duntelco1
مشاوره تحصيلي

روش صحيح مطالعه درك عمومي هنر

كنكور هنر شامل 7 درس تخصصي است كه هر كدام ضرايب متفاوتي دارند. پراهميت ترين دروس در اين گروه آزمايشي دو درس درك عمومي هنر و خلاقيت تصويري و تجسمي با ضريب 4 مي‌باشند البته اين به معناي مهم نبودن ساير دروس نيست ولي كسب درصد بالا در اين دو درس، رتبه و تراز شما را تا چند هزار نيز بهتر مي‌كند.

از درس درك عمومي هنر 30 سوال در كنكور مطرح مي‌شود و با توجه به اينكه منابع كنكور هنر آزاد است، به همين دليل لازم است تا داوطلب براي تسلط بر منابع، روش‌هاي صحيح مطالعه را بداند كه در ادامه تعدادي از اين روش ها را شرح داده ايم.

منابع درسي و كمك آموزشي

اشتباهي كه اكثر داوطلبان كنكور هنر مرتكب مي‌شوند، كنار گذاشتن كتب درسي است. هرگز نبايد اين كار را انجام دهيد و حتما بايد مطالعه خود را با كتاب درسي آغاز كنيد و موازي با كتاب درسي از كتاب‌هاي كمك آموزشي كه استانداردهاي لازم را دارند و مناسب سطح درسي شما هستند، بهره ببريد.

واقعيت اين است كه در درس درك عمومي هنر بعضي از سوالات ضريب پاسخگويي صفر و نزديك به صفر دارند و شما بايد با تسلطي كه از طريق بررسي كتاب درسي و كتاب كمك آموزشي پيدا كرده ايد، قادر به شناسايي و  حل سوالات آسان، متوسط و متوسط رو به بالا باشيد كه حداقل 60 درصد كل سوالات را شامل مي‌شوند.

هرچه قدر كه يادگيري شما ناقص باشد، احتمال اينكه سوالات شك دار را جواب دهيد و در نتيجه نمره منفي نصيبتان شود، بيشتر است. پس سعي كنيد بيشتر تمركزتان بر روي مباحث آسان و متوسط كتاب باشد تا بتوانيد درصد مربوط به آن بخش ها را به راحتي به دست آوريد.

روش صحيح مطالعه درك عمومي هنر | مباحث را حفظ نكنيد

درس درك عمومي هنر حجيم است، پس حفظ كردن اين حجم از دروس در طولاني مدت شما را خسته مي‌كند و از طرفي در دوران جمع بندي متوجه مي‌شويد كه بيشتر مباحثي كه حفظ كرده ايد، در خاطرتان نيست چرا كه ياد نگرفته و مطالبي كه حفظ كرده ايد به مرور از ذهنتان پاك شده اند. سعي كنيد كه مطالب را درك كنيد و نكات را به صورت تصويري و با مجسم كردن در ذهن خود به ياد بسپاريد.

حاشيه نويسي و خلاصه نويسي كتاب بهترين راه حل براي يادگيري مطالب است حتي مي‌توانيد هر آنچه كه ياد گرفته ايد براي خود يا يگران توضيح دهيد .هر مطلبي كه از كتاب‌هاي كمك آموزشي ياد مي‌گيريد و به نظرتان نكته جديدي است حتما در كنار صفحات كتاب درسي خود ياددشت كنيد تا هميشه مرور داشته باشيد.

خلاصه نويسي‌ها و حاشيه نويسي‌هايي كه به مرور در طول سال انجام داده ايد، در زمان جمع بندي بسيار به كارتان مي‌آيند و در صرفه جويي زمان نيز به شما كمك مي‌كنند.

روش صحيح مطالعه درك عمومي كنكور هنر | كامل ياد بگيريد

نه تنها در درس درك عمومي هنر، بلكه در ساير دروس نيز بايد سعي كنيد يادگيري‌تان كامل باشد. منظور از يادگيري كامل اين است كه علاوه بر واقف شدن به متن كتاب درسي و درسنامه‌هاي كتاب كمك آموزشي، حتما تست نيز كار كنيد. عده زيادي هستند كه با صرف زمان زيادي در يك موضوع خاص، اين حس را دارند كه تمام جزئيات آن مبحث را متوجه شده اند اما با شركت در آزمون‌هاي آزمايشي تازه متوجه مي‌شوند كه چقدر پاسخ نزده و غلط دارند و دليل اين موضوع در عدم تست زني يا ندانستن روش‌هاي تست زني درست است.

توجه داشته باشيد كه تست‌هايي كه غلط پاسخ مي‌دهيد، ريشه در آموزش ناقص شما دارد چرا كه اگر بر يك مبحث با تمام جزئيات آن احاطه داشته باشيد، امكان غلط حل كردن تست وجود ندارد. پس سعي كنيد با حل تست‌هاي متنوع، تله‌هاي تستي و تكنيك‌هاي منحصر به فرد حل هر سوال را بشناسيد.

بودجه بندي درس درك عمومي هنر

بودجه بندي كنكور هنر سال گذشته را دروس مختلف بررسي كنيد تا با مهم ترين و تست خير ترين بخش ها آشنا شويد. سه مبحث تاريخ هنر در جهان، سير هنر در تاريخ و آشنايي با مكاتب نقاشي با داشتن 2 الي 4 تست ثابت در هر سال، مباحث مهم درك عمومي هنر محسوب مي‌شوند.

بخوانيد: بودجه بندي كنكور سراسري هنر 1400

روش صحيح مطالعه درك عمومي هنر | مطالعه مبحث به مبحث

به جاي اينكه كتاب‌هاي درسي را فصل به فصل بخوانيد، سعي كنيد كه مطالعه مبحثي داشته باشيد. مثلا اگر رنسانس در سير تاريخ هنر 2 را مطالعه مي‌كنيد، همين مبحث را در تاريخ هنر جهان نيز بررسي كنيد. اين روش مطالعه باعث مي‌شود كه تمام جزئيات يك مبحث خاص را همزمان ياد بگيريد. از طرفي مبحثي خواندن مزيتي كه دارد، صرفه جويي در زمان است از اين جهت در زمان شما صرفه جويي مي‌شود كه ديگر نيازي به برگشتن در مطالعات قبلي خود و يادآوري دوباره مطالب را نداريد.

توجه به تصاوير كتاب درسي

2 الي 4 تست ثابت درك عمومي هنر در كنكور سراسري مربوط به تصاوير كتاب درسي است بنابراين از بررسي تمام تصاوير و ويژگي بناها و آثار موجود در كتاب غافل نشويد. نحوه طراحي تست از تصاوير ممكن است به صورت مستقيم با اشاره به يك تصوير مطرح شود و يا به صورت غيرمستقيم و تركيب كردن با ساير مباحث كتاب درسي طراحي شود. پس سعي كنيد تمام مباحثي كه در ارتباط با يك تصوير خاص هستند را نيز بررسي كنيد تا قادر به حل سوالات تركيبي نيز باشيد.

روش صحيح مطالعه درك عمومي هنر | منابع كمك آموزشي

يكي از روش‌هاي كسب موفقيت در كنكورسراسري، رسيدن به تسلط در دروس مختلف است. دروس كنكور هنر به دو دسته تقسيم مي‌شوند. دروسي كه داوطلبان از ميزان پاسخدهي بالايي در آنها برخوردارند و دروسي كه داوطلبان درصد كمي در آنها كسب مي‌كنند. اين يعني شما براي موفقيت بايد سعي كنيد بر همه دروس مسلط باشيد.

يكي از شيوه‌هاي كسب تسلط بر مباحث درسي استفاده از منابه مطالعاتي مناسب است. در كنار مطالعه كتاب درسي مي‌توانيد از منابع كمك آموزشي كه در ادامه معرفي مي شوند نيز استفاده كنيد :

  • تاريخ هنر (گامبريج)
  • هنر در گذر زمان (هلن گاردنر)
  • تاريخ هنر (پرويز مرزبان)
  • كتاب‌ دايره ‌المعارف هنر رويين پاكباز 

براي دريافت مشاوره در زمينه روش صحيح مطالعه درك عمومي كنكور هنر 1400 مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02126295595 تماس بگيريد.

منبع: روش صحيح مطالعه درك عمومي كنكور هنر 1400

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۲۳:۰۱ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی