duntelco1
مشاوره تحصيلي

انتخاب رشته آزمون دكتري 1401 از مراحل حساس آزمون دكترا مي باشد كه بازه زماني آن پس از اعلام نتايج اوليه است. شركت كنندگان در جلسه آزمون دكتري 1401 مي توانند پس از دريافت كارنامه اوليه آزمون دكترا از طريق سايت سنجش، در صورت مجاز به انتخاب‌رشته شدن در دوره هاي روزانه و غير روزانه، اقدام به انتخاب كد رشته محل هاي مورد علاقه خود و درج آن ها در فرم انتخاب‌رشته كنند. در ادامه قصد داريم راهنماي جامع انتخاب رشته دكتري 1401 را براي شما متقاضيان گرامي آزمون دكتري ارائه كنيم.

منبع:‌ انتخاب رشته دكتري

انتخاب رشته دكتري ۱۴۰۱

پس از اينكه متقاضيان در جلسه آزمون حضور پيدا مي كنند، تكميل درست و اصولي مرحله انتخاب رشته آزمون دكتري 1401 است كه مي تواند آن ها را به پذيرش در رشته و دانشگاه مورد علاقه شان نزديك كند.

در صورتي كه متقاضيان پس از دريافت نتايج اوليه خود، كارنامه اوليه شان را به دقت بررسي كنند و يك انتخاب‌رشته متناسب با وضعيت عملكردشان در اين آزمون انجام دهند، مي توانند موفق به حضور در مرحله مصاحبه و در نهايت قبولي در دانشگاه مورد نظرشان شوند. بنابراين از اهميت اين مرحله نبايد غافل بود چراكه داراي نقشي حساس و تعيين كننده در آزمون دكترا است. 

تمامي داوطلباني كه پس از مشاهده نتايج اوليه، مجاز به انتخاب رشته آزمون دكتري 1401 در يك يا تمامي دوره هاي روزانه، نوبت دوم، پرديس خودگردان و … شده اند؛ مي توانند در تاريخ هايي كه سازمان سنجش اعلام مي كند، دفترچه راهنماي انتخاب‌رشته دكتري را دريافت كرده و اقدام به درج كد رشته محل هاي مورد علاقه خود در فرم تقاضانامه اينترنتي انتخاب‌رشته نمايند. 

داوطلبان براي اينكه بتوانند فرم انتخاب رشته دكتري 1401 خود را به بهترين نحو ممكن تكميل كنند، بايد از ظرفيت هر كد رشته محل، حد نصاب نمره دعوت به مرحله مصاحبه، شرايط مصاحبه دانشگاه هاي مختلف و مورد نظر و … مطلع شوند. توصيه مي شود متقاضيان براي اطلاع از تمامي شرايط و ضوابط كد رشته محل هاي مرتبط با رشته امتحاني خود، دفترچه انتخاب‌رشته آزمون دكترا را به دقت بررسي كنند. 

زمان انتخاب رشته آزمون دكتري 1401

سازمان سنجش مجري آزمون دكتري مي باشد كه تمامي اطلاعيه ها و اخبار مرتبط با آزمون دكتري از طريق پايگاه اينترنتي اين سازمان با آدرس الكترونيكي “sanjesh.org” منتشر مي شود. در همين جهت زمان مربوط به انتخاب رشته دكتري در دانشگاه هاي سراسري نيز از طريق سايت سازمان سنجش اعلام مي شود.

 

زمان انتخاب رشته آزمون دكتري 1401 از ۲۵ فروردين ماه آغاز و تا ۲۸ فروردين ادامه خواهد داشت.

 

لازم است اشاره كنيم كه سازمان سنجش به منظور مساعدت با تمامي متقاضياني كه قصد شركت در انتخاب‌رشته آزمون دكتري را دارند، مهلت انتخاب‌رشته را براي چند روزي تمديد نيز مي كند. متقاضيان مجاز به انتخاب‌رشته مي توانند 50 كد رشته محل از ميان كد رشته محل هاي ارائه شده در دفترچه راهنما و مرتبط با رشته خود را در فرم انتخاب‌رشته درج كنند.  

 

نحوه انتخاب رشته  آزمون دكتري ۱۴۰۱

تمامي مراحل انتخاب رشته دكتري 1401 از طريق سايت سازمان سنجش آموزش كشور انجام مي شود. لينك انتخاب رشته آزمون دكتري 1401 در موعد مقرر در سايت سنجش فعال مي شود كه متقاضيان به محض فعال شدن آن مي توانند پس از وارد كردن اطلاعات ثبت نامي خود، فرم انتخاب‌رشته را دريافت و كد رشته محل هاي مورد نظرشان را درج نمايند. 

در ادامه به منظور راهنمايي شركت كنندگان در مرحله انتخاب رشته دكتري، راهنماي درج كد رشته محل هاي آزمون دكتري در فرم اينترنتي فعال در سايت سنجش را به صورت گام به گام ارائه كرده ايم :

1️⃣ وارد پايگاه اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني اينترنتي “sanjesh.org” شويد.

2️⃣ از منوي رنگي سمت راست سايت بر روي گزينه “دكتري تخصصي” كليك كنيد. 

3️⃣ بر روي لينك فعال ” انتخاب‌رشته هاي تحصيلي آزمون ورودي دكترا (نيمه متمركز) phd سال 1401 كليك كنيد. (اين لينك در زمان انتخاب رشته آزمون دكتري 1401 فعال مي شود.)

4️⃣ در اين مرحله صفحه اي نمايش داده مي شود كه حاوي اطلاعات و نكات مهمي پيرامون انتخاب‌رشته دكتري 1401 است. اين نكات را به دقت مطالعه كنيد و در نهايت بر روي گزينه  ” تاييد و ادامه – گام بعدي ” كليك كنيد.

5️⃣ به منظور دسترسي به فرم انتخاب رشته آزمون دكتري 1401 سامانه دو روش جستجو در اختيار شما قرار مي دهد. با توجه به اطلاعاتي كه در اختيار داريد يكي از اين روش ها را انتخاب كنيد و وارد سامانه شويد. 

      ✅ روش اول: جستجو بر اساس شماره پرونده + شماره پيگيري ثبت نام 

      ✅ روش دوم: جستجو بر اساس شماره داوطلبي + شماره پرونده + كدملي

6️⃣ فرم انتخاب رشته در اين مرحله نمايش داده مي شود كه متقاضيان مي توانند كد رشته محل هايي كه از دفترچه استخراج كرده اند را به ترتيب الويت بندي كرده و در آن وارد نمايند. در صورتي كه از انتخاب هاي خود اطمينان داريد در نهايت بر روي گزينه “ثبت” كليك نماييد و شماره پرونده شش رقمي و رسيد انتخاب رشته پانزده رقمي خود را از سامانه دريافت نماييد.

به محض فعال شدن لينك انتخاب رشته آزمون دكتري 1401 در سايت سنجش، راهنماي تصويري را نيز به مطالب فوق اضافه خواهيم كرد.

نحوه چينش رشته محل ها  

هر كدام از شركت كنندگان در آزمون دكترا ، ابتدا بايد از دوره هايي كه مجاز به انتخاب آن ها هستند، مطلع شوند و سپس با دريافت دفترچه راهنماي انتخاب رشته دكتري، كد رشته محل هاي مورد نظر خود را متناسب با رشته امتحاني شان استخراج نمايند.

هر داوطلب مجاز است در مرحله انتخاب‌رشته 50 كد رشته محل را بر اساس فاكتورهايي كه مدنظر دارد، در فرم انتخاب‌رشته درج نمايد. مهم ترين موضوعي كه در زمينه درج كد رشته محل ها در فرم انتخاب رشته دكتري مطرح است، نحوه چينش الويت ها مي باشد.

توصيه مشاوران تحصيلي دانتل اين است كه متقاضيان به فاكتورهاي مهمي شامل علاقه، رتبه و جايگاه علمي دانشگاه، مسافت دانشگاه تا محل قبولي و … توجه كنند. ترتيب چينش كد رشته محل ها در فرم انتخاب‌رشته تاثير زيادي در نتيجه نهايي و قبولي متقاضيان دارد و بهتر است داوطلبان سعي كنند اين كد رشته محل ها را به گونه اي الويت بندي كنند كه هر انتخاب نسبت به انتخاب بعدي ارجح تر باشد.

لازم است اشاره كنيم كه پس از مرحله انتخاب رشته آزمون دكتري، متقاضيان در كد رشته محل هايي كه موفق به كسب حدنصاب نمره دعوت به مصاحبه شده اند، دعوت به مصاحبه مي شوند. نكته اي كه وجود دارد اين است كه در دعوت به مصاحبه دكتري محدوديتي وجود ندارد و ممكن است داوطلبان با تراز بالا، در تمامي كد رشته محل هايي كه انتخاب كرده اند، دعوت به مصاحبه شوند. 

توصيه مشاوران دانتل كو

مشاوران دانتل توصيه مي كنند كه داوطلبان آزمون دكتري براي افزايش شانس قبولي خود، كد رشته محل هايي كه از دفترچه استخراج كرده اند را به سه دسته تقسيم كنند. در ادامه توضيحات تكميلي چينش الويت ها در سه گروه را ارائه كرده ايم :

🟢 30 درصد از انتخاب هاي خود را به انتخاب هاي خوش بينانه اختصاص دهيد. اين انتخاب ها همان انتخاب هايي هستند كه فكر مي كنيد شايد با توجه به رتبه اي كه كسب كرده ايد، شانس قبولي چنداني در آن ها نداريد. 

🟢 بخش دوم از فرم انتخاب رشته تان را به انتخاب هاي واقع گرايانه اختصاص دهيد. اين انتخاب ها را با وسواس بيشتري الويت بندي كنيد چراكه شانس قبولي شما در آن ها بيشتر است و ممكن است هر انتخاب سرنوشت تحصيلي شما را تعيين كند. 

🟢 در نهايت بخش آخر فرم انتخاب رشته خود را با كد رشته محل هاي بدبينانه تكميل كنيد. ممكن است به اين انتخاب ها علاقه كمتري داشته باشيد اما حتما شانس قبولي بالايي در آن ها خواهيد داشت. 

نكات مهم در انتخاب رشته دكتري ۱۴۰۱

چندين نكته در انتخاب رشته دكتري 1401 حائز اهميت است كه لازم دانستيم در اين قسمت به آن ها اشاره كنيم. 

  • قبل از هر اقدامي ابتدا دفترچه انتخاب رشته آزمون دكتري 1401 را دريافت نماييد و به دقت مطالعه كنيد.
  • در برخي موارد پس از انتشار دفترچه، دفترچه هاي اصلاحيه آزمون دكتري نيز منتشر مي گردد كه لازم است آن ها را نيز بررسي كنيد. 
  • در مقابل هر كد رشته محل ظرفيت آن ها نوشته شده است كه لازم است حتما به آن دقت كنيد.
  • توصيه مي شود دانشگاه محل تحصيل خود در مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد را نيز در ليست انتخاب‌رشته خود قرار دهيد.
  • ابتدا سعي كنيد رشته هاي مرتبط با گرايشتان را انتخاب كنيد و سپس به سراغ ديگر گرايش ها برويد. 
  • اگر تصميم داريد كد رشته محل هاي مرتبط با دوره هاي شهريه پرداز را انتخاب كنيد، حتما از محدوده شهريه دكتري در دانشگاه مورد نظر مطلع گرديد. 
  • در انتخاب‌رشته به شيوه هاي آموزشي پژوهشي و يا پژوهش محور رشته مورد نظرتان توجه كنيد. 
  • شرايط و ضوابط دانشگاه هاي خاص را در حين تكميل فرم انتخاب‌رشته، مد نظر قرار بدهيد.
  • به منظور كاهش خطا در فرم انتخاب‌رشته، ابتدا فرم پيش نويس انتخاب رشته كه در انتهاي دفترچه راهنماي انتخاب رشته دكتري درج گرديده است را تكميل نماييد.
  • مصاحبه هر كد رشته محل در واحد دانشگاهي برگزار مي شود بنابراين در زمان انتخاب كد رشته محل ها به مسافت دانشگاه انتخابي تا محل سكونت خود توجه كنيد. 

نكته قابل ذكري كه پيرامون مصاحبه دكتري وجود دارد اين است كه هر دانشگاه با توجه به فاكتورهاي مختلفي شامل اعتبار دانشگاه، تعداد اعضاي علمي و … يك تراز را به عنوان حد نصاب دعوت به مصاحبه اعلام مي كند. اگر متقاضيان داراي تراز بيشتري از تراز تعيين شده هر دانشگاه باشند، دعوت به مصاحبه مي شوند.

 

انتخاب رشته دكتري دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

تمامي داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون دكتري، علاوه بر پركردن فرم انتخاب‌رشته در سايت سازمان سنجش براي دوره‌هاي مختلفي كه در دانشگاه‌هاي سراسري، مجاز هستند، مي‌توانند در انتخاب‌رشته دانشگاه‌هاي آزاد نيز شركت كنند.

داوطلباني كه تمايل دارند در مقطع دكتري دانشگاه آزاد تحصيل كنند، پس از دريافت نتايج اوليه بايد به سايت دانشگاه آزاد با آدرس الكترونيكي ” azmoon.org ” مراجعه كنند و فرم انتخاب‌رشته دكتري آزاد را در اين سامانه تكميل كنند. 

داوطلبان توجه داشته باشند، مشاوران مجرب و با تجربه مركز مشاوره دانتل مي توانند در فرآيند انتخاب‌رشته دانشگاه‌هاي سراسري و دانشگاه آزاد همراهتان باشند و الويت‌هاي شما را در سايت‌هاي مربوطه ثبت نمايند.

مشاوره انتخاب رشته دكتري 1401

آزمون دكتري براي دانشگاه هاي سراسري و آزاد به صورت يكپارچه و در قالب يك آزمون برگزار مي شود؛ حتي نتايج اوليه نيز براي تمامي شركت كنندگان و متقاضيان تمامي دانشگاه ها به صورت يكپارچه اعلام مي شود اما پس از انتشار كارنامه اوليه دكتري، مسير دانشگاه هاي سراسري و آزاد از يكديگر جدا مي شود.

شايان ذكر است اشاره كنيم كه داوطلباني مجاز هستند در مرحله انتخاب رشته دكتري 1401 شركت كنند كه كد دسترسي به انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد را در انتهاي كارنامه اوليه خود رويت كنند. 

انتخاب رشته دكتري خواه براي دانشگاه هاي سراسري و خواه براي دانشگاه آزاد بسيار حساس و مهم است و داوطلبان حتما بايد در اين زمينه از مشاوره افراد آگاه استفاده كنند. توصيه مي كنيم اگر به دنبال يك انتخاب رشته اصولي و آگاهانه در مقطع دكتري هستيد، حتما از مشاوره كارشناسان تحصيلي مركز مشاوره دانتل بهره ببريد. شما عزيزان مي توانيد به منظور برقراري ارتباط با كارشناسان از خدمات مشاوره تحصيلي تلفني مركز مشاوره تحصيلي دانتل استفاده كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه انتخاب رشته دكتري 1401 مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

آيا انتخاب‌رشته دكتري 1401 براي دانشگاه هاي سراسري و آزاد به صورت يكپارچه انجام مي شود؟

خير ، انتخاب‌رشته آزمون دكتري براي دانشگاه هاي سراسري و آزاد به صورت جداگانه از يكديگر انجام مي شود. 

متقاضيان براي انجام انتخاب‌رشته دكتري 1401 بايد به كدام سايت مراجعه كنند؟

تمامي مراحل انتخاب‌رشته دكتري 1401 براي دانشگاه هاي سراسري از طريق سايت سنجش انجام مي شود. 

چه كساني مجاز به شركت در مرحله انتخاب‌رشته دكتري 1401 هستند؟

داوطلباني مجاز به شركت در مرحله انتخاب رشته آزمون دكتري 1401 هستند كه بر اساس كارنامه اوليه خود مجاز شده باشند.

منبع:‌ انتخاب رشته دكتري

امتیاز:
بازدید:
برچسب: انتخاب رشته دكتري ۱۴۰۱،
موضوع:
[ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۵۵:۵۳ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی