duntelco1
مشاوره تحصيلي

نمره خام كنكور سراسري ارديبهشت و تير ماه ۱۴۰۳ همان درصد مكتسبه داوطلب در دروس كنكور مي‌باشد. در كنكور ارديبهشت ماه تنها يك كارنامه اوليه براي داوطلبان منتشر مي شود كه در آن نمره خام كنكور سراسري ارائه شده بود. داوطلبان با استفاده از نمره خام مي‌توانند در مورد عملكرد خود در كنكور مطلع شوند. رتبه و تراز كنكور پس از اعمال ساير عوامل تاثير گذار بر رتبه خام محاسبه مي‌شود. داوطلبان مي‌توانند با استفاده از فرمول نيز نمره خام را خود به دست آورند. در اين مطلب به بررسي كامل نمره خام كنكور سراسري 1403 پرداخته شده است. براي كسب اطلاع بيشتر مي‌توانيد با مجموعه دانتل كو تماس بگيريد. 

منبع: نمره خام كنكور سراسري  

نمره خام كنكور سراسري ۱۴۰۳

داوطلبان كنكور سراسري و همچنين مشاوران تحصيلي براي بررسي وضعيت داوطلب در كنكور و انتخاب رشته، رتبه و تراز كنكور را مد نظر قرار مي دهند و اقدامات بعدي را بر اين اساس انجام مي‎‌دهند. اين در حاليست كه رتبه و تراز داوطلبان بر اساس نمره خام كنكور سراسري ۱۴۰۳ محاسبه مي‌شود. 

نمره خام پس از اعمال سوابق تحصيلي و مقايسه به نمره ديگر داوطلبان به رتبه و تراز تبديل مي‌شود. داوطلبان با آگاهي از اهميت نمره خام كنكور و محاسبه آن مي‌توانند وضعيت خود را بررسي كرده و هرچه سريع تر براي شركت در آزمون سل آينده تصميم گيري نمايند. 

نمره خام كنكور ارديبهشت و تير ماه 1403

همانطور كه مي‌دانيد كنكور سراسري در سال ۱۴۰۳ در دو نوبت ارديبهشت و تير برگزار مي شود. داوطلباني كه در كنكور نوبت اول يا همان تير ماه شركت كردند، تنها كارنامه اوليه را دريافت كردند كه در آن نمره خام ارائه شده بود. اما اكثر داوطلبان اطلاعي از اهميت نمره خام كنكور سراسري 1403 ندارند و نمي دانند كه منظور از آن چيست. 

نمره خام تنها عملكرد هر داوطلب در آزمون را مي‌سنجد. براي مثال در يك امتحان سخت كه همه افراد نمره كمتر از دوازده كسب كرده‌اند، يك نفر نمره ۱۶ گرفته است. اما در يك امتحان ديگر كه نسبتا ساده بوده است، بالاترين نمره ۱۸ مي‌باشد. اين نمرات همان نمره خام هستند كه وضعيت عملكرد هر داوطلب را به تنهايي نشان مي‌دهد.

اما در كنكور سراسري نمرات با توجه به مقايسه عملكرد ديگران و سطح سختي سوالات مشخص مي‌شود ك همان رتبه و تراز مي‌باشد. در مثال بالا ارزش نمره ۱۶ در يك امتحان سخت بيشتر از نمره ۱۸ در امتحاني راحت است. نمره خام كنكور ۱۴۰۳ از طريق تفريق سه پاسخ درست و يك پاسخ منفي، تقسيم بر ضرب تعداد سوالات در سه و ضرب در صد محاسبه مي‌شود. 

 نمره خام = (تعداد پاسخ هاي درست × 3) ــ (تعداد پاسخ غلط) ÷ (تعداد كل سوالات × 3) × 100

 

دريافت نمره خام كنكور ۱۴۰۳

همانطور كه گفته شد نمره خام كنكور سراسري 1403 ملاك انتخاب رشته و وضعيت قبولي داوطلبان در كنكور نيست و بايد محاسبات ديگري نيز بر روي آن انجام شود تا رتبه و تراز به دست آيد. اما با اين حال داوطلبان مي‌توانند با مشاهده نمره خام از وضعيت عملكرد خود در كنكور مطلع شوند. 

براي دريافت نمره خام كنكور ارديبهشت ماه داوطلبان دو راه پيش رو دارند. در روش اول داوطلب در زمان اعلام نتايج اوليه كنكور سراسري تير بايد به سايت سنجش با نشاني sanjesh.org مراجعه كرده و كارنامه خود را دريافت كند. در كارنامه اوليه نمره خام كنكور سراسري ارائه شده است. 

با استفاده از روش ديگر داوطلبان مي‌توانند خودشان نمره خام كنكور را محاسبه كنند. براي اين منظور بايد كليد اوليه سوالات را از سايت سنجش دريافت كرده و سپس با توجه به پاسخ هاي خود در آزمون و از طريق فرمول گفته شده در بالا، نمره خام را محاسبه كنيد. 

اين روش كمي سخت تر است و زمان بيشتري نيز مي‌برد اما با استفاده از اين روش، داوطلب ديد دقت تري نسبت به عملكرد خود دارد و در صورت اختلاف در نتيجه اعلام شده از سوي سايت سنجش، مي‌تواند با ارائه مدرك اعتراض خود را ثبت نمايد. البته براي محسابه نمره خام از طريق روش گفته شده داوطلب بايد تمامي پاسخ هاي خود را به درستي به ياد آورد و يا ثبت كرده باشد. 

توجه داشته باشيد كه محدوده نمره خام از 33- تا 100 مي‌باشد. يعني اگر داوطلب به همه سوال ها پاسخ درست داده باشد درصد او 100 و اگر به همه سوالات پاسخ غلط داده باشد درصد او 33- خواهد بود. 

 

 

تحليل نمره خام كنكور ۱۴۰۳

همانطور كه گفته شد نمره خام كنكور را مي توان به راحتي به دست آورد اما اين نمره، ملاك انتخاب رشته و قبولي در كنكور نيست. رتبه و تراز داوطلبان كنكور سراسري كه ملاك اصلي قبولي هستند از طريق تحليل آزمون به دست خواهد آمد. 

گفته شد كه نمره خام با توجه به سطح سختي سوالات و همچنين عملكرد ديگر داوطلبان به دست خواهد آمد. هر ساله پس از برگزاري كنكور، از داوطلب نظرسنجي انجام مي‌شود و سوالات را در سه سطح ساده، متوسط و سخت دسته بندي مي‌كنند. اين كار همان تحليل آزمون است كه نمره خام كنكور سراسري 1403 را به رتبه و تراز تبديل مي‌كند. 

 

نحوه محاسبه تراز و رتبه كنكور با استفاده از نمره خام

داوطلبان كنكور ارديبهشت ماه پس از دريافت كارنامه اوليه خود و نمره خام كنكور سراسري ۱۴۰۳ به دنبال راهي براي محاسبه تراز و رتبه از طريق آن خواهند بود. اما متاسفانه روش دقيقي براي اين كار وجود ندارد چراكه به جز سازمان سنجش هيچكس در مورد عملكرد ديگر داوطلبان در كنكور اطلاع ندارد. 

اما با اين حال نمره خام كنكور سراسري يك ملاك براي بررسي عملكرد در آزمون است. مسلما هرچه درصدهاي داوطلب بهتر باشد، شانس بهتر بودن رتبه و تراز نيز افزايش يافته و امكان قبولي در دانشگاه‌هاي سطح بالا را نشان مي‌دهد. 

 

مشاوره انتخاب رشته سراسري

داوطلبان كنكور ارديبهشت ماه كه كارنامه اوليه خود را دريافت كرده‌اند، مي‌توانند از طريق نمره خام كه در كارنامه ذكر شده است، ديدي از وضعيت و عملكرد خود در كنكور به دست آورند. همجنين داوطلبان مي‌توانند با استفاده از كليد سوالات نمره خام خود را محاسبه كنند. اين گونه در صورت اعتراض به نتيجه مدارك معتبري براي اعتراض خود خواهند داشت. 

در صورتي كه سوال يا ابهامي در زمينه نمره خام كنكور سراسري 1403 و يا ديگر مراحل كنكور براي‌تان به وجود آمده است، مي‌توانيد با مشاوران تحصيلي مشورت كرده و پاسخ سوالات خود را دريافت نماييد. متخصصان مشاوره تحصيلي تلفني مشاوره دانتل كو در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند. 

براي دريافت مشاوره در زمينه نمره خام كنكور سراسري ۱۴۰۳ مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02191005066 تماس بگيريد.

سوالات متداول

 

  1. نمره خام كنكور سراسري ۱۴۰۳ چه كاربردي دارد؟

    داوطلبان با استفاده از نمره خام مي‌توانند در مورد وضعيت عملكرد خود و پاسخ دهي به سوالات اطلاع يابند.

  2. آيا نمره خام كنكور 1403 در انتخاب رشته تاثير مي‌گذارد؟

    نمره خام كنكور سراسري با اعمال سوابق تحصيلي و مقايسه عملكرد ديگر داوطلبان، به رتبه و تراز تغيير پيدا مي‌كند. اين نمره به تنهايي ملاك انتخاب رشته نيست. 

  3. براي محسابه نمره خام كنكور چه بايد كرد؟

    داوطلبان براي محاسبه نمره خام بايد پاسخ هاي خود را مشخص كرده و سپس از طريق فرمولي كه در متن آورده شده است نمره خام را محسابه نمايند. 

    منبع: نمره خام كنكور سراسري 

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ آذر ۱۴۰۲ ] [ ۰۳:۳۵:۱۱ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی