duntelco1
مشاوره تحصيلي

سركه سيب

سركه سيب از طريق فرايند پيچيده اي ساخته مي شود. شامل خرد شدن سيب، تخمير و افزودن باكتري هاي استوباكتر است كه مايع را به سركه تبديل مي كند. داراي اسيدي قابل قبولي دارد. به دليل اسيديته بودن، از آن به عنوان يك داروي محلي براي مصارف گوناگون استفاده شده است. سركه اساساً يك آب تخمير شده است. در طي تخمير، انواع مختلف باكتري و مخمر قند موجود در اين آب را به چيزي به نام اسيد استيك متابوليزه مي كنند.

اكثر سركه هاي داراي درجه ي غذايي، حدود پنج درصد اسيد استيك دارند. همين امر باعث مي شود آن ها ملايم و تيز شوند. اسيد استيك يا استات ۲، مولكولي است كه بدن شما از قبل با آن آشنا است. سلول هاي شما گلوكز و چربي را به صورت استات تجزيه مي كنند تا به سلول هاي شما مواد مغذي برسانند. استات نيز بسيار شبيه الكل است. ممكن است شما متوجه شده باشيد كه اگر يك بطري شراب را يك شب باز بگذاريد، بوي سركه را استنشاق خواهيد كرد. در واقع كبد شما نيز در نتيجه همين فرآيند، الكل را از سيستم بدني خارج كرده و به استات تبديل مي كند.

مكانيسم اثر

اعتقاد بر اين است سركه سيب در سم زدايي طبيعي كمك مي كند و اين مساله به دو دليل است: اين سلول هاي چربي بدن است كه متابوليت هاي تي اچ سي در آن ذخيره مي شود. ماده فعال موجود در سركه، اسيد استيك، به عنوان عنصر كمكي براي كاهش چربي بدن شناخته شده است. از اين رو وقتي نوبت به سم زدايي از بدن مي رسد، افزايش متابوليسم چربي در بدن مي تواند از شر متابوليت هاي تي اچ سي كه در سلول هاي چربي ذخيره شده اند، خلاص شود.

اكثر سركه هاي داراي درجه ي غذايي، حدود پنج درصد اسيد استيك دارند. همين امر باعث مي شود آن ها ملايم و تيز شوند. اسيد استيك يا استات ۲، مولكولي است كه بدن شما از قبل با آن آشنا است. سلول هاي شما گلوكز و چربي را به صورت استات تجزيه مي كنند تا به سلول هاي شما مواد مغذي برسانند. استات نيز بسيار شبيه الكل است. ممكن است شما متوجه شده باشيد كه اگر يك بطري شراب را يك شب باز بگذاريد، بوي سركه را استنشاق خواهيد كرد. در واقع كبد شما نيز در نتيجه همين فرآيند، الكل را از سيستم بدني خارج كرده و به استات تبديل مي كند.

 

ساير اجزاي سركه سيب

به طور كلي كمبود تحقيقات در مورد رژيم هاي سم زدايي همچنان وجود دارد. از همين جهت شواهد كمي وجود دارد كه نشان مي دهد سركه سيب مي تواند براي پاك كردن الكل يا سموم مرتبط با مواد اعتياد آور از سيستم بدن شما، بطور كامل مفيد واقع شود. اما اين بدان معني نيست كه اصلا فوايدي هم ندارد.

فوايد سركه سيب براي سم زدايي از بدن

سركه سيب براي سم زدايي بدن فوايدي دارد كه برخي از مهم ترين آن ها به شرح زير هستند:

1. اثرات پروبيوتيك سركه سيب

پروبيتيك موجود در سركه ي سيب اگرچه ممكن است اثر قابل اندازه گيري كمي در سم زدايي الكل داشته باشد، اما يك فايده در آن وجود دارد. اينكه سركه ي سيب مي تواند با جلوگيري از نوشيدن بيش از حد، به بهبود روند ترك كمك كند.

2. سركه سيب براي ترك اعتياد | اثرات سركه بر محافظت از روده

بيشتر انواع سركه سيب (به ويژه انواع حاوي عصاره ي اصلي) داراي خواص پروبيوتيك هستند. اين مي تواند از رشد باكتري هاي مثبت در روده ي شما پشتيباني كرده و به برقراري تعادل روده سالم كمك كند. به نظر مي رسد تعادل ضعيف باكتري هاي روده در بسياري از بيماري هاي شايع نقش دارد و اعتياد به الكل مي تواند اين مسئله را تشديد كند. التهاب روده، استرس و حتي بيماري الكلي كبدي هم ممكن است به نوشيدن بيش از حد و هم به سلامت ضعيف روده مرتبط باشد. ترك يا كاهش الكل مي تواند به هر يك از اين مسائل كمك كند. اما بازيابي سلامت روده مي تواند حتي سرعت روند ترك را تسريع كند.


آيا سركه سيب مي تواند به طور كامل در سم زدايي از الكل كمك كند؟

از آنجا كه الكل و سركه سرانجام به همان ماده شيميايي درون بدن تبديل مي شوند، ممكن است حدس بزنيد كه سركه در واقع براي سم زدايي كامل و قطعي ايده آل نيست. ممكن است واقعاً با مصرف آن عوارض جانبي هم تجربه نكنيد اما براي تقويت بدن شما در جهت ترك و سم زدايي به طور كامل نيز كمك چنداني نخواهد كرد. در واقع اگر بدن شما در حال حاضر استات زيادي از پردازش الكل داشته باشد، افزودن اسيد استيك بيش تر حتي ممكن است سرعت دفع را كاهش دهد.

زمان اثرگذاري سركه سيب براي سم زدايي

اين يك واقعيت است كه مصرف سركه سيب مي تواند به سم زدايي بدن شما به طور طبيعي كمك كرده و متابوليسم چربي را تقويت كند. اما مدتي طول مي كشد تا اين روش واقعاً كار كند. بنابراين، بايد چند هفته به آن فرصت دهيد تا متوجه كاهش وزن شويد. علاوه بر مصرف سركه سيب، هنگامي كه شما يك رژيم ورزشي مناسب را نيز به كار مي گيريد و رژيم غذايي سالم تري را شروع مي كنيد، در واقع به تسريع روند سم زدايي كمك مي كنيد.

بهترين نوشيدني براي سم زدايي از الكل چيست؟

در حالي كه سركه سيب و ساير پاك كننده ها گزينه مهيج تري به نظر مي رسند، در نهايت آب مهم ترين نوشيدني براي سم زدايي الكل است. دلايل مختلفي براي اين امر وجود دارد؛ اول اين كه الكل ادرار آور است، بنابراين بدن شما را كم آب مي كند. دوم اين كه نوشيدن آب، الكل و متابوليت هاي آن را رقيق مي كند و مانع اثرات منفي آن ها مي شود. سوم، آب قسمت مهمي از واكنش هاي بيوشيميايي كبد و كل بدن است. شما در حال حاضر تيم متخصص سم زدايي خود را در درون خود داريد. هيدراته نگه داشتن كبد و كليه ها به آن ها كمك مي كند تا بهترين كار را براي سم زدايي از بدن شما انجام دهند.


خلاصه اثر سركه سيب براي سم زدايي از الكل

اگرچه سركه سيب ممكن است فوايدي براي سلامتي داشته باشد و بسيار بي ضرر باشد، اما يك روش موثر قطعي براي سم زدايي از الكل نيست. هيدراته ماندن، تغذيه سالم و مهم تر از همه كاهش مصرف الكل، بهترين راه ها براي تنظيم مجدد بدن پس از نوشيدن زياد است. اگر مدتي است كه زياد الكل مي نوشيد، سم زدايي از الكل مي تواند بسيار ناخوشايند يا حتي خطرناك باشد. اگر فكر مي كنيد ممكن است نسبت به ترك الكل واكنش جدي داشته باشيد، قبل از شروع با پزشك خود صحبت كنيد. همچنين روش هايي براي كاهش تدريجي الكل وجود دارد از جمله چندين داروي ضد اشتياق موثر.

اثرات سركه سيب بر اعتياد به موادمخدر

اعتياد مي تواند تأثيرات مخربي بر تمام زمينه هاي زندگي شما داشته باشد. اثر منفي روي خواب طبيعي يكي از اين موارد است. اگر به مواد مخدر اعتياد داشته باشيد، احتمالاً 5 تا 10 برابر بيشتر از جمعيت عمومي دچار اختلالات خواب مي شويد. خبر بدتر اينكه كمبود خواب كافي همچنين مي تواند مشكلات اعتياد را بيشتر تقويت كند. بسياري از معتادان از كيفيت پايين خواب شبانه نااميد شده و در نهايت از داروها و مواد بيش تري براي درمان بي خوابي خود استفاده مي كنند.

اعتياد به مواد مخدر كه به عنوان اختلال در مصرف مواد نيز شناخته مي شود ، يك بيماري مزمن است كه بر مغز و رفتار شما تأثير مي گذارد. لازم به ذكر است كه اعتياد به مواد مخدر گستره اي از مواد را شامل مي شود: الكل، هروئين، كوكائين، تنباكو، باربيتورات ها، آمفتامين ها، اكستازي و بنزوديازپين ها. براي اطلاع از انواع مواد اعتيادآور كليك كنيد.

سركه سيب براي ترك اعتياد | آغاز سومصرف مواد

اين بيماري سالانه زندگي ميليون ها نفر را ويران مي كند و مي تواند هر كس را تحت تأثير قرار دهد. صرف نظر از وضعيت اقتصادي – اجتماعي بيماران، بسياري از معتادان ابتدا از طريق كنجكاوي با آزمايش مواد مخدر تفريحي كار خود را شروع كردند. آن ها فقط مي خواستند با دوستانش خوش بگذرانند و يا مشكلات زندگي خود را به طور موقت فراموش كنند. با اين حال با گذشت زمان، داروها نحوه ي عملكرد مغز شما را تغيير مي دهند. الگوي مصرف دارو از گاه به گاه به مسئله اي هميشگي تغيير ماهيت مي دهد. خوشبختانه به طور طبيعي بهبودي از اعتياد به مواد مخدر كاملاً امكان پذير است. براي اطلاع بيش تر در زمينه ترك اعتياد كليك كنيد.

روش هاي طبيعي براي كمك به مراحل ترك

روش هاي طبيعي متعددي براي ترك اعتياد وجود دارد كه مي توانيد از آن ها استفاده كنيد. اين راهكارهاي جايگزين به شرح زير هستند:

1. مصرف سركه سيب

اگر نمي توانيد خود را از اعتياد خود دور نگه داريد، در مسير بعدي كه به فروشگاه مواد غذايي مي رويد بايد يك بطري سركه سيب براي خود بگيريد. چرا كه تحقيقات نشان داده اين داروي قديمي مي تواند ولع مصرف دخانيات و ساير مواد اعتياد آور را به ميزان قابل توجهي كاهش دهد. اين نوشيدني بسته بندي شده مفيد را بايد اول صبح و با معده خالي مصرف كنيد. 4 قاشق غذاخوري از سركه را با يك ليوان پر از آب مخلوط كنيد. حتما محلول خود را هميشه رقيق كنيد چرا كه اين ماده به شكل خالص بسيار اسيدي است و مي تواند ميناي دندان را از بين ببرد يا دهان و گلو را بسوزاند.

2. سركه سيب براي ترك اعتياد | مراقبه

مديتيشن مي تواند عوامل رواني و فيزيولوژيكي سومصرف مواد را به ميزان قابل توجهي كاهش دهد. ماهيت ذاتي مراقبه به شما مي آموزد كه هم از فكر و احساس خود آگاه باشيد و هم آن را درست ببينيد. اعتقاد بر اين است كه مراقبه منظم به شما امكان مي دهد تا بر احساسات خود مسلط شويد. اين مي تواند از وقوع عودهاي دارويي مصرف در آينده جلوگيري كند. براي اطلاع بيش تر در زمينه مديتيشن كليك كنيد.

3. يوگا

اگر فكر مي كنيد يوگا حركات كششي بيشتر نيست، بهتر است تجديد نظر كنيد. يوگا براي همسويي و آرامش بدن با ذهن و روح شما طراحي شده است كه بتوانيد ذهن خود را براي مراقبه باز كنيد. در حقيقت ثابت شده كه يكي از موثرترين روش ها براي خلاص شدن از فشارهاي رواني و سموم از بدن و ذهن، مراقبه كردن است. همچنين هنگام ترك، صدمه اي هم نمي بينيد. چرا كه يوگا نيز نوعي ورزش است. لازم به ذكر است كه فعاليت بدني يك درمان بالقوه براي درمان اعتياد به مواد مخدر است. در نهايت اگر شما يك معتاد در حال بهبودي هستيد، يوگا مي تواند با تغيير خواست و تكرار آرامش، ذهنيت تان را تغيير دهد و شما را آرام كند. براي اطلاع بيش تر در زمينه يوگا كليك كنيد.


اثرات سركه سيب بر خنثي كردن نتايج تست اعتياد

امروزه برخي ادعا مي كنند كه مصرف سركه سيب مي تواند به افراد در گذراندن موفقيت آميز آزمايشات دارويي كمك كند. درست است كه به بدن كمك مي كند تا به طور طبيعي سم زدايي كند، اما در روز آزمايش نمي توان از آن استفاده كرد. تنها كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه يك قاشق سركه را در يك ليوان آب مخلوط كرده و سپس بنوشيد. همان طور كه احتمالاً مي توانيد حدس بزنيد، روش ذكر شده در بالا ثابت مي كند كه مي تواند به عنوان يك روش بسيار كوتاه مدت در همان روز قابل اعتماد باشد. براي كسب اطلاع در زمينه تست اعتياد كليك كنيد.

سركه سيب براي ترك اعتياد | سخن آخر

شواهد علمي زيادي در دسترس است كه توانايي سركه سيب را براي سم زدايي طبيعي بدن فراهم مي كند. با اين حال به يك زمان مناسب و معقول، مانند چند هفته يا چند ماه نياز داريد تا واقعاً كار كند. اثرگذاري كوتاه مدت آن نمي تواند ملاك تعيين درمان قطعي اعتياد باشد. اگر زمان زيادي قبل از آزمايش را صرف مصرف سركه در كنار ديگر روش هاي ترك بكنيد، استفاده از اين روش به حذف طبيعي متابوليت هاي اچ تي سي از بدن شما به طور دائمي كمك مي كند. تا زماني كه دوباره به مصرف مواد و الكل رو نياوريد. هم چنين براي ترك موثر مواد مخدر و الكل مي توانيد از متخصصان حامي كمك بگيريد. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع: سركه سيب براي ترك اعتياد

براي دريافت مشاوره در زمينه سركه سيب براي ترك اعتياد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۳۱ تير ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۲۱:۲۷ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی