duntelco1
مشاوره تحصيلي

مهاجرت به فرانسه روياي بسياري از افرادي است كه قصد زندگي در كشورهاي خارجي را دارند. با توجه به صنعتي بودن فرانسه موقعيت‌هاي شغلي متعددي در اين كشور فراهم است. افراد متقاضي مي‌توانند با روش‌هاي متعدد و با توجه به شرايط خود اقدام به مهاجرت نمايند. پس از دريافت ويزا در صورت واجد شرايط بودن مي‌توانيد اقامت دائم فرانسه را به دست آوريد. با توجه به تنوع روش‌هاي مهاجرتي لازم است كه آگاهي كامل در اين زمينه داشته باشيد تا بتوانيد به درستي اقدام كنيد. براي كسب اطلاع اين مقاله را تا انتها مطالعه كرده و يا با مجموعه دانتل كو تماس بگيريد.

 منبع: مهاجرت به فرانسه

 

مهاجرت به فرانسه

فرانسه كشوري با امكانات بسيار بالاست و به دليل سيستم آموزشي قوي، امكانات رفاهي و موقعيت‌هاي شغلي متعدد به يكي از قطب‌هاي مهاجرتي تبديل شده است. فرانسه يك كشور صنعتي و توسعه يافته است و شهروندان آن از امكانات عالي براي زندگي برخوردارند.

افراد مي‌توانند با روش‌هاي متعدد همچون تحصيلي، كاري، سرمايه گذاري و… به اين كشور مهاجرت كنند و پس از مدتي اقامت دائم خود را نيز دريافت نمايند. زبان رسمي اين كشور فرانسوي است و اكثر افراد به اين زبان صحبت مي‌كنند. به همين دليل بهتر است براي مهاجرت به فرانسه زبان فرانسوي بلد باشيد.

 

مزاياي مهاجرت به فرانسه

دليل مهاجرت بسيار زياد به كشور فرانسه مزاياي بسيار زياد آن است. شرايط اقتصادي مناسب و امكانات رفاهي عالي از دلايل اصلي مهاجرت به فرانسه است. برخي ديگر از مهم٬ترين مزاياي مهاجرت به فرانسه به شرح زير مي‌باشد.

  • بيمه درماني اين كشور اكثر خدمات درماني را شامل مي‌شود و به تمامي ساكنان تعلق مي‎‌گيرد. هزينه‌ خدمات درماني با استفاده از بيمه فرانسه تا حد بسيار زيادي پوشش داده مي‌‎شود.
  • هزينه زندگي نسبت به كشورهاي ديگر همچون آمريكا و انگليس ارزان‌تر است.
  • ساعات كاري در فرانسه زياد نيست و افراد مي‌توانند در كنار كار و كسب درآمد براي خود و خانواده‌شان نيز زمان بگذارند.
  • كشور فرانسه از آب و هواي بسيار خوب و متعادلي برخوردار است.
  • ويزاي فرانسه بسيار با ارزش است و با استفاده از آن و مهاجرت به فرانسه افراد مي‌توانند به كشورهاي ديگر (سوئيس، سوئد، ايتاليا، اسپانيا و پرتغال) نيز سفر كنند.
  • امنيتي شغلي در فرانسه حرف اول را مي‌زند و كارفرمايان براي اخراج بايد دلايل بسيار محكمي داشته باشند.
  • غذاها و خوراكي‌هاي كشور فرانسه بسيار معروف است و مهاجران مي‌توانند با خوردن اين غذاها تجربه بي نظيري را به دست آورند.
  • با توجه به ثبات قيمت، خريد ملك در اين كشور بسيار سودده است و گزينه‌اي عالي براي سرمايه گذاري محسوب مي‌شود.
  • كارآفرينان با حمايت دولت مي‌توانند كسب و كار خود را راه اندازي كرده و ايجاد اشتغال نمايند.

 

معايب مهاجرت به فرانسه

در كنار تمامي مزايا، مهاجرت به فرانسه معايبي هم دارد كه بعضا مي‌تواند بسيار مشكل ساز باشد. به همين دليل ضروري است كه متقاضايان مهاجرت به فرانسه از معايب آن نيز اطلاع داشته باشند تا با آگاهي بيش تري تصميم بگيرند. معايب مهاجرت به فرانسه به شرح زير مي‌باشد.

  • فرايند تمديد ويزا براي مهاجران بسيار سخت و زمان بر است.
  • قانون ماليات در فرانسه بسيار سخت و سنگين است.
  • مهاجران براي برقراري ارتباط بايستي حتما زبان فرانسوي بلد باشند و يادگيري اين زبان نيز يك چالش محسوب مي‌شود.
  • اعتصابات سراسري و اعتراضات در فرانسه بسيار زياد و گسترده است و مي‌تواند در اشتغال و كسب درآمد ايجاد مشكل كند.
  • خانه‌ها در فرانسه بافت قديمي دارند و معمولا نوسازي نشده‌اند. همين خانه‌هاي قديمي اجاره زيادي نيز دارند.
  • هزينه‌هاي زندگي در پاريس نسبت به كشورهاي ديگري همچون آمريكا ارزان قيمت‌تر است اما با اين حال جز كشورهاي گران قيمت قرار مي‌گيرد و ممكن است مهاجران (مخصوصا ايرانيان) در اين زمينه با مشكل مواجه شوند.

 

شرايط مهاجرت به فرانسه

همانطور كه گفته شد براي مهاجرت به فرانسه روش‌هاي متعددي وجود دارد و هر فرد با توجه به روش مهاجرتي خود بايد شرايط مختلفي را داشته باشد. به طور كلي براي مهاجرت به اين كشور (مخصوصا روش تحصيلي) بايد زبان فرانسوي بلد باشيد و حداقل مدرك B2 را ارائه دهيد.

همچنين با توجه به گران بودن كشور فرانسه، داشتن تمكن مالي نيز از ديگر شروط عمومي مهاجرت به فرانسه است. ميزان تمكن مالي با توجه به روش مهاجرت متفاوت است.

 

مدارك مورد نياز براي مهاجرت به فرانسه

مدارك مورد نياز براي مهاجرت نيز با توجه به راه مهاجرتي شما متفاوت خواهد بود. اما به طور كلي برخي مدارك مهم براي مهاجرت وجود دارد كه به شرح زير هستند.

  • پاسپورت داراي اعتبار
  • مدارك شخصي و هويتي
  • مدارك تحصيلي و ريز نمراه به صورت ترجمه شده
  • داشتن سابقه كار
  • نامه گردش حساب براي اثبات تمكن مالي
  • فيش واريز پرداخت هزينه‌هاي مورد نياز براي مهاجرت به فرانسه

 

مهاجرت با ويزاي تحصيلي فرانسه

دانشگاه‌هاي فرانسه از رنكينگ بسيار خوبي برخوردارند و با تحصيل در سيستم آموزشي اين كشور فارغ التحصيلان مي‌توانند به خوبي براي بازار كار آماده شوند و شغلي مناسب و زندگي عالي براي خود مهيا كنند. اعتبار مدارك دانشگاه‌هاي فرانسه بسيار بالاست به طوري كه در اكثر كشورهاي جهان مورد قبول واقع مي‌شود.

در دانشگاه‌هاي فرانسه امكان تحصيل در سه مقطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري وجود دارد. كشورهاي خارج از اتحاديه اروپا همچون ايران براي تحصيل در اين كشور بايد حتما ويزاي تحصيلي دريافت نمايند. مهاجرت به فرانسه و تحصيل در مقطع كارشناسي ۳ تا ۴ سال، در مقطع ارشد ۲ سال و در مقطع دكتري ۴ سال به طول مي‌انجامد.

 

زبان تحصيل در فرانسه

تحصيل در كشور فرانسه به دو زبان فرانسوي و انگليسي امكان پذير است. اما نكته بسيار مهم اين است كه دانشگاه‌هاي دولتي تنها به زبان فرانسوي دروس را ارائه مي‌دهند. هزينه تحصيل در دانشگاه‌هاي دولتي بسيار ارزان قيمت است. ارائه دروس به زبان انگليسي مختص دانشگاه‌هاي خصوصي است كه شهريه بسيار گران قيمت تري دارند.

 

مهاجرت به فرانسه | هزينه تحصيل در فرانسه

همانطور كه اشاره شد، هزينه تحصيل در دانشگاه‌هاي دولتي و خصوصي فرانسه بسيار متفاوت است. هزينه تحصيل در هر دانشگاه (حتي بين دانشگاه‌هاي دولتي) فرق مي‌كند اما به طور كلي مي‌توان هزينه‌اي در حدود ۲۷۸۰ يورو براي دانشگاه‌هاي دولتي و۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ يورو براي دانشگاه‌هاي خصوصي برآورد كرد. رشته تحصيلي و شهر محل تحصيل نيز در ميزان شهريه بسيار تاثيرگذار هستند.

 

مزاياي تحصيل در فرانسه

علاوه بر سيستم آموزشي عالي و اعتبار مدرك دانشگاه‌هاي فرانسه، مهاجرت به فرانسه و تحصيل در اين كشور مزاياي ديگري نيز دارد. دانشجويان مي‌توانند در حين تحصيل به ۲۰ ساعت كار در هفته بپردازند. كار پاره وقت و كسب درآمد به يورو به كاهش هزينه‌هاي زندگي كمك مي‌كند.

همچنين پس از فارغ التحصيلي نيز مي‌توانيد با درخواست براي ويزاي جستجو كار يك سال در اين كشور بمانيد تا كاري براي خود پيدا كنيد. استخدام و مشغول شدن به كار در فرانسه، دريافت ويزاي كاري را با خود به همراه دارد.

 

شرايط و مدارك دريافت ويزاي تحصيلي

براي تحصيل در كشور فرانسه بايد پذيرش از يك دانشگاه معتبر و ويزاي تحصيلي اين كشور را داشته باشيد. در مرحله اول بايد مدارك مورد نياز را براي دانشگاه ارسال نماييد تا پذيرش دريافت كنيد. پس از آن بايستي مدارك مورد نياز را به سفارت ارائه دهيد تا ويزاي تحصيلي براي‌تان صادر شود. مدرك مورد نياز براي دريافت ويزاي تحصيلي به شرح زير مي‌باشد.

  • پاسپورت معتبر
  • مدرك تحصيلي مقطع قبلي به صورت ترجمه شده
  • مدرك توانايي مالي براي پرداخت هزينه هاي مهاجرت به فرانسه
  • مدرك زبان
  • برگه سلامت
  • مدرك عدم سو سابقه
  • فيش پرداخت هزينه ويزا (تقريبا ۱۰۰ يورو)

 

مهاجرت با ويزاي كاري فرانسه

افراد داراي مهارت و استعداد در حوزه‌هاي شغلي مختلف مي‌توانند ويزاي كاري دريافت كرده و به فرانسه مهاجرت كنند. البته دريافت ويزاي كاري معمولا كار راحتي نيست چراكه مراحل سختي دارد. مهم‌ترين شرط مهاجرت به فرانسه با ويزاي كاري دريافت جاب آفر از كارفرمايان است.

اما كارفرماها براي استخدام نيرو بايد ابتدا براي افراد فرانسوي آگهي استخدام منتشر كنند. در صورت پيدا نشدن نيروي كاري متخصص در فرانسه به مدت سه ماه، كارفرما بايد براي جذب نيرو از متخصصان اتحاديه اروپا آگهي منتشر كند.

تنها در صورت پيدا نشدن نيروي كار مناسب مجاز به جذب نيرو از متخصصان خارج از اتحاديه اروپا هستند. پس از دريافت جاب آفر افراد مي‌توانند براي دريافت ويزاي كاري اقدام نمايند. توجه داشته باشيد كه براي دريافت ويزاي كاري بايستي مدرك زبان فرانسوي داشته باشيد. داشتن سابقه كار، مدرك تحصيلي بالا و شرايط سني نيز شانس دريافت جاب آفر و ويزاي كاري را افزايش مي‌دهد.

 

روش‌هاي دريافت ويزاي كاري فرانسه

افرادي كه متقاضي مهاجرت به فرانسه از طريق دريافت ويزاي كاري هستند، دو راه پيش رو دارند. روش‌هاي دريافت ويزاي كاري فرانسه به شرح زير مي‌باشد.

 

دريافت جاب آفر

همانطور كه در بالا گفته شد دريافت جاب آفر اولين راه مهاجرت به فرانسه با ويزاي كاري است. براي اين منظور يك كارفرماي فرانسوي بايستي براي شما دعوت نامه بفرستد تا از اين طريق بتوانيد ويزاي خود را از سفارت دريافت كنيد. ويزاي كاري با جاب آفر يك سال اعتبار دارد.

 

ويزاي كاري مهارت

افراد با استعداد و ماهر در زمينه‌هاي مختلف علمي، فرهنگي و اقتصادي مي‌توانند اقدام به دريافت اين ويزا كنند. اين ويزا ۴ سال اعتبار دارد و علاوه بر خود فرد براي خانواده او نيز (همسر و فرزندان) ويزاي همراه صادر مي‌شود.

 

براي عضويت در كانال اطلاع رساني مي توانيد بر روي متن كانال تلگرام مشاوره تحصيلي كليك كنيد و يا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصيلي دانتل كو ” بنويسيد و عضو شويد.

 

 

مهاجرت به فرانسه از طريق سرمايه گذاري

سرمايه گذاري در كشور فرانسه يكي ديگر از روش‌هاي مهاجرت است. كشور فرانسه از سيستم اقتصادي بسيار خوبي برخوردار است و نرخ تورم در اين كشور بسيار پايين است. ثبات قيمت در فرانسه باعث شده است كه بسياري از افراد پول خود را در اين كشور سرمايه گذاري كنند تا هم به سود برسند و هم اقامت اين كشور را به دست آورند.

در واقع مي‌توان گفت كه در صورت داشتن سرمايه اين روش راحت ترين راه براي مهاجرت به فرانسه است. براي سرمايه گذاري روش‌هاي زيادي وجود دارد كه در ادامه آن‌ها را بررسي مي‌كنيم.

 

ثبت شركت

براي ثبت شركت در كشور فرانسه بايد يك طرح تجاري قوي داشته باشيد. طرح تجري يا بيزينس پلن نشان مي‌دهد كه شما چه برنامه‌ تجاري و اقتصادي داريد و آيا اين روش منجر به سوددهي و رشد اقتصادي فرانسه مي‌شود يا خير. ميزان سرمايه براي ثبت شركت به طرح تجاري شما بستگي دارد.

اما به طور كلي بايد در حدود ۳۳ تا ۳۷ هزار يورو سرمايه داشته باشيد. در صورت قبول شدن طرح تجاري ويزاي ۱ ساله براي شما صادر مي‌شود. اين ويزا تا ۵ سال پس از مهاجرت به فرانسه قابل تمديد است. پس از پايان اعتبار ويزا نيز در صورت دارا بودن شرايط مي‌توانيد اقامت دائم و تابعيت فرانسه را دريافت كنيد.

 

تمكن مالي يا خود حمايتي

روش تمكن مالي يكي ديگر از روش‌هاي سرمايه گذاري است. براي دريافت ويزا از اين طريق بايد سرمايه زيادي در حدود ۴۰ هزار يورو داشته باشيد. با اين پول هيچ تجارت و كسب و كاري در فرانسه ايجاد نمي‌شود و سرمايه شما تنها در حساب بانكي‌تان باقي مي‌ماند. در صورتي كه با خانواده خود به فرانسه مهاجرت كرده‌ايد، بايد علاوه بر ۴۰ هزار يورو، براي همسر خود نيز ۲۰ هزار و فرزندان نيز هر يك ۱۰ هزار يورو سرمايه داشته باشيد.

با دريافت ويزاي تمكن مالي ويزاي ۱ ساله براي‌تان صادر مي‌شود و تا ۵ سال نيز قابل تمديد است. پس از ۵ سال نيز مي‌توانيد در صورت دارا بودن شرايط اقامت دائم دريافت كنيد. در اين مدت شما و فرزندان‌تان از امكان تحصيل رايگان برخوردار هستيد.

مدرك زبان و شرط سني براي دريافت ويزاي تمكن مالي مطرح نيستند و افراد تنها با سرمايه كافي مي‌توانند اقدام به مهاجرت به فرانسه نمايند. با داشتن اين ويزا مي‌توانيد به راحتي به كشورهاي حوزه شنگن سفر كنيد. بزرگ‌ترين عيب اين روش مهاجرتي نداشتن مجوز براي كار در فرانسه است.

 

ايجاد كسب و كار در فرانسه

در صورت ارائه يك بيزنس پلن قوي و راه اندازي كسب و كار در كشور فرانسه مي‌توانيد ويزاي كاري دريافت نماييد. براي دريافت اين ويزا سرمايه اوليه كسب و كار شما بايستي حداقل ۳۰۰ هزار يورو باشد. اين ويزا اعتبار ۴ ساله دارد و علاوه بر خود فرد براي همسر و فرزندان او نيز صادر مي‌شود.

در صورت سودده بودن كسب و كار فرد مي‌تواند ويزاي مهاجرت به فرانسه را تمديد كرده و پس از ۵ سال نيز اقامت دائم دريافت كند.

 

مهاجرت به فرانسه از طريق خريد ملك

يكي ديگر از روش‌هاي مهاجرتي خريد ملك در فرانسه است. در ابتدا بايد به اين نكته بسيار مهم اشاره كنيم كه تنها با خريد ملك نمي‌توان اقامت كشور اسپانيا را به دست آورد. براي اين مظنور بايستي ابتدا ويزاي تمكن مالي دريافت كرده و سپس اقدام به خريد ملك كنيد.

براي خريد ملك در فرانسه بايد علاوه بر سرمايه كافي، ۱۸ سال سن داشته و آدرس مشخص در فرانسه (خانه يا هتل) داشته باشيد. خريد ملك در فرانسه تقريبا ۱۰۰ هزار تا ۳۵۰ هزار يورو هزينه خواهد داشت.

 

مهاجرت به فرانسه از طريق ازدواج

يكي ديگر از روش‌هاي مهاجرت به فرانسه ازدواج با يك فرد فرانسوي يا داراي تابعيت فرانسه است. فرد فرانسوي بايد تمكن مالي كافي داشته باشد تا از همسر خود حمايت كرده و هزينه‌هاي زندگي او را پرداخت كند. با توجه به كلاهبرداري و سواستفاده از اين روش، اداره مهاجرت فرانسه سخت گيري بسيار زيادي در اين زمينه نشان مي‌دهد.

پس از ازدواج زوجين براي همسر خارجي ويزاي موقت يك ساله صادر مي‌شود و پس از آن بررسي‌ها و مصاحبه‌هايي صورت مي‌گيرد تا دولت از صوري نبودن ازدواج مطمئن شود. در صورت اثبات واقعي بودن رابطه زوج و زندگي مداوم آن‌ها با يكديگر براي ۴ سال، همسر خارجي مي‌تواند اقامت دائم خود را دريافت نمايد.

 

مهاجرت با تولد فرزند به فرانسه

برخي از افراد تصميم مي‌گيرند كه براي دريافت اقامت و مهاجرت به فرانسه از روش تولد فرزند استفاده كنند. برخي از كشورها در صورت تولد فرزندي در خاك آن كشور بدون هيچ قيد و شرطي تابعيت را به نوزاد متولد شده اعطا مي‌كنند.

اما اين قانون در كشور فرانسه وجود ندارد و تابعيت تنها به فرزنداني داده مي‌شود كه والدين آن‌ها فرانسوي باشند يا به اصطلاح خون فرانسوي داشته باشند. پس مي‌توان گفت كه دريافت اقامت و مهاجرت به فرانسه از اين طريق امكان پذير نيست.

 

مهاجرت به فرانسه با دريافت ويزاي همراه

در صورتي كه فردي ويزاي كشور فرانسه را داشته باشند، يكي از اعضاي خانواده او نيز مي‌تواند ويزاي همراه دريافت كرده و به فرانسه مهاجرت كند. مهاجرت به فرانسه از اين طريق معايبي دارد كه از آن‌ها مي‌توان به عدم مجوز براي كار و عدم امكان استفاده از خدمات شهروندي همچون بيمه و… اشاره كرد.

البته پس از ورود به كشور فرانسه مي‌توانيد ويزاي خود را به ويزاهاي ديگر همچون ويزاي تحصيلي تغيير دهيد. ويزاي همراه در ابتدا به صورت يك ساله صادر مي‌شود اما پس از آن مي‌توانيد تا ۵ سال ويزاي خود را تمديد كنيد. در صورتي كه قصد تبديل ويزاي همراه خود را داريد، بهتر است با متخصصان مجموعه دانتل كو مشورت نماييد تا بهترين راهكار را به شما ارائه دهند.

 

مهاجرت به فرانسه از طريق هنر

افراد هنرمند كه قصد مهاجرت به فرانسه را دارند، مي‌توانند با دريافت پاسپورت تلنت به كشور فرانسه مهاجرت كنند. اين پاسپورت ۴ سال اعتبار دارد و علاوه بر خود فرد براي خانواده او نيز صادر مي‌شود. با دريافت اين ويزا فرد مي‌تواند در فرانسه كسب و كار هنري راه اندازي كند و همسر و فرزندان او نيز اجازه كار و تحصيل خواهند داشت.

هنرمندان معروف مي‌توانند براي مهاجرت به فرانسه از ويزاي هنرمندان جهاني و مشهور استفاده نمايند. مدارك لازم براي براي دريافت پاسپورت تلنت به شرح زير هستند.

  • مدرك اثبات توانايي مالي
  • عدم سوسابقه
  • داشتن بيمه با ارزش حداقل ۳۰ هزار يورو
  • فرم درخواست ويزا

 

مهاجرت به فرانسه با پناهندگي

يكي ديگراز روش‌ها مهاجرت به فرانسه پناهده شدن است. افرادي كه در كشور خود به دلايل عقيدتي، مذهبي، جنسيت و… با مشكلات جدي مواجه شده‌اند و امنيت جاني ندارند، مي‌توانند به كشور فرانسه رفته و پناهنده شوند. فرانسه جز كشورهاي پناهده پذير است اما با اين حال افراد پس از پناهندگي شرايط خوبي در اين كشور نخواهند داشت.

از سوي ديگر براي ورود به فرانسه بايستي به صورت غيرقانوني سفر كنيد كه بسيار خطرناك است. اين روش مهاجرتي توسط مجموعه دانتل كو توصيه نمي‌شود. بهتر است براي مهاجرت به فرانسه با مشورت گرفتن از متخصصان مجموعه دانتل كو روش‌هاي قانوني را متناسب با شرايط خود انتخاب كنيد.

 

مهاجرت به فرانسه با شركت در دوره‌هاي زبان

با شركت در دوره‌هاي آموزش زبان فرانسوي مي‌توانيد به اين كشور مهاجرت كنيد. دوره‌هاي اموزش زبان از ۶ ماه تا ۲ ساله برگزار مي‌شوند. پس از يادگيري زان فرانسوي و رديافت مدرك دو راه پيش رو داريد. يا مي‌توانيد براي تحصيل در فرانسه اقدام كره و يا به استان كبك كانادا مهاجرت كنيد. امكان پيدا كردن شغل در فرانسه نيز از اين طريق وجود دارد.

براي مهاجرت به فرانسه از طريق شركت در دوره‌هاي زبان تنها كافيست دانشي نسبي در زبان فرانسوي داشته باشيد و همچنين از توانايي مالي نيز برخوردار باشيد. افراد با سابقه كاري شانس بيشتري براي دريافت ويزا و شركت در دوره‌هاي زبان دارند. هزينه شركت در دوره‌هاي زبان فرانسه ۸۰۰ تا ۱۸۰۰ يورو براي هر ترم تحصيلي مي‌باشد.

 

مهاجرت با شرايط خاص به فرانسه

ويزاي هاي كارآفريني و هنر جز شرايط خاص قرار مي‌گيرند. در ويزاي كارآفريني نيزاي به داشتن مدرك زبان فرانسوي و همچين حضور مداوم در فرانسه نيست. تنها با داشتن بيزنس پلن قوي و سوددهي كسب و كار اقامت به شما داده مي‌شود. افراد متقاضي دريافت ويزاي هنر نيز بايد بتوانند با هنر خود در فرانسه كسب و كار راه اندازه و به رشد اقتصادي كمك كنند.

 

هزينه مهاجرت به فرانسه

يكي از مهم ترين مسائل در هنگام مهاجرت به فرانسه هزينه‌هاي دريافت ويزا و به طور كل هزينه مهاجرت است. از همان شروع درخواست ويزا بايد هزينه‌هايي را پرداخت كنيد كه با توجه به نوع ويزا متفاوت است. به طور كل بايد گفت كه داشتن تمكن مالي براي مهاجرت به اسپانيا شرط اصلي است.

علاوه بر هزينه ويزا شما بايد شهريه دانشگاه را نيز بپردازيد و يا سرمايه كافي براي ايجاد كسب و كار يا سرمايه گذاري را در اختيار داشته باشيد. هزينه هر يك از ويزاهاي مختلف به شرح زير مي‌باشد.

  • ويزاي كوتاه مدت شنگن ۸۰ يورو
  • ويزاي بلند مدت ۹۹ يورو
  • ويزاي تحصيلي ۵۰ يورو
  • ويزاي ترانزيت ۸۰ يورو

 

هزينه زندگي در فرانسه

علاوه بر هزينه مهاجرت و هزينه‌هاي دريافت ويزا پس از مهاجرت به فرانسه بايد هزينه‌هاي زندگي در اين كشور را نيز بپردازيد. هزينه زندگي در شهرهاي مختلف فرانسه متفاوت است اما به طور كل مي‌توان گفت كه فرانسه جز كشورهاي گران قيمت است. بيش‌ترين سهم هزينه زندگي به اجاره مسكن اختصاص دارد.

هزينه اجاره خوابگاه يا اقامتگاه دولتي در حدود ۱۵۰ تا ۲۵۰ يورو و اجاره آپارتمان ۵۰۰ تا ۹۰۰ يورو مي‌باشد. به طور كل پس از مهاجرت به فرانسه براي اجاره مسكن بايد در حدود ۳۶۰ تا ۱۲۰۰ يورو هزينه كنيد. ساير هزينه‌هاي زندگي در فرانسه به شرح زير هستند.

  • خريد مواد غذايي ۵۷۰ يورو ماهانه
  • حمل و نقل ۵۵ يورو ماهانه
  • بيمه ۳۰ يورو ماهانه
  • آب و برق و گاز ۱۵۰ يورو ماهانه
  • اينترنت ۲۸ يورو
  • بليت سينما ۱۰ يورو

 

هزينه زندگي در شهرهاي مختلف فرانسه

همانطور كه گفته شد هزينه زندگي در شهرها مختلف فرانسه متفاوت است. برخي از شهرها همون پاريس گران‌قيمت تر هستند اما به دليل مركز شهر بودن دستسي و امكانات بهتري خواهيد داشت. هزينه‌هاي زندگي در دو شهر مهم فرانسه به شرح زير مي‌باشد.

پاريس

پاريس پايتخت فرانسه است كه علاوه بر آب و هواي مطلوب و مكان‌هاي تفريحي و ديدني، از موقعيت‌هاي شغلي متعددي نيز برخوردار است. به همين دليل بسياري از مهاجران پاريس را به عنوان شهر محل زندگي خود انتخاب مي‌كنند.

اما هزينه زندگي در اين شهر گران قيمت‌تر از ساير شهرهاست. اجاره آپارتمان يك خوابه در پاريس در حدود ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ يورو در ماه است. همچنين براي حمل و نقل نيز بايد در سال ۳۴۰ يورو پرداخت نماييد.

مارسي

مارسي دومين شهر بزرگ فرانسه است كه جز شهرهاي بسيار قديمي و توريستي نيز محسوب مي‌شود. مارسي نسبت به پاريس ارزان قيمت تر است به طوري كه اجاره آپارتمان در اين شهر تقريبا ۵۵۰ يورو مي‌باشد. به طور كلي هزينه زندگي يك خانواده چهار نفره را مي‌توان در حدود ۳۵۰۰ يورو برآورد كرد. هزينه تقريبي زندگي در ساير شهرها پس از مهاجرت به فرانسه به شرح زير مي‌باشد.

  • ليون ۱۵۲۰ يورو
  • نيس ۱۶۵۰ يورو
  • تولوز ۱۵۰۰ يورو
  • نانت ۱۴۰۰ يورو
  • استراسبورگ ۱۴۸۰ يورو
  • بوردكس ۱۵۰۵ يورو
  • مون پليه ۱۴۱۵ يورو

 

ارزان ترين شهرهاي فرانسه

  • ليل
  • متز
  • ليموژ
  • گرنوبل
  • سنت كوئنتين
  • برست از شهرهاي ارزان براي مهاجرت به فرانسه
  • كان
  • پواتيه

 

دريافت اقامت دائم فرانسه

پس از مهاجرت به كشور فرانسه از طريق روش‌هايي همچون تحصيلي و كاري بسياري از مهاجران به دنبال اينند كه اقامت دائم دريافت كرده و زندگي خود را در اين كشور ادامه دهند. مهاجران با پيدا كردن كار در كشور فرانسه و حضور مداوم ۵ ساله مي‌توانند براي دريافت اقامت دائم اقدام نمايند.

توجه داشته باشيد كه در صورت ترك كردن كشور فرانسه به صورت پي در پي اقامت دائم به شما داده نمي‌شود و يا حتي در صورت دريافت نيز باطل خواهد شد. پس از دريافت اقامت دائم و مهاجرت به فرانسه مي‌توانيد از خدمات متعدد اين كشور استفاده كنيد اما در اموري همچون انتخابات اجازه شركت نداريد.

چند سال پس از دريافت اقامت دائم و دارا بودن شرايط مي‌توانيد شهروندي فرانسه را نيز كسب كنيد. توجه داشته باشيد كه دريافت اقامت دائم و شهروندي چندان راحت نيست و پيچيدگي‌هاي خود را دارد. پس بهتر است با متخصصان اين حوزه مشورت كنيد تا با مشكل مواجه نشويد.

 

بهترين راه مهاجرت به فرانسه

دغدغه اصلي متقاضيان مهاجرت آگاهي از بهترين روش براي مهاجرت به فرانسه است. در اين مورد بايد گفت كه بهترين روش وجود ندارد و اين شرايط هر فرد است كه بهترين و راحت ترين راه را تعيين مي‌كند. ممكن است يك روش به ظاهر سخت و پيچيده براي فردي بهترين راه باشد و در سريع‌ترين زمان جواب دهد.

براي اين منظور بايد شرايط شما توسط متخصصان اين حوزه بررسي شود تا بهترين روش را انتخاب كرد. متخصصان مجموعه دانتل كو مي‌توانند در اين زمينه ياري‌تان كنند.

 

مشاوره مهاجرت به فرانسه

فرانسه كشوري صنعتي و توسعه يافته است كه شرايط عالي براي زندگي دارد و افراد مي‌توانند با استفاده از روش‌هاي متعدد براي مهاجرت به فرانسه اقدام نمايند. فرانسه كشوري گران قيمت است اما با انتخاب شهرهاي كوچك و حومه‌اي مي‌توانيد هزينه‌هاي زندگي در اين كشور را به صورت چشم گيري كاهش دهيد.

مهاجرت يك فرايند طولاني است كه جزييات بسيار مهم و پيچيدگي‌هايي دارد. در صورت عدم اطلاع كامل از شرايط و ضوابط مهاجرت به فرانسه ممكن است متحمل ضررهاي مالي و زماني شويد و به دليل بهم خوردن برنامه‌هايتان با مشكلات جدي مواجه شويد. به همين دليل بسيار مهم است كه از افراد متخصص كمك بگيريد تا شما را آگاه كنند. مشاوران و متخصصان مركز مشاوره تلفني دانتل كو در خدمت شما هستند تا ياري‌تان كرده و در اين مسير همراه شما باشند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه مهاجرت به فرانسه مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02191005066 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

  1. هزينه مهاجرت به فرانسه چقدر است؟

    هزينه مهاجرت با توجه به روش مهاجرتي شما متفاوت است. براي مثال براي مهاجرت با سرمايه گذاري بايد 30 تا 40 هزار يورو سرمايه داشته باشيد اما در روش تحصيلي تنها بايد شهريه دانشگاه را پرداخت كنيد. هزينه مهاجرت به فرانسه در روش‌هاي مختلف در طول مقاله گفته شده است.

  2. آيا مي‌توان با تولد فرزند اقامت فرانسه را به دست آورد؟

    خير فرانسه از قانون اصل خون پيروي مي‌كند و تنها به دليل تولد در خاك فرانسه تابعيت نمي‌دهد.

  3. آيا با ازدواج مي‌توان به فرانسه مهاجرت كرد؟

    بله پس از ازدواج ويزاي يك ساله به شما تعلق مي‌گيرد و پس از آن نيز در صورت واقعي بودن ازدواج و زندگي مشترك براي چهار سال اقامت دائم به شما داده مي‌شود.

    منبع: مهاجرت به فرانسه

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مهاجرت به فرانسه 2023،
موضوع:
[ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ] [ ۰۴:۰۳:۱۴ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی