duntelco1
مشاوره تحصيلي

معرفي دانشگاه پيام نور

دانشگاه پيام نور در سال 67 زير نظر وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و با هدف آموزش نيمه حضوري تاسيس شد. اين دانشگاه يك سازمان مركزي در شهر تهران دارد و واحدهاي تحت پوشش آن در سراسر كشور وجود دارند كه تعداد اين واحدها بسيار زياد است و هر ساله در سه مقطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا دانشجويان زيادي را مي‌پذيرد.

دانشجويان اين دانشگاه به دو دسته رسمي و فراگير قابل تقسيم مي‌باشند. دانشجويان رسمي از طريق آزمون سراسري به پيام نور راه يافته‌اند. البته در چند سال‌اخير امكان پذيرش بدون آزمون هم فراهم شده و با شرط معدل دانشجو پذيرفته مي‌شود. دانشجويان فراگير پيام نور در مقطع كارشناسي ارشد به انتخاب خود در يكي از مراكز پيام نور به عنوان دانش‌پذير ثبت نام مي‌كنند. بعد واحدهاي ترم يك را به آنها ارائه مي‌دهند اگر قبول شدند ترم دو به عنوان دانشجوي فراگير ميتوانند در دانشگاه به تحصيل بپردازند. و عنوان فراگير هم در مدرك فارغ التحصيلي آنها ذكر نمي‌شود.

پيام نور نسبت به دانشگاه‌هاي ديگر مزاياي زيادي دارد به همين دليل مورد توجه افراد زيادي واقع شده است. از اين مزايا ميتوان به اجباري نبودن حضور در كلاسهاي تئوري، شهريه كمتر نسبت به دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي و آزاد، وام 2 درصدي براي شهريه، متنوع بودن رشته‌هاي بدون آزمون اين دانشگاه، امكان تغيير رشته به آساني و… اشاره كرد.

آيا دانشگاه پيام نور غيرحضوري است؟

كلاسهاي دانشگاه پيام نور به سه روش غير حضوري، نيمه حضوري و حضوري برگزار مي‌شوند. روش اول يا غير حضوري كه به آن خودخوان ميگويند هيچگونه كلاسي براي آن برگزار نمي‌شود و دانشجو با استفاده از كتابهاي كمك آموزشي و سي دي‌هاي آموزشي بايد براي حضور در امتحانات آماده گردد. تعداد دروس خودخوان به شدت كاهش يافته و براي بيشتر دروس، كلاس تشكيل مي‌شود و استاد آموزش مي‌دهد.

دروس نيمه حضوري اين دانشگاه به اين صورت است كه كلاس برگزار مي‌شود ولي زمان برگزاري كلاس به نسبت حجم كتاب بسيار كمتر است. و حضور در كلاس‌هاي تئوري اجباري نيست. بنابراين اين دانشگاه براي افرادي كه به دنبال ارتقا شغلي هستند بهترين گزينه است.

در سالهاي اخير تعدا كلاس‌هاي پيام نور افزايش يافته است. و در تمام طول هفته كلاس برگزار مي‌شود. برخي از رشته‌هاي اين دانشگاه به صورت مجازي يا الكترونيكي است، افرادي كه به دليل شاغل بودن يا هر دليل ديگر به آموزش مجازي علاقمند هستند ميتوانند رشته‌هاي مجازي را انتخاب كنند.

مقايسه دانشگاه پيام نور، آزاد و غيرانتفاعي

نحوه پذيرش

نحوه پذيرش هرسه هم با آزمون است هم بدون آزمون و با شرط معدل. تفاوت دانشگاه پيام‎نور در پذيرش كارشناسي ارشد است كه به صورت فراگير هم انجام ميشود.

شهريه

از نظر شهريه دانشگاه پيام نور به نسبت دانشگاه غيرانتفاعي و آزاد شهريه كمتري دارد.

مقاطع تحصيلي

پيام‌ نور هر ساله در سه مقطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا دانشجويان زيادي را ميپذيرد. ولي در مقطع كارداني دانشجو نمي‌پذيرد اين در حالي است كه دانشگاه آزاد و غير انتفاعي در مقطع كارداني هم دانشجو مي‌پذيرند.

رشته‌ها

دانشگاه پيام نور و غيرانتفاعي در رشته‌هاي پزشكي و پيرا پزشكي دانشجو نمي پذيرند ولي دانشگاه آزاد در رشته هاي پزشكي، پرستاري، دارو سازي، دندان پزشكي دانشجو مي‌پذيرد.

تحصيل هم‌زمان در دو رشته

فقط در دانشگاه پيام نور امكان تحصيل همزمان در دو رشته وجود دارد.

نحوه برگزاري كلاسها

دانشگاه آزاد و غيرانتفاعي براي تمامي دروس كلاس حضوري برگزار مي‌كنند ولي در دانشگاه پيام نور بعضي از دروس غير حضوري است و براي برخي ديگر اصلا كلاسي برگزار نمي‌شود كه به آن خودخوان ميگويند.

مدرك تحصيلي

مدرك دانشگاه پيام نور، غير انتفاعي و آزاد مورد تاييد وزارت علوم است.

محيط دانشگاه

محيط دانشگاه پيام‌نور كوچك است و فقط به چند ساختمان محدود ميشود ولي محيط دانشگاه آزاد بسيار بزرگ است و براي هر رشته، دانشكده اي جداگانه دارد.

ادامه تحصيل 

يكي از مهمترين مسائل براي داوطلبان اعتبار مدرك دانشگاهي است. همانطور كه گفته شد مدرك پيام‌نور مورد تاييد وزارت علوم است و از اعتبار بالايي برخوردار است. پس فارغ التحصيلان اين رشته هيچگونه مشكلي براي استخدام و ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر ندارند.

از لحاظ ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر نه تنها مشكلي ندارند بلكه به نسبت فارغ التحصيلان ديگر دانشگاه‌ها قبولي آنها در دانشگاه دولتي بسيار راحت‌تر است و دليل آن هم شيوه آموزشي دانشگاه است. هر ساله تعداد زيادي از پذيرفته شدگان كارشناسي ارشد و دكتراي دانشگاه‌هاي دولتي از ميان فارغ التحصيلان دانشگاه پيام نور هستند.

دانشجويان در پيام‌نور به دليل اينكه دروسشان خودخوان است و يا ساعت‌هاي تشكيل شدن كلاس به نسبت حجم كتاب كم است بايد منبع اصلي آن را مطالعه كنند اين در حالي است كه دانشجويان، دانشگاه‎هاي ديگر فقط جزوه را مطالعه ميكنند. براي مشاوره تحصيلي تلفني با مشاوران مجموعه دانتل با شماره هاي زير تماس بگيريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه دانشگاه پيام نور مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02126295595 تماس بگيريد.

منبع: دانشگاه پيام نور

امتیاز:
بازدید:
برچسب: دانشگاه پيام نور،
موضوع:
[ ۱۴ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۶:۴۲ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی