duntelco1
مشاوره تحصيلي

روش صحيح مطالعه درس درك عمومي رياضي و فيزيك

كنكور هنر جزو رشته‌هاي شناور مي‌باشد. يعني اگر داوطلبي در گروه آزمايشي ديگري نيز در رشته‌هاي علوم تجربي، رياضي فيزيك و علوم انساني شركت كرده باشد، مي‌تواند در كنكور هنر نيز شركت كند.

بنابراين اگر داوطلبان كنكور هنر، ديپلم رياضي يا تجربي داشته باشند، پاسخگويي به سوالات اين درس برايشان چندان سخت نخواهد بود چرا كه از مباحث پايه رياضي و فيزيك در آن سوالاتي طرح مي‌شود. همين دليل باعث شده است كه ميانگين پاسخدهي به سوالات درك عمومي رياضي و فيزيك بين داوطلبان كنكور هنر بالا باشد.

داوطلبان براي شروع مطالعه درس درك عمومي رياضي و فيزيك كنكور هنر، ابتدا بايد از كتاب درسي شروع كنند و سعي كنند فرمول‌ها را ياد گرفته و حفظ كنند و مفاهيم اوليه را به خوبي درك كنند. پس از آن داوطلبان براي درك بيشتر مباحث مي‌توانند از تمرينات كتاب درسي خود شروع كنند.

روش صحيح مطالعه درك عمومي رياضي و فيزيك كنكور هنر | تست هاي آموزشي

داوطلبان چنانچه به مباحث كتاب درسي خود، اشراف كامل پيدا كرده و تمرينات آن را نيز حل كردند، نوبت به حل تست‌هاي آموزشي، خواهد رسيد. داوطلبان بايد چند تست را از مبحثي كه مطالعه كرده اند، انتخاب كنند و شروع به تست زدن كنند. هر زمان كه در حين حل سوالي به مشكل خوردند، مي‌توانند به پاسخنامه رجوع كنند و از راه حل سوال مطلع شوند.

بهتر است داوطلبان در اين مرحله، يك دفتر را براي يادگيري نكات موجود در پاسخنامه و يا حتي گزينه‌هاي غلط تهيه كنند و موارد گفته شده را در آن يادداشت كنند و يا حتي مي‌توانند تست‌هاي حاوي نكته را علامت بزنند تا در زمان مرور و پيش از حل تست‌هاي زمان دار آنها را حل كنند.

روش صحيح مطالعه درك عمومي رياضي و فيزيك كنكور هنر | تست هاي زمان دار

تست‌هاي زمان‌دار بايد با فاصله چند روزه از تست‌هاي آموزشي، انجام شود. بدين صورت كه داوطلبان بايد چند تست را براي خود انتخاب كنند و با توجه به زماني كه در جلسه كنكور دارند، زماني را براي حل سوالات اختصاص دهند.

داوطلبان در حين حل سوالات به هيچ وجه نبايد به پاسخنامه نگاه كنند و با اتمام زمان نيز بايد حل كردن سوالات را متوقف كنند و در انتها براي پاسخ‌هاي خود درصد بگيرند. اين عمل به تدريج سرعت عمل داوطلبان را افزايش داده و باعث مديريت زمان نيز خواهد شد.

بودجه بندي درس درك عمومي رياضي و فيزيك هنر

سهم درس درك عمومي رياضي و فيزيك از سوالات دفترچه اختصاصي كنكور هنر، 30 سوال است كه 25 سوال از آن مربوط به درس هندسه و محاسبات عددي و 5 سوال ديگر نيز مربوط به مباحث فيزيك مي‌باشد.

درس درك عمومي رياضي و فيزيك در تمامي زيرگروه‌ها به جز زيرگروه دو، داراي ضريب “يك” بوده و در زيرگروه دو نيز داراي ضريب “سه” مي‌باشد. اين مطلب به معناي كم اهميت بودن اين درس در زيرگروه‌هاي ديگر نيست و تمامي داوطلبان بايد به اين درس توجه داشته باشند.

يكي از روش‌هاي صحيح مطالعه درس درك عمومي رياضي و فيزيك، برنامه ريزي براي مطالعه مي‌باشد. داوطلبان بايد سعي كنند پيش از شروع مطالعه، براي خود يك برنامه طراحي كنند و درنظر داشته باشند در صورتي برنامه شان راه به جايي مي‌برد كه بر پايه علم و دانش طراحي شده باشد. يكي از ابزارهايي كه برنامه را اصولي و آگاهانه مي‌كند استفاده از بودجه بندي است.

انتظار مي‌رود براي مباحثي كه داراي بودجه بندي بيشتري هستند، زمان مطالعه بيشتري نيز درنظر گرفته شود. جدول زير بودجه بندي درس درك عمومي رياضي و فيزيك كنكور هنر را در سال‌هاي گذشته نشان مي‌دهد.

مبحث 96 95 94
نسبت و تناسب 1 1 0
درصد 0 1 0
اعداد گويا 2 1 1
توان 0 0 0
چندجمله اي ها و اتحاد 1 1 0
ب.م.م و ك.م.م 0 0 0
دستگاه مختصات 0 0 0
اعداد حقيقي 1 1 1
نسبت هاي مثلثاتي 0 0 0
معادلات درجه اول 0 0 2
معادلات درجه دوم 0 1 1
آناليز تركيبي و احتمال 1 0 1
هندسه مثلث 4 4 3
هندسه چندضلعي ها 1 1 2
هندسه دايره 2 4 2
هندسه فضايي 1 1 3
تبديلات هندسي و شكل 2 3 3
هوش 3 5 5
الگوسازي رياضي 6 0 1
گسترده 0 1 0
شناخت احجام 0 0 0
انواع انرژي 1 0 0
رسانايي گرمايي 0 1 1
تعادل گرمايي 0 0 0
گرماي ويژه 0 0 0
ويژگي هاي ماده 0 0 1
فشار 0 1 0
جرم حجمي 1 0 0
امواج 0 0 0
فيزيك نور 2 1 1
الكتريسيته 0 1 0
نيروها و بردارها 0 0 0
قوانين نيوتن 0 1 1
كار و انرژي و توان 1 0 1

روش مطالعه درك عمومي رياضي و فيزيك | منابع كمك آموزشي

استفاده از كتب كمك آموزشي علاوه بر منابع اصلي كمك زيادي در به تسلط رسيدن داوطلبان مي‌كند. پيشنهاد مشاوران دانتل استفاده از يكي از كتاب‌هاي “درك عمومي رياضي و فيزيك به تاليف رحمت مشيدي و نيلوفر براري از انتشارات كارنامه كتاب”، “درك عمومي رياضي و فيزيك از انتشارات راه انديشه” و يا استفاده از “منابع مشترك با رشته هاي رياضي و تجربي” مي‌باشد.

بخوانيد: كتب كمك درسي كنكور هنر 1400

بهتر است داوطلبان يكي از كتابهاي پيشنهادي را تهيه كرده و به جاي مطالعه چندين منبع، يك منبع را چندين بار بخوانند. اگر داوطلبان بتوانند با برنامه ريزي تمامي مباحث را مطالعه كنند، حتما زماني را براي مرور تست‌هاي نشان دار خود، قرار دهند تا آمادگي بيشتري براي كنكور سراسري بدست آورند.

براي دريافت مشاوره در زمينه روش صحيح مطالعه درك عمومي رياضي و فيزيك كنكور هنر 1400 مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02126295595 تماس بگيريد.

منبع: روش صحيح مطالعه درك عمومي رياضي و فيزيك كنكور هنر 1400

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۲۶:۰۰ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی