duntelco1
مشاوره تحصيلي

مطالعه روانشناسي كنكور انساني يكي از دغدغه هاي داوطلبان كنكور انساني است. اين درس كم حجم ممكن است در نظر برخي از داوطلبان بي اهميت به نظر برسد اما كسب درصد بالا در اين درس مي‌تواند رتبه شما را ارتقا دهد. با اطلاع از روش هاي صحيح مطالعه روانشناسي مي‌توانيد با سهولت بيشتري اين درس را مطالعه كرده و بياموزيد. در اين مطلب به بررسي كامل روش هاي مطالعه روانشناسي كنكور انساني مي‌پردازيم. براي كسب اطلاع بيشتر مي‌توانيد با مجموعه دانتل كو تماس بگيريد. 

 منبع: روش صحيح مطالعه مطالعه روانشناسي كنكور انساني

 

درس روانشناسي كنكور انساني

درس روانشناسي يكي از دروس مهم و تاثيرگذار در كنكور انساني است كه اتفاقا بسيار كم حجم بوده و داوطلبان مي‌توانند با مطالعه صحيح اين درس، درصد بسيار خوبي در كنكور كسب نمايند. در كنكور ۱۴۰۳ از درس روانشناسي ۱۵ سوال مطرح خواهد شد كه داوطلبان بايد در ۱۵ دقيقه به آن پاسخ دهند. سوالات روانشناسي معمولا در دو دسته سوالات مفهومي و حفظي قرار دارند. داوطلبان با به كارگيري روش صحيح مطالعه روانشناسي كنكور انساني مي‌توانند به اين سوالات پاسخ دهند. 

 

روش مطالعه روانشناسي كنكور براي مطالب حفظي

تقريبا نيمي از مطالب كتاب درسي روانشناسي مربوط به مباحث حفظي است. ممكن است در ابتدا اين طور به نظر برسد كه مباحث حفظي بسيار راحت هستند و مي‌توان با صرف زمان كم اين مطالب را ياد گرفت. اما مطالب حفظي درس روانشناسي با خطر فراموشي همراه هستند و در نتيجه داوطلبان تنها با يكبار مطالعه امكان يادگيري كامل مطالب را نخواهند داشت. 

براي كسب تسلط كافي در مباحث حفظي روانشناسي بايد مطالب را چندين بار مطالعه كرده و خلاصه نويسي يا جزوه خود را در فواصل زمان مشخص مرور كنيد. حل كردن سوالات تستي پس از هر درس نيز به تثبيت يادگيري كمك بسيار زيادي مي‌كند. معمولا سوالات روانشناسي كنكور انساني به نحوي طراحي مي‌شود كه پاسخ ها بسيار شبيه به هم بوده و داوطلب در هنگام پاسخ دادن دچار شك و ترديد شود. در نتيجه بهترين راه يادگيري اين مطالب و مطالعه روانشناسي كنكور انساني مرور و تكرار مي‌باشد. 

 

روش مطالعه روانشناسي كنكور براي مطالب مفهومي

چندين سال است كه در درس روانشناسي كنكور انساني سوالات مفهومي زيادي مطرح مي‌شود. به همين دليل داوطلبان بايد در هنگام مطالعه روانشناسي كنكور انساني، مباحث مفهومي را با دقت مطالعه كرده و آن ها را به خوبي ياد بگيرند تا بتوانند به سوالات مفهومي در آزمون پاسخ بدهند. 

بيشترين سوالات مفهومي از دروس و مباحث مربوط به تعارض، واكنش در برابر ناكامي، خطاهاي گفتاري، خطاهاي ادراكي، انواع حافظه، رشد شناختي، توجه و… مي‌باشد. علاوه بر اين ممكن است كه طراحان سوالات تركيبي مفهومي-حفظي طراحي كنند. براي مثال مبحث راست دست چپ دست از بهترين مباحث تست خيز براي سوالات تركيبي مي‌باشد. 

 

بهترين راهكارهاي مطالعه روانشناسي كنكور انساني

داوطلبان براي افزايش بازدهي خود در هنگام مطالعه درس روانشناسي مي‌توانند از روش هاي بسيار زياد و كارآمدي استفاده كنند. اين روش ها كمك مي‌كنند تا داوطلبان در كمترين زمان، بيشترين بازدهي را داشته باشند و مطالب را به خوبي يادگرفته و به ذهن بسپارند. برخي از مهم ترين و بهترين روش هاي مطالعه روانشناسي كنكور انساني به شرح زير مي‌باشد. 

پيش خواني

قبل از مطالعه عميق و با دقت هر درس، بهتر است ابتدا يكبار درس را به صورت روزنامه وار پيشخواني كنيد تا با اصل مطلب و عناوين هر فصل آشنا شويد. در هنگام پيش خواني مي‌توانيد مطالبي را كه به نظرتان مهم مي‌رسد علامت بزنيد تا در هنگام مطالعه عميق، دقت بيشتري در اين مباحث داشته باشيد.

مطالعه روانشناسي كنكور انساني | خلاصه نويسي و مرور

همانطور كه گفته شد بخش بسيار زيادي از مباحث درس روانشناسي حفظي هستند. به همين دليل ممكن است با بيشتر شدن حجم اطلاعات، برخي از مطالب از ذهن تان فراموش شود. براي جلوگيري از فراموشي و انتقال اطلاعات به حافظه بلند مدت، بايد در فواصل زماني مشخص مطالب را مرور كنيد.

پس از مطالعه روانشناسي كنكور انساني در هر درس و يادگيري كامل، مطالب را به زبان خودتان خلاصه نويسي كنيد؛ اين گونه مطالب آموخته شده در ذهنتان دسته بندي شده و مي‌توانيد براي مرور كردن نيز از آن ها استفاده كنيد.

تست بزنيد

در طول مطالعه روانشناسي كنكور انساني به هيچ عنوان از  تست زدن غافل نشويد. پس از هر درس سوالات تاليفي را پاسخ دهيد. اين گونه مطالب يادگرفته شده در ذهنتان تثبيت مي‌شود. علاوه بر اين با تست زدن مي‌توانيد مهارت خود در اين زمينه را نيز تقويت كنيد. توجه داشته باشيد كه در كنكور مديريت زمان بسيار حائز اهميت است و شما تنها با تست زدن مي‌توانيد اين مهارت را بياموزيد. 

 

ضريب درس روانشناسي در كنكور انساني

در سال گذشته كنكور سراسري تغييرات بسيار زيادي كرد كه از آن ها مي‌توان به حذف دروس عمومي و زيرگروه ها اشاره كرد. در سال هاي گذشته داوطلبان بايد با توجه به ضريب زيرگروه مورد نظر خود، براي قبولي در رشته مورد علاقه شان مطالعه مي‌كردند. 

اما در سال ۱۴۰۲ زيرگروه ها از كنكور حذف شدند و از اين پس ضريب تمامي دروس براي تمامي رشته‌ها يكسان مي‌باشد. ضريب درس روانشناسي كنكور انساني ۲ مي‌باشد. با توجه به كم حجم بودن اين درس، داوطلبان با مطالعه روانشناسي كنكور انساني مي‌توانند رتبه خود را ارتقا دهند. 

 

بودجه بندي درس روانشناسي 

با اطلاع از بودجه بندي درس روانشناسي مي‌توانيد به نحوي برنامه ريزي كنيد كه زمان بيشتري را به مطالب پرتكرار و پر اهميت تر اختصاص دهيد. جدول بودجه بندي درس روانشناسي كنكور انساني به شرح زير مي‌باشد. 

درس ضريب
روانشناسي رشد 4
روانشناسي، تعريف و روش مورد مطالعه 7
انگيزه و نگرش 1
احساس توجه و ادراك 1
تصميم گيري  2
روانشناسي سلامت 1

 

ميزان ساعت مطالعه روانشناسي كنكور انساني

يكي از مهم ترين سوالات داوطلبان در مورد مطالعه روانشناسي كنكور انساني، مربوط به ميزان ساعت مطالعه است. همانطور كه گفته شد روانشناسي يك درس كم حجم است و تنها يك كتاب براي مطالعه دارد. در نتيجه نيازي نيست كه داوطلبان زمان زيادي را براي آن صرف كنند.

شما مي‌توانيد با مطالعه دو ساعت در هفته بر محتواي اين كتاب تسلط پيدا كنيد و درصد خوبي در آزمون به دست آوريد. شما مي‌توانيد براي دريافت برنامه ريزي دقيق با مشاوران مجموعه دانتل كو مشورت نماييد. 

 

مشاوره كنكور سراسري

ممكن است طراحان سوال كنكور سراسري اقدام به طرح سوالات غافلگيرانه كنند. يعني از بخش هايي سوال طرح كنند كه اكثر داوطلبان آن ها را بي اهميت شمرده و مطالعه نكرده اند. پس بهتر است كه تمامي بخش هاي كتاب درسي را با دقت كامل مطالعه كنيد تا در جلسه آزمون با مشكلي در اين زمينه مواجه نشويد. 

چنانچه هر گونه سوال و يا ابهامي در مورد مطالعه روانشناسي كنكور انساني براي تان وجود دارد و يا در زمينه برنامه ريزي و آمادگي كنكور با مشكل مواجه شده‌ايد، مي‌توانيد با مشاوران تحصيلي صحبت كرده و پاسخ سوالات خود را دريافت نماييد. متخصصان مركز مشاوره تحصيلي تلفني دانتل كو در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه مطالعه روانشناسي كنكور انساني ۱۴۰۳ مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

  1. بهترين روش مطالعه روانشناسي كنكور انساني چيست؟

    براي مطالعه درس روانشناسي مي‌‌توانيد از روش هايي همچون پيش خواني و خلاصه نويسي استفاده كنيد كه در متن مقاله به طور كامل به آن ها پرداخته شده است.

  2. ضريب درس روانشناسي چند است؟

    پس از تغييرات كنكور و حذف زيرگروه ها، ضريب ۲ براي درس روانشناسي در تمامي رشته ها در نظر گرفته شده است.

  3. آيا تغييرات كنكور بر درس روانشناسي نيز تاثير گذاشته است؟

    بله در سال هاي گذشته از درس روانشناسي ۲۰ سوال طرح مي‌شد اما از اين پس ۱۵ سوال خواهد بود. 

    منبع: روش صحيح مطالعه مطالعه روانشناسي كنكور انساني

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ ] [ ۰۶:۳۱:۵۷ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی