duntelco1
مشاوره تحصيلي

معرفي و انتخاب رشته مهندسي معدن كه از رشته هاي زيرمجموعه كنكور سراسري رياضي است، به علاقه مندان به اين رشته در زير گروه رياضي كمك مي كند تا با ديد بازتري اقدام به درج الويت هاي مورد علاقه خود در فرم انتخاب رشته شان نمايند. رشته مهندسي معدن به آموزش مكانيك سنگ، زمان شناسي ساختماني، ژئوفيزيك و زمين شناسي معدني و عمليات حفاري براي خرد كردن سنگ ها، بارگيري، باربري و سنگ شكني مي پردازد. با شروع فرآيند انتخاب رشته كنكور سراسري و منتشر شدن دفترچه راهنماي انتخاب رشته، علاقه مندان به رشته مهندسي معدن، مي توانند در صورت مجاز شدن براي انتخاب رشته، كد رشته محل هاي مرتبط با آن را در فرم انتخاب رشته درج كنند. در ادامه اين مقاله از سايت دانتل قصد داريم به معرفي و انتخاب رشته مهندسي معدن بپردازيم.

منبع: معرفي و انتخاب رشته مهندسي معدن

انتخاب رشته مهندسي معدن

از رشته هاي مهندسي زيرمجموعه كنكور سراسري رياضي، رشته مهندسي معدن مي باشد كه متقاضيان مي توانند پس از اعلام نتايج اوليه، كد رشته محل هاي مرتبط با آن را در فرم انتخاب رشته درج كنند.

رشته مهندسي معدن هر ساله در دانشگاه هاي دولتي و در دوره هاي روزانه، پرديس خودگردان و دانشگاه آزاد ارائه مي شود. علاقه مندان انتخاب رشته مهندسي معدن مي توانند پس از منتشر شدن دفترچه انتخاب رشته كنكور رياضي ، كد رشته محل هاي مرتبط با آن را استخراج كرده و به ترتيب الويت بندي بندي نمايند و سپس آن ها را در فرم انتخاب رشته درج كنند. 

 

 

معرفي رشته مهندسي معدن

براي فعاليت هاي صنعتي به مواد معدني نياز است كه مي توان گفت مبناي اصلي توليد و توسعه صنعتي هستند. كشف و استخراج مواد معدني نيازمند تخصص كارشناسان و مهندسين معدن است.

در حال حاضر رشته مهندسي معدن با دو گرايش اكتشاف و استخراج در دانشگاه هاي پذيرنده اين رشته در سراسر كشور، ارائه مي شود. داوطلباني كه بتوانند مرحله آزمون كتبي را با موفقيت پشت سر بگذارند، مي توانند پس از مجاز شدن براي انتخاب رشته مهندسي معدن، اقدام به درج الويت هاي مرتبط با رشته مهندسي معدن در فرم انتخاب رشته نمايند.

معادن هاي مختلف در سراسر كشور، سرشار از منيزيم، زغال سنگ، مس، آهن، طلا، نقره، مس و … هستند. براي هر فعاليت معدني ما نياز به مواد معدني داريم و مبناي اصلي توليد و توسعه صنعتي همين مواد معدني هستند. همين موضوع سبب شده است كه در بسياري از دانشگاه هاي سراسر كشور، رشته مهندسي معدن ارائه شود.

 

بخوانيد: راهنما كامل ثبت نام بدون كنكور

 

گرايش هاي رشته مهندسي معدن

همانطور كه پيش تر اشاره كرديم، رشته مهندسي معدن در چهار گرايش اكتشاف و استخراج در مقطع كارشناسي در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي غيرانتفاعي ارائه مي گردد.

  • اكتشاف
  • استخراج
  • فرآوري مواد معدني
  • مكانيك سنگ و تونل سازي

 

بخوانيد: راهنما انتخاب رشته كنكور رياضي

 

بازار كار رشته مهندسي معدن

طبق برنامه ريزي هاي انجام شده در بخش معدن، هدف رسيدن از رشد 5.6 درصدي به رشد 15 درصدي است و براي رسيدن به اين هدف به كارشناسان و مهندسين معدن نياز است. فراموش نكنيد در صورتي مي توان قدم در بازار هاي جهاني گذاشت كه در زمينه كنترل كيفيت و استاندارد كردن محصولات معدني، قدم هاي محكمي برداشته شده باشد.

امروزه كشور ما نيازمند فارغ التحصيلان علاقه مند به انتخاب رشته مهندسي معدن مي باشد تا بتوانيم بدون نياز به كارشناسان خارجي، به اين بخش رونق نيز روق داده و صادرات مواد معدني را افزايش دهيم. فارغ التحصيلان مي توانند علاوه بر وزارت معادن و فلزات در وزارت نفت در زمينه حفاري، وزارت نيرو در زمينه آب هاي زيرزميني، كارگاه هاي وزارت راه و ترابري براي حفاري راه ها و تونل ها، شركت مترو، سازمان انرژي اتمي و … مرتبط با رشته تحصيلي خود شروع به كار نمايند.

 

بخوانيد: ثبت نام كنكور

 

ظرفيت رشته در دانشگاه ها

همانطور كه اشاره كرديم انتخاب رشته مهندسي معدن در دانشگاه هاي دولتي و همينطور موسسات و آموزش عالي ارائه مي شود كه در ادامه ظرفيت اين رشته در دوره هاي مختلف را به تفكيك آورده ايم.

  • ظرفيت پذيرش در دوره روزانه : 1477نفر
  • ظرفيت پذيرش در دوره نوبت دوم ( شبانه ) : 310 نفر
  • ظرفيت پذيرش در دوره پيام نور : 0 نفر
  • ظرفيت پذيرش در دوره غيرانتفاعي : 240 نفر

 

 

دانشگاه هاي پذيرنده مهندسي معدن 

يكي از سوالات پرتكرار علاقه مندان به رشته مهندسي معدن اين است كه اين رشته در كدام دانشگاه ها ارائه مي شود. از همين رو در ادامه جدولي را آورده ايم كه در آن به دانشگاه هاي پذيرنده انتخاب رشته مهندسي معدن اشاره كرده ايم:

دانشگاه هاي سراسري دوره روزانه و نوبت دوم

دانشگاه اروميه دانشگاه اروميه (محل تحصيل مركز آموزش عالي شهيد باكري مياندواب) دانشگاه بيرجند
دانشگاه بينالمللي امام خميني (ره) – قزوين دانشگاه تهران دانشگاه زنجان
دانشگاه سيستان و بلوچستان – زاهدان دانشگاه سيستان و بلوچستان – زاهدان (محل تحصيل دانشكده صنعت و معدن خاش) دانشگاه شهيد باهنر – كرمان
دانشگاه صنعتي اراك دانشگاه صنعتي اروميه دانشگاه صنعتي اصفهان
دانشگاه صنعتي اميركبير – تهران دانشگاه صنعتي بيرجند دانشگاه صنعتي سهند – تبريز
دانشگاه صنعتي شاهرود دانشگاه صنعتي همدان دانشگاه كاشان
دانشگاه كردستان – سنندج دانشگاه لرستان – خرم آباد دانشگاه ملاير
دانشگاه ولايت – ايرانشهر دانشگاه ولي عصر(عج) – رفسنجان دانشگاه يزد
مجتمع آموزش عالي زرند مجتمع آموزش عالي گناباد دانشگاه صنعتي سهند – تبريز
دانشگاه كردستان – سنندج دانشگاه لرستان – خرم آباد

دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي غير انتفاعي

دانشگاه غيرانتفاعي چابهار موسسه غيرانتفاعي جهاد دانشگاهي – اصفهان موسسه غيرانتفاعي علامه جعفري – رفسنجان
موسسه غيرانتفاعي كرمان

رتبه قبولي مهندسي معدن

اطلاع از آخرين رتبه هاي قبولي رشته مهندسي معدن، مي تواند به درج صحيح الويت هاي شما در فرم انتخاب رشته كنكور سراسري كمك كند و به كمك آن ها مي توانيد شانس قبولي خود را تخمين بزنيد.

دانشگاه  سهميه  رتبه  دوره
دانشگاه تهران ايثارگر (5 درصد ظرفيت) 6332 روزانه
دانشگاه صنعتي همدان ايثارگر (5 درصد ظرفيت) 18243 روزانه
دانشگاه بين المللي امام خميني(ره) – قزوين منطقه يك 14257 روزانه
دانشگاه صنعتي اصفهان منطقه يك 15244 روزانه
دانشگاه صنعتي اصفهان منطقه يك 15433 روزانه
دانشگاه بيرجند منطقه يك 18255 روزانه
دانشگاه صنعتي شاهرود منطقه دو 21344 روزانه
دانشگاه سيستان و بلوچستان منطقه سه 18244 روزانه
دانشگاه كاشان منطقه سه 17746 روزانه
دانشگاه صنعتي سهند – تبريز منطقه سه 25344 روزانه
براي اطلاع از آخرين رتبه قبولي تمامي رشته ها كنكور سراسري بر روي مقاله زير كليك كنيد.

 

👈 رتبه قبولي كنكور 👉

مشاوره معرفي و انتخاب رشته مهندسي معدن

همانطور كه در اين مقاله از سايت دانتل، مطالعه كرديد؛ ظرفيت متعلق به رشته مهندسي معدن نسبت به ديگر رشته هاي مهندسي در زير گروه آزمايشي رياضي محدودتر است. 

در صورتي كه علاقه مند به انتخاب اين رشته مي باشيد، لازم است ابتدا عملكرد خوبي در آزمون كتبي داشته باشيد و سپس با آگاهي از توانمندي هاي مورد نياز براي رشته مهندسي معدن و متناسب بودن آن با توانايي ها و استعداد هاي خود، به سراغ تخمين شانس قبولي خود در اين رشته برويد.

مي توانيد از آخرين رتبه قبولي انتخاب رشته مهندسي معدن استفاده كنيد تا متوجه شويد شما متناسب با رتبه و ترازي كه در جلسه كنكور سراسري رياضي به دست آورده ايد، تا چه اندازه شانس قبولي براي تحصيل در رشته مهندسي معدن در دانشگاه هاي سراسري داريد. براي اطلاع از رتبه قبولي كنكور رياضي كليك كنيد.

چنانچه پيرامون رشته مهندسي معدن و همينطور نحوه درج الويت هاي آن در فرم انتخاب رشته، سوالي داريد؛ مي توانيد با كارشناسان تحصيلي مركز مشاوره تحصيلي دانتل در ارتباط باشيد و سوالات خود را از كارشناسان و مشاوران مجرب مركز مشاوره تحصيلي تلفني بپرسيد تا با ديد باز و شناخت كامل اقدام به انتخاب كد رشته محل هاي مرتبط با رشته مهندسي معدن نماييد.

 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه معرفي و انتخاب رشته مهندسي معدن مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

معرفي و انتخاب رشته مهندسي معدن چه كمكي به علاقه مندان به اين رشته مي كند؟

علاقه مندان به رشته مهندسي معدن مي توانند با استفاده از معرفي، متوجه شوند آيا اين رشته متناسب با توانمندي ها و علاقه آن ها مي باشد يا خير و از سويي ديگر چگونه بايد الويت هاي خود را در فرم انتخاب رشته درج نمايند.

كدام دانشگاه ها در رشته مهندسي معدن، دانشجو جذب مي كنند ؟

در متن مقاله فوق به اسامي دانشگاه هايي كه در رشته مهندسي معدن دانشجو جذب مي كنند، اشاره كرده ايم.

رشته مهندسي معدن در مقطع كارشناسي، چند گرايش دارد؟

رشته مهندسي معدن در مقطع كارشناسي داراي چهار گرايش مي باشد.

منبع: معرفي و انتخاب رشته مهندسي معدن

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ ] [ ۰۸:۵۱:۰۵ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی