهد گرفت. در صورتي كه درگير اين سبك زندگي و مشكلات ناشي از آن شده ايد، توصيه مي شود كه از خدمات روانشناسي كمك بگيريد. متخصصان حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري تان كنند. براي كسب اطلاع و دريافت مشاوره تلفني كليك كنيد.

 

منبع: فرق همسر و پارتنر

براي دريافت مشاوره در زمينه فرق همسر و پارتنر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: فرق همسر و پارتنر،
موضوع:
[ ۲۴ تير ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۴۰:۰۵ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی