duntelco1
مشاوره تحصيلي

آزمون اسكيس ارشد معماري پس از برگزاري آزمون شفاهي برگزار مي‌شود. در صورتي كه متقاضيان كنكور كارشناسي ارشد رشته معماري، مرحله اول اين آزمون كه بخش تئوري است را با موفقيت پشت سر بگذارند، بايد از سد ديگري تحت عنوان آزمون عملي اسكيس ارشد معماري نيز عبور كنند. اين آزمون براي اغلب دانشجويان رشته معماري، آزموني دشوار و پر استرس است. در صورتي كه افراد خود را به خوبي براي اين آزمون آماده كرده باشند، از عهده آن برمي‌آيند و نمره بالايي را كسب خواهند كرد. براي اطلاع از موضوعات آزمون اسكيس ارشد معماري و زمان و نحوه برگزاري آن در ادامه اين مقاله همراه ما باشيد.

 منبع: آزمون اسكيس ارشد معماري

آزمون اسكيس ارشد معماري

سازمان سنجش آموزش كشور مسئول برگزاري كنكور كارشناسي ارشد براي تمامي دوره‌ها است. اما ورود به برخي از رشته‌ها در دوره‌هاي روزانه و شبانه علاوه بر آزمون كتبي، داراي آزمون عملي نيز مي‌باشد.

يكي از آزمون‌هاي عملي برگزار شده در اين مقطع، آزمون اسكيس ارشد معماري است. اگر علاقه‌مند به تحصيل در دوره‌هاي روزانه و يا نوبت دوم در دانشگاه هاي سراسري هستيد، بايد در آزمون عملي اسكيس ارشد معماري شركت كنيد.

رشته‌هايي شامل رشته‌هاي ارشد معماري و زير مجموعه‌هاي آن از رشته‌هاي دو مرحله‌اي كنكور كارشناسي ارشد هستند. به اين معني كه متقاضيان علاوه بر شركت در جلسه آزمون تئوري، بايد در آزمون عملي نيز حضور داشته باشند. 

آزمون عملي اسكيس بيش از ده سال است كه به منظور سنجش توانايي‌هاي ترسم و طراحي داوطلبان در موضوعات مختلفي برگزار مي‌گردد. اين آزمون فقط در تهران برگزار مي‌شود و متقاضيان بايد در مهلت اعلام شده از سراسر كشور، در تهران حاضر شوند و در روز و ساعت مقرر در حوزه امتحاني در جلسه آزمون عملي كنكور كارشناسي ارشد شركت كنند.

زمان در نظر گرفته شده براي آزمون اسكيس ارشد معماري چهار ساعت مي باشد. به طوري كه موضوع در اختيار داوطلب قرار مي‌گيرد و از او خواسته مي‌شود در مدت زمان خواسته شده موضوع را ترسيم كرده و تحويل دهد.

كسب آمادگي براي آزمون عملي اسكيس ارشد معماري

نام آزمون آزمون عملي اسكيس ارشد معماري براي بسياري از شركت كنندگان كنكور كارشناسي ارشد، نامي استرس‌آور است. اما در نظر داشته باشيد كه موفقيت در اين آزمون با تمرين‌هاي مقدماتي و تمرين‌هاي موضوعي به راحتي امكان پذير خواهد بود.

نمره‌اي كه داوطلبان در آزمون اسكيس ارشد معماري كسب مي كنند، تاثير بسياري در قبولي نهايي آن‌ها خواهد داشت. براي درك بهتر اين موضوع دو نفري را فرض كنيد كه يكي از آن ها رتبه 100 و ديگري رتبه 200 را در كنكور سراسري كسب كرده است. 

اگر فردي كه رتبه 200 كسب كرده است، نمره بالاتري را در آزمون عملي اسكيس ارشد معماري كسب كند، نسبت به فردي كه رتبه 100 را در آزمون كتبي به دست آورده، در دانشگاه بهتري قبول مي‌شود.

بنابراين تاثير آزمون اسكيس ارشد معماري را در قبولي نهايي در دانشگاه جدي بگيريد و سعي كنيد آمادگي خود را براي حضور در جلسه اين آزمون بالا ببريد.

 

اسكيس يعني چه؟

اسكيس به معناي پيش طرح است. به عبارتي اولين طرح و سريع‌ترين طرحي مي‌باشد كه يك ايده را بر روي كاغذ نمايش مي‌دهد. ايده‌اي كه اصلي‌ترين خصوصيات يك اثر را نشان مي‌دهد. اسكيس در بسياري از رشته ها شامل طراحي صنعتي، معماري، نقاشي، طراحي وب و طراحي نرم افزار كاربرد دارد.

در اسكيس لازم است كه طرح به صورت سرعتي و معمولا دست آزاد ترسيم شود. بر خلاف كروكي‌ها كه بر مبناي واقعيت ترسيم مي‌شوند، اسكيس بر مبناي فكر و ايده بر روي كاغذ مي‌آيد. طرحي كه در آزمون اسكيس ارشد معماري كشيده مي‌شود، معمولا با وسايل مخصوص راندو، رنگ آميزي مي‌گردد. راندو اسكيس را پخته‌تر نشان مي‌دهد، اما استفاده نادرست از آن نيز دقيقا نتيجه عكس خواهد داشت.

موضوع اسكيس ارشد معماري

موضوعاتي كه در آزمون اسكيس ارشد معماري از داوطلبان خواسته مي‌شود، متنوع هستند. به عنوان مثال هر يك از عناوين و موضوعات فرهنگي، آموزشي، خدماتي، تفريجي و يا اقامتي مي‌تواند از موضوعات در نظر گرفته شده براي اين آزمون باشد.

به طور كلي موضوعات آزمون عملي اسكيس ارشد معماري به دو دسته كانسپچوال (فرهنگي) و عمكلردي تقسيم مي‌شوند.

در اين آزمون از موضوعات خواسته شده مداركي شامل پلان، نما، مقطع، پرسپكتيو داخلي و خارجي، ديتيل‌هاي اجرايي و … را از داوطلب مي‌خواهند. هر ساله بر اساس موضوعات تعيين شده، مدارك درخواست شده از دانشجويان نيز متفاوت است.

در صورتي كه موضوعات كاربردي و عملكردي باشد، به مدارك بيشتري نياز است اما اگر كانسپچوال باشد، فرم و ايده طراح بيشتر مورد نظر قرار خواهد گرفت. در موضوع‌هاي فرهنگي به مدارك كمتري نياز است تا فرد بتواند كانسپت موضوع را در مدت زمان كوتاه‌تري پروش داده و به بهترين شكل ارائه دهد.

 

چگونه در اسكيس ارشد معماري موفق شويم؟

طي سال‌هاي گذشته، موضوعاتي شامل تالار تختي، عمارت گنبد نما، آتش نشاني و … در آزمون اسكيس ارشد معماري مطرح بوده است كه هر يك با چالش‌هايي مواجه است. اما همگي از يك قاعده كلي پيروري مي‌كردند.

در صورتي كه شما نيز كليات تعيين شده را رعايت كنيد و از معيارهاي مد نظر داوران براي امتياز دادن به اسكيس‌ها مطلع باشيد، مي‌توانيد درصد بالاتري را در اين آزمون كسب نماييد.

با در نظر داشتن تجربيات سال‌هاي اخير، مي‌توان گفت كه طراحي با معيار مدرن ايراني، بيش از ديگر طرح‌ها مورد قبول داوران مي‌باشد.

براي اينكه بتوانيد موضوع را به بهترين نحو نمايش دهيد، نيازمند مهارت دستي خواهيد بود. معمولا در دانشگاه‌هاي معماري، مهارت‌هايي با توجه به آيتم‌هاي ذكر شده به داوطلبان آموزش داده نمي‌شود. ااغلب دانشجويان اين رشته، نيازمند آموزش اسكيس هستند.

آموزش‌هاي مرتبط به اسكيس، در كنار ايجاد مهارت مورد نياز براي شركت در اسكيس، گامي مهم در جهت طراحي استاندارد توسط يك معمار است.

زمان و محل برگزاري آزمون اسكيس ارشد معماري

سازمان سنجش آموزش كشور به عنوان مجري كنكور كارشناسي ارشد، زمان برگزاري در آزمون اسكيس ارشد معماري را مشخص مي‌كند و آن را از طريق سايت ” sanjesh.org ” منتشر مي‌كند.

در صورتي كه متقاضيان در مهلت‌هاي مشخص شده از سوي سايت سنجش در جلسه آزمون عملي اسكيس ارشد معماري حضور نداشته باشند، نمره صفر براي آن‌ها در نظر گرفته مي‌شود. اينگونه تنها نمره كتبي براي ورود به مقطع ارشد در رشته معماري و زيرشاخه‌هاي آن براي داوطلبان اعمال مي‌گردد.

تاكنون زمان برگزاري آزمون اسكيس ارشد معماري 1402 اعلام نشده است. اما بر اساس رويه سال‌هاي گذشته، احتمالا اين آزمون نيز در تيرماه برگزار شود.

همانگونه كه پيش تر نيز اشاره كرديم، تمامي آزمون‌هاي عملي مقطع كارشناسي ارشد، در تهران برگزار مي‌شود. زمان آزمون نيز براي تمامي هنرجويان در تمامي رشته‌ها از جمله اسكيس معماري، يك زمان چهار ساعته در نظر گرفته مي‌شود.

داوطلباني كه قصد دارند در آزمون عملي كنكور كارشناسي ارشد شركت كنند، بايد قبل از حضور در جلسه، ابتدا كارت ورود به جلسه خود را از طريق سايت سنجش دريافت كنند. كارت ورود به جلسه آزمون عملي اسكيس ارشد معماري، چند روز قبل از برگزاري آزمون منتشر مي‌گردد.

نحوه شركت در آزمون اسكيس ارشد معماري

تمامي متقاضياني كه بر اساس كارنامه اوليه كنكور كارشناسي ارشد، مجاز به انتخاب رشته در كد رشته‌هاي امتحاني داراي آزمون تشريحي، عملي و يا پروژه‌اي همچون رشته اسكيس معماري هستند، بايد ابتدا هزينه شركت در آزمون عملي كنكور كارشناسي ارشد را پرداخت كنند و سپس كد رشته محل مورد علاقه خود را در فرم انتخاب رشته درج كنند.

هزينه آزمون عملي بر اساس اطلاعيه‌هاي منتشر شده از سوي سايت سازمان سنجش، مبلغ 225 هزار تومان مي‌باشد. متقاضيان بايد براي شركت در آزمون اسكيس ارشد معماري همزمان با انتخاب رشته، اين مبلغ را نيز پرداخت كنند.

در زمان‌هاي اعلام شده از سوي سايت سنجش، چند روز قبل از برگزاري آزمون عملي، متقاضيان بايد به سازمان سنجش به نشاني اينترنتي “sanjesh.org” مراجعه كنند و كارت ورود به جلسه آزمون عملي ارشد اسكيس معماري را دريافت كنند.

همينطور در زمان انتشار كارت ورود به جلسه، برگه راهنماي شركت در آزمون كه در بر دارنده اطلاعاتي شامل نحوه برگزاري آزمون، مدت پاسخگويي به سوالات، وسايل لازم و مجاز براي شركت در آزمون و … مي‌باشد نيز منتشر مي‌گردد. متقاضيان بايد اين برگه را به طور كامل مطالعه كنند و بر اساس آن آمادگي لازم را كسب كنند.

مشاوره آزمون عملي اسكيس ارشد معماري

 متقاضيان رشته گرافيك بايد به يك نكته مهم توجه داشته باشند. آزمون اسكيس ارشد معماري براي دوره‌هاي روزانه و نوبت‌دوم در دانشگاه‌هاي سراسري برگزار مي‌گردد.

بنابراين اگر از متقاضيان تحصيل در رشته گرافيك در دانشگاه‌هاي سراسري هستيد، بايد خود را براي اين آزمون آماده كنيد. 

موفقيت در آزمون عملي اسكيس ارشد معماري چندان كار سختي نيست اما به شرطي كه پيش از حاضر شدن در جلسه آزمون، آمادگي لازم را كسب كرده باشيد.

مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل مي توانند به شما كمك كنند تا بتوانيد خود را براي كسب قبولي در آزمون اسكيس ارشد معماري آماده كنيد. براي ارتباط با كارشناسان مي توانيد از خدمات مشاوره تحصيلي تلفني مركز مشاوره دانتل استفاده كنيد و پاسخ سوالات خود را از مشاوران دانتل دريافت كنيد

براي دريافت مشاوره در زمينه آزمون اسكيس ارشد معماري براي ثبت نام كنكور مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02191005066 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

آزمون اسكيس ارشد معماري در كدام شهرها برگزار مي‌شود؟

اين آزمون فقط در استان تهران برگزار مي‌گردد و تمامي متقاضيان براي شركت در آن بايد در تهران حضور داشته باشند.

آزمون عملي اسكيس ارشد معماري براي كدام دوره‌ها برگزار مي‌شود؟

آزمون اسكيس ارشد معماري براي دوره‌هاي روزانه و نوبت دوم برگزار مي‌شود.

آيا متقاضيان براي شركت در آزمون اسكيس ارشد معماري بايد كارت ورود به جلسه دريافت كنند؟

چند روز قبل از برگزاري آزمون اسكيس معماري متقاضيان بايد به سايت سنجش مراجعه كرده و كارت ورود به جلسه دريافت كنند.

منبع: آزمون اسكيس ارشد معماري

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ] [ ۰۲:۳۹:۱۴ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی