duntelco1
مشاوره تحصيلي

روش صحيح مطالعه زبان عمومي كنكور سراسري

از درس عمومي زبان انگليسي در كنكور سراسري، 25 سوال طرح مي‌شود كه سوالات آن از مباحث واژگان، گرامر، close Test و درك مطلب مي‌باشد.

داوطلباني كه مايل به كسب درصدهاي بالا در درس عمومي زبان انگليسي هستند بايستي از شيوه مطالعه هر مبحث، اطلاع داشته باشند تا به تسلط مورد نياز در آن برسند و بتوانند از پس سوالات برآيند.

يادگيري مطالب درس زبان عمومي زمان‌بر است. پس بهتر است داوطلبان از يك برنامه بلند مدت براي مطالعه اين درس استفاده كنند.

توجه به بودجه بندي

داوطلباني كه براي كنكور سراسري مطالعه مي‌كنند، در سطح آمادگي مختلفي در درس زبان انگليسي هستند بنابراين هر داوطلب بايد با توجه به وضعيت خود و بودحه بندي كنكور سراسري، مباحث با بودجه بندي بالاتر را در الويت قرار دهند.

جدول زير شامل بودجه بندي درس زبان انگليسي مي‌باشد و لازم به ذكر است بودجه بندي زبان انگليسي در نظام جديد و نظام قديم يكسان است.

بودجه بندي درس عمومي زبان انگليسي كنكور سراسري
مبحث 98 97 96 95 94
واژگان 8 8 8 8 8
گرامر 4 4 4 4 4
Cloze Test 5 5 5 5 5
درك مطلب (Reading) 8 8 8 8 8

روش مطالعه واژگان

داوطلبان بايد در كنار كتاب درسي، يك كتاب كمك آموزشي براي انجام تست‌هاي زبان داشته باشند و همينطور بهتر است يك كتاب نيز براي مطالعه واژگان زبان انگليسي تهيه كنند.

مطالعه واژگان زبان انگليسي كنكور سراسري بهتر است بدين صورت باشد كه داوطلبان نيم‌ساعت در روز را براي مطالعه واژگان اختصاص دهند و سعي كنند نيمي از زمان خود را براي يادگيري مطالب جديد و نيمي ديگر را براي يادآوري واژگان حفظ شده بگذارند.

لغات زبان انگليسي به شدت فرار است و لازمه به خاطر ماندن آن، تكرار و مرور مي‌باشد. داوطلبان اگر مي‌خواهند به اصطلاح از پس سوالات واژگان كنكور سراسري برآيند، بايد به طور مستمر يا حداقل يك روز درميان با توحه به سطح امادگي خود زماني را تعيين و به يادگيري اختصاص دهند.

براي ماندگاري بيشتر معني لغات در ذهن، داوطلبان مي‌توانند متن‌هايي را انتخاب كنند و لغات جديد را در متن بياموزند و سعي كنند متن‌ها را ترجمه كنند اين كار، براي حل سوالات درك مطلب نيز مفيد خواهد بود.

نكات مهم

  • نكته اول:  زماني كه با لغات سختي در متن ها و يا كتابچه‌هاي لغات مواجه مي‌شويد آنها را هايلايت كرده و سعي كنيد آنها را بيشتر تكرار كنيد تا ملكه ذهن‌تان شود.
  • نكته دوم: در زمان يادگيري واژگان سعي كنيد مترادف و متضادهاي آن را نيز بياموزيد اين امر باعث يادگيري بهتر لغات خواهد شد.
  • نكته سوم: اصل مرور را هرگز فراموش نكنيد و هميشه زماني را براي مرور لغات حفظ شده اختصاص دهيد.
  • نكته پنجم: در يادگيري معناي واژگان حتما به معناني لغات توجه كنيد.

روش صحيح مطالعه زبان عمومي | گرامر

از ديگر مباحث زبان انگليسي كنكور سراسري گرامر است. داوطلبان براي يادگيري اين مبحث كافي است، گرامر هاي موجود در كتاب درسي را بصورت جداگانه براي خود يادداشت برداري كنند و سعي كنند تمامي سوالات كتاب درسي را در گرامرهاي مربوطه حل كنند.

بخش سوالات مربوط به گرامر درس زبان انگليسي عمومي، اغلب از كتاب درسي مي‌باشد كه داوطلبان مي‌توانند با صرف وقت كافي، مطالعه دقيق و اصولي سوالات آن را حل كنند.

نكات

نكته اول: چنانچه يادگيري يك گرامر براي داوطلبي مشكل باشد مي‌تواند يك يا چند جمله كه گرامر مدنظر درآن به كار رفته شده را حفظ كنند و در صورت ديدن جملات مشابه، با يادآوري تست را حل كنند.

نكته دوم: داوطلبان چنانچه پس از حل تست‌هاي مبحثي در گرامر، به تسلط كافي رسيدند مي‌توانند به سراغ تست هاي تركيبي از اين درس بروند. چراكه در سالهاي مختلف شاهد طرح سوالات تركيبي در مبحث گرامر زبان انگليسي بوده ايم.

روش صحيح مطالعه زبان عمومي | درك مطلب

سخت ترين بخش سوالات درس زبان انگليسي كنكور سراسري، سوالات بخش درك مطلب مي‌باشد كه نيازمند تسلط بيشتري است. بخش درك مطلب معمولا از يك متن كه حاوي چند پاراگراف است تشكيل شده كه داوطلبان بايستي آن را مطالعه كرده و به سوالات مرتبط با آن پاسخ دهند.

در اين متن‌ها گاهي طراح يك اصول خاص را در پيش مي‌گيرد. ايده و عنوان اصلي خود را در پاراگراف اول و پاراگراف آخر بيان مي‌كند بنابراين مي‌توان گفت جمله اول و آخر هر پاراگراف مهم است و درواقع موضوع اصلي نوشته در آن بيان مي‌شود.

داوطلبان پس از مطالعه متن بايد به سوالات چهارگزينه اي پاسخ دهند. طراحان سوال اين گزينه ها را بسيار نزديك به هم و نزديك به پاسخ اصلي طراحي مي‌كنند. پس همه گزينه ها را بخوانيد.

پاسخ اين سوالات گاهي در متن به راحتي قابل تشخيص است و گاهي نيز نيامند استناط، تجزيه و تحليل مي‌باشد و داوطلبان براي حل آن بايد مفهوم متن را به خوبي متوجه شده باشند.

نكات

  • نكته اول: داوطلبان در زمان مطالعه متن بايد از ترجمه واژه به واژه بپرهيزند و سعي كنند مطلب را به طور سريع و كلي بخوانند و زير عبارت و جمله‌هاي مهم خط بكشند، اين عمل باعث مديريت زمان بهتري خواهد شد كه البته به سطح آمادگي داوطلبان نيز وابسته مي‌باشد.
  • نكته دوم: داوطلبان در زمان مطالعه متن، سعي كنند به اسم‌ها، تاريخ، اسم مكان و زمان توجه ويژه اي داشته باشند.
  • براي آشنايي با سبك متن ها و سوالات بخش درك مطلب، سعي كنيد از سوالات كنكور سراسري در سالهاي گذشته استفاده كنند چراكه‌ گاها شاهد تكرار سوالات با كمي تغييرات جزئي بوده ايم.

لازم به تاكيد مجدد است كه موفقيت در درس زبان انگليسي و حل تست‌هاي آن  به قدرت متن‌خواني و توانايي ترجمه‌ جمله داوطلب بستگي دارد و افراد بايد سعي كنند اين ويژگي را در خود تقويت كنيد كه لازمه آن، تمرينات مستمر در طولاني مدت مي باشد. حل سوالات close test نيز از اين قاعده مستثني نيست.

روش صحيح مطالعه زبان عمومي | close Test

روش مطالعه و حل سوالات close test با بخش درك مطلب كمي متفاوت است. بدين صورت كه داوطلب بايد براي رسيدن به پاسخ درست، حتما به صورت لغت به لغت ترجمه كند و سعي كند با توجه به ترجمه اي كه انجام داده است، گزينه مناسب را براي جاي خالي پيدا كند.

داوطلبان حتي اگر كلمه مورد نظر را براي جاي خالي يافتند، بهتر است دوباره مطلب را بخوانند و در صورتي كه بين گزينه پيدا شده و كلمه‌هاي طرفين نقطه چين ارتباط برقرار كردند به سراغ جاي خالي ديگر بروند.

براي دريافت مشاوره در زمينه روش صحيح مطالعه زبان خارجه كنكور سراسري 1400 مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02126295595 تماس بگيريد.

منبع: روش صحيح مطالعه زبان خارجه كنكور سراسري 1400

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۴۹:۵۳ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی