duntelco1
مشاوره تحصيلي

آيا ثبت نام در رشته هاي پيراپزشكي و پزشكي بدون كنكور امكان پذير است؟ مي توان گفت يكي از پرتكرار ترين سوالات علاقه مندان به تحصيل در رشته هاي پزشكي و پيرا پزشكي، اين است كه آيا مي توانند به صورت بدون آزمون نيز در اين رشته ها وارد دانشگاه شده و ادامه تحصيل دهند. طي سال هاي اخير بسياري از رشته ها در دانشگاه هاي سراسري و آزاد به صورت بدون كنكور ارائه مي گردد و همين موضوع سبب شده است كه براي بسياري از علاقه مندان اين سوال به وجود آيد كه آيا امكان تحصيل بدون كنكور در رشته هاي پزشكي و پيراپزشكي زيرگروه علوم تجربي نيز وجود دارد يا خير. به همين دليل لازم دانستيم در اين مقاله به اين سوال مهم و پرتكرار امكان پذيرش و ثبت نام در رشته پزشكي بدون كنكور داوطلبان پاسخ دهيم.

منبع: پزشكي بدون كنكور 

 

ثبت نام فيزيوتراپي بدون كنكور 

فيزيوتراپي از رشته هاي پرطرفدار كنكور تجربي است كه فقط از طريق كنكور سراسري و فقط در دوره روزانه دانشگاه هاي دولتي دانشجو مي پذيرد. تاكنون اين رشته همانند رشته هاي پزشكي بدون كنكور، در هيچ كدام از دوره ها به صورت بدون كنكور ارائه نگرديده است. براي اطلاع از راهنما جامع ثبت نام بدون كنكور كليك كنيد.

نياز به فيزيوتراپ هاي حرفه‌اي با توجه به نيازهاي روزافزون ورزشكاران حرفه‌اي و تيم هاي ورزشي مختلف جهت درمان و بهبود مصدوميت هاي قهرمانان و ورزشكاران، هر سال بيشتر مي‌شود و بازار كار خوبي براي فارغ التحصيلان اين تخصص به وجود آمده است. همچنين پيامدهاي منفي زندگي شهري و عدم تحرك كافي، هرسال نياز به فيزيوتراپ را در جامعه بيشتر مي‌كند.

 

 

 

آيا ثبت نام در رشته پزشكي بدون كنكور دانشگاه هاي سراسري امكان پذير است؟

در پاسخ به اين سوال بايد قاطعانه بگوييم خير ثبت نام پزشكي بدون كنكور امكان پذير نيست. رشته پزشكي فقط در دو دوره روزانه و پرديس خودگردان دانشگاه هاي سراسري ارائه مي شود. ورود به رشته هاي پزشكي شامل پزشكي، دندانپزشكي، داروسازي و دامپزشكي در دوره روزانه و پرديس خودگردان دانشگاه هاي سراسري فقط از طريق شركت در كنكور سراسري و كسب رتبه لازم امكان پذير مي باشد. لازم به ذكر است كه رشته پزشكي در دوره نوبت دوم دانشگاه هاي سراسري، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي، پيام نور و علمي كاربردي ارائه نمي شود. 

بنابراين اگر علاقه مند به تحصيل در رشته هاي گروه پزشكي در دانشگاه هاي سراسري هستيد، توصيه ما به شما اين است با تلاش و همت و يك برنامه ريزي اصولي، سعي كنيد تمامي مطالب را مطالعه كرده و موفق به كسب رتبه مناسب براي انتخاب رشته پزشكي شويد. براري اطلاع از راهنما كامل ثبت نام كنكور كليك كنيد.

 

آيا ثبت نام در رشته پزشكي بدون كنكور دانشگاه آزاد امكان پذير است؟

دانشگاه آزاد اسلامي در بسياري از رشته هاي گروه هاي آزمايشي رياضي و فني، علوم تجربي، علوم انساني، هنر و زبان هاي خارجي، داراي پذيرش بدون كنكور و بر اساس سوابق تحصيلي مي باشد. از جمله رشته هايي كه دانشگاه آزاد در آن پذيرش بدون كنكور و بر اساس معدل ندارد، رشته هاي گروه پزشكي مي باشد. 

دانشگاه آزاد از مهم ترين دانشگاه هاي ارائه دهنده رشته پزشكي است، اما اين دانشگاه نيز فقط از طريق كنكور سراسري در اين رشته ها دانشجو مي پذيرد. بنابراين براي قبولي در رشته هاي گروه پزشكي دانشگاه آزاد، نيز بايد با كسب آمادگي لازم در كنكور سراسري شركت كرده و موفق به كسب رتبه و تراز لازم شويد و امكان ثبت نام در رشته هاي گروه پزشكي بدون كنكور دانشگاه آزاد فراهم نيست.

 

پذيرش و ثبت نام در رشته پزشكي بدون كنكور

بسياري از دانش آموزان در انتهاي دوره اول متوسطه و شروع دوره دوم متوسطه، به دليل علاقه مندي به رشته پزشكي، اقدام به انتخاب زيرگروه علوم تجربي مي كنند. درواقع هدف بسياري از داوطلبان كنكور تجربي، رسيدن به لباس سفيد پزشكي است. اما بر هيچ كس پوشيده نيست كه دستيابي به اين لباس و جايگاه كار آساني نيست و متقاضيان بايد طي سال هاي تحصيل خود در مدرسه خوب درس بخوانند تا بتوانند با آمادگي بالايي در كنكور سراسري شركت كنند و موفق به كسب رتبه و تراز لازم شوند.

بديهي است بسياري از علاقه مندان به رشته پزشكي موفق به كسب رتبه و تراز لازم براي انتخاب رشته هاي گروه پزشكي شامل پزشكي، دندانپزشكي، داروسازي و دامپزشكي در هيچ كدام از دانشگاه هاي سراسري و آزاد نمي شوند، چراكه رقابت در اين مرحله بسيار زياد است و همه دانش آموزان براي موفقيت در آزمون شركت مي كنند و عده اي به پزشكي خواهند رسيد كه خوب تلاش كرده باشند.

همانطور كه اشاره كرديم طي سال هاي اخير بيش از 85 درصد از رشته ها در دانشگاه هاي سراسري (دولتي و غير دولتي) و دانشگاه آزاد به صورت بدون كنكور و براساس سوابق تحصيلي ارائه مي گردد. همين موضوع سبب شده است كه علاقه مندان به رشته هاي پزشكي سردرگم شوند كه آيا مي توانند در رشته پزشكي بدون كنكور بر اساس سوابق تحصيلي ثبت نام كنند يا خير.

رشته پزشكي فقط در در دوره روزانه و پرديس خودگردان دانشگاه هاي سراسري و دانشگاه آزاد ارائه مي گردد و پذيرش دانشجو در اين دانشگاه ها در رشته پزشكي فقط از طريق كنكور سراسري و با آزمون امكان پذير است.

 

پذيرش و ثبت نام رشته دندان پزشكي بدون كنكور 

رشته دندانپزشكي نيز همانند رشته پزشكي به هيچ عنوان به صورت بدون كنكور ارائه نمي شود و تنها راه ورود به اين رشته شركت در كنكور سراسري مي باشيد.  لازم به ذكر است كه رشته داندانپزشكي نيز فقط در دوره روزانه و پرديس خودگردان دانشگاه هاي سراسري و دانشگاه آزاد ارائه مي گردد. 

 

پذيرش و ثبت نام رشته داروسازي بدون كنكور

تنها راه ورود به رشته داروسازي در دانشگاه هاي سراسري و آزاد نيز شركت در كنكور سراسري است. اگر قصد تحصيل در رشته داروسازي در دانشگاه را داريد، بايد آمادگي لازم براي شركت در كنكور سراسري را كسب نماييد.

 

پذيرش و ثبت نام در رشته هاي پيراپزشكي بدون كنكور 

بر خلاف رشته هاي پزشكي كه پذيرش آن در دانشگاه هاي سراسري و آزاد، فقط از طريق كنكور سراسري است؛ در تعداد محدودي از رشته هاي پيراپزشكي و با شرايط مشخصي، امكان تحصيل بدون كنكور و بر اساس سوابق تحصيلي وجود  دارد.

پذيرش و ثبت نام در رشته هاي گروه پيراپزشكي بدون كنكور در بازه زماني مجزا از ثبت نام بدون كنكور در دانشگاه هاي سراسري انجام مي شود و به عبارت كلي تر نحوه پذيرش آن نيز با پذيرش بدون كنكور در ساير رشته ها در دانشگاه هاي سراسري متفاوت است.

به اين صورت كه كد رشته محل هاي مربوط به رشته هاي پيراپزشكي در دفترچه راهنماي انتخاب رشته كنكور سراسري مربوط به زيرگروه تجربي درج مي شود. علاقه مندان به پذيرش و ثبت نام در رشته هاي پيرا پزشكي بدون كنكور، حتما بايد در كنكور سراسري ثبت نام كنند و پس از اينكه مجاز به انتخاب رشته شدند، كد رشته محل هاي مربوط به ثبت نام رشته هاي پيراپزشكي بدون كنكور در دانشگاه هاي سراسري را در ميان الويت هاي خود در فرم اينترنتي انتخاب رشته سايت سازمان سنجش درج نمايند.

ملاك و معيار قبولي داوطلبان در كد رشته محل هاي ثبت نام رشته هاي پيرا پزشكي بدون كنكور، بر اساس سوابق تحصيلي شركت كنندگان در نظر گرفته مي شود؛ اما پذيرش نهايي متقاضيان در كد رشته محل هاي انتخابي به نتيجه مصاحبه حضوري آن ها وابسته خواهد بود.

ثبت نام پرستاري بدون كنكور

طي سال هاي اخير رشته پرستاري در هيچ كدام از دانشگاه هاي سراسري و آزاد به صورت بدون كنكور ارائه نگرديده است. اما با اين حال نيز بايد منتظر دفترچه راهنماي انتخاب رشته تجربي 1401 باشيد چراكه احتمال دارد مطابق آنچه كه توضيح داديم اين رشته در برخي مناطق محروم در دوره روانه دانشگاه هاي سراسري به صورت بدون كنكور ارائه گردد. 

ثبت نام مامايي بدون كنكور 

مطابق دفترچه راهنماي انتخاب رشته كنكور تجربي، در سال هاي گذشته رشته مامايي به صورت بدون كنكور در برخي دانشگاه هاي سراسري در مناطق محروم ارائه گرديده است. لازم است متقاضيان به اين نكته توجه داشته باشند كه تحصيل در رشته مامايي فقط از طريق كنكور سراسري امكان پذير است و احتمال پذيرش بدون كنكور در اين رشته كم مي باشد.

 

ثبت نام رشته هاي پيراپزشكي بدون كنكور 

اينكه در هر سال كدام يك از رشته هاي گروه پيرا پزشكي بدون كنكور ارائه مي گردد، پس از انتشار دفترچه راهنماي انتخاب رشته كنكور تجربي مشخص مي شود. در سال هاي گذشته رشته هاي مختلفي ارائه شده اند و ممكن است حتي با انتشار دفترچه مشخص شود، هيچ رشته پيراپزشكي به صورت بدون كنكور ارائه نمي شود.

دليل اين موضوع اين است كه رشته هاي پيراپزشكي بدون كنكور در مناطق محروم، با ظرفيت محدود و متناسب با نياز منطقه ارائه مي شود و ممكن است در طول سال هاي مختلف اين آمار با يكديگر متفاوت باشد. با توجه به دفترچه راهنماي انتخاب رشته تجربي در سال هاي گذشته، تاكنون رشته هاي زير به صورت بدون كنكور ارائه شده است:

  • كارداني بهداشت عمومي – بهداشت خانواده
  • كارداني بهداشت عمومي – مبارزه با بيماري ها
  • كارداني بهداشت محيط
  • كارداني علوم آزمايشگاهي
  • كارداني هوشبري
  • مامايي
  • بهداشت حرفه اي
  • اتاق عمل
  • بهداشت عمومي
  • تكنسين سلامت دندان 
  • تجهيزات فني اتاق عمل
  • تجهيزات آزمايشگاه تشخيص پزشكي

لازم است توجه داشته باشيد كه احتمال پذيرش در رشته هاي پيراپزشكي به صورت بدون كنكور بسيار كم است و تا زمان انتشار دفترچه راهنماي انتخاب رشته تجربي 1401 نمي توان نظر قطعي پيرامون رشته هاي ارائه شد دارد. همينطور در صورت ارائه شدن ثبت نام رشته هاي پيرا پزشكي بدون كنكور نيز معمولا در مناطق محروم كشور ارائه مي شوند و پذيرش آن ها نيز به صورت بومي گزيني است.

 

شرايط پذيرش و ثبت نام بدون كنكور در رشته هاي پيراپزشكي 

 احتمال ارائه شدن ثبت نام رشته هاي پيرا پزشكي بدون كنكور كم مي باشد اما در صورت ارائه شدن با شرايط خاصي انجام مي گردد كه در ادامه به آن ها اشاره كرده ايم :

  • داشتن حداقل معدل 15 
  • دارا بودن حداقل سن 18 سال و حداكثر سن 25 سال ( شرط سني براي آقايان با كارت پايان خدمت سربازي حداكثر 27 سال است. )
  • برخورداري از سلامت جسمي و رواني متناسب با رشته انتخابي
  • داشتن مدرك تحصيلي  ديپلم نظام جديد و قديم و يا مدرك پيش دانشگاهي نظام قديم در رشته تجربي
  • فارغ التحصيلان و دانشجويان تمامي مقاطع تحصيلي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي، مجاز به ثبت نام در رشته هاي پيرا پزشكي بدون كنكور نيستند.
  • داوطلبان پس از قبولي داراي سه برابر طول مدت تحصيل خود، تعهد خدمت هستند. (ثبت نام در رشته هاي پيراپزشكي بدون كنكور رايگان است، اما اگر دانشجويي مايل به تعهد خدمت نباشد، بايد به ازاي هر ترم تحصيلي مبلغي در حدود  2 ميليون و 500 هزار تومان پرداخت كند.)
  • پذيرش نهايي داوطلبان مشروط به كسب نمره قبولي در مصاحبه حضوري است.

 

آزمون ليسانس به پزشكي

دانشگاه علوم پزشكي تهران هر ساله آزموني را با عنوان آزمون ليسانس به پزشكي برگزار مي كند. اين آزمون مختص به داوطلباني است كه به دلايل مختلفي در كنكور تجربي موفق به انتخاب رشته هاي گروه پزشكي نشده اند و در ديگر رشته ها مدرك ليسانس دريافت كرده اند. اين دسته از داوطلبان در صورتي كه قصد تغيير رشته داشته باشند، مي توانند در آزمون ليسانس به پزشكي شركت كنند. اين آزمون در دو مرحله آزمون كتبي و شفاهي برگزار مي شود.

واجدين شرايط شركت در آزمون ليسانس به پزشكي، مي توانند در مهلت مقرر كه معمولا در دي ماه است، از طريق سايت معاونت پزشكي دانشگاه تهران در اين آزمون كتبي شركت كنند. پذيرفته شدگان مرحله آزمون كتبي دعوت به مصاحبه خواهند شد.

 

شرايط آزمون ليسانس به پزشكي | پزشكي بدون كنكور

همانطور كه اشاره كرديم تنها فارغ التحصيلان مقطع كارشناسي واجد الشرايط، مجاز به ثبت نام در آزمون ليسانس به پزشكي هستند. از مهم ترين شرايط شركت در آزمون ليسانس به پزشكي مي توان به موارد زير اشاره كرد :

  • امكان ثبت نام براي دانش آموختگان  مقطع كارشناسي پيوسته يا ناپيوسته در يكي از رشته هاي تجربي و رياضي وجود دارد.
  • اين آزمون داراي شرط سني است و متقاضيان بايد در زمان ثبت نام آزمون، حداكثر داراي 25 سال تمام باشند. البته لازم است اشاره كنيم كه مدت زمان سربازي و طرح نيروي انساني نيز به اين سن اضافه مي شود.
  • داوطلبان بايد داراي معدل كل ديپلم 18 و بالاتر و معدل مقطع كارشناسي 16 و بالاتر باشند.
  • دانشجوياني كه مشمول استفاده از آيين نامه استعداد درخشان مي باشند و يا جزو برگزيدگان المپيادهاي علمي دانشجويي هستند، از شرط معدل معلف مي باشند.

 

استفاده از خدمات مركز مشاوره تلفني تحصيلي دانتل كو

پذيرش و ثبت نام در رشته هاي پزشكي بدون كنكور در ايران امكان پذير نيست و احتمال ارائه شدن رشته هاي پيراپزشكي به صورت بدون كنكور در دوره روزانه دانشگاه هاي سراسري كم مي باشد، چراكه از سال 97 اين رشته ها جايي در دفترچه راهنماي انتخاب رشته تجربي نداشت. بنابراين احتمال دارد رشته هاي پيراپزشكي در برخي دانشگاه هاي سراسري به صورت بدون كنكور ارائه گردد، اما تا زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته كنكور 1401 نمي توان پيرامون آن نظر قطعي داد.

در صورتي كه علاقه مند به تحصيل در رشته هاي پزشكي و پيراپزشكي هستيد، بايد بدانيد كه براي قبولي در اين رشته ها بايد خوب درس بخوانيد و آمادگي خود را براي شركت در كنكور سراسري افزايش دهيد. شما عزيزان مي توانيد با استفاده از خدمات مشاوره تحصيلي تلفني مركز مشاوره تحصيلي دانتل، از برنامه هاي درسي و مطالعاتي كنكور اين مجموعه استفاده نماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه " آيا ثبت نام در رشته هاي پيراپزشكي و پزشكي بدون كنكور امكان پذير است " مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگيريد.

منبع: پزشكي بدون كنكور 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: پزشكي بدون كنكور،
موضوع:
[ ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ] [ ۰۳:۳۲:۲۷ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی