duntelco1
مشاوره تحصيلي

ترس از كنكور يكي از شايع ترين مشكلات در بين داوطلبان كنكور سراسري است. اين مساله تا حدي طبيعي است اما اگر بيش از حد باشد، مشكلات زيادي را براي داوطلبان به وجود خواهد آورد. به همين دليل ضروري است كه دنبال به دنبال راهكارهاي غلبه بر ترس از كنكور باشند. براي كسب اطلاع كامل از راه هاي درمان تر‌س از كنكور مي توانيد اين مطلب را تا انتها مطالعه كرده و يا با مشاوران مجموعه دانتل كو تماس بگيريد.

 منبع: ترس از كنكور | راهكارهاي غلبه بر ترس از كنكور

ترس از كنكور

كنكور يكي از مراحل مهم در زندگي تحصيلي دانش آموزان است. افرادي كه دوازده سال به تحصيل پرداخته اند و حالا بايد در آزموني بزرگ شركت كرده و وارد مقطع بعدي تحصيلات خود شوند. با توجه به اهميت زياد كنكور سراسري طبيعي است كه افراد با استرس و اضطراب مواجه شوند و نگراني و ترس از كنكور داشته باشند.

اما نگراني و ترس بايد در حدي باشد كه مانع از درس خواندن داوطلب نشود و مشكلي در عملكرد به وجود نياورد. برخي مواقع ترس از كنكور به حدي مي رسد كه داوطلب در ادامه مسير به طور جدي با مشكل مواجه مي شود. در اين شرايط بايد تر‌س از كنكور بررسي شده و راهكار هاي غلبه بر آن را به كار گرفت.

دلايل ترس از كنكور

تر‌س از كنكور دلايل مختلفي دارد اما معمولا به چند دليل رايج رخ مي دهد كه اطلاع از آن ها مي تواند در روند غلبه بر اين ترس كمك‌كننده باشد. برخي از مهم ترين دلايل تر‌س از كنكور به شرح زير هستند.

كمبود عزت به نفس

اگر فردي دچار كمبود عزت نفس باشد، در تمامي موقعيت هايي كه قرار بر ارزيابي و بررسي عملكرد است دچار ترس و مشكل خواهد شد. اين افراد حتي ممكن است بسيار درس خوان باشند. غلبه بر ترس از كنكور براي اين افراد تنها با غلبه بر كمبود عزت نفس امكان پذير خواهد بود.

 

بزرگ نمايي

بسيار ديده مي شود كه معلمان مدارس و والدين تاكيد بسيار زيادي بر كنكور مي كنند به نحوي كه اين احساس در دانش آموز به وجود مي آيد كه در صورت شكست در اين آزمون ديگر زندگي خود را از دست مي دهد و هيچ شانس موفقيتي نخواهد داشت.

از سوي ديگر اين اشتباه والدين و مدارس باعث مي شود كه دانش آموزان بيشتر بر جنبه رقابتي كنكور تمركز كنند و به جاي اينكه در تلاش باشند تا عملكرد خود را بهبود بخشند، به مقايسه خود با ديگران بپردازند. مقايسه با ديگران باعث دلسردي و ترس از كنكور خواهد شد.

 

اهمال كاري

بعضي از دانش آموزان نيز با مشكل اهمال كاري مواجه هستند و به جاي تلاش در مسير كنكور و درس خواندن، زمان خود را به ساير كارهاي غير ضروري اختصاص مي دهند. اين دانش آموزان از برنامه ريزي خود براي كنكور عقب افتاده و با ترس و اضطراب مواجه مي شوند.

 

راهكار هاي غلبه بر ترس از كنكور

افرادي كه دچار تر‌س از كنكور هستند، بايد در مرحله اول به دنبال علت ترس خود باشند و پس از آن با اطلاع از راهكار هاي غلبه بر ترس‌كنكور، اين مساله را درمان كنند. از مهم ترين و بهترين راهكارهاي غلبه بر ترس از كنكور مي توان به موارد زير اشاره كرد.

برنامه ريزي

مهم ترين قدم در مسير موفقيت در كنكور داشتن برنامه ريزي است. برنامه ريزي به شما كمك مي كند تا مسير خود را مشخص كرده و به صورت مرتب به مطالعه بپردازيد. قرار گرفتن در مسير درست، ترس از كنكور را تا حد زيادي از بين خواهد برد.

 

 انتقاد نكردن از خود

در طول مسير آمادگي براي كنكور ممكن است بارها با شكست مواجه شويد و يا از برنامه عقب بيفتيد. در اين شرايط از انتقاد و سرزنش كردن خود دوري كرده و به دنبال رفع مشكل باشيد. توجه داشته باشيد كه بروز مشكل در اين مسير طبيعي است و تنها لازم است كه علت را شناسايي كرده و آن را برطرف سازيد.

 

ترس از كنكور | استراحت كافي

در برنامه ريزي خود براي كنكور حتما زمان هايي را به استراحت اختصاص دهيد. با خودتان مهربان باشيد و در اين مسير يكساله بيش از حد به خود سخت نگيريد. طبق برنامه ريزي مطالعه كنيد اما با اختصاص زمان هايي براي استراحت، روحيه خود را نيز تقويت كنيد.

 

تمركز بر خود از روش هاي غلبه بر ترس از كنكور

با برنامه مطالعه اي ديگران كاري نداشته باشيد و تنها بر روي مسير خود تمركز كنيد. فراموش نكنيد كه هرفردي روش منحصر به فردي براي خود دارد و از سوي ديگر جلوتر بودن فردي ديگر نسبت به شما لزوما به معناي تسلط كامل بر دروس و كيفيت بالاي مطالعه نيست. پس دست از مقايسه برداريد و تنها بر بهبود عملكرد خود تمركز كنيد.

 

به كارگيري روش هاي صحيح مطالعه

از روش هاي صحيح مطالعه اي اطلاع كامل به دست آوريد و از آن ها استفاده كنيد. مطالعه صحيح با روش هايي همچون خلاصه نويسي، حاشيه نويسي، تست زني، تمرين و تكرار و… كيفيت مطالعه را بالا برده و اعتماد به نفس شما را افزايش مي دهد. در نتيجه ترس از كنكور نيز كاهش پيدا خواهد كرد. براي كسب اطلاع از روش هاي صحيح مطالعه مي توانيد از مشاوران مجموعه دانتل كو كمك بگيريد.

 

كمك گرفتن از افراد متخصص

در نهايت اگر احساس مي كنيد كه ترس از كنكور تبديل به مشكلي جدي براي تان شده است و در مسير آمادگي براي كنكور اختلال ايجاد مي كند، بهتر است كه با مشاوران و متخصصان تحصيلي و يا روانشناسان صحبت كنيد تا با ريشه يابي مشكل، راهكار هاي صحيح غلبه بر آن را نيز به شما معرفي نمايند.

 

مشاوره ترس از كنكور

كنكور يك آزمون بزرگ براي دانش آموزان است كه به واسطه آن مي توانند وارد دانشگاه شده و به تحصيل در رشته مورد علاقه خود بپردازند. ترس از كنكور يكي از مشكلات شايع بين داوطلبان كنكوري است اما نبايد آن را دست كم گرفت و بايستي حتما به دنبال راهكارهاي غلبه بر آن باشيد.

مشاوران تحصيلي مي توانند به شما كمك كنند تا از روش صحيح مطالعه و آمادگي براي كنكور آگاه شويد و با به كارگيري تدابير لازم، بر ترس از كنكور غلبه نماييد. متخصصان مركز  مشاوره تحصيلي تلفني دانتل كو در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري تان كنند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ترس از كنكور مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02191005066 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

  1. ترس از كنكور چه دلايلي دارد؟

    در متن مقاله به شايع ترين دلايل تر‌س از كنكور پرداخته شده است.

  2. براي غلبه بر ترس‌كنكور چه بايد كرد؟

    راهكار هاي متعددي براي غلبه بر ترس كنكور وجود دارد كه بهترين آن ها در متن آورده شده است.

  3. اهميت غلبه بر ترس از كنكور چيست؟

    ترس و اضطراب زياد باعث فرسودگي شده و در مسير آمادگي براي آزمون مشكلات جدي را به وجود مي آورد. به همين دليل لازم است كه دنبال راه هاي غلبه بر آن باشيد.

    منبع: ترس از كنكور | راهكارهاي غلبه بر ترس از كنكور

 
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ] [ ۰۱:۰۴:۰۶ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی