duntelco1
مشاوره تحصيلي

سال تحصيلي 99-1400

متاسفانه شروع آموزش از راه دور در كشورمان با اتفاق خوشايندي همراه نبوده است، در پي شيوع ويروس جديد، دانش آموزان و البته دانشجويان در يك توفيق اجباري نيمسال دوم سال تحصيلي 98-99 را بصورت مجازي سپري كردند.

مسلما به دليل تجربه يك سبك آموزش جديد براي دانش آموزان و دانشجويان، عده اي با آن موافق و عده اي نيز مخالف بوده اند. در پي ادامه شيوع ويروس و شروع موج جديد از بيماري، احتمال اينكه سال آينده نيز تحصيل به صورت مجازي باشد زياد است به همين دليل ما در اين مطلب به مزايا و معايب اين سبك آموزش پرداختيم تا علم جويان به ويژه دانش آموزان بتوانند ارتباط خوبي با آن بگيرند و باشد كه موفق گردند.

آموزش مجازي | مزايا

آموزش از راه دور نسبت به آموزش به شيوه متداول مزايايي دارد. كاهش هزينه و صرفه جويي در وقت ، دسترسي بيشتر به فضاهاي گسترده تر ، مناسب براي شاغلين و امكان تكرار از اين جمله اند.

كم شدن هزينه هاي تحصيل علاوه بر دانش آموزان و دانشجويان، موسسات و دانشگاه ها و مدارس را نيز شامل مي شود. كاهش هزينه ها در زمينه رفت و آمد، صرفه جويي در ميزان مصرف كاغذ و ساير وسايل مربوط به آموزش، هزينه هاي اضافي محل اقامت موسسات و … به ميزان چشمگيري كاهش خواهد داشت. اين امر نه تنها باعث كاهش هزينه كل آموزش مي شود بلكه به كاهش ترافيك و آلودگي هوا نيز كمك بزرگي مي‌كند.

دانش آموزان و دانشجويان در هر كجا كه باشند و هر زمان كه بخواهند مي توانند با استفاده از آموزش هاي مجازي، درس مورد نظر خود را فرا بگيرند. با وجود آموزش از راه دور، مشكل ظرفيت محدود دانشگاه ها و مدارس برطرف مي شود، با اساتيد برتر مي توان ارتباط گرفت، اگر محل دانشگاه و يا مدرسه دورتر از محل زندگي باشد، دسترسي به آن راحت تر خواهد بود.

دانشجويان مي توانند زمان خود را مديريت كنند و در كنار تحصيل به كاري نيز مشغول باشند. امكان تكرار توضيح يك درس، بارها وجود دارد و درصورتي كه علم آموزان در يك مبحث دچار مشكل شوند مي توانند بارها درس را فرابگيرند.

آموزش از راه دور | معايب 

آموزش از راه دور ، داراي معايبي نيز هست. وابستگي بيش از حد به تكنولوژي ، كمبود امكاناتي نظير اينترنت ، نبود ارتباط اجتماعي كافي و بي نظمي از اين جمله اند. 

اين شيوه آموزش با توجه به ذات مجازي خود ، با تكنولوژي پيش مي رود و تكنولوژي نيز هر روزه در حال پيشرفت است و همين امر در كشور ما شايد براي همگان ميسر نباشد. بعلاوه متاسفانه بسياري از دانش آموزان و دانشجويان در مناطقي از كشور زندگي مي كنند كه شايد با عدم وجود اينترنت و يا سرعت بسيار پايين آن همراه باشند .

برخي دانش آموزان و دانشجويان را حتما بايد اساتيد و معلمان در ارتباط چهره به چهره، كنترل كنند و زماني براي بررسي تكليف و آزمون تعيين كنند تا سازماندهي در دروس داشته باشند و البته كه كنش و واكنش بين دانش آموز و معلم كه در آموزش حضوري صورت مي گيرد و بحث هاي كلاسي از مهم ترين عوامل يادگيري مي باشد.

 براي عده اي از افراد مدرسه و دانشگاه جداي از محل تحصيل، جايي براي پيدا كردن شخصيت و يادگيري روابط اجتماعي مي باشد به طوري كه برخي معتقدند آموزش از راه دور و مجازي، نسلي گوشه ‌گير و منزوي به وجود مي آورد. به دليل اينكه مطالب نسبت به مدرسه كمتر تكرار مي شود، براي برخي علم آموزان با پايه ضعيف تر ممكن است آن طور كه بايد ، بازخورد مطلوب را نداشته باشد. با تمامي تدابير در اين زمينه ، ميزاني احتمال تقلب نيز در امتحانات وجود خواهد داشت.

 

در مطلب بالا ، با توجه به نياز جامعه امروز، مزايا و معايب آموزش از راه دور را بررسي كرديم. اميدواريم مطلب فوق براي تمامي دانش آموزان و دانشجويان مفيد واقع شده باشد. درصورتي كه هرگونه سوالي داشتيد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02126295595 تماس بگيريد.

منبع:آموزش مجازي

امتیاز:
بازدید:
[ ۵ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۱۳:۰۰ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی