duntelco1
مشاوره تحصيلي

شرط علاقه در انتخاب رشته كنكور سراسري يكي از مهم ترين مسائلي است كه لازم است داوطلبان در كنار آينده شغلي و يا اعتبار دانشگاه و رشته به آن توجه داشته باشند.

يكي از حساس ترين و مهم ترين انتخاب هاي افراد در زندگي، تصميم گيري در مورد انتخاب‌رشته است چراكه مشخص كننده ادامه مسير زندگي است و تعيين كننده آينده تحصيلي و شغلي هر فردي مي‌باشد. انتخاب رشته كنكور سراسري به عوامل متفاوتي وابسته است و لازم است شركت كنندگان در كنكور سراسري جهت تكميل مراحل انتخاب رشته، فاكتورهاي مختلفي را مد نظر قرار دهند.

منبع:  علاقه در انتخاب رشته كنكور

شرط علاقه در انتخاب رشته كنكور سراسري

در يك انتخاب رشته صحيح، لازم است افراد ضمن توجه به احتمال و شانس قبولي خود در كدرشته محل هاي مختلف و همينطور اعتبار رشته و دانشگاه، در وهله اول به علاقه مندي هاي خود توجه داشته باشند. چراكه ادامه تحصيل دادن در رشته اي كه فرد به آن علاقه مند است، تاثيرات مثبتي را در زندگي به همراه دارد. به طوري كه افرادي كه در رشته مورد علاقه خود به تحصيل مي پردازند، مي توانند به موفقيت تحصيلي و شغلي دست پيدا كنند و احساس رضايت بيشتري از زندگي خود داشته باشند.

در واقع توجه به تاثير علاقه در انتخاب رشته كنكور سراسري مي تواند به شما كمك كند تا در مسير خواسته هاي خود حركت كنيد. در ادامه قصد داريم به تاثيرات مثبت توجه به علاقه مندي در انتخاب رشته كنكور سراسري بپردازيم.

احساس مثبت نسبت به خود

اولين نتيجه توجه به شرط علاقه در انتخاب رشته كنكور سراسري اين است كه نسبت به خودتان احساس مثبتي خواهيد داشت؛ چراكه كاري را انجام مي دهيد كه به آن علاقه مند هستيد و يا به عبارتي توانايي انجام آن را داريد و اين موضوع منجر به افزايش اعتماد به نفس شما نيز مي شود.

اما در حالت برعكس تصور كنيد اگر به سمت حتي بهترين رشته ها برويد اما به آن علاقه نداشته باشيد و نتوانيد از عهده انجام آن برآييد، به تدريج ممكن است دچار احساس شكست و يا ناتواني شويد. پيشنهاد مي كنيم پيش از انتخاب‌رشته حتما مقاله زير را مطالعه نماييد.

حتما بخوانيد: انتخاب رشته كنكور

پيشرفت تحصيلي و شغلي | شرط علاقه در انتخاب رشته كنكور

قبولي در دانشگاه، در واقع ابتداي مسير موفقيت است؛ زماني شما مي توانيد ابتدا در زمينه تحصيلي و سپس در زمينه شغلي و زندگي تان موفق شويد كه به رشته انتخابي خود علاقه مند باشيد و آن رشته منجر به شكوفايي استعداد دروني شما شود. بنابراين تحصيل در رشته‌اي كه علاقه‌مندي شماست، به مراتب بيشتر از ديگر رشته‌ها زمينه موفقيت شما را فراهم مي آورد.

شكوفايي خلاقيت و نبوغ

توجه به شرط علاقه در انتخاب رشته كنكور سراسري منجر به شكوفايي خلاقيت و ايجاد نوآوري شما خواهد شد. در واقع احتمال پيشرفت و موفقيت و همينطور شكوفايي خلاقيت شما در رشته‌اي كه به آن علاقه داريد، بيشتر از ساير رشته‌هايي است كه حتي براي مطالعه كردن سرفصل هاي امتحاني آن نيز بي انگيزه هستيد.

پيامدهاي عدم توجه به شرط علاقه در انتخاب رشته كنكور

مشاوران مركز مشاوره تحصيلي تلفني دانتل با تجربياتي كه در در ساليان كسب كرده اند به اين نتيجه رسيده اند كه زماني يك انتخاب‌رشته ناآگاهانه است كه در آن به علاقه مندي و توانايي هاي فردي داوطلب هيچ توجهي نشده است. بديهي است كه اين شيوه از انتخاب‌رشته، داراي تبعات و پيامدهاي بسياري براي فرد خواهد بود كه در ادامه به برخي از آن ها اشاره كرده ايم:

احساس ناكامي

وقتي در مرحله انتخاب‌رشته به شرط علاقه در انتخاب رشته كنكور سراسري توجهي نداشته باشيد، ممكن است وارد رشته‌اي شويد كه حتي جزو رشته‌هاي خوب باشد، اما به دليل عدم علاقه مندي انگيزه اي براي مطالعه آن نداشته باشيد كه اين موضوع كم كم منتهي به احساس شكست در شما خواهد شد.

احساس شكست و ناكامي به تدريج منجر به عدم اعتماد به نفس مي شود و ممكن است شما از اينكه اولويت هاي خود را زيرپا گذاشته ايد، احساس پشيماني كنيد.

مشكلات تحصيلي از پيامدهاي بي توجهي به شرط علاقه در انتخاب رشته كنكور سراسري

بديهي است وقتي شما كوركورانه اقدام به انتخاب‌رشته كنيد و وارد رشته‌اي شويد كه علاقه اي به آن نداريد، به دلايل مختلفي از جمله نداشتن علاقه و انگيزه براي مطالعه دروس و يا حتي نبود استعداد، كم كم با مشكلات تحصيلي مواجه خواهيد شد.

در صورتي كه داوطلبان بدون توجه به علاقه مندي هاي خود قدم در مسير انتخاب رشته بگذارند، حتي اگر در بهترين رشته نيز پذيرفته شوند، اما به آن علاقه نداشته باشند ممكن است دچار عدم موفقيت تحصيلي، نارضايتي از شغل، احساس ناكارآمدي، افسردگي و ... شوند. همانگونه كه مي دانيد امروزه بسياري از رشته‌ها در دانشگاه هاي مختلف به صورت بدون آزمون براساس سوابق تحصيلي دانشجو مي پذيرد پيشنهاد مي كنيد حتما مقاله راهنما زير كه راهنما كامل ثبت نام مي باشد را مطالعه نماييد.

حتما بخوانيد:‌ ثبت نام بدون كنكور

عدم دستيابي به شغل مناسب

بديهي است وقتي به رشته اي علاقه نداشته باشيد، نمي توانيد آن را به خوبي فرابگيريد و همين موضوع سبب مي شود كه حتي نتوانيد مباحث آن را در آينده استفاده كنيد. اين موضوع در آينده شغلي شما نيز تاثير مي گذارد، به طوري كه در اثر عدم توجه به شرط علاقه در انتخاب رشته كنكور سراسري نمي توانيد از نظر شغلي نيز موفق شويد.

از دست دادن زمان از پيامدهاي بي توجهي به شرط علاقه در انتخاب رشته كنكور سراسري

بسياري از دانش آموزان بدون توجه به شرط علاقه در انتخاب رشته كنكور سراسري وارد يك رشته اي مي شوند، اما پس از مدتي به دليل نارضايتي از انتخاب خود، تصميم مي گيرند كه انصراف دهند تا سراغ علاقه‌مندي هايشان بروند.

اين موضوع يعني شما در ابتدا ممكن است بدون توجه به علاقه مندي هاي خود و در اثر يك انتخاب‌رشته اشتباه وارد رشته‌اي شويد و براي رفتن به دنبال علاقه و استعداد خود زمان را از دست بدهيد. بنابراين بهتر است از همان ابتدا به كمك يك مشاور آگاه در اين زمينه تصميم گيري درستي داشته باشيد. داوطلبان گرامي براي دريافت مشاوره به صورت تلفني مي توانيد با مشاره ۰۲۱۹۱۰۰۵۰۶۶ تماس گرفته تا مشاوران ما در اين راه شما را ياري نمايند.

عوامل تاثير گذار در انتخاب رشته آگاهانه

در انتخاب‌رشته كنكور سراسري عوامل مختلفي تاثير گذار است و در واقع افراد بايد براي داشتن يك انتخاب‌رشته درست و اصولي به تمامي موارد مهم توجه داشته باشند كه شرط علاقه در انتخاب رشته كنكور سراسري يكي از مهم ترين آن ها است.

توصيه مي شود براي انجام يك انتخاب‌رشته اصولي، حتما از يك مشاور تحصيلي كمك بگيريد تا بتوانيد به كمك تجربه اي كه او در اين زمينه دارد، تصميم گيري صحيحي براي تكميل الويت هاي انتخاب رشته خود داشته باشيد. در ادامه به مهم ترين عوامل تاثير گذار در انتخاب‌رشته كنكور سراسري اشاره كرده ايم:

  • خانواده از نقش مهمي در تصميم گيري و انتخاب فرزند خود برخوردار هستند. توصيه مي شود در خانواده به مسائل مهمي شامل جايگاه اجتماعي شغل مورد نظر داوطلب، ميزان درآمد مالي و ... صحبت شود و براي رسيدن به درآمد بالا فرزند خود را تحت فشار قرار ندهند. يك مشاور تحصيلي مي تواند در شناخت رشته‌ها راهنماي مناسبي براي شما باشد.
  • به هيچ عنوان خود را با ديگران مقايسه نكنيد و براي قرار گرفتن در مركز توجه همگان، به علاقه مندي هاي خود پشت نكنيد.
  • رشته هاي تحصيلي را بر اساس علاقه مندي خود از دفترچه راهنماي انتخاب‌رشته استخراج كنيد تا بتوانيد با پشتكار و انگيزه بيشتري درس بخوانيد.
  • در كنار توجه به شرط علاقه در انتخاب رشته كنكور سراسري به بازار كار رشته‌ي انتخابي نيز توجه كنيد. در واقع سعي كنيد رشته‌ي انتخابي در راستاي علاقه مندي و استعداد شما باشد؛ در عين حال از آينده شغلي خوبي نيز برخوردار باشد.
  • بهتر است در كنار توجه به علاقه‌مندي هاي خود در انتخاب‌رشته كنكور سراسري به كيفيت دانشگاه انتخابي، دوره انتخابي، مسير رفت و آمد، هزينه تحصيل و ... نيز توجه كنيد تا در نهايت بهترين تصميم گيري را داشته باشيد.

مركز مشاوره تحصيلي و انتخاب رشته كنكور دانتل كو

تصميمي كه در مرحله انتخاب رشته مي گيريد، به صورت مستقيم آينده تحصيلي و شغلي و در نهايت زندگي شما را تحت تاثير مي دهد. در صورتي كه بدون آگاهي در اين مسير قدم بگذاريد و يا به شرط علاقه در انتخاب رشته كنكور سراسري توجه نكنيد، ممكن است با پيامدهاي منفي انتخاب هاي اشتباه خود مواجه شويد.

استفاده از تجربيات مشاوران تحصيلي دانتل كو كه سال ها در اين زمينه فعاليت كرده اند، اين فرصت را به شما مي دهد تا بتوانيد با شناخت بهتر استعدادها و توانايي هاي خود و همينطور رشته‌هاي ارائه شده در كنكور سراسري، اقدام به يك انتخاب‌رشته اصولي و آگاهانه نماييد و در نهايت در طول تحصيل و حتي سال ها بعد، از انتخاب خود راضي باشيد و در واقع در مسير درست زندگي تان قرار بگيريد.

در صورتي كه مايل هستيد براي دريافت مشاوره تخصصي با مشاوران تحصيلي مركز مشاوره دانتل در ارتباط باشيد، مي توانيد از خدمات مشاوره تحصيلي دانتل تلفني دانتل استفاده كنيد و با مشاوران مجرب در تحصيلي در ارتباط باشيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه انتخاب رشته كنكور سراسري مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۵۰۶۶ تماس بگيريد.

منبع:  علاقه در انتخاب رشته كنكور

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ ] [ ۰۵:۱۰:۵۴ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی