duntelco1
مشاوره تحصيلي
برنامه ريزي براي قبولي در آزمون تيزهوشان و نمونه دولتي را چگونه انجام دهيم؟ مدارس نمونه دولتي و مدارس تيزهوشان به دليل ارائه امكانات آموزشي مختلف، براي دانش آموزان و والدين از اهميت بالايي برخوردار هستند.
اما با توجه به تقاضاي بالايي كه براي تحصيل در اين مدارس وجود دارد، در صورتي دانش آموزان مي توانند موفق به كسب قبولي شوند، كه برنامه ريزي داشته باشند.

در حقيقت متقاضيان بايد مطابق با يك برنامه اصولي كه متناسب با نيازها و روحيات آن ها مي باشد و بر اساس ساعات مطالعه مشخصي مطالعه كنند. در ادامه با مشاوران تحصيلي دانتل همراه شويد تا با جزئيات بيشتري از نحوه برنامه ريزي براي قبولي در آزمون تيزهوشان و نمونه دولتي آشنا شويم.

منبع: برنامه ريزي قبولي در آزمون تيزهوشان

آزمون ورودي مدارس نمونه دولتي و تيزهوشان

آزمون تيزهوشان و آزمون نمونه دولتي هر ساله و با هدف جذب دانش آموزان براي تحصيل در مدارس سمپاد در دو پايه هفتم و دهم و همينطور جذب دانش آموزان در مدارس نمونه دولتي متوسطه دوم، برگزار مي شود. اين مدارس به دليل برخورداري از امكانات آموزشي بالا، معلمان برتر و ... بستر مناسبي را براي تحصيل دانش آموزان با استعداد فراهم مي كنند. 

به همين دليل هر ساله شاهد رقابت سخت دانش آموزان در سراسر كشور براي راهيابي به مدارس تيزهوشان مي باشيم. قبولي در مدارس متوسطه اول و دوم تيزهوشان و همينطور متوسطه دوم نمونه دولتي تبديل به يك دغدغه براي دانش آموزان شده‌ است. اما دانش آموزاني كه علاقه مند به تحصيل در يكي از اين مدارس هستند، بايد اقدام به مطالعه همراه با يك برنامه ريزي اصولي نمايند. با استفاده از برنامه ريزي براي قبولي در آزمون تيزهوشان، دانش آموزان مي توانند از فرصتي كه در اختيار دارند، حداكثر استفاده را داشته باشند. اينگونه براي مطالعه تمامي مباحث در آزمون، زمان كافي را اختصاص مي دهند. 

مشاوران تحصيلي دانتل پس از بررسي شرايط دانش آموز و آموزش تكنيك هاي موثر در مديريت زمان به دانش آموزان، راهنماي آن ها در زمينه برنامه ريزي براي قبولي در آزمون تيزهوشان و نمونه دولتي مي باشند. از ويژگي هاي يك برنامه ريزي منسجم براي قبولي در آزمون تيزهوشان و نمونه دولتي، اختصاص زمان كافي براي مطالعه تمامي مباحث، مرور و جمع بندي است

برنامه ريزي براي قبولي در آزمون تيزهوشان و نمونه دولتي

با توجه به رقابت سنگيني كه ميان دانش آموزان در آزمون نمونه دولتي و تيزهوشان وجود دارد، مطالعه براي هر يك از اين دو آزمون، به موضوعي پر استرس تبديل شده‌ است. اما تمامي متقاضيان مي توانند با استفاده از يك برنامه ريزي اصولي و مسنجم، استرس خود را كاهش دهند تا بتوانند در هر يك از اين دو آزمون پذيرفته‌ شوند. در ادامه به موثرترين راهكارها در زمينه برنامه ريزي براي قبولي در آزمون تيزهوشان و نمونه دولتي پرداخته‌ ايم.

 

برنامه ريزي بر اساس ويژگي هاي فردي

از موضوعات مهم در زمينه برنامه ريزي براي قبولي در آزمون تيزهوشان و نمونه دولتي، اين است كه ابتدا عادت ها و روش هاي مطالعه شخصي خودتان را بررسي كنيد و سپس برنامه ريزي مطالعاتي را بر همان اساس بچينيد. به عنوان مثال برخي دانش آموزان در صبح زود و برخي در شب بازدهي بالايي دارند و مطالب بيشتري را مي آموزند. بنابراين به دور از اغراق و متناسب با ويژگي هاي خود بايد اقدام به برنامه ريزي كنيد. در مقاله زير راهنما ثبت نام در آزمون تيزهوشان را شرح داده ايم. براي مطالعه بر روي زير لينك كليك كنيد.

حتما بخوانيد: راهنما ثبت نام تيزهوشان

 

تهيه يك دفتر برنامه ريزي قبولي در آزمون تيزهوشان و نمونه دولتي

برنامه ريزي براي قبولي در آزمون تيزهوشان و نمونه دولتي به اين معني است كه شما به صورت كوتاه مدت و بلند مدت، جز به جر مراحلي كه بايد در هر بازه زماني انجام دهيد را بنويسيد. بنابراين بايد يك دفتر برنامه ريزي براي اين كار تهيه كنيد. سعي كنيد ابتدا برنامه هفتگي و سپس برنامه روزانه خود را در اين دفتر مشخص كنيد. يادداشت كردن زمان شروع و پايان مطالعه هر درس، زمان مرتبط با تفريح، خواب و همينطور تست هاي حل شده‌ در هر درس در دفتر برنامه ريزي، در زمينه مديريت بهتر زمان به شما كمك مي كند.

شما عزيزان مي توانيد براي دريافت مشاوره پيرامون برنامه ريزي براي قبولي در آزمون تيزهوشان و نمونه دولتي با كارشناسان دانتل با شماره 91005066-021 در ارتباط باشيد.

 

مطالعه درس هر روز در همان روز

در زمينه برنامه ريزي براي قبولي در آزمون تيزهوشان و نمونه دولتي در نظر داشته باشيد كه بايد زمان هايي را به مطالعه هر درس در همان روز اختصاص دهيد. مطالبي كه ياد مي گيريد در حافظه كوتاه مدت شما ذخيره مي شود. در صورتي كه تا 24 ساعت تكرار نشود، بيش از 80 درصد آن فراموش مي شود. بنابراين سعي كنيد هر درس را در همان روزي كه آموخته ايد، مطالعه كنيد و تمرين هاي مرتبط با آن را حل كنيد.

 

خلاصه نويسي در برنامه ريزي براي قبولي در آزمون تيزهوشان

خلاصه نويسي از مهم ترين موارد در زمينه برنامه ريزي براي قبولي در آزمون تيزهوشان و نمونه دولتي مي باشد. چراكه مهم است در برنامه ريزي شما، زماني براي مرور مطالب خوانده‌‌ شده‌‌ اختصاص داده‌ شود. بهتر است در هنگام مطالعه هر درس، خلاصه نويسي داشته باشيد و نكات مهم را يادداشت كنيد. اينگونه در زمان مرور، با اختصاص زمان كوتاهي مي توانيد مطالبي كه خوانده‌ ايد را مرور كنيد.

 

تست زدن و كسب مهارت در اين زمينه

فراموش نكنيد براي اينكه به مهارت بالايي در پاسخگويي به سوالات برسيد، بسيار مهم است كه به اندازه كافي تمرين كرده باشيد. با توجه به اينكه زمان كمي براي پاسخگويي به سوالات نمونه دولتي و تيزهوشان داريد، سعي كنيد با حل كردن تست هاي مختلف و همينطور بررسي اشتباهات خود، ضمن يادگيري شيوه هاي تست زني به مهارت كافي در اين زمينه نيز برسيد. اختصاص زمان كافي در برنامه ريزي براي قبولي در آزمون تيزهوشان و نمونه دولتي سبب مي شود كه سرعت عمل شما در پاسخ دادن به سوالات در جلسه آزمون نيز بيشتر شود.

 

مطالعه دروس با استراحت | قبولي در آزمون تيزهوشان و نمونه دولتي

حتما در برنامه ريزي خود زمان هايي را براي استراحت اختصاص دهيد. مطالعه دروس به صورت پشت سر هم و بدون وقفه شما را از درس خواندن دل زده‌ مي كند. بنابراين سعي كنيد بازه هاي زماني كوتاهي را در زمان مطالعه خود براي استراحت اختصاص دهيد. با توجه به استاني بودن ثبت نام مدارس نمونه دولتي توصيه مي كنيم پيش از نام نويسي مقاله راهنما جامع زير را حتما مطالعه نماييد.

حتما مطالعه شود: راهنما ثبت نام نمونه دولتي

 

مرور و جمع بندي در برنامه ريزي براي قبولي در آزمون تيزهوشان

از مهم ترين مواردي كه بايد در برنامه ريزي براي قبولي در آزمون تيزهوشان و نمونه دولتي در نظر بگيريد، مرور و جمع بندي است. در بازه هاي زماني مشخصي كه حجم زيادي از مطالب مختلف را مطالعه كرده ايد و تعداد قابل توجهي تست را حل كرده ايد، لازم است اقدام به مرور و جمع بندي نماييد. مي توانيد براي مرور و جمع بندي، ابتدا خلاصه نويسي هاي خود را مرور كنيد. سپس از نمونه سوالات آزمون هاي تيزهوشان و نمونه دولتي در سال هاي گذشته حل كنيد. 

 

مشاوره برنامه ريزي براي قبولي در آزمون تيزهوشان و نمونه دولتي

برنامه ريزي براي قبولي در آزمون تيزهوشان و نمونه دولتي از اهميت بالايي برخوردار است. به طوري كه بدون برنامه ريزي شما نمي توانيد به مهارت كافي براي حل سوالات اين دو آزمون مهم و حساس برسيد.

از سويي ديگر توجه داشته باشيد كه رقابت ميان دانش آموزان براي قبولي در هر يك از اين دو آزمون بسيار زياد است. زماني شما موفق به كسب نتيجه قبولي خواهيد شد كه يك قدم از رقيبان خود جلو باشيد. يك برنامه ريزي اصولي، منجسم و هوشمندانه در كنار يادگيري روش هاي تست زني به منظور افزايش مهارت و تسلط در پاسخگويي به سوالات، منجر به موفقيت شما در اين هر يك از اين دو آزمون خواهد شد.

براي جلو افتادن‌ از رقيبان خود، توصيه مي كنيم كه از افرادي كه در اين زمينه‌ داراي اطلاعات كافي هستند، مشاوره‌ دريافت كنيد. يك مشاوره با تجربه و آگاه، مواردي شامل نحوه مطالعه هر كدام از سرفصل هاي امتحاني نمونه دولتي و تيزهوشان، منابع مورد نياز، اصول برنامه ريزي بر اساس ويژگي هاي فردي، نحوه خلاصه نويسي و نكته برداري، تكنيك هاي تست زني صحيح هر درس، نحوه ارزيابي اشتباهات و بررسي تست ها و ... را به شما آموزش مي دهد. نتيجه تمامي اين موارد كسب قبولي در آزمون تيزهوشان و يا نمونه دولتي خواهد بود. 

مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل ياريگر شما عزيزان در زمينه برنامه ريزي براي قبولي در هر يك از اين دو آزمون هستند. مي توانيد با برنامه ريزي براي قبولي در آزمون تيزهوشان و نمونه دولتي، اين مسير را با موفقيت پشت سر بگذاريد. در صورتي كه مايل هستيد براي دريافت مشاوره تخصصي با مشاوران تحصيلي مركز مشاوره دانتل در ارتباط باشيد، مي توانيد از خدمات مشاوره تحصيلي دانتل تلفني دانتل استفاده كنيد. براي دريافت مشاوره مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگيريد.

منبع: برنامه ريزي قبولي در آزمون تيزهوشان

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۶ دى ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۴۴:۵۰ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی