duntelco1
مشاوره تحصيلي

درخواست بررسي اشتباه در انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲ از طريق سيستم پاسخگويي سايت سازمان سنجش امكان پذير است. داوطلباني كه پس از اعلام نتايج انتخاب رشته ارشد، به دليل اشتباه در انتخاب رشته از كد رشته محل قبولي خود رضايت ندارند و تمايل دارند در نتيجه قبولي آن ها تجديد نظر شود، مي توانند به سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني اينترنتي “sanjesh.org” مراجعه كنند. و درخواست خود را مبني بر بررسي اشتباه در انتخاب رشته كارشناسي ارشد ثبت كنند تا از سوي كارشناسان مربوطه مورد بررسي قرار بگيرد. در ادامه اين مقاله همراه ما باشيد تا از نحوه ثبت درخواست بررسي اشتباه در انتخاب رشته كارشناسي ارشد 1402 مطلع گرديد.

 منبع: نحوه ثبت درخواست بررسي اشتباه در انتخاب رشته ارشد

درخواست بررسي اشتباه در انتخاب رشته كارشناسي ارشد ۱۴۰۲

در سال هاي گذشته امكان ثبت درخواست بررسي اشتباه در انتخاب رشته ارشد فقط براي داوطلبان كنكور سراسري فراهم بود و متقاضيان كنكور كارشناسي ارشد، نمي توانستند درخواستي با اين عنوان داشته باشند.

خوشبختانه طي سال هاي اخير سازمان سنجش آموزش كشور شرايطي را فراهم كرده است كه داوطلبان كنكور كارشناسي ارشد نيز بتوانند درخواست خود را مبني بر بررسي اشتباه در انتخاب رشته كارشناسي ارشد ۱۴۰۲ از طريق سيستم پاسخگويي سايت سنجش ارسال كنند. 

با استفاده از درخواست بررسي اشتباه در انتخاب رشته ارشد 1402 متقاضيان مي توانند درخواست خود را شامل تغيير دوره قبولي، به حد نصاب نرسيدن محل قبولي، درخواست مجوز براي شركت در آزمون سال بعد و همينطور بررسي الويت هاي بعدي را در سايت سنجش ثبت نمايند. 

زمان ثبت درخواست بررسي اشتباه در انتخاب رشته كارشناسي ارشد 1402

پس از انتشار نتايج نهايي كنكور كارشناسي ارشد، تعدادي از شركت كنندگان به نتيجه قبولي خود اعتراض دارند. سازمان سنجش به منظور مساعدت با اين دسته از داوطلبان و همينطور در نظر گرفتن اشتباهات احتمالي، شرايطي را فراهم كرده است تا معترضين بتوانند درخواست خود را از طريق سيستم پاسخگويي ارسال كنند.

بر اساس رويه سال هاي گذشته، مهلت ثبت درخواست بررسي اشتباه در انتخاب رشته كارشناسي ارشد ۱۴۰۲ بلافاصله پس از اعلام نتايج آغاز مي گردد و به مدت 5 الي 7 روز نيز ادامه دارد. بنابراين متقاضيان مي توانند در اواخر شهريور ماه كه نتايج اعلام مي شود، در صورت داشتن اعتراض، اقدام به ثبت درخواست از طريق سيستم پاسخگويي سايت سنجش و به صورت اينترنتي نمايند. به درخواست هايي كه خارج از بازه زماني در نظر گرفته شده ثبت گردد، رسيدگي نخواهد شد.

نحوه ثبت درخواست بررسي اشتباه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲

ثبت درخواست بررسي اشتباه در انتخاب رشته ارشد 1402 پس از اعلام نتايج كنكور كارشناسي ارشد و از طريق سايت سازمان سنجش امكان پذير است. در ادامه اين مقاله به منظور راهنمايي شما شركت كنندگان گرامي در كنكور كارشناسي ارشد كه مايل به ثبت درخواست خود مي باشيد، راهنماي تصويري نحوه ثبت درخواست بررسي اشتباه انتخاب رشته كارشناسي ارشد ۱۴۰۲ را آورده ايم:

  • مرحله اول : به سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني اينترنتي ” sanjesh.org ” مراجعه كنيد.
  • مرحله دوم : از منوي سمت چپ سايت با عنوان سيستم پاسخگويي، بر روي گزينه “ ورود به سيستم پاسخگويي ” كليك نماييد.
  • مرحله سوم : در صورتي كه تاكنون در سايت سنجش، اقدام به ايجاد حساب كاربري نكرده ايد، لازم است بر روي گزينه “عضويت در سامانه” كليك نماييد و ابتدا حساب كاربري خود را با وارد كردن اطلاعات شخصي خود ايحاد نماييد.
  • اما اگر پيش تر اقدام به عضويت در سايت نموده ايد، در اين مرحله بر روي گزينه “ورود به سامانه” كليك نماييد و نيازي نيست مراحل عضويت در سامانه را طي كنيد.
 

عضويت در سامانه

  • مرحله چهارم : براي عضويت در سامانه لازم است اطلاعات خواسته شده شامل نام، نام خانوادگي، نام پدر، تابعيت، كد ملي، شماره تلفن همراه و پست الكترونيك خود را وارد كنيد. در پايان نيز پس از وارد كردن عبارت امنتي و فعال كردن تيك عبارت درج شده در انتهاي صفحه، بر روي گزينه “تاييد” كليك نماييد.
  • مرحله پنجم : طي اين مرحله در ثبت درخواست بررسي اشتباه در انتخاب رشته ارشد نام كاربري (كد ملي) و رمز عبور به ايميلي كه وارد كرده ايد، ارسال مي شود. با دريافت آن ها مجدد مراحل قبل را تكرار كنيد و اين بار بر روي گزينه “ورود به سامانه” كليك نماييد. لازم است در فيلدهاي مرتبط با پست الكترونيك، رمز عبور و كد ملي خود را وارد كنيد و سپس بر روي گزينه “ورود” كليك نماييد.
 

ثبت درخواست بررسي اشتباه در انتخاب رشته ارشد

  • مرحله ششم : پس از ورود به سامانه از منوي سمت راست، بر روي گزينه “درخواست جديد” كليك كنيد.
  • مرحله هفتم : در صفحه جديد، آزمون خود را ” كارشناسي ارشد ” و سال را ” 1402 ” انتخاب نماييد و در پايان بر روي گزينه “جستجو” كليك كنيد.
  • مرحله هفتم : در صفحه جديد، اسامي درخواست هايي كه مي توانيد اقدام به انتخاب آن ها نماييد، نمايش داده مي شود. لازم است در مقابل گزينه “درخواست بررسي اشتباه در انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲ ” بر روي “انتخاب” كليك نماييد.
  • مرحله هشتم : طي اين مرحله شماره داوطلبي و شماره پرونده خود را در قسمت هاي مربوطه وارد كنيد. (طي اين مرحله مشخصات فردي داوطلب كنكور كارشناسي ارشد، نمايش داده مي شود. بنابراين بايد براي ثبت درخواست خود از حساب كاربري كه متعلق به خودتان است و كد ملي شما در آن درج شده است، استفاده كنيد.)
  • مرحله نهم : در اين مرحله صفحه اي نمايش داده مي شود كه درخواست هاي مختلف در زير مجموعه درخواست بررسي اشتباه در انتخاب رشته ارشد را نمايش مي دهد. در ادامه پيرامون هر كدام از اين گزينه ها كه مي توانيد آن ها را انتخاب كنيد، توضيحات مختصري را ارائه كرده ايم.

1. درخواست تغيير دوره قبولي كارشناسي ارشد 

درخواست تغيير دوره قبولي را مي توان از طريق سايت سازمان سنجش ثبت كرد. اين گزينه مناسب داوطلباني مي باشد كه در دوره روزانه پذيرفته شده اند و مي خواهند دوره خود را به ديگر دوره ها شامل نوبت دوم، غير انتفاعي و يا پرديس خودگردان تغيير دهند. 

داوطلباني كه در دوره هاي نوبت دوم و يا پرديس خودگردان پذيرفته شده اند، اما قصد تغيير دوره به روزانه را دارند، بايد درخواست بررسي اشتباه در انتخاب رشته ارشد خود را ثبت كنند و شانس خود را در اين زمينه امتحان نمايند اما احتمال موافقت با آن كم است. در صورتي كه داوطلبان طي اين مرحله مداركي را ارائه دهند كه نشان دهد اشتباهي در انتخاب رشته آن ها رخ داده است، كارشناسان با درخواست آن ها موافقت خواهند كرد.

2. درخواست به حد نصاب نرسيدن محل قبولي كارشناسي ارشد

در برخي موارد متقاضيان در يك كد رشته محل پذيرفته مي شوند اما زماني كه براي ثبت نام به دانشگاه محل قبولي مراجعه مي كنند، متوجه شوند كه به دليل ” به حد نصاب نرسيدن ” نمي توانند مراحل ثبت نام خود را تكميل كنند.

سازمان سنجش براي اين دسته از داوطلبان، شرايطي را فراهم كرده است كه بتوانند با انتخاب گزينه “ به حد نصاب نرسيدن محل قبولي ” اقدام به ثبت اعتراض خود نمايند و بتوانند در الويت هاي بعدي خود وارد دانشگاه شوند.

در صورتي كه كارشناسان درخواست بررسي اشتباه در انتخاب رشته ارشد مربوطه با به حد نصاب نرسيدن محل قبولي داوطلب موافقت نكنند، احتمالا متقاضي بتوانند براي شركت در يك رشته ديگر اقدام كند. چنانچه با اين مورد نيز موافقت نگردد، داوطلب مي تواند براي ادامه تحصيل در مقطع ارشد، به سراغ انتخاب رشته بدون كنكور برود.

3. درخواست مجوز براي شركت در آزمون كارشناسي ارشد سال آينده

در گذشته داوطلباني كه در كه كنكور سال گذشته در دوره روزانه ئذيرفته شده بودند اجازه شركت در كنكور كارشناسي ارشد را نداشتند. ازين رو داوطلبان بايد در قسمت درخواست بررسي اشتباه انتخاب رشته ارشد درخواست خود را ثبت مي كردند.

در سال جاري اين قانون حذف شده است و داوزلبان پذيرفته شده دوره روزانه نيازي به ثبت اين درخواست را ندارند و همانند ديگر داوطلبان بدون هيچ محدوديتي مي توانند در اين آزمون شركت كنند. 

4. درخواست بررسي اولويت هاي بعدي

در صورتي كه كارنامه نهايي و يا كارنامه سبز كنكور كارشناسي ارشد دانشگاه هاي سراسري را دريافت كنيد، مي توانيد از ميزان شانس قبولي خود در الويت هاي پايين تر از كد رشته محل قبولي تان مطلع گرديد. 

داوطلباني كه از كد رشته محل قبولي خود رضايت ندارد و مي دانند مطابق كارنامه نهايي، در الويت هاي پايين تر شانس قبولي دارند و رتبه آن ها از رتبه آخرين نفر قبولي در الويت مورد نظر كمتر است، مي توانند با انتخاب گزينه بررسي الويت هاي بعدي و درج كد رشته محل مورد نظر، درخواست بررسي اشتباه در انتخاب رشته ارشد خود را ثبت نمايند.

 

مشاوره درخواست بررسي اشتباه در انتخاب رشته ارشد

داوطلباني كه در كنكور كارشناسي ارشد شركت كرده اند و پس از دريافت نتايج خود، مايل هستند كه درخواست بررسي اشتباه در انتخاب رشته ارشد 1402 در سايت سنجش درج كنند، بايد در نظر داشته باشند كه فقط يكبار مي توانند درخواست خود را در سايت سنجش ثبت كنند و نمي توانند اقدام به ارسال مجدد درخواست و يا ويرابش آن نمايند.

بنابراين بسيار مهم است كه متقاضيان در زمان ثبت درخواست، دقت كافي داشته باشند تا اطلاعات خود و توضيحاتي كه دارند را به درستي وارد كنند. 

لازم به ذكر است كه هر كدام از داوطلبان مي توانند به طور همزمان و در يك درخواست، چندين گزينه نمايش داده شده همچون درخواست بررسي الويت بعدي و يا درخواست تغيير دوره را ثبت كنند. اما از معايب اين مورد اين است كه احتمال دارد كارشناسان با يكي از اين درخواست ها موافقت كنند.

در صورتي كه مايل باشيد مي توانيد براي ثبت درخواست بررسي اشتباه در انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲ از كارشناسان و مشاوران مجرب مركز مشاوره تحصيلي تلفني دانتل راهنمايي دريافت كنيد و براي اطمينان از درست بودن درخواست، اينكار را به كمك آن ها انجام دهيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه درخواست بررسي اشتباه در انتخاب رشته ارشد 1402 مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

درخواست بررسي اشتباه در انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲ از طريق كدام سايت امكان پذير است؟

متقاضيان بايد براي ثبت درخواست بررسي اشتباه در انتخاب رشته كارشناسي ارشد 1402 به سايت سازمان سنجش مراجعه كنند. 

نحوه ثبت درخواست بررسي اشتباه در انتخاب رشته ارشد چگونه است؟

در متن مقاله فوق نحوه درخواست بررسي اشتباه در انتخاب رشته كارشناسي ارشد را به طور كامل توضيح داده ايم.

آيا ثبت درخواست بررسي اشتباه انتخاب رشته ارشد فقط براي دانشگاه هاي سراسري امكان پذير است؟

بله، چراكه كارنامه سبز كنكور سراسري فقط براي داوطلبان دانشگاه هاي سراسري منتشر مي گردد.

منبع: نحوه ثبت درخواست بررسي اشتباه در انتخاب رشته ارشد

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۴۶:۲۷ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی