duntelco1
مشاوره تحصيلي

شهريه تحصيل مجدد در رشته پزشكي دانشگاه هاي دولتي 

برخي از افرادي كه در كنكور سراسري علوم تجربي شركت مي كنند و قصد انتخاب رشته هاي گروه پزشكي و پيراپزشكي را در دانشگاه دارند، افرادي هستند كه قبلا در رشته هاي ديگري تحصيل كرده و داراي مدارك كارشناسي، كارشناسي ارشد و حتي دكتري هستند كه بايد گفت براي متقاضيان با داشتن برخي شرايط امكان ادامه تحصيل فراهم است.

سوالي كه در مورد ادامه تحصيل اين افراد نيز وجود دارد، اين است كه آيا براي ادامه تحصيل مجدد در رشته پزشكي و البته در دانشگاه هاي دولتي، داوطلبان ملزم به پرداخت شهريه هستند يا خير.

در ادامه به تفكيك، تحصيل مجدد در رشته هاي گروه پزشكي و گروه غير پزشكي و همينطور انتخاب اين رشته ها را براي متقاضيان با مدرك كارشناسي ارشد و دكتري شرح داده ايم.

شهريه تحصيل مجدد در رشته پزشكي | تحصيل مجدد فارغ التحصيلان مقطع كارشناسي رشته هاي گروه پزشكي

  • متقاضيان تحصيل مجدد در رشته هاي پزشكي كه قبلا در رشته هاي گروه پزشكي از جمله رشته هاي پيراپزشكي قبول شده و در حال تحصيل مي‌باشند و همينطور فارغ التحصيلان رشته هاي با طرح اجباري وزارت بهداشت در مقاطع كارداني و كارشناسي، مي‌توانند قبل از تمام شدن طرح خود در كنكور سراسري شركت كرده‌ و در صورتي كه در يكي از رشته هاي گروه پزشكي قبول شوند، ادامه طرح خود را مي‌توانند پس از فارغ التحصيلي در رشته جديد، بگذرانند.
  • در صورتي كه داوطلبان در كنكور سراسري، در رشته هاي گروه پزشكي در يكي از دانشگاه هاي دولتي قبول شوند، محدوديتي براي ادامه تحصيل آنها وجود نخواهد داشت.
  • متقاضيان تحصيل مجدد در رشته هاي پزشكي حتي اگر قبلا نيز در يك دانشگاه دولتي تحصيل كرده باشند، براي تحصيل مجدد در رشته هاي گروه پزشكي، بازهم از تحصيل رايگان برخوردارند و نيازي به پرداخت شهريه نمي باشد.

شهريه تحصيل مجدد در رشته پزشكي | تحصيل مجدد فارغ التحصيلان مقطع كارشناسي رشته هاي گروه غير پزشكي

براي متقاضيان با مدرك كارشناسي در رشته‌هاي غيرپزشكي، محدوديتي براي ادامه تحصيل وجود ندارد و در صورتي كه تعهدي به سازمان و يا ارگاني نداشته باشند و البته مشكل نظام وظيفه نيز براي آقايان مطرح نباشند، مي‌توانند در رشته هاي پزشكي ادامه تحصيل دهند.

متقاضيان تحصيل مجدد در رشته‌هاي پزشكي كه قبلا در يك دانشگاه روزانه در رشته غيرپزشكي داراي مدرك كارشناسي مي‌باشند، در صورت قبولي در يك كدرشته محل گروه پزشكي در دانشگاه هاي دولتي، ملزم به پرداخت شهريه نيستند و از مزاياي تحصيل رايگان برخوردارند.

متقاضيان اگر مدرك كارشناسي خود را از يك دانشگاه غيردولتي دريافت كرده باشند براي تحصيل مجدد در رشته هاي پزشكي، ملزم به پرداخت شهريه نيستند و حق آنها تحصيل رايگان در اين مقاطع مي‌باشد چرا كه هر داوطلب حق تحصيل رايگان دارد.

شرايط تحصيل مجدد فارغ التحصيلان مقطع كارشناسي ارشد و دكتري

متقاضيان رشته‌هاي پزشكي در دانشگاه هاي دولتي، كه داراي مدرك كارشناسي ارشد و دكتري هستند، براي پرداخت شهريه تحصيل مجدد مي‌توانند نكات زير را مطالعه كنند.

  • شرايط تحصيل مجدد فارغ التحصيلان مقطع كارشناسي ارشد و دكتري تا قبل از سال 95 در دفترچه راهنماي ثبت نام، اينطور قيد شده بود كه كلا حق تحصيل در دانشگاه هاي روزانه را ندارند. اما در سال 95 اين شرط لغو و با توجه به دوره مدرك كارشناسي تعيين مي‌شد، به طوري كه اگر داوطلبي دوره كارشناسي خود را به صورت روزانه گذرانده بود اصلا حق تحصيل مجدد در رشته پزشكي را نداشت اما اگر در دوره هاي نوبت دوم و … گذرانده بود مي‌توانست در رشته هاي پزشكي تحصيل رايگان داشته باشد.
  • اين قانون تا سال 96 اجرا شد اما از اين سال به بعد، تمامي متقاضيان حق تحصيل در رشته پزشكي را دارند اما در صورت قبولي در رشته هاي پزشكي بايد در دوره هاي پرديس خودگردان و يا ظرفيت مازاد تحصيل مجدد داشته باشند كه در اينصورت نيز فرق ندارد مدرك كارشناسي خود را از دانشگاه روازانه اخذ كرده اند و يا خير، ملزم به پرداخت شهريه هستند.
  • بالاخره در سال 97، اينطور تصويب شد كه هر داوطلب در هر مقطع مجاز است دو بار تحصيل رايگان داشته باشد.

براي دريافت مشاوره در زمينه تحصيل مجدد در رشته پزشكي دانشگاه هاي دولتي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02126295595 تماس بگيريد.

منبع: شهريه تحصيل مجدد در رشته پزشكي

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۲۴:۵۳ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی