duntelco1
مشاوره تحصيلي

ويژگي هاي مدارس برتر | انتخاب، دغدغه والدين

انتخاب مدرسه مناسب از دغدغه هاي هميشگي والدين است، مخصوصا در دوران ابتدايي كه دانش آموزان براي اولين بار فضاي آموزشي را تجربه مي كنند و اگر مدرسه مناسبي براي دانش آموز انتخاب نشود ؛ ممكن است از درس و مدرسه دلزده شود.

با شروع تابستان، دانش آموزان والدين كم كم به دنبال تحقيق و انتخاب بهترين مدرسه هستند تا پيش از تكميل نشدن ظرفيت ثبت نام انجام شود. معيار هايي كه در ادامه ذكر مي شود، مهم ترين معيار هاي مدرسه خوب براي تعليم و تربيت دانش آموزان است و از آن ها به عنوان استانداردي در انتخاب و تصميم نهايي خود براي محل آموزشي فرزندان، بهره ببريد.

ويژگي هاي مدارس برتر | سطح علمي بالاي معلم ها

معلمان مجرب و توانمند اولين موردي است كه بايد در اولويت بررسي قرار دهيد، مدرسه مورد نظر شما بايد از كادر آموزشي حرفه اي برخودار باشد چرا كه دانش آموز شما 9 ماه از طول سال را و روزانه دست كم 5 ساعت را در ارتباط با معلمش است و بايد اطمينان شود كه معلم ضامن موفقيت دانش آموز خواهد بود و مي تواند او را از جهت درسي و اخلاقي رو به پيشرفت ببرد.

معلم خوب و با تجربه، سابقه تدريس طولاني دارد و معمولا چندين سال در يك مدرسه مشغول است و شما مي توانيد از طريق دانش آموزان سال هاي گذشته، درباره معلمان يك مدرسه تحقيق كنيد.

سن معلم و تحصيلاتي كه دارد نيز بسيار مهم است در واقع معلم بايد به خوبي بتواند با دانش آموز ارتباط بگيرد و دانش آموز نيز با معلمش احساس خوبي داشته باشد.

ويژگي هاي مدارس برتر | كادر مديريتي و آموزشي قوي

مدرسه اي كه مدير مجرب و توانمند نداشته باشد، نمي تواند باعث پيشرفت مدرسه و دانش آموزانش شود. علاوه بر مدير مدرسه، وجود كادر آموزشي قوي، معاونان كاربلد، مشاوران درسي، مشاوران روانشناسي نيز از ويژگي هاي يك مدرسه خوب است كه بايد در زمان انتخاب مدرسه، به آن ها توجه داشت.

ويژگي هاي مدارس برتر | كيفيت و امكانات بالاي كلاس ها

آموزش دانش آموزان در صورتي كامل است كه مدرسه ضمن برخورداري از معلمان نمونه، فضاي آموزشي مناسبي نيز داشته باشد. آيا در مدرسه كارگاه هاي آموزشي وجود دارد؟ آيا لوازم ورزشي به دانش آموزان در زمان ورزش اختصاص داده مي شود؟ آيا مدرسه از سيستم گرمايشي و سرمايشي مناسبي برخوردار است؟ آيا كلاس ها به صورت هوشمند برگزار مي شود؟ آيا از فناوري و ابزار هاي اينترنتي براي آموزش دروس به دانش آموزان استفاده مي شود؟ فضاي كلاس ها به چه صورت است و در هر كلاس قرار است چند دانش آموز تحصيل كنند؟ آيا محيط كلاس درس پاسخگوي تعداد دانش آموزان آن خواهد بود؟

تمامي اين موارد در كيفيت آموزشي و يادگيري بهتر دانش آموز تاثير گذار است و مي توانيد با بررسي كلاس هاي درس، آزمايشگاه ها و كارگاه ها در جريان برنامه هاي درسي مدرسه قرار بگيريد.

مدرسه استاندارد | هزينه تحصيل مناسب

پيش از ثبت نام دانش آموز در مدرسه از هزينه تحصيل و شهريه اي كه بايد پرداخت كنيد نيز مطلع شويد تا در صورت توانمندي مالي، دانش آموز خود را ثبت نام كنيد.

به جز مدارس عادي و دولتي كه تحصيل رايگان است، در ساير مدارس غيردولتي، نمونه دولتي، تيزهوشان، شاهد و … بايد شهريه پرداخت شود و اگر در اين مدارس ثبت نام مي كنيد، حتما از مديريت مدرسه فهرست هزينه هايي كه بايد در طول سال بدهيد، دريافت كنيد تا هر چند وقت يكبار به بهانه هاي پيش بيني نشده از شما پول دريافت نكنند.

نكته مهم! مسير رفت و آمد مدرسه

معيار بعدي در انتخاب يك مدرسه خوب، مسير رفت و آمد و مسافت مدرسه تا خانه است. اين موضوع براي بسياري از والدين مهم است كه مدرسه به خانه نزديك باشد زيرا علاوه بر مشكلاتي كه دوري مدرسه از لحاظ دير رسيدن به خانه و خطراتي كه براي دانش آموز در راه مدرسه وجود دارد، دانش آموز بايد فرصت كافي براي رسيدن به تكاليف درسي خود نيز داشته باشد.

البته والديني هم هستند كه مسير رفت و آمد مدرسه را در اولويت هاي بعدي قرار داده اند و بيشتر برايشان كيفيت و امكانات آموزشي درس مهم است و توصيه مي شود كه اگر قصد داريد دانش آموزتان را در مدرسه اي دور از محل سكونت خود ثبت نام كنيد، حتما تحقيق كنيد كه مدرسه از سرويس اياب و ذهاب با رانندگان مجرب برخوردار باشد.

موقعيت مدرسه

از ويژگي هاي بسيار مهم يك مدرسه خوب، موقعيت قرار گيري آن است. مدرسه بايد در محلي به دور از سر و صدا و آلودگي صوتي باشد و به خطوط حمل و نقل مثل تاكسي و اتوبوس هاي واحد نيز دسترسي داشته باشد.

مدارس خيلي شلوغ، كوچك و و مدارسي كه در مجاروت سر و صداي زيادي قرار دارند، از فضاي آموزشي مناسبي برخودار نيستند حتي اگر بهترين معلمان در اين مدارس تدريس كنند.

در اين مطلب راهنماي كاملي از ويژگي هاي يك مدرسه خوب ارائه شد تا شما والدين و دانش آموزان عزيز راحت تر بتوانيد مدرسه مناسبي را انتخاب كند. توصيه مي شود براي اطلاع از ليست بهترين مدارس منطقه زندگي خود و هم چنين دريافت آدرس و شماره تماس آن ها، با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل تماس بگيريد تا راهنمايي شويد.

براي دريافت مشاوره در ويژگي هاي مدارس برتر مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02126295595 تماس بگيريد.

منبع: ويژگي هاي مدارس برتر

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ويژگي هاي مدارس برتر،
موضوع:
[ ۵ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۰۹:۳۶ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی