duntelco1
مشاوره تحصيلي

رتبه اصلي در كارنامه ارشد كدام است؟ از مهم‌ترين بخش‌هاي كارنامه اوليه كنكور كارشناسي‌ارشد، قسمتي است كه رتبه داوطلب در آن درج شده‌است. رتبه داوطلب در كنكور كارشناسي ارشد، براي هر كدضريب به صورت مجزا در دوره‌هاي روزانه و غير روزانه منتشر مي‌شود. اما اغلب داوطلبان كنكور كارشناسي ارشد، نمي‌دانند كه كدام يك از رتبه‌هاي درج‌شده در كارنامه، رتبه اصلي است. رتبه داوطلب در سهميه، همان رتبه اصلي در كارنامه كنكور كارشناسي ارشد است و داوطلبان بايد با در نظر‌گرفتن آن اقدام به انتخاب‌رشته كنند. در ادامه اين مقاله از سايت دانتل همراه ما باشيد تا با جزئيات تكميلي پيرامون رتبه اصلي در كارنامه كارشناسي ارشد آشنا شويم.

رتبه اصلي در كارنامه ارشد كدام است؟

داوطلبان كنكور كارشناسي ارشد، بايد پس از دريافت كارنامه اوليه خود، آن را به خوبي تحليل كنند. تحليل صحيح كارنامه اوليه، به عملكرد خوب متقاضيان براي تكميل مرحله انتخاب‌رشته، منتهي مي‌شود.

مهم ترين سوالي كه اغلب داوطلبان كنكور سراسري، در هنگام تحليل كارنامه اوليه خود با آن مواجه هستند، رتبه اصلي در كارنامه ارشد كدام است؟ مي‌باشد. در واقع متقاضيان مي‌خواهند بدانند براي انتخاب‌رشته، كدام رتبه خود را بايد در نظر بگيرند.

رتبه اصلي كارنامه كنكور ارشد كه داوطلب بايد آن را براي شركت در انتخاب‌رشته كارشناسي ارشد، در نظر بگيرد؛ بخش ” رتبه داوطلب در سهميه ” مندرج در كارنامه اوليه است. در رتبه داوطلب در سهميه، سهميه‌اي كه در زمان تكميل فرم نام‌نويسي در آزمون ارشد وارد كرده است، اعمال مي‌شود. در واقع سهميه داوطلب بر روي رتبه خام او تاثير مي‌گذارد و رتبه جديد تحت عنوان رتبه در سهميه منتشر مي‌شود.

انواع رتبه موجود در كارنامه ارشد

به منظور راهنمايي شما متقاضيان گرامي، در ادامه در رابطه با انواع رتبه‌ها و رتبه اصلي در كارنامه ارشد توضيحاتي را آورده‌ايم. در كارنامه اوليه كنكور كارشناسي ارشد، پنج ستون براي نمايش‌دادن رتبه شركت‌كنندگان در اين آزمون، در نظرگرفته‌ شده‌است.

از پنج ستون در نظر گرفته‌شده براي نمايش‌دادن رتبه‌هاي داوطلبان، ستون سه و ستون پنج به آخرين رتبه مجاز در هر يك از دوره‌هاي روزانه و غيرروزانه اختصاص دارد. در ادامه پيرامون هر يك از بخش‌هاي مرتبط با رتبه اصلي در كارنامه كنكور كارشناسي ارشد توضيحاتي را آورده‌ايم.

 

رتبه داوطلب در سهميه | رتبه اصلي در كارنامه ارشد

تمامي داوطلبان در هنگام تكميل فرم ثبت نام كنكور كارشناسي ارشد، سهميه خود را براي شركت در اين آزمون مشخص مي‌كنند. منظور از رتبه در سهميه اين است كه سهميه داوطلب بر روي رتبه خام او اعمال شده‌است. هريك از متقاضيان، ممكن است داراي يكي از سهميه‌هاي آزاد، ايثارگران، رزمندگان و … باشد. با توجه به هريك از اين سهميه‌ها، رتبه داوطلب مشخص مي‌گردد.

 

رتبه داوطلب بدون سهميه | رتبه اصلي در كارنامه كنكور ارشد

همانطور كه از نام رتبه داوطلب بدون سهميه مشخص است، در اين رتبه سهميه داوطلب اعمال نشده‌است. رتبه داوطلب بدون سهميه در واقع همان رتبه خام داوطلب است. براي تكميل مراحل انتخاب‌رشته، به اين رتبه توجهي نمي‌شود؛ چراكه رتبه اصلي با اعمال سهميه خواهد بود.

 

آخرين رتبه مجاز در دوره هاي روزانه و نوبت دوم

يكي از ستون‌هاي كارنامه‌اوليه به آخرين رتبه‌مجاز در دوره‌هاي روزانه و نوبت دوم اختصاص دارد. در اين ستون، آخرين رتبه‌اي كه سازمان سنجش به عنوان رتبه‌ مجاز جهت شركت در مرحله انتخاب‌رشته درنظر گرفته‌است، مشخص مي‌گردد. هر رتبه‌‌اي كه در ستون يك براي داوطلبان نوشته مي‌شود، كمتر باشد؛ يعني داوطلبان شانس بيشتري براي قبولي دارند.

 

رتبه داوطلب در سهميه در ساير دوره‌ها و دانشگاه آزاد اسلامي

در اين ستون، رتبه اصلي در كارنامه ارشد داوطلب در دوره‌هاي غير روزانه و دانشگاه آزاد با اعمال سهميه داوطلب مشخص مي‌گردد.

 

آخرين رتبه مجاز در سهميه در ساير دوره ها و دانشگاه آزاد

در قسمت آخرين رتبه مجاز در سهميه در ديگر دوره‌ها و دانشگاه آزاد، درواقع آخرين رتبه‌ مجاز به شركت در مرحله انتخاب‌رشته كنكور كارشناسي ارشد، مشخص مي‌گردد.

 

مشاوره رتبه اصلي در كارنامه كنكور كارشناسي ارشد

داوطلباني كه در جلسه آزمون كارشناسي ارشد حضور داشته‌اند، در صورتي كه مجاز به انتخاب‌رشته باشند، مي‌توانند براي انتخاب‌رشته اقدام كنند. متقاضيان ابتدا بايد ابتدا دفترچه راهنماي انتخاب‌رشته ارشد را از طريق سايت سازمان سنجش تكميل نمايند. سپس مي‌توانند پس از مطالعه كامل دفترچه، اقدام به ثبت كدرشته‌ محل‌ها بر اساس الويت و علاقه‌مندي خود نمايند.

در نظر داشته باشيد كه انتخاب رشته مرحله‌اي مهم و حساس است و از اصلي‌ترين مراحل جذب دانشجويان در مقطع ارشد و در دانشگاه به شمار مي‌رود. بهتر است اين مرحله با نهايت دقت و با مشورت با افردي آگاه انجام شود.

چنانچه با مطالعه اين مقاله پيرامون تحليل كارنامه اوليه كنكور كارشناسي ارشد سوالي داريد، مي‌توانيد از خدمات مشاوره تحصيلي تلفني مركز مشاوره دانتل استفاده كنيد و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دريافت كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه تحليل و رتبه اصلي دركارنامه ارشد و تكميل مرحله انتخاب رشته مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02191005066 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

رتبه اصلي در كارنامه ارشد كدام است؟

رتبه اصلي در كارنامه ارشد تحت عنوان رتبه داوطلب در سهميه مشخص شده‌است.

در كارنامه اوليه كنكور كارشناسي ارشد، كدام رتبه‌ها درج شده‌است؟

در كارنامه اوليه كنكور كارشناسي ارشد، چندين رتبه در دوره‌هاي روزانه، نوبت دوم و ديگر دوره ها و دانشگاه آزاد درج مي‌گردد.

آيا داوطلباني كه در دوره روزانه مجاز به انتخاب‌رشته نشده‌اند، مي‌توانند در ديگر دوره‌ها در انتخاب‌رشته شركت كنند؟

بله، متقاضيان بايد ابتدا كارت اعتباري مرتبط به هر دوره را خريداري كنند و سپس بر اساس آنچه كه در مقاله فوق توضيح داديم، اقدام به انتخاب رشته نمايند.

منبع: رتبه اصلي در كارنامه ارشد كدام است؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ ] [ ۰۸:۰۳:۰۸ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی