duntelco1
مشاوره تحصيلي

چطور انتخاب رشته كنيم؟ مهم‌ترين و سرنوشت ساز ترين مرحله پس از اعلام نتايج اوليه كنكور سراسري، مرحله انتخاب رشته است.

چراكه هر كدام از كد رشته محل‌هايي كه متقاضيان طي اين مرحله در فرم انتخاب‌رشته خود درج مي‌كنند، به طور مستقيم در آينده تحصيلي و شغلي آنها تاثير مي‌گذارد. بنابراين لازم است داوطلبان اين مرحله را با دقت و حساسيت بالايي پشت سر بگذارند. اگر مايل هستيد با يك انتخاب‌رشته اصولي و آگاهانه شانس قبولي بالايي داشته باشيد اما نمي‌دانيد چطور بايد انتخاب رشته كنيد، مي‌توانيد از مشاوران تحصيلي دانتل كه داراي چندين سال سابقه در زمينه انتخاب رشته كنكور سراسري هستند، راهنمايي دريافت كنيد.

منبع: چطور انتخاب رشته كنيم؟

چطور انتخاب رشته كنيم؟

يكي از سوالاتي كه داوطلبان كنكور سراسري پس از اعلام نتايج اوليه و دريافت كارنامه اوليه با آن مواجه مي‌شوند اين است كه چطور انتخاب رشته كنيم؟ انتخاب‌هاي درست و سنجيده طي اين مرحله مي‌تواند آينده تحصيلي، شغلي و اجتماعي خوبي را براي افراد فراهم كند.

لازم است داوطلبان بر اساس رتبه و ترازي كه به دست آورده‌اند، انتخاب‌رشته اي آگاهانه، اصولي و البته واقع‌بينانه را انجام دهند. بنابراين لازم است براي اينكه يك انتخاب رشته صحيح داشته باشيد، ابتدا شناخت خوبي از استعدادها و توانمندي‌هاي خود به دست آوريد و سپس بر اساس همين استعداد و همينطور علاقه‌مندي هايي كه داريد، اهداف خود را مشخص كنيد.

حتماً بخوانيد: انتخاب رشته كنكور

ارزيابي صحيح كارنامه

اولين ابزاري كه در اختيار داوطلبان قرار مي‌گيرد تا با استفاده از آن مراحل انتخاب رشته خود را تكميل كنند، كارنامه اوليه كنكور سراسري است. در كارنامه اوليه كنكور سراسري در زيرگروه‌هاي مختلف، اطلاعات مرتبط با عملكرد داوطلب در جلسه آزمون درج گرديده است.

رتبه داوطلب در كارنامه اوليه در زيرگروه‌هاي مختلف، سهميه و كشور محاسبه و درج شده است. رتبه درج شده در كارنامه ترتيب هر دانش آموز را نسبت به عملكردي كه در جلسه آزمون داشته است، نشان مي‌دهد.

لازم است زماني كه قصد داريد كد رشته محل‌هاي مورد علاقه خود را از دفترچه راهنماي انتخاب رشته استخراج كنيد، حتماً رتبه و تراز خود را مد نظر قرار دهيد؛ چراكه اين دو فاكتور هستند كه تعيين مي‌كنند آيا شما براي ورود به يك رشته در يك دانشگاه شانس قبولي داريد يا خير. براي اطلاع از شانس قبولي خود مي‌توانيد از آخرين رتبه‌هاي نفرات قبولي در سال‌هاي گذشته استفاده كنيد.

شناسايي رشته‌هاي موردنظر | چطور انتخاب رشته كنيم

اما قبل از اينكه بخواهيد رشته‌هاي مورد نظر خود را از دفترچه استخراج كنيد، حتماً بايد هدفتان را براي آينده تحصيلي و شغلي خود تعيين كنيد. براي اين منظور در مورد آينده شغلي، درآمد رشته مورد نظر، امكان ادامه تحصيل و … رشته‌هاي مدنظر خود تحقيق كنيد.

مي‌توانيد براي كسب اطلاعات بيشتر از رشته دانشگاهي با دانشجويان، فارغ‌التحصيلان، مشاوران تحصيلي و … مشورت كنيد و در مورد آينده شغلي، محيط دانشگاهي، محيط كاري رشته مورد علاقه خود اطلاعات بيشتري كسب كنيد. حتي اگر به اين افراد دسترسي نداريد، كافي است به سراغ كتاب‌هاي معرفي مشاغل برويد و يا در اينترنت جست و جو كنيد. بهرحال بايد اطلاعات بيشتري را در مورد رشته مورد علاقه‌تان كسب كنيد؛

استخراج الويت ها و درج در فرم اينترنتي سازمان سنجش

پس از اينكه متوجه شديد هدف شما از انتخاب رشته چيست و مايل هستيد كدام رشته‌ها را انتخاب كنيد، حالا به سراغ دفترچه برويد و با در نظر گرفتن فاكتورهاي مهم در انتخاب‌رشته شامل علاقه، هزينه تحصيل، كيفيت دانشگاه و اساتيد هيات علمي، مسير رفت آمد تا دانشگاه و.... الويت‌هاي خود را از آن استخراج نماييد.

شما در اين مرحله مجاز هستيد ۱۵۰ الويت از دانشگاه‌هاي سراسري كه در آنها مجاز به انتخاب‌رشته شده‌ايد را در فرم انتخاب‌رشته درج كنيد. بنابراين انتخاب‌هاي خود را حداكثر در ۱۵۰ الويت استخراج نماييد و به ترتيب در الويت اول تا دوم درج نماييد.

براي اينكه فرم انتخاب‌رشته اي كه تنظيم كرده‌ايد با شانس بالايي براي شما همراه باشد، لازم است انتخاب‌هاي خود را در سه دسته خوش بينانه (شانس قبولي كم)، معقول و نرمال (شانس قبولي متوسط) و بدبينانه (شانس قبولي زياد) دسته بندي كنيد و سپس آنها را به همين ترتيب در فرم انتخاب‌رشته درج نماييد.

فراموش نكنيد در الويت بندي كد رشته محل‌هاي مورد علاقه خود، هر انتخابي بايد نسبت به انتخاب بعدي ارحج تر باشد و شما به قبولي در آن نسبت به مورد بعديش راغب تر باشيد.

حتماً بخوانيد: ثبت نام كنكور

چگونه انتخاب رشته اصولي كنيم؟

پيش تر پيرامون نحوه انتخاب رشته توضيحاتي ارائه كرديم كه مي‌تواند به شما كمك كند با يك انتخاب‌رشته درست و اصولي به هدف خود نزديك شويد. اما لازم است براي دريافت نتيجه بهتر، حتماً نكات زير را نيز مدنظر قرار دهيد:

  • حتماً در مورد انتخاب رشته با خانواده خود مشورت كنيد و از نظرات آنها نيز استفاده نماييد.
  • انتخاب‌رشته سخت و پيچيده است كه نيازمند دانش در اين زمينه مي‌باشد؛ بنابراين مشورت با مشاوران تحصيلي را از خود دريغ نكنيد و حتماً از اطلاعات آنها كمك بگيريد.
  • هر كدام از رشته ممكن است داراي پذيرش متفاوتي نسبت به يكديگر باشند، حتماً در مورد جايگاه علمي رشته‌ها و نوع پذيرش شامل پذيرش بومي و … اطلاعات كسب كنيد.
  • تحصيل در برخي رشته‌ها خوب اما سخت است، بنابراين به توانمندي‌هاي خود توجه
  • به رتبه زيرگروه‌هاي زيرگروه آزمايشي خود توجه كنيد.

اولين ابزار شما براي انتخاب‌رشته كنكور سراسري كارنامه، دومين ابزار دفترچه راهنما، سومين ابزار اطلاعات شما پيرامون رشته‌ها و دانشگاه‌ها و چهارمين ابزار نيز كمك خانواده و مشاوران است كه براي يك انتخاب رشته درست و اصولي لازم است از تمامي آنها استفاده كنيد.

مركز مشاوره تحصيلي و انتخاب رشته كنكور دانتل كو

هر كدام از انتخاب‌هايي كه شما طي مرحله انتخاب رشته در فرم انتخاب رشته درج مي‌كنيد، مي‌تواند آينده تحصيلي و شغلي شما را رقم بزند. بديهي است انتخاب‌هاي درست و اصولي آينده‌اي روشن را برايتان در پي دارد و در مقابل انتخاب‌هاي اشتباه نيز مي‌تواند پيامدهاي منفي را در بر داشته باشد.

براي جلوگيري از بروز اشتباه در فرم انتخاب‌رشته، شما مي‌توانيد از تجربه مشاورين مجرب در زمينه انتخاب‌رشته بهره مند شويد. انتخاب رشته از اصول و قوانيني پيروي مي‌كند كه لازم است براي دريافت نتيجه قبولي در رشته و دانشگاه مورد نظر خود از آنها مطلع باشيد.

مشاوران تحصيلي دانتل كو، سال‌ها در زمينه انتخاب‌رشته كنكور سراسري فعاليت داشته‌اند و شما مي‌توانيد با استفاده از تجربه آنها ضمن شناخت بهتر استعدادها و توانايي‌هاي خود، شناخت رشته‌هاي ارائه شده در زيرگروه مورد نظر، در نهايت نيز الويت‌هاي خود را به درستي در فرم انتخاب رشته درج نماييد.

در صورتي كه مايل هستيد براي دريافت مشاوره تخصصي با مشاوران تحصيلي مركز مشاوره دانتل در ارتباط باشيد، مي‌توانيد از خدمات مشاوره تحصيلي دانتل تلفني دانتل استفاده كنيد و با مشاوران مجرب تحصيلي در ارتباط باشيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه انتخاب رشته كنكور سراسري مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۵۰۶۶ تماس بگيريد.

منبع: چطور انتخاب رشته كنيم؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ ] [ ۰۲:۰۶:۱۵ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی