duntelco1
مشاوره تحصيلي

سكس با دوست پسر

در دوران حساس بلوغ و شايد حتي خيلي قبل تر از آن كودكان و نوجوانان به جنس ديگر خود كنجكاوي هاي متعددي نشان مي دهند. كنجكاوي هايي كه كم كم رنگ جذابيت هاي عاطفي و جنسي به خود مي گيرد. در اغلب فرهنگ هاي مختلف دختران و پسران در موقعيت هاي فرهنگي و آموزشي از همان دوران كودكي با يكديگر در ارتباط و تعامل قرار مي گيرند اما در ايران به دليل شرايط مذهبي و قانوني حاكم جداسازي جنسيتي در سنين پايين در مدارس شروع مي شود و تا پايان آموزش متوسطه اين تفكيك ادامه مي يابد. اما بعد از شروع اموزش عالي در اغلب دانشگاه ها كلاس هاي آموزشي ادغام مي شوند.

در هر حال امروزه با توجه به شرايط تكنولوژي امروزي و دسترسي پذيري آسان به ارتباطات، روابط بين دختران و پسران در سنين پايين تري شكل مي گيرد. تغييرات هورموني، برانگيختگي جنسي، تمايلات قوي عاطفي و همچنين تغييرات خلقي افراد در سنين نوجواني و جواني، زمينه را براي شكل گيري روابط جنسي بيش از پيش فراهم مي سازد. به گزارش مركز پژوهش‌ هاي مجلس ايران، ۷۴.۳ درصد دانش آموز دختر و پسر دوره متوسطه با جنس دگر رابطه داشته‌اند. بر اساس همين تحقيق، ارتباط با جنس مخالف پيش از دانشگاه، نسبت به ۳۰ سال پيش سه برابر شده و سن شروع رابطه جنسي نيز به دوره راهنمايي رسيده است. براي كسب اطلاعات در زمينه رابطه جنسي كليك كنيد.

سواد و مهارت هاي جنسي

سطح سواد جنسي و سواد عاطفي جوانان در روابط با جنس ديگر چه ميزان است؟ متاسفانه در كشور ما هيچگونه آموزش عاطفي و جنسي در هيچ مرحله از زندگي بطور رسمي اجرا نمي شود. در خانواده ها آموزش هاي جنسي كه بايد در كودكي شروع شود و ادامه پيدا كند در سطح خيلي پاييني قرار دارد. والدين و آموزش و پرورش نسبت به تربيت جنسي علي رغم حساسيت اين موضوع بي تفاوت عمل مي كنند.

در نتيجه افراد با كمترين اطلاعات از موضوع سكس، سواد عاطفي و مهارت هاي مورد نياز بين فردي وارد يك رابطه دوستي يا يك زندگي زناشويي مي شوند. نوجوانان و جوانان براي رسيدن به پاسخ سوالات شان و همين طور رفع كنجكاوي ها به سراغ منابع اغلب نادرست مي روند. منابعي مانند نظر دوستان، جك ها و ضرب المثل ها، فيلم هاي پورن و… منابعي‌اند كه اطلاعات صحيح و شفاف را در اختيار فرد قرار نمي دهد. براي اطلاع از ***گرافي كليك كنيد.

پس قبل از ورود به زندگي زناشويي يا رابطه جنسي با شريك تان، اين سوال را هر شخص بايد به خودش پاسخ دهد: من در مورد رابطه جنسي و عاطفي و مهارت هاي بين فردي چقدر اطلاعات دارم؟ اين اطلاعات را به چه طريقي به دست آورده ام و چقدر اعتبار دارد؟ اگر پاسخ موثر و صحيحي پيدا نمي كنيد بهترين راهكار صحبت با يك متخصص مانند يك مشاور و روانشناس مي باشد.


در روابط دوستي چه افرادي بيشتر از سايرين به روابط جنسي مي‌پردازند؟

اگر از نظر جنسيتي به اين سوال نگاه كنيم اغلب پسران نسبت به دختران خيلي راغب تر هستن تا رابطه جنسي را زودتر تجربه كنند. با اين حال شرايط ديگري نيز در هر دو جنسيت در پيش روي تجارب جنسي تعيين كننده است. عوامل زير در شكل گيري روابط جنسي در دوستي و دوران قبل از ازدواج موثر است:

۱_ روابط نامطلوب والدين با هم و با فرزندان خود (سبك دلبستگي ناايمن)

۲_ سطح بالاتري از فعاليت هورمون هايي مانند تستسترون و عوامل ژنتيك و بيولوژيك

۳_ عدم تعهد فرد نسبت به سنت هاي جنسي-مذهبي جامعه

۴_ نداشتن برنامه و هدف مشخص

۵_ تمايل داشتن به روابط فريبكارانه

۶_ تمايل به رفتارهاي تكانه ايي (عدم توانايي كنترل خود در برابر تاخير انداختن ارضا نيازهاي خود)

البته اين به آن معني نيست كه هر شخصي كه در دوره دوستي خود مبادرت به سكس مي كند حداقل يكي از ۶ آيتم بالا را داراست، بلكه همايندي اين عوامل باعث مي شود فرد در روابط جنسي متعدد و پيشرفته تري مشغول شود. براي اطلاع از تنوع طلبي جنسي كليك كنيد.



اثرات فردي سكس با دوست پسر

اگر چه با داشتن رابطه جنسي “احتمالا” مي توانيد به لذت جنسي برسيد و يا به مرور زمان مهارت هاي جنسي خود را ارتقا دهيد اما چنانچه شخص بدون آموزش كافي در زمان نامناسب با شخص نا مناسب وارد رابطه جنسي شود اين آميزش مي تواند منجري به بيماري هاي مقاربتي(جنسي)، بارداري و از دست دادن بكارت شود. همچنين در خيلي از روابط فريبكارانه كه شناخت و اعتماد لازم و كافي وجود ندارد احتمال اخاذي (مالي_جنسي) بوجود مي ايد كه اين ‌خود مي تواند زمينه ساز اضطراب هاي قوي خصوصا در سنين پايين تر شود. اضطراب ها يا دغدغه هاي فكري كه شكل وسواس گونه بخود پيدا كنند ابعاد مختلف زندگي شما مانند تحصيلات، شغل و روابط خانوادگي و اجتماعي تان را نيز تحت تاثير قرار خواهند داد.

تاثيرات سكس با دوست پسر بر رابطه دوستي

افراد چه در بزرگسالي چه در جواني وقتي به محض آشنايي و دوستي با يك خانم يا آقا به سراغ تختخواب و سكس مي روند، خودشان را از دو چيز مهم محروم مي كنند. اگر چه با داشتن سكس و ترشح هورموني مانند آكسي توسين تا حدودي وابستگي به پارتنر بوجود مي آيد اما آنچه موثرتر عمل مي‌كند ان است كه انرژي، تمركز و زمان شما به جاي صرف شناخت يكديگر و رشد و بالندگي عشق در رابطه‌تان، صرف فعاليت‌ها و فانتزي‌هاي جنسي مي‌شود و هيجانات جنسي آنقدر قوي عمل مي‌كنند كه شما نمي‌توانيد متوجه اين موضوع باشيد كه چه ابعاد مهمي از رابطه را ناديده گرفته‌ايد و زماني متوجه اين امر خواهيد شد كه رابطه‌تان به بن بست و مشكلات متعدد بر بخورد.

همانطور كه اين موضوع اهميت دارد كه با چه كسي وارد رابطه جنسي مي شويد اين موضوع نيز مهم است كه در چه زماني اين كار انجام مي دهيد. فراموش نكنيد كه شتاب دادن به شروع فعاليت هاي جنسي باعث مي شود ريشه ارتباط كه همان شناخت و عشق هست آنطور كه بايد رشد نكند يا از ادامه رشد خود باز بماند. بهتر است قبل از تجربه جنسي به سراغ ديگر ابعاد فردي يكديگر برويد. كنجكاوي هاي خود را در زمينه هاي ديگر مثل علائق مشترك، ساير فعاليت هاي هيجان انگيز و اهداف و برنامه هاي اتي به كار گيريد.


اثرات سكس با دوست پسر بر ازدواج

سكس با دوست پسر بر ازدواج تاثيرات متعددي مي گذارد كه مهم ترين آن ها مي توان به موراد زير اشاره كرد:

1. كيفيت زندگي زناشويي

آيا روابط جنسي متعدد به بهبود كيفيت زناشويي كمك مي كند؟ بر اساس يك تحقيق خارجي جواب هم مثبت است هم منفي. پاسخ بستگي به اين دارد كه فرد چه ميزان و با چه كسي رابطه جنسي داشته‌ است. مردان و زناني كه پيش از ازدواج فقط با هم رابطه جنسي داشته اند. كيفيت زناشويي‌شان به مراتب بهتر از كساني بوده كه تجارب جنسي زياد با پارتنرهاي متعدد داشته‌اند.

كساني كه در تشكيل و حفظ و ادامه يك رابطه عاطفي دو جانبه مشكل دارند احتمالا بيشتر دچار احساس ناامني و رفتارهاي تكانشي هستند و تمايل به صبر و به تاخير انداختن ارضا نيازهايشان در اين افراد ‌پايين است. همچنين تحقيقات نشان داده كساني كه صبر و كنترل بيشتري براي به تاخير انداختن رابطه جنسي دارند، زندگي زناشويي با كيفيت تري را تجربه مي كنند.

2. كاهش تمايل به ازدواج و تشكيل خانواده

يافته‌ها نشان مي‌دهند روابط جنسي پيش از ازدواج، سبب كاهش گرايش به ازدواج جوانان دانشجو و نگرش منفي آن ها نسبت به ازدواج و تشكيل خانواده و بي‌اعتمادي به جنس مخالف مي‌شود. همچنين كاهش گرايش به ازدواج، زمينه را براي افزايش ميانگين سن ازدواج و بستر را براي رسيدن به تجرد قطعي فراهم مي‌كند. براي اطلاع بيش تر در زمينه رابطه قبل ازدواج كليك كنيد.

3. افزايش تجربه

تجربه دراغلب حيطه ها امري مثبت و مطلوب تلقي مي شود. (البته دقت كنيد در همه موضوعات تجربه داشتن نه تنها مثبت نيست بلكه منفور است مانند خيانت مصرف مواد و …) اصولا تجربه باعث فراگيري مهارت هاي مرتبط با آن زمينه و همينطور عملكرد بهتر فرد مي شود. اما تجارب جنسي متفاوت و زياد تاثيرات متفاوتي از خود به جا مي گذارد.

4. كاهش تعهد

محققان خارجي در توصيف اين پديده بحث كرده‌ اند و به اين نتيجه رسيده اند كه شايد هم تجربه هاي وسيع به فرد نشان مي‌دهد كه پارتنرهاي بالقوه زياد هستند و طرف مقابل تنها فرد مناسب نيست. شايد آگاهي از ممكن بودن انتخاب هاي متعدد، تعهد به رابطه را كم كند.

افزايش مقايسه و معيارهاي انتخاب

علاوه بر اين وقتي تجربه گذشته زياد باشد، مقايسه هم زياد مي‌شود. از نظر چگونگي مواجهه با مشكلات، جذابيت ظاهري، مهارت‌هاي جنسي، مهارت‌هاي ارتباطي و غيره. وقتي امكان مقايسه زياد باشد شانس رضايت كم مي‌شود. فريده خلج‌آبادي در سال ۱۳۹۰، تحقيقي را در حيطه رابطه پيش از ازدواج و تاثير آن بر طلاق انجام داد.

بر اساس اين تحقيق، معاشرت با جنس مخالف قبل از ازدواج در حد دوستي (چه با همسر آينده چه با غير همسر) موجب افزايش احتمال طلاق نشده بود. اما اين تحقيق نشان داد كه معاشرت پيشرفته قبل از ازدواج در بين افراد تحصيلكرده، با همسر احتمال خالص طلاق را پنج برابر و با غير همسر ۳.۶ برابر مي‌كند.

دليل بالا رفتن احتمال طلاق مي‌تواند ايجاد وسواس و سخت‌گيري در انتخاب همسر به علت تنوع تجربيات قبلي و بالا رفتن توقع در معيارهاي همسرگزيني و همچنين ايجاد حس بدبيني و بي‌اعتمادي به جنس مخالف باشد. اما مطالعات مختلف در ايران نتايج متفاوت و مختلفي را نشان مي دهد. همينطور تحقيقات خارجي نيز نشان داده اند كه كه رابطه جنسي پيش از ازدواج آن را محكوم به فنا نمي‌ كند، اما روابط جنسي وسيع پيش از ازدواج شانس موفقيت آن را كم مي‌كند.

سخن آخر

منظور از روابط جنسي وسيع و معاشرت هاي پيشرفته، ارتباطات زياد و منتوع با پارتنرهاي متفاوت است. طبق آن چه ذكر شد و چند بعدي بودن و پيچيدگي رابطه جنسي و پيامدهاي شايان آن، ورود به يك رابطه و تمايل به سكس از حساسيت و اهميت خاصي برخوردار است. اين كه شخص شما و پارتنرتان در چه سني هستيد، در چه بستر فرهنگي خانوادگي مذهبي پرورش يافته ايد و در حال زندگي هستيد انتظارات و توقعات و خط قرمزهاي دو طرف رابطه چگونه است و چقدر رابطه شما شفاف است و محورهاي متعدد ديگري كه نياز به بررسي كامل دارد. براي دستيابي به شناخت همه جانبه شريك خود و بررسي وضعيت ارتباطي تان، كمك گرفتن از يك متخصص روانشناس مي تواند موثرين راه باشد. متخصصان حامي هنر زندگي مي توانند در اين زمينه شما را ياري كنند. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع: سكس با دوست پسر

براي دريافت مشاوره در زمينه سكس با دوست پسر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: سكس با دوست پسر،
موضوع:
[ ۲۷ تير ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۳۸:۱۲ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی