duntelco1
مشاوره تحصيلي

انتخاب رشته دكتري 

با توجه به انتشار كارنامه اوليه داوطلبان شركت كننده در آزمون ورودي مقطع دكتري، داوطلبان در دو دسته قرار مي‌گيرند.

دسته اول: مجاز به انتخاب رشته نمي‌باشند كه امكان انتخاب رشته برايشان وجود ندارد.

دسته دوم: مجاز به انتخاب رشته مي‌باشند كه مي‌توانند در انتخاب رشته دانشگاه‌هاي سراسري در دوره‌هاي مختلف روزانه، نوبت دوم، پيام نور، غيرانتفاعي و پرديس خودگردان، آزاد و يا هر دوشركت كنند و در صورت قبولي در هر كد رشته انتخابيشان دعوت به مصاحبه خواهند شد.

پذيرش نهايي هر داوطلب، مشروط به قبولي او در مصاحبه ورودي دانشگاه مربوطه خواهد بود.

خوب است اشاره كنيم كه انتخاب رشته دكتري دانشگاه‌هاي سراسري و آزاد در دو فرم مجزا و در دو سايت متفاوت انجام مي‌شود.

زمان انتخاب رشته دكتري 99 | دانشگاه هاي سراسري

با توجه به اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور درباره انتشار كارنامه نتايج اوليه و زمان انتخاب رشته‌هاي تحصيلي آزمون ورودي مقطع دكتري در سال 1399، كارنامه داوطلبان در تاريخ يك شهريور 99 بر روي سايت سنجش قرار گرفته است.

در پي انتشار كارنامه اوليه، داوطلباني كه مجاز به انتخاب رشته مي‌باشند، بايد اقدام به انتخاب رشته نمايند. بدين ترتيب كه داوطلبان مي‌توانند از روز دوشنبه به تاريخ سوم شهريور تا روز چهارشنبه به تاريخ پنجم شهريور، كد رشته‌ محل‌هاي انتخابي خود را با توجه به رشته امتحاني كنكور مقطع دكتري، در سايت سنجش ثبت كنند.

نكته قابل توجه اين است كه داوطلبان حداكثر تا 50 كد رشته محل را مي توانند در فرم انتخاب رشته دانشگاه‌هاي سراسري قرار دهند.

تمديد زمان انتخاب رشته دكتري 99 | دانشگاه هاي سراسري

در سالهاي گذشته، چند روزي، زمان تعيين شده براي انتخاب رشته دكتري، تمديد شده است و امكان تمديد زمان انتخاب رشته دكتري در سال 99 نيز وجود دارد اما بهتر است داوطلبان در زمان تعيين شده انتخاب رشته خود را ثبت كنند و در صورت نياز به ويرايش، تغييرات لازم را در اين بازه زماني ايجاد كنند.

دفترچه انتخاب رشته دكتري سراسري 

داوطلباني كه مجاز به انتخاب رشته شده‌اند ابتدا و در اولين قدم بايد دفترچه راهنماي انتخاب رشته و اطلاعيه‌هاي مربوط به آن را به دقت و كامل مطالعه نمايند و سپس كدرشته‌هايي را كه مورد علاقه‌شان هست را از دفترچه ذكر شده استخراج نمايند و سپس به ترتيب الويت بندي كنند.

لازم به ذكر است دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي آزمون ورودي مقطع دكتري در روز يكشنبه به تاريخ دوم شهريور بر روي سايت سنجش به نشاني sanjesh.org قرار گرفته است و تمامي داوطلبان مي‌توانند آن را دانلود كرده و استفاده نمايند.

زمان انتخاب رشته دكتري 99 | دانشگاه آزاد

داوطلباني كه در آزمون ورودي مقطع دكتري شركت كرده و كارنامه اوليه خود را از طريق سايت سنجش دريافت و رويت كرده‌اند مي توانند در كنار انتخاب رشته دانشگاه‌هاي سراسري، انتخاب رشته دانشگاه‌هاي آزاد را نيز انجام دهند.

هم اكنون داوطلبان مي‌توانند با مراجعه به سايت سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد به نشاني ” azmoon.org ” و  با در دست داشتن كددسترسي هفت رقمي درج شده در كارنامه اوليه و كد ملي، وارد صفحه  انتخاب رشته دانشگاه آزاد شوند.

نكته قابل توجه اين است كه داوطلبان حداكثر تا 80 كد رشته محل را مي‌توانند در فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد به ترتيب الويت ثبت نمايند.

دفترچه انتخاب رشته دكتري | دانشگاه آزاد

داوطلبان قبل از هر اقدامي براي انتخاب رشته، بايد به دقت و به صورت كامل دفترچه انتخاب رشته دكتري دانشگاه آزاد را مطالعه نمايند و سپس كدرشته محل‌هاي موردعلاقه و مرتبط با رشته‌شان را استخراج و برروي يك كاغذ بنويسند و در صورت اتمام مطالعه دفترچه، وارد سايت سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد شده و كدرشته محل‌هاي موردعلاقه خود را به ترتيب الويت ثبت كنند.

دفترچه انتخاب رشته دكتري براي دانشگاه هاي آزاد از سايت اين مركز به نشاني ” azmoon.org ” قابل دريافت مي باشد.

داوطلبان توجه داشته باشند كه عدم انتخاب رشته در هريك از دانشگاه‌هاي آزاد و سراسري در زمان تعيين شده، به معني انصراف از پذيرش در هركدام از اين دانشگاه‌ها مي‌باشد و پس از اتمام مهلت انتخاب رشته دكتري،  پذيرش و ورود به مرحله مصاحبه امكان پذير نخواهد بود.

براي دريافت مشاوره در زمان انتخاب رشته دكتري 99 مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02126295595 تماس بگيريد.

منبع: زمان انتخاب رشته دكتري 99

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۵۷:۱۲ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی