duntelco1
مشاوره تحصيلي

معرفي دانشگاه شهيد مطهري

دانشگاه شهيد مطهري كه درگذشته با نام مدرسه علميه سپهسالار شناخته مي‌شده است در حال حاضر يكي از بزرگترين و قديمي‌ترين مكان‌هاي آموزشي است كه با هدف نيروي متعهد و متخص در زمينه‌ها و رشته‌هاي ارائه دهنده‌اش در حال فعاليت است.

پذيرش در اين دانشگاه به صورت نيمه متمركز خواهد بود، يعني داوطلبان پس از شركت در كنكور سراسري و كسب رتبه مناسب براي قبولي اين دانشگاه بصورت چندبرابر ظرفيت دعوت به مصاحبه خواهند شد. پذيرش نهايي مشروط به قبولي در آزمون ورودي و مصاحبه شفاهي دانشگاه شهيد مطهري مي‌باشد.

رشته‌هاي ارائه شده در دانشگاه شهيد مطهري

دانشگاه شهيد مطهري در حال حاضر در مقاطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري دانشجو مي‌پذيرد كه رشته‌هاي آن به شرح موارد زير مي‌باشد.

مقطع تحصيلي رشته هاي ارائه شده
مقطع كارشناسي
  • روانشناسي
  • فقه و حقوق اسلامي
  • فلسفه و حكمت اسلامي
  • روانشناسي
مقطع كارشناسي ارشد
  • فقه و حقوق خصوصي
  • فقه و حقوق جزا
  • فقه و حقوق اسلامي
  • فلسفه و حكمت اسلامي
مقطع دكتري
  • فقه و حقوق خصوصي
  • فقه و حقوق جزا
  • فلسفه تطبيقي

نكته قابل توجه در جدول بالا اين است كه  در اين دانشگاه، علم فقه و علم حقوق به صورت تلفيقي در كلاس‌ها و توسط اساتيد مجرب و مسلط به هر دو علم تدريس مي‌شود و توانمندي دانشجويان را در هر دو رشته افزايش مي دهد.

شرايط لازم براي ثبت نام در دانشگاه شهيد مطهري

داوطلبان ضمن داشتن شرايط قيد شده در دفترچه ثبت نام كنكور سراسري، براي ورود به اين دانشگاه بايد شرايط عمومي و اختصاصي زير را نيز داشته باشند.

شرايط عمومي

داوطلبان براي ورود به دانشگاه شهيد مطهري بايد داراي شرايط عمومي زير نيز باشند.

  • داوطلبان در وهله اول بايد به دين مبين اسلام معتقد باشند.
  • داوطلبان بايد علاقمند به تحصيلات حوزوي باشند چرا كه دروس مرتبط به اين زمينه است.
  • داوطلبان نبايد سوء سابقه و سابقه كيفري داشته باشند.

شرايط اختصاصي

داوطلبان براي ورود به دانشگاه شهيد مطهري بايد داراي شرايط اختصاصي زير نيز باشند.

  • تحصيل دانشجويان به صورت تمام وقت و شبانه روزي است.
  • داوطلبان بايد حداكثر بيست سال سن در بدو ورود به دانشگاه، داشته باشند.
  • اين دانشگاه براي خواهران هيچ گونه تعهدي در قبال خوابگاه ندارد.

مصاحبه 

داوطلباني كه در كنكور سراسري ثبت نام كرده و در سر جلسه حضور داشته‌اند، در صورتي كه در فرايند انتخاب رشته، كدرشته محل‌هاي اين دانشگاه را در فرم انتخاب رشته خود قرار داده باشند و رتبه‌شان نيز مناسب اين دانشگاه باشد، از سوي كارشناسان اين دانشگاه به صورت چندبرابر ظرفيت دعوت به مصاحبه مي‌شوند.

مصاحبه اين دانشگاه شامل مراحل زيادي مي‌باشد و به صورت كاملا جدي برگزار شده و تاثير زيادي در قبولي داوطلبان خواهد داشت.

بخش اول سوالات از قرآن خواهد بود، روخواني درست قرآن كريم براي پذيرش در اين دانشگاه كافي است اما خواندن با صوت يك امتياز مثبت محسوب مي‌شود. در بخش بعدي از احكام، سوالات عقيدتي سياسي همچون مفهوم ولايت فقيه پرسيده مي‌شود.

در انتها نيز از انگيزه ادامه تحصيل در دانشگاه شهيد مطهري و سوالاتي در مورد آثار شهيد مطهري پرسيده مي‌شود و پس از آن نيز كارشناسان به تحقيقات محلي براي اثبات گفته‌هاي داوطلب مي‌پردازند و در صورت وجود تناقض و مغايرت داوطلب حذف مي‌شود.

نكات مهم در مصاحبه

نكته اول: در شرايط برابر و در زمان مصاحبه، داوطلبان با مدرك ديپلم و پيش دانشگاهي علوم انساني در الويت پذيرش در دانشگاه شهيد مطهري مي‌باشند.

نكته دوم: در مصاحبه از خواهران در مورد موضوع حجاب نيز سوالاتي مطرح خواهد شد.

نكته سوم: داوطلبان سعي كنند چند اثر از شهيد مطهري را مطالعه نمايند چراكه سوالاتي از آنها مطرح خواهد شد و با توجه به نام دانشگاه پاسخ دهندگان در الويت پذيرش خواهند بود.

نكته چهارم:  دانشگاه شعبه‌هايي در استان تهران _ شهر تهران، استان خراسان رضوي _ شهر مشهد، استان سيستان و بلوچستان _ شهر زاهدان و استان يزد _ شهر يزد دارد؛ اما در دفترچه انتخاب رشته كنكور سراسري، كد رشته محل‌هاي آن فقط در استان تهران قيد شده است. لازم به ذكر است داوطلبان پس از قبولي در مصاحبه به صلاح ديد كارشناسان، براي ادامه تحصيل به شعبه‌هاي ذكر شده ارجاع داده مي‌شوند.

مزاياي تحصيل

با توجه به سختگيري‌هاي دانشگاه مطهري در پذيرش دانشجو و فارغ التحصيل شدن افراد برجسته در اين دانشگاه، مزاياي خوبي را براي دانشجويانش به همراه دارد.

  • دانشجويان آقا، پس از فارغ التحصيلي در صورت تمايل مي‌توانند لباس مقدس روحانيت را بر تن كنند.
  • تمامي پذيرفته شدگان اين دانشگاه، تلفيقي از دروس حوزه و دانشگاه را مي‌گذرانند و پذيرفته‌شدگان نهايي طلاب علوم ديني نيز محسوب مي‌شوند.
  • يكي از مزيت‌هاي ديگر دانشگاه شهيد مطهري در فارغ التحصيلي طلاب اين دانشگاه اين است كه دانشجويان فقه و حقوق، پس از پايان تحصيلات خود در مقطع كارشناسي، مدرك پايه هفت حوزوي و پس از پايان تحصيلات خود در مقطع كارشناسي ارشد، مدرك پايه ده حوزوي را دريافت مي‌كنند.
  • داوطلبان پس از فارغ التحصيلي مدرك معتبري از وزارت علوم تحقيقات و فنآوري دريافت مي‌كنند.
  • از آنجا كه محل تحصيل خواهران و برادران مجزاست، دانشجويان خانم از فضاي آموزشي ويژه خواهران بهرمند مي‌شوند.
  • دانشجويان در صورت تمايل مي‌توانند وام دانشجويي دريافت كنند.
  •  دانشگاه براي خواهران تعهدي در قبال خوابگاه ندارد اما برادران در صورتي كه پايبند به موازين طلبگي باشند، مي توانند از خوابگاه و ساير تحصيلات دانشگاهي بهره مند شوند.

رتبه قبولي دانشگاه شهيد مطهري

با توجه به اينكه دانشگاه شهيد مطهري داوطلبان را به صورت چندبرابر ظرفيت دعوت به مصاحبه مي‌كند و پذيرفته شدگان نهايي از بين پذيرفته شدگان مصاحبه خواهد بود، بنابراين اطلاعات مشخصي از رتبه قبولي در دسترس نيست.

با توجه به اطلاعات جمع آوري شده، در سالهاي گذشته داوطلبان در كنكور آزمايشي زير گروه انساني با رتبه 500 تا 1000 در رشته روانشناسي و رتبه 1500 تا 3000 در رشته فقه و حقوق اسلامي اين دانشگاه توانسته اند پذيرفته شوند.

به طور كلي داوطلبان انساني در رشته هاي اين دانشگاه به جز روانشناسي به رتبه زير 3000 و دانشجويان در ديگر زير گروه ها به رتبه زير 15000 نياز دارند.

براي دريافت مشاوره در زمينه دانشگاه شهيد مطهري مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02126295595 تماس بگيريد.

منبع: دانشگاه شهيد مطهري

امتیاز:
بازدید:
برچسب: دانشگاه شهيد مطهري،
موضوع:
[ ۱۱ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۵۱:۵۴ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی