duntelco1
مشاوره تحصيلي

اعتراض به نتايج آزمون مدارس تيزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ ششم به هفتم و نهم به دهم چند روز پس از اعلام نتيجه امكان پذير مي باشد. پس از برگزاري آزمون مدارس تيزهوشان و گذشت يك بازه زماني نسبتا كوتاه، نتايج نهايي از طريق سايت‌هاي مربوطه منتشر مي‌گردد. در اين ميان هستند داوطلباني كه در ستون وضعيت قبولي با عبارت ” عدم پذيرش ” مواجه مي‌شوند. اين افراد در واقع نتوانستند حد نصاب نمره قبولي را بدست آورند و مردود شده اند. اما سازمان ملي پرورش استعداد درخشان براي اين دسته‌ از داوطلبان حق اعتراض قائل شده است و مي‌توانند نسبت به نتيجه دريافتي خود اعتراض كنند. به همين مننظور در ادامه اين مطلب به زمان و نحوه ثبت اعتراض به نتايج آزمون تيزهوشان 1401 – 1402 مي‌پردازيم.

منبع: اعتراض به نتايج تيزهوشان

اعتراض به نتايج آزمون تيزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

پس از برگزاري آزمون، نتايج آزمون ورودي مدارس تيزهوشان براي داوطلبان منتشر مي‌شود. با توجه به كارنامه و دفترچه سوال و كليد آزمون تيزهوشان كه منتشر مي‌گردد، چنانچه داوطلبي نسبت به نتيجه اكتسابي خود، اعتراض داشته باشد و حس كند نتيجه نهايي با آنچه كه فكر ميكرده مغايرت دارد مي تواند نسبت به ثبت اعتراض به نتايج تيزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ اقدام كند.

طبق روال هرساله فقط براي داوطلباني كه در اين آزمون پذيرفته نشده اند، كارنامه صادر مي‌شود. تمامي داوطلباني كه پذيرفته نشده اند مي‌توانند كارنامه خود را دريافت كنند و از تعداد سوالات نزده، تعداد سوالات صحيح و تعداد سوالات غلط خود در اين آزمون مطلع شوند.

زمان اعتراض به نتايج آزمون مدارس تيزهوشان 1401 – 1402

داوطلباني كه در آزمون ورودي مدارس تيزهوشان در مقطع ششم براي ورود به مقطع هفتم و در مقطع نهم و براي ورود به مقطع دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ شركت مي‌كنند، چنانچه بعد از دريافت نتايج به نتيجه خود اعتراض دارند، مي‌توانند طبق روال هرسال دو تا سه روز پس از اعلام نتايج اين آزمون، اعتراض خود را ثبت كنند.

تاكنون اطلاعيه اي مبني بر زمان ثبت اعتراض به نتايج آزمون تيزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ در مقاطع ششم به هفتم و نهم به دهم منتشر نگرديده است اما به محض دريافت اخبار جديد در اين مقاله قرار خواهيم داد.

در سال گذشته زمان اعتراض به نتيجه آزمون در اواخر مرداد ماه انجام شد. پيش بيني مي شود امسال نيز نتايج در نيمه دوم مرداد ماه منتشر شود و داوطلبان در بازمان زمان ۳ تا ۴ روز پس از اعلام نتيجه نسبت به آن اعتراض خود را ثبت كنند.

 

 

نحوه ثبت اعتراض به نتايج تيزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

در ابتدا توصيه مشاوران دانتل به دانش آموزان اين است كه دفترچه سوال و كليد آزمون تيزهوشاني كه در آن شركت كرده اند را دريافت كنند و با پاسخ هاي خود مقايسه كنند چنانچه در بررسي سوالات مغايرتي مشاهده كردند، نسبت به ثبت اعتراض به نتايج تيزهوشان 1401 – 1402 اقدام كنند. در ادامه نحوه ثبت اعتراض را شرح داده ايم:

نحوه ثبت اعتراض ششم به هفتم

داوطلباني كه در آزمون تيز هوشان ششم به هفتم 1401 – 1402 شركت كرده و به نتايج نهايي اعتراض دارند بايستي طبق مراحل زير پيش بروند و اعتراض نتايج تيزهوشان ششم به هفتم خود را ثبت نمايند.

1️⃣ به سايت تيز هوشان ششم به هفتم ” hoosh.medu.ir ” مراجعه نماييد.

2️⃣ پس از مراجعه به سايت نامبرده، بايستي براي دسترسي به پرتال خود، ” كد ملي ” و ” رمز عبور همگام ” خود را وارد نمايند.

3️⃣ داوطلب پس از ورود به صفحه جديد بايستي “ نقش خود ” و ” عنوان سازمان ” كه همان نام مدرسه او مي‌باشد را انتخاب كند.

4️⃣ در اين مرحله بايستي از قسمت ” مديريت ” بر روي گزينه “ ثبت درخواست تجديد نظر ” كليك نمايند.

5️⃣ در اين مرحله با فرمي با عنوان ” درخواست تجديد نظر سنجش و پذيرش پايه هفتم دبيرستان هاي دوره اول استعداد درخشان سال 1401 – 1402 ” مواجه مي‌شويد كه در ابتداي آن ذكر شده است كه فقط يكبار حق ثبت اعتراض به نتايج تيزهوشان ششم به هفتم را داريد و حداكثر مي‌توانيد نسبت به سه مورد درخواست اعتراض خود را ثبت كنيد.

6️⃣ در اين فرم درخواست هاي از پيش تعيين شده اي وجود دارد كه بايستي يك تا سه مورد از آنها را انتخاب كرده و در بخش توضيحات، عنوان اعتراض توضيح داده شود و در نهايت با كليك بر روي گزينه ” ذخيره ” اعتراض خود را ثبت نمايند.

موارد مجاز اعتراض به نتيجه پايه هفتم

در فرم درخواست تجديد نظر سنجش و پذيرش پايه هفتم دبيرستان هاي دوره اول استعداد درخشان سال ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ چندين درخواست از پيش تعيين شده وجود دارد كه داوطلبان مي‌توانند اعتراض به نتايج تيزهوشان ششم به هفتم خود را ثبت كنند كه اين درخواست ها به شرح موارد زير است.

👈 مطابقت نداشتن تعداد پاسخ هاي صحيح _ نزده _ غلط مندرج در كارنامه با تصوير پاسخ برگ

👈 خطا در محاسبه نمره كل آزمون

👈 مطابقت نداشتن اولويت هاي مندرج در كارنامه با اولويت هاي درج شده در كارت ورود به جلسه

👈 اعمال نشدن ضابطه پذيرش مربوط به دوقلوها

نحوه ثبت اعتراض نهم به دهم

داوطلباني كه در آزمون تيز هوشان نهم به دهم 1401 – 1402 شركت كرده و به نتايج نهايي اعتراض دارند بايستي طبق مراحل زير پيش بروند و اعتراض نتايج تيزهوشان نهم به دهم خود را ثبت نمايند.

1️⃣ به سايت تيزهوشان نهم به دهم “ azmoon.medu.ir ” مراجعه كنيد.

2️⃣ پس از مراجعه به سايت نامبرده بايستي براي دسترسي به پرتال خود، ” كد ملي ” و “ رمز عبور همگام ” خود را وارد كنيد.

4️⃣ پس از ورود به صفحه جديد بايد “ نقش خود ” و “ عنوان سازمان ” كه همان نام مدرسه تان مي‌باشد را انتخاب نماييد.

5️⃣ دراين مرحله بايستي از قسمت ” مديريت ” بر روي گزينه ” ثبت درخواست تجديد نظر آزمون تيزهوشان ” كليك نماييد.

6️⃣ در اين قسمت فرمي با عنوان ” درخواست تجديد نظر آزمون ورودي پايه دهم مدارس استعداد درخشان سال تحصيلي ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲  ” نمايش داده مي‌شود كه بايستي پس از تعيين اعتراض خود، آن را در بخش توضيحات شرح دهيد و در آخر با كليك بر روي گزينه ” ذخيره ” اعتراض به نتايج تيزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ خود را ثبت نماييد.

موارد مجاز اعتراض به نتيجه پايه دهم 

در فرم درخواست تجديد نظر آزمون ورودي پايه دهم مدارس استعداد درخشان سال تحصيلي 1401 – 1402 چندين درخواست از پيش تعيين شده وجود دارد كه داوطلبان مي‌توانند اعتراض به نتايج تيزهوشان نهم به دهم خود را ثبت كنند كه اين درخواست ها به شرح موارد زير است.

❓❗ مطابقت نداشتن تعداد پاسخ هاي صحيح _ نزده _ غلط مندرج در كارنامه با تصوير پاسخ برگ

❓❗ خطا در محاسبه نمره كل آزمون

❓❗ مطابقت نداشتن الويت هاي مندرج در كارنامه با الويت هاي درج شده در كارت ورود به جلسه

❓❗ داوطلبان دوقلويي كه ضابطه‌هاي مربوطه اعمال نشده باشد

❓❗ از پاسخ برگ سفيد بي نام استفاده شده و جز غايبين اعلام شده ام

❓❗ در جلسه آزمون حضور داشته ام اما جز غايبين اعلام شده ام

زمان اعلام جواب اعتراض به نتايج تيزهوشان 1401 – 1402

جواب اعتراض به نتايج تيزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم معمولا پس از يك هفته در سايت استعداد هاي درخشان يا سايت همگام اعلام مي شود. داوطلبان براي مشاهده نتيجه اعتراض خود بايد در زمان مقرر به سايت مربوطه مراجعه كرده و جواب اعتراض خود را مشاهده كند.

تاكنون اطلاعيه اي مبني بر زمان دريافت چجواب اعتراض به آزمون تيزهوشان از سوي سازمان ملي پرورش استعداد درخشان منتشر نگرديده است، اما به محض دريافت اخبار جديد اين مقاله را بروزرساني خواهيم كرد.

نحوه دريافت جواب اعتراض به آزمون تيزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

داوطلباني كه موفق به ثبت اعتراض خود به آزمون تيزهوشان براي مقاطع هفتم و دهم شده اند، مي‌توانند براي دريافت نتيجه اعتراض خود طبق مراحل زير پيش بروند.

1️⃣ متقاضياني كه نسبت به ثبت اعتراض ششم به هفتم اقدام كرده اند، بايستي به سايت ” hoosh.medu.ir ” و متقاضياني كه نسبت به ثبت اعتراض تيزهوشان نهم به دهم اقدام كرده اند، بايستي به سايت ” azmoon.medu.ir ” مراجعه نمايند.

2️⃣ س از مراجعه به سايت هاي گفته شده بايد براي دسترسي به پرتال، ” كد ملي ” و ” رمز عبور همگام ” خود را وارد نماييد.

3️⃣ در صفحه جديد بايستي ” نقش خود ” و ” عنوان سازمان ” كه همان نام مدرسه داوطلب مي‌باشد را انتخاب كنيد.

4️⃣ داوطلبان در اين مرحله و در صفحه جديد ايجاد شده، در ستون ” نتيجه اعتراض ” مي‌توانند نتيجه اعتراض خود را رويت كنند

مشاوره آزمون مدارس تيزهوشان 1401 – 1402

هر ساله آزمون مداذس تيزهوشان در دو مقطع تحصيلي ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار مي شود و دانش آموزاني كه متقاضي به اين مدارس هستند بايد در آزمون ورودي اين مدارس شكرت كنند و در صورت قبولي مي توانند در اين مدارس تحصيل كنند

پس از اعلام نتيجه آزمون ممكن است برخي از داوطلبان نسبت به كارنامه تيزهوشان اعتراض داشته باشند. در اين مقاله به بررسي كامل اعتراض به نتايج تيزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ پرداخته ايم. داوطلبان گرامي براي اطلاع از آخرين اخبار مي توانيد عضو كانال تلگرامي مجموعه دانتل كو شويد. چنانچه هر كونه سوالي در باره چگونگي و موارد مجاز اعتراض به نتيجه مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي تلفني دانتل كو تماس بگيريد تا كارشناسان اين مجموعه شما را در اين امر ياري دهند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه اعتراض نتيجه تيزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲  مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

زمان اعتراض به نتايج تيزهوشان كي مي باشد؟

داوطلبان پس از اعلام نتيجه چند روز مهلت دارند تا اعتراضخود را ثبت كنند.

چه كساني مجاز به ثبت اعتراض هستند؟

آ» دسته از داوطلباني كه در آزمون ورودي پذيرفته نشده اند مي توانند اعتراض خود را ثبت كنند.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۲ تير ۱۴۰۱ ] [ ۱۱:۳۸:۰۸ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی