duntelco1
مشاوره تحصيلي

ترميم معدل كنكور سراسري ۱۴۰۳ زمينه‌اي را براي داوطلباني فراهم كرده كه مشمول اعمال سوابق تحصيلي كنكور سراسري هستند اما داراي معدل پاييني مي‌باشند، تا بتوانند با شركت در امتحاناتي كه آموزش و پرورش به صورت نهايي برگزار مي‌كند، معدل خود را افزايش دهند. تمامي متقاصيان ترميم‌معدل مي‌توانند يك ماه پيش از برگزاري امتحانات نهايي در خرداد ماه به منطقه آموزشي فارغ التحصيلي خود مراجعه كنند. پس از ثبت نام بايد در امتحانات ترميم معدل شركت كنند. در ادامه اطلاعات بيشتري از ترميم معدل كنكور سراسري 1403 را ارائه كرده ايم.

منبع: ترميم معدل كنكور سراسري 

ترميم معدل كنكور سراسري ۱۴۰۳ 

تغييرات در نحوه برگزاري آزمون و ميزان تاثير سوابق تحصيلي در نتيجه كنكور و قبولي داوطلبان در دانشگاه باعث ايجاد سردرگمي هايي براي داوطلبان شده است. اين موضوع تبديل به نگراني و چالش براي دسته اي از داوطلبان كنكور سراسري كه داراي معدل پاييني مي‌باشند، شده است. اما خوشبختانه داوطلباني كه داراي معدل پاييني نيز هستند. مي توانند براي جبران نمره پاييني كه در امتحانات نهايي گرفته‌اند، در امتحانات ترميم معدل كنكور ۱۴۰۳ شركت كنند. 

معدل داوطلباني كه مشمول اعمال سوابق تحصيلي مي باشند، به ميزان 50 درصد در نتيجه كنكور سراسري و به صورت قطعي اعمال مي باشد. به همين دليل ترميم‌معدل فرصت خوبي براي داوطلبان با معدل پايين است كه بتوانند به اين واسطه نمرات خود را افزايش دهند.

 

اهميت ترميم معدل كنكور سراسري ۱۴۰۳

آموزش و پرورش به منظور مساعدت با دسته‌اي از داوطلبان كه نتوانسته اند در امتحانات نهايي ديپلم و پيش دانشگاهي نمره بالايي را كسب كنند، طرحي را با عنوان طرح ترميم معدل در نظر گرفته است. اين طرح در واقع فرصتي را در اختيار متقاضياني قرار مي‌دهد كه موفق به كسب نمره بالا در امتحانات نهايي ديپلم و پيش دانشگاهي نشده اند.

اين افراد مي توانند به واسطه شركت در اين امتحانات معدل خود را بالا ببرند. بنابراين دانش آموزان مي توانند در امتحانات دروسي كه در آن ها نمره پاييني كسب كرده اند، مجدد شركت كنند. در صورتي كه نمرات جديد ترميم معدل كنكور دانش آموز بالاتر باشد، به عنوان سوابق تحصيلي او در نظر گرفته مي شود.

در صورتي كه داوطلبان نمرات پاييني داشته و با شركت در امتحانات نمرات بالايي را به دست آورند، مي توانند به اين واسطه تاثير معدل در كنكور سراسري خود را بهبود ببخشند. اگر داوطلب در امتحانات ترميم معدل، نمره پاييني را كسب كند، نمرات قبلي او كه بهتر و بالاتر مي‌باشد براي او در نظر گرفته خواهد شد.

 

افراد مجاز براي شركت در ترميم معدل كنكور 1403

ترميم معدل براي داوطلباني در نظر گرفته شده كه معدل پاييني دارند و مي‌خواهند تاثير معدل در كنكور سراسري را افزايش دهند. تاثير سوابق تحصيلي كنكور شامل سه دسته از داوطلبان كنكوري مي شود و فقط مشمولين مي توانند از اين طرح براي بهبود معدل خود استفاده كنند. اين دسته از داوطلبان در يكي از دسته هاي زير قرار مي گيرند.

  • داوطلباني كه داراي مدرك ديپلم در يكي از رشته‌هاي نظري رياضي، تجربي و انساني بوده و مدرك خود را پس از سال 84 دريافت كرده اند.
  • داوطلباني كه مدرك پيش دانشگاهي خود را پس از سال 91 دريافت كرده اند.
  • فارغ التحصيلان نظام جديد (6-3-3) كه ديپلم خود را پس از سال 98 اخذ كرده اند.

 

داوطلبان غير مشمول اعمال سوابق تحصيلي

چنانچه داراي مدرك ديپلم نظام قديم بوده و ديپلم خود را قبل از سال 84 اخذ كرده‌ايد و يا داراي مدرك فني حرفه‌اي يا كاردانش مي‌باشيد، شما جزو مشمولين سوابق تحصيلي نيستيد و نيازي به كد سوابق تحصيلي ديپلم و يا مدرك پيش دانشگاهي خود نداريد و در نتيجه نياز به شركت در ترميم معدل كنكور نيز نمي‌باشد. 

همينطور در صورتي كه قصد داريد به جاي مدرك پيش دانشگاهي، از مدرك كارداني استفاده كنيد و يا مدرك پيش دانشگاهي خود را قبل از سال 91 دريافت كرده ايد، نيازي نيست كه كد سوابق تحصيلي پيش دانشگاهي خود را دريافت كنيد. افرادي كه جزو مشمولين اعمال سوابق تحصيلي هستند، بايد در هنگام ثبت نام كنكور سراسري، كد سوابق تحصيلي خود را از طريق سايت dipcode.medu.ir دريافت كنند.

 

زمان ثبت نام براي ترميم معدل براي كنكور ۱۴۰۳ 

 آزمون ترميم معدل همزمان با امتحانات نهايي خرداد ماه انجام مي شود و داوطلبان بايد در اين امتحان شركت كنند. معمولا يك ماه قبل از برگزاري امتحانات نهايي، سايت ثبت نام آزمون ترميم معدل باز مي شود و داوطلبان مي توانند براي نام نويسي به آن مراجعه كنند.

توجه داشته باشيد كه تمامي داوطلبان كه قصد شركت در كنكور نوبت اول يا دوم در ارديبهشت و تير را دارند، همگي بايد در يك آزمون ترميم معدل كنكور شركت كنند. آموزش و پرورش معمولا در اسفند يا فروردين ماه، زمان دقيق برگزاري امتحانات نهايي و ثبت‌نام آزمون ترميم معدل را اعلام مي كند. به محض اطلاع رساني در مورد زمان دقيق ثبت نام آزمون ترميم معدل 1403 اين مطلب بروزرساني خواهد شد.

متقاضيان بايد براي ثبت نام در امتحانات ترميم معدل دوازدهم كنكور 1403 به مدرسه بزرگسالان منطقه آموزشي كه در آن فارغ التحصيل شده اند، مراجعه كنند. متقاضيان ترميم معدل به منظور شركت در هر امتحان بايد مبلغي را براي چاپ و تصحيح اوراق پرداخت نمايند.

 

سايت ثبت نام آزمون ترميم معدل كنكور

آموزش و پرورش تاكنون سامانه يكپارچه اي را براي ثبت نام آزمون ترميم معدل در نظر نگرفته است. داوطلبان براي ثبت نام بايد در زمان تعيين شده به مراكز مشخص مراجعه كرده و نام نويسي خود را انجام دهند.

در سايت آموزش و پرورش تمامي موارد مهم همچون بخشنامه آزمون ترميم معدل و نحوه ثبت‌نام ذكر شده است و مي توانيد با مراجعه به اين سايت از جزئيات مطلع شويد. همچنين براي سهولت بيشتر و دريافت جديدترين اخبار مربوط به آزمون ترميم معدل كنكور مي توانيد در كانال تلگرامي دانتل كو عضو شويد.

 

شرايط ثبت نام آزمون ترميم معدل

تمامي داوطلبان كنكور 1403 كه سوابق تحصيلي ندارند و يا سابقه تحصيلي آن ها ناقص است، بايد در آزمون ترميم معدل كنكور شركت كنند تا سوابق تحصيلي برايشان تشكيل شود. در غير اين صورت تنها نمرات كنكور كه شامل دروس اختصاصي است براي شان اعمال مي شود و نمرات سوابق تحصيلي شامل دروس اختصاصي و عمومي صفر در نظر گرفته خواهد شد.

در اين صورت رتبه كنكور بسيار بالا مي رود چراكه سوابق تحصيلي تاثير قطعي 50 درصدي دارند. اين داوطلبان مي‌توانند در آزمون ترميم معدل شركت نمايند. مشمولان ثبت نام آزمون ترميم معدل به شرح زير مي باشند.

✅داوطلباني كه ديپلم نظري نظام جديد (6.3.3) دارند.

✅داوطلباني كه ديپلم فني حرفه اي يا كارشناسي نظام جديد (6.3.3) دارند.

✅افراد داراي مدرك پيش دانشگاهي با سابقه تحصيلي 4 عنوان درس نهايي

✅افرادي كه مدرك پيش دانشگاهي نظام سالي واحدي ترمي واحدي دارند و از سال 1384 به بعد فارغ التحصيل شده اند.

✅كساني كه از قبل سابقه تحصيلي داشته اند.

✅افرادي كه قبلا در آزمون ترميم معدل كنكور شركت كرده اند، پس از تصويب تغييرات كنكور سراسري مي توانند مجددا در اين آزمون شركت كنند.

✅افرادي كه قصد شركت در كنكور گروه آزمايشي متفاوت با رشته خود در دبيرستان را دارند نيز مجاز به شركت در آزمون ترميم معدل هستند.

 

مدارك مورد نياز براي ثبت نام ترميم معدل كنكور

براي ثبت نام آزمون ترميم معدل داوطلبان بايد مداركي را با خود به همراه داشته باشند و در هنگام نام نويسي ارائه دهند. اين مدارك به شرح زير مي باشند.

✅كپي از صفحه اول شناسنامه

✅كپي از گواهي موقت فارغ التحصيلي

✅يك عكس 4*3

✅يك كپي از كارنامه فارغ التحصيلي

✅تاييديه تحصيلي

✅فرم انتخاب دروس به صورت تكميل شده

✅فيش واريز هزينه

✅يك عدد پوشه

داوطلبان براي ثبت نام آزمون ترميم معدل بايد هزينه اي را براي چاپ و طرح سوالات پرداخت نمايند و فيش واريز آن را نيز در هنگام ارائه مدارك تحويل دهند. همچنين داوطلبان بايد به صورت حضوري به مدرسه محل تحصيل خود مراجعه كرده و يا از طريق سامانه ماي مديو ديپلم و ريز نمرات خود را دريافت كنند.

 

هزينه ثبت نام آزمون ترميم معدل 1403

داوطلباني كه قصد شركت در آزمون ترميم معدل را دارند، بايد در هنگام ثبت نام هزينه اي را پرداخت كرده و فيش واريز هزينه را نيز به عنوان مدرك تحويل دهند. اين هزينه براي چاپ سوالات و تصحيح سوالات از داوطلبان گرفته مي‌شود. مبلغ ثبت نام ترميم معدل كنكور هر ساله تغيير مي‌كند. در حال حاضر مبلغ دقيق آن مشخص نشده است و به محض اطلاع رساني در اين صفحه قرار خواهد گرفت. 

 

نحوه ثبت نام آزمون ترميم معدل كنكور سراسري

در سال هاي گذشته داوطلبان شركت در كنكور نظام جديد به مدرسه بزرگسالان محل تحصيلي خود مراجعه كرده و يا از طريق درخواست به آموزش و پرورش درآزمون ترميم معدل شركت مي‌كردند. آموزش و پرورش بايد راي صادر كرده و موافقت خود با شركت داوطلب در آزمون را اعلام مي كرد.

در حال حاضر به دليل تغييرات كنكور سراسري و تاثير قطعي سوابق تحصيلي، تمامي داوطلبان كنكور مي توانند در آزمون ترميم معدل شركت كنند. اين داوطلبان براي شركت در آزمون بايد به مدرسه بزرگسالان و يا آموزش و پرورش مراجعه نمايند تا امكان شركت در آزمون ترميم معدل و امتحانات نهايي خرداد 1403 را داشته باشند.

 

ترميم معدل داوطلبان كنكور هنر

داوطلبان كنكور هنر تنها بايد سوابق تحصيلي دروس عمومي را از طريق سوابق تحصيلي كسب كنند و نمرات دروس اختصاصي در كنكور سراسري به دست خواهد آمد. منابع امتحاني كتاب هاي درسي آموزش و پرورش در سال سوم متوسطه دوم مي باشد و داوطلبان به منظور آمادگي آزمون بايد اين كتاب ها را مطالعه نمايند.

 

كارنامه ترميم معدل كنكور ۱۴۰۳

داوطلبان پس از شركت در آزمون ترميم معدل مي‌توانند به سامانه هاي مربوطه مراجعه كرده و كارنامه خود را مشاهده نمايند. سايت دريافت كارنامه ترميم معدل، my.medu.ir مي‌باشد. براي اين منظور وارد اين سايت شده و پس از وارد كردن اطلاعات مورد نياز مثل كد ملي به صفحه شخصي خود و دريافت كارنامه وارد شويد. 

همچنين داوطلبان مي‌توانند به مدرسه اي كه در آن ثبت نام كرده اند مراجعه كرده و كارنامه خود را از مدير مدرسه تحويل بگيرند. كادر مدرسه نيز كارنامه را از سايت ماي مديو دريافت كرده و در اختيار داوطلب قرار خواهند داد. در صورت مشاهده خطا در نمرات خود مي‌توانيد به مدير و يا آموزش و پرورش شكايت كنيد. 

 

مشاوره تاثير معدل كنكور سراسري 1403

نكته اي كه در مورد امتحانات ترميم معدل كنكور سراسري 1403 وجود دارد اين است كه نمراتي كه متقاضيان در امتحانات ترميم‌معدل كسب مي كنند، جايگزين نمرات قبلي آن ها نمي شود. نمرات جديد صرفا جهت اعمال در سنجش و پذيرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي كشور ملاك هستند.

به صورتي كه اگر داوطلب در امتحانات ترميم معدل نمرات بهتري را نسبت به نمرات قبلي خود به دست آورده، در سوابق او اعمال مي گردد. در صورت كسب نمرات كمتر در آزمون ترميم معدل، همان نمره قبلي در كنكور لحاظ مي‌شود.

بنابراين بر اساس مصوبه وزارت آموزش و پرورش، نمرات اكتسابي دانش آموزان در امتحانات ترميم معدل و همينطور معدل آن ها صرفا براي اعمال در كنكور سراسري داراي اعتبار مي باشد و در واقع نمرات اصلي كارنامه متقاضيان تغييري نخواهد كرد. در سال هاي گذشته آزمون ترميم معدل در چند نوبت برگزار مي‌شد اما در حال حاضر تنها در خرداد ماه برگزار مي‌گردد. 

اگر شما نيز جزو داوطلباني هستيد كه قصد داريد با شركت در امتحانات ترميم معدل كنكور، ميزان تاثير معدل در كنكور سراسري خود را بهبود ببخشيد، مي توانيد براي دريافت راهنمايي و دريافت پاسخ سوالات خود با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي تلفني دانتل كو در ارتباط باشيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ترميم معدل كنكور سراسري 1403 مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

 

  1. داوطلبان نظام آموزشي قديم نيز مي توانند در ثبت نام آزمون ترميم معدل كنكور شركت كنند؟

    بله اين داوطلبان مي توانند مطابق با مراحل گفته شده در متن براي ثبت نام آزمون ترميم معدل اقدام نمايند.

  2. اگر در آزمون ترميم معدل كنكور نمرات كمتري كسب كنم چه بايد كرد؟

    در اين صورت همان نمرات قبلي به عنوان سوابق تحصيلي در نظر گرفته مي شود.

  3. آيا نمراتي كه داوطلبان در امتحانات به دست مي آورند، در كارنامه آن ها درج مي شود؟

    خير، نمرات اكتسابي داوطلبان در امتحانات ترميم‌معدل صرفا براي اعمال در كنكور سراسري اعتبار دارند و نمرات كارنامه متقاضيان تغييري نمي كند.

    منبع: ترميم معدل كنكور سراسري

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ مهر ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۵۶:۴۲ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی