duntelco1
مشاوره تحصيلي

كمپ ترك اعتياد كجاست؟

مراكز مختلفي براي ترك وجود دارند كه از جمله آن‌ها مي‌توان به كمپ ترك اعتياد اشاره داشت. اين كمپ‌ها مكاني براي اقامت بيمار معتاد تا زمان تكميل دوره بهبودي است. روش‌هاي مختلفي در درمان اعتياد در اين مراكز مورد استفاده قرار مي‌گيرند. مرسوم‌ترين روش ترك اعتياد در كمپ‌ها، ترك ناگهاني ( سقوط آزاد ) است. ترك ناگهاني اصطلاحا در بين افراد درگير با اعتياد به نام ترك يابويي شناخته مي‌شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه انواع روش‌هاي ترك اعتياد كليك كنيد.

كمپ ترك اعتياد خدماتي همچون ترك هروئين، ترك ترياك، ترك شيره، ترك كوكائين، ترك ب 2 ، ترك شيشه، ترك متادون، ترك ترامادول، ترك گل، ترك قارچ و ... را ارائه مي‌دهند. امروزه روش‌هاي نويني وجود دارد كه افراد مي‌توانند بدون مراجعه به كمپ‌هاي ترك اعتياد و در خانه بدون اينكه كسي متوجه شود اعتياد خود را ترك كنند. براي دريافت مشاوره ترك اعتياد مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي تماس بگيريد. 

 ترك مواد مخدر  ترك مواد محرك  ترك مواد توهم زا
ترك ترياك  ترك آمفتامين  ترك گل يا ماريجوانا
 ترك شيره  ترك متامفتامين  ترك LSD
ترك متادون ترك كوكائين  ترك قارچ
ترك ترامادول  ترك نيكوتين   ترك قرص اكس
 ترك بوپرنورفين  برخي داروها مانند ريتالين  ترك ‌PCP
ترك هروئين ترك شيشه  ترك حشيش


روش‌هاي ترك در كمپ ترك اعتياد

در كمپ ترك اعتياد از روش‌هاي درماني مختلفي براي درمان استفاده مي‌شود؛ روش درماني انتخابي با توجه به ماده اعتياد آور و شدت اعتياد متفاوت است. از جمله روش‌هاي درماني مورد استفاده در كمپ‌هاي ترك اعتياد مي‌توان به موارد زير اشاره داشت. همچنين اين روش‌ها را به طور مفصل در مقاله درمان اعتياد به مواد مخدر توضيح داده‌ايم.

1- روش يابويي

اصطلاح يابويي در كمپ‌هاي ترك اعتياد و بين معتادان و خانواده آن‌ها رواج دارد كه به همان روش ترك ناگهاني اطلاق مي‌شود. در اين روش ترك به صورت يك روزه و بدون كاهش تدريجي يا جايگزين كردن ماده‌اي ديگر انجام مي‌شود.

2- ترك سنتي در كمپ ترك اعتياد

در اين روش دوز مصرف به صورت تدريجي كم مي‌شود تا اينكه به صفر برسد. در اين روش طي شدن دوره ترك و تخطي نكردن از دوز روزانه و افزايش ندادن در ميان برنامه اهميت بسياري دارد. اين روش در صورتي كه با كمك روانشناس انجام شود، بسيار نتيجه بخش بوده و مي‌توان از راه دور هم بيمار را تحت نظر قرار داد.

3- ترك با استفاده از متادون

در اين روش نيز مانند ترك ناگهاني (يابويي) مصرف مواد قطع مي‌شود اما در عوض متادون جايگزين آن مي‌شود. هدف از اين روش در كمپ ترك اعتياد كاهش آسيب به بيمار و اطرافيان است. از آنجايي كه متادون داراي طول مدت نئشگي بالاتري نسبت به ساير مواد مخدر است، استفاده از متادون به جاي مواد مخدر باعث مي‌شود عوارض مصرف و خطرات ناشي از آن كنترل شود و در عين حال سختي خماري، علائم ترك نيز كاهش مي‌دهد. اين روش شايع‌ترين روشي است كه مورد استفاده قرار مي‌گيرد، اما در صورت مصرف خودسرانه، همين دارو منجر به بروز اعتيادي بدتر مي‌شود. توصيه مي‌كنيم كه مقاله عوارض و نشانه هاي اعتياد به متادون بخوانيد.

4- روش سم زدايي در كمپ ترك اعتياد

اين روش براي كساني استفاده مي‌شود كه دوز مصرفي بسيار بالايي دارند. براي اينكه تحمل خماري براي بيمار راحت باشد از داروهايي استفاده مي‌كنند كه معمولا به بيهوشي بيمار منجر مي‌شود. براي آشنايي بيشتر با روش سم زدايي براي ترك اعتياد كليك كنيد.

 

اهداف مراكز و كمپ‌هاي ترك اعتياد

لازم است در مراكز ترك اعتياد و كمپ ترك اعتياد اهدافي در نظر گرفته شود و به آن‌ها عمل شود. يكي از مهم‌ترين امكاناتي كه لازم است براي معتادان فراهم شود، فضايي آرام، محيطي مناسب و سرشار از احترام براي بيماران است تا توان گذشته خود را بازيابند. فضاي كمپ‌ها بايد به گونه‌اي باشد كه مصرف كننده حس تحقير نداشته‌باشد و انگيزه لازم براي ترك ماده مخدر را به دست آورد.

دومين هدف عاري بودن مركز از هرگونه مواد اعتياد آور است؛ به گونه‌اي كه فرد نتواند به هيچ نحوي به مواد دسترسي پيدا كند. امكان ملاقات و ديدار با خانواده و دوستان از ديگر امكاناتي است كه بهتر است كمپ در اختيار مددجويان بگذارد. آخرين هدفي كه لازم است كمپ‌هاي ترك اعتياد به آن توجه كنند، فراهم كردن امكانات آموزشي در زمينه‌هاي تقويت مهارت‌هاي ارتباطي و مهارت‌هاي حل مسئله است كه اين هدف با حضور روانشناس حاضر در مركز محقق مي‌شود.

مي‌توان گفت همه كساني كه به سمت اعتياد رفتند مشكلاتي داشتند كه ريشه در ارتباطات، كودك، خانواده، مشكلات شخصي و... دارد كه حل هر كدام از آن‌ها نياز به دريافت كمك‌هاي روانشناس دارد. پس لازم است كمپ ترك اعتياد برنامه‌هاي درماني را به گونه‌اي تنظيم كنند تا خطر بازگشت به مصرف در معتادان به صفر برسد. متاسفانه اغلب كمپ‌هاي ترك اعتياد به موارد ذكر شده پايبند نيستند؛ بنابراين اگر در كمپ منطقه شما خدمات روانشناسي ارائه نمي‌شود، نگران نباشيد مركز هنر زندگي با استفاده از تلفن و تماس تصويري قادر به ارائه خدمات درماني از راه دور نيز است.

 

مراحل ترك در مراكز ترك اعتياد

در مرامز ترك اعتياد در مرحله اول فرد براي مدت تقريبي يك هفته از مصرف مواد مخدر محروم مي شود و پس از گذشت اين مدت، ترك جسماني شروع شده و فرد به مرحله بيداري مي رسد. سپس زماني كه فرد به طور جسماني از مصرف مواد بي نياز شده است، مرحله دوم آغاز مي شود كه در اين مرحله مشاور و روانشناس كار خود را آغاز مي كنند و با برگذاري جلسات انگيزشي و روانكاوي، ترك رواني را آغاز كرده و فرد را براي ورود مجدد به اجتماع اماده مي كنند. ترك مواد مخدر خلاء بسيار عميقي را در فرد ايجاد مي كند و به همين دليل لازم است كه با استفاده از خدمات روانشاسي، اين خلاء جبران شود تا فرد مجددا به مصرف مواد مخدر و اعتياد بر نگردد. تمام اين مراحل در مراكز ترك اعتياد توسط پزشكان و متخصصان انجام مي گيرد.

كمپ ترك اعتياد غيرمجاز

معمولا در كمپ‌هاي ترك اعتياد غير مجاز روش‌هاي صحيح ترك اعتياد استفاده نمي‌شود و به علت استفاده از روش‌ها و شيوه‌هاي درمان نامناسب و معيوب فرد با مشكلات زيادي مواجه مي‌شود و فرايند ترك او موفقيت آميز نخواهد بود. در كمپ‌هاي ترك اعتياد غيرمجاز با فرد بيمار معمولا رفتار مناسبي نخواهند داشت. امكان اوليه از جمله غذاي مناسب، فضاي كافي، امكانات بهداشتي و نياز‌هاي اوليه مورد نياز بيمار در اين كمپ‌ها فراهم نشده است. در اين مراكز كتك زدن و بدرفتاري با بيمار در زمان تقاضاي او براي ماده اعتياد آور به وفور مشاهده مي‌شود.

از جمله خطرات استفاده از كمپ ترك اعتياد غيرمجاز مي‌توان به عدم ترك، بازگشت شديدتر به اعتياد، خودكشي، خودسوزي و ... اشاره داشت. شما مي‌توانيد براي دريافت مشاوره ترك اعتياد و آدرس بهترين مراكز ترك اعتياد در هر نقطه ايران با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي تماس بگيريد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد.

 

كمپ ترك اعتياد مجاز

كمپ‌هاي ترك اعتياد مجاز با مجوز از سازمان بهزيستي فعاليت مي‌كنند. اين مراكز متعهد به استفاده از روش‌هاي علمي و قانوني و ايجاد امكانات مناسب و عدم بدرفتاري مي‌شوند. با اين حال هرچند مراكزي كه اين موارد را رعايت كنند كم نيستند اما بسياري از آن‌ها نيز از اين موارد تخطي مي‌كنند. ترك با توسل به زور و كتك زدن بيماران معترض رايج‌ترين قانون شكني است كه در كمپ ترك اعتياد مشاهده مي‌شود. حتي در برخي از آن‌ها بيمار را مجرم در نظر مي‌گيرند و آن ها رو شكنجه و آزار جسمي مي‌دهند.
اين رفتارها نه تنها باعث درمان نمي‌شود بلكه در عوض باعث دوري و انزجار هر چه بيشتر بيمار از عواملي كه باعث اين رنج‌ها هستند، مي‌شود. در نتيجه شاهد بدتر شدن شرايط كساني هستيم كه به اجبار خانواده به اين كمپ‌ها آورده شده‌اند. پس وقتي خانواده اي با تنفر بيمار و بدتر شدن رفتارهاي او مواجه مي‌شود جاي تعجب نيست.

 

ويژگي‌هاي كمپ ترك اعتياد خوب

اولين نكته مهم براي انتخاب كمپ ترك اعتياد، داشتن مجوز از سازمان بهزيستي است. با اين حال با وجود نكاتي كه ذكر شد تحقيق بيشتر جهت شناسايي كمپ مناسب ضروري است. براي انتخاب يك كمپ ترك اعتياد مناسب پرس و جو درباره روش‌هاي مورد استفاده در آن و تجربه آن كمپ در داشتن نمونه‌هاي موفق ترك توصيه مي‌شود. كادر درماني متخصص و مجرب به ويژه حضور روانشناس ويژگي است كه در يك كمپ ترك اعتياد مناسب حتما بايد وجود داشته باشد.

استانداردهاي مختلفي از جمله امكانات رفاهي، بهداشتي، و فضاي كافي براي كمپ ترك اعتياد نيز از سوي بهزيستي مشخص شده است كه مي‌توانند در انتخاب كمپ مناسب مؤثر باشند. مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي با برخورداري از مشاوران متخصص در زمينه ترك اعتياد خدمات درماني و مشاوره‌اي ارائه مي‌دهد. توجه داشته‌باشيد كه ترك خود سرانه يا ترك در كمپ‌ها ممكن است موفقيت آميز به نظر برسد، اما همواره شمار بسيار زيادي از افراد بعد از ترك به مصرف مواد باز مي‌گردند. بهره‌مندي از خدمات مشاوره‌اي احتمال عود مصرف را به ميزان زيادي كاهش مي‌دهد.

 

مركز مشاوره حامي هنر زندگي

اعتياد يكي از مخرب ترين و آسيب زا ترين مشكلات در عصر حاضر است و بسياري از افراد پس از اعتياد پي به اين مساله مي برند و براي ترك تصميم مي گيرند. اما ترك اعتياد فرايند چندان راحتي نيست و در صورتي كه به درستي انجام نگيرد، مي تواند مشكلات زيادي را براي فرد ايجاد كند. از سوي ديگر ترس از آبرو و مشكلات در كمپ هاي غير مجاز نيز از مهم ترين موانع براي مراجعه افراد به مراكز ترك اعتياد هستند.

به همين منظور مركز مشاوره حامي هنر زندگي اين امكان را مهيا كرده تا در هر كجا كه هستيد به صورت تلفني با متخصصان اين مركز تماس بگيريد و از طريق تلفن فرايند درمان و ترك اعتياد خود را پيش ببريد. در حلسات مشاوره تلفني كيفيت جلسات به هيچ عنوان افت پيدا نمي كند و تمام مرحل با كيفيت تمام توسط فرد متخصص به صورت تلفني پيش مي رود. متخصصان و روانشناسان حامي در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري تان كنند. براي كسب اطلاعات بيش تر و دريافت مشاوره تلفني كليك كنيد.

سوالات متداول

_در كمپ ترك اعتياد چه مي گذرد؟

هر كمپي بر اساس يك سري اصول كلي مديريت مي‌شود. اما به طور كلي برنامه هاي داخل هر كمپ به مديريت و روش هاي درماني آن بستگي دارد.

_آيا در مراكز ترك اعتياد از كتك زدن براي ترك استفاده مي شود؟
امروز اين روش منسوخ شده است و مراكز ترك اعتياد به هيچ عنوان اجازه انجام چنين كاري را ندارند. اما ديده شده كه برخي از مراكز غير مجاز هنوز از اين روش هاي كاملا اشتباه براي ترك استفاده مي كنند.

_بهترين راه براي ترك اعتياد چيست؟
بهترين راه براي ترك اعتياد كمك گرفتن از افراد متخصص است. براي اين كه فرايند ترك به درستي انجام بگيرد، ما به شما توصيه مي كنيم كه در خانه خود و در شرايط كاملا ايمن از طريق تلفن با متخصصين اين حوزه ارتياط بگيريد و با نظارت آنان فرايند ترك را آغاز كنيد. متخصصان حامي مي توانند در اين زمينه شما را ياري كنند.

 

منبع: كمپ ترك اعتياد 

براي دريافت مشاوره در زمينه كمپ ترك اعتياد  مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: كمپ ترك اعتياد،
موضوع:
[ ۲۷ تير ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۰۴:۳۲ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی