duntelco1
مشاوره تحصيلي

بورسيه تحصيلي فرانسه يكي از دغدغه هاي فكري افرادي است كه قصد مهاجرت تحصيلي و ادامه تحصيل در كشور فرانسه را دارند. فرانسه يكي از كشور هاي گران قيمت است و مخصوصا دانشجويان بين المللي كه درآمد محدودي دارند با چالش بيشتري در زمينه پرداخت هزينه ها مواجه خواهند شد. با اين حال فرانسه امكان دريافت بورسيه هاي تحصيلي را در نظر گرفته است تا دانشجويان با دريافت آن ها بتوانند بخشي از هزينه هاي خود را پرداخت نمايند. در اين مطلب به بررسي كامل بورسيه تحصيل در فرانسه خواهيم پرداخت پس تا انتها همراه ما باشيد. 

منبع: بورسيه تحصيلي فرانسه 

بورسيه تحصيلي فرانسه

كشور فرانسه يكي از بهترين كشورها با سيستم آموزشي بسيار قوي است كه سالانه افراد بسيار زيادي براي ادامه تحصيل در اين كشور اقدام مي كنند. دانشجوياني كه براي تحصيل به كشور فرانسه مهاجرت مي كنند بايد توانايي پرداخت هزينه هاي تحصيل و زندگي در اين كشور را داشته باشند.

فرانسه اقتصاد بسيار قوي دارد و از سوي ديگر هزينه هاي زندگي نيز در اين كشور بسيار بالاست و مخصوصا دانشجويان خارجي در حال تحصيل به دليل محدوديت در كار كردن، فشار بيشتري را متحمل خواهند شد.

فرانسه شرايطي را مهيا كرده است تا دانشجويان خارجي بتوانند با توجه به وضعيت خود از بورسيه تحصيلي فرانسه استفاده كرده و هزينه تحصيل و زندگي در اين كشور را كاهش داده و يا حتي به صفر برسانند. به طور كلي بورسيه تحصيلي به دانشجويان برتر اعطا مي شود اما با اين حال برخي از بورسيه ها نيز با توجه به فاكتورهاي ديگري مثل مليت، شرايط اجتماعي، نياز مالي و غيره به دانشجويان تعلق گيرد.

بورسيه تحصيلي فرانسه بسيار محبوب و پرمتقاضي است و با توجه به ظرفيت محدود آن تمامي دانشجويان موفق به دريافت آن نخواهند شد. به همين دليل بسيار مهم است كه دانشجويان از جزئيات بورسيه هاي تحصيلي فرانسه اطلاع كامل داشته باشند تا شانس دريافت آن را از دست ندهند.

 

مزاياي دريافت بورسيه تحصيلي فرانسه

دريافت بورسيه تحصيلي فرانسه مزاياي بسيار زيادي دارد كه اطلاع از آن ها براي دانشجويان در حال تحصيل در اين كشور خالي از لطف نيست. برخي از مهم ترين مزاياي دريافت بورسيه تحصيلي فرانسه به شرح زير مي باشد.

✅تحصيل رايگان در فرانسه و كاهش هزينه هاي زندگي

✅ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر

✅تحصيل به زبان انگليسي

✅شانس دريافت پيشنهاد شغلي از طرف موسسه ارائه دهنده بورسيه

✅امكان مهاجرت به كبك كانادا

✅دريافت ويزاي كاري بدون لزوم مراجعه به ايران (درصورت‌ بستن قرارداد كاري با يك شركت فرانسوي)

 

شرايط دريافت بورسيه تحصيلي فرانسه

همانطور كه گفته شد با توجه به هزينه هاي بالاي تحصيل و زندگي در فرانسه اكثر دانشجويان خارجي ترجيح مي‌دهند كه از بورسيه هاي تحصيلي استفاده كنند تا هزينه هاي خود را كاهش دهند. دريافت بورسيه تحصيلي فرانسه شرايط عمومي دارد كه دانشجويان متقاضي بايد اين شرايط را دارا باشند.

تعداد بورسيه هايي كه براي مقطع كارشناسي در نظر گرفته شده است بسيار اندك است و مي توان گفت كه دريافت بورسيه براي دانشجويان اين مقطع بسيار سخت خواهد بود و در نهايت تعداد بسيار محدودي موفق به دريافت بورسيه مي شوند.

اما بورسيه هاي مقاطع بالاتر يعني ارشد و دكتري بيشتر است و دانشجويان واجد شرايط مي توانند براي دريافت آن ها اقدام نمايند. دانشجوياني كه متقاضي دريافت بورسيه تحصيلي فرانسه هستند، بايد شرط سني هر بورسيه را داشته باشند و سن بيشتر يا كمتر مشمول دريافت بورسيه نخواهد شد.

از سوي ديگر اكثر بورسيه هاي تحصيلي به دانشجويان برتر از نظر تحصيلي تعلق مي گيرد پس دانشجو بايد حداقل معدل تعريف شده هر دانشگاه و يا سازمان ارائه دهنده بورسيه را داشته باشد. رزومه علمي و پژوهشي بسيار قوي نيز از ديگر شروط عمومي دريافت بورسيه است و شانس دانشجو را تا حد بسيار زيادي افزايش مي دهد.

همچنين برخي از بورسيه تحصيلي فرانسه با توجه به معيار هاي اجتماعي و مليت و نژاد دانشجويان اعطا مي شود كه معمولا به اين صورت است كه دانشجو مي تواند علاوه بر هزينه تحصيل، كمك هزينه اي براي هزينه هاي زندگي نيز دريافت كند.

دانشجويان بايد توجه داشته باشند كه دانشگاه هاي فرانسه به دو زبان انگليسي و فرانسوي دانشجو پذيرش مي كنند. دانشجويان با مدرك b2 زبان فرانسوي امكان تحصيل در دانشگاه هاي دولتي را خواهند داشت كه در اين صورت شهريه دانشگاه بسيار كمتر خواهد بود اما دانشجويان با مدرك زبان انگليسي تنها امكان تحصيل در دانشگاه هاي خصوصي را دارند.

 

مدارك مورد نياز براي دريافت بورسيه تحصيلي فرانسه

افرادي كه قصد دريافت بورسيه و يا به طور كلي مهاجرت به فرانسه را دارند بايد از مدارك لازم براي اينكار اطلاع كامل داشته باشند چراكه هرگونه نقص در مدارك درخواست شما را ريجكت خواهد كرد و شانس خود را از دست خواهيد داد. براي دريافت بورسيه تحصيلي فرانسه بايد مداركي را داشته باشيد كه به شرح زير است.

✅ترجمه تمامي مدارك تحصيلي در مقاطع قبلي

✅ترجمه ريزنمرات

✅ارائه مدرك زبان انگليسي يا فرانسوي

✅شناسنامه، كارت ملي به صورت ترجمه شده

✅پاسپورت داراي اعتبار

✅توصيه نامه اساتيد

✅انگيزه نامه

✅رزومه هاي علمي و پژوهشي

 

مراحل دريافت بورسيه تحصيلي فرانسه

براي دريافت بورسيه تحصيلي مراحلي طي خواهد شد كه بهتر است دانشجويان از آن ها اطلاع كافي داشته باشند. مراحل كلي دريافت بورسيه تحصيلي فرانسه به شرح زير مي‌باشد. 

👈دانشجو بايد مدارك خود را ترجمه كرده و همراه با ريز نمرات تاييد شده به كميسيون تعيين بورسيه دانشگاه تحويل دهد. 

👈دانشگاه جلسه اي برگزار كرده و مدارك تمامي متقاضيان را بررسي مي‌كند. 

👈افرادي كه واجد شرايط دريافت بورسيه تحصيلي فرانسه هستند در اين جلسه انتخاب خواهند شد. 

👈براي افرادي كه پذيرفته شده اند، نامه اي ارسال مي‌گردد. 

👈در نهايت دانشجو بايد اقدامات نهايي براي دريافت ويزا و بورسيه را انجام دهد. 

 

دريافت بورسيه تحصيلي فرانسه در مقطع كارشناسي

همانطور كه در بالا گفته شد دانشجويان براي ادامه تحصيل در كشور فرانسه امكان تحصيل به زبان انگليسي در دانشگاه هاي خصوصي و تحصيل به زبان فرانسوي در دانشگاه هاي دولتي را دارند. براي تحصيل به زبان انگليسي حداقل نمره مدرك آيلتس بايد 6 و نمره تافل بايد 550 باشد. توجه داشته باشيد كه تحصيل در دانشگاه هاي دولتي براي دانشجويان خارج از اتحاديه اروپا رايگان نيست اما مبلغ آن كمتر از دانشگاه هاي خصوصي است.

به طور كلي كشور فرانسه بورسيه هاي بسيار محدودي را براي مقطع كارشناسي در نظر گرفته است و در نتيجه بسيار سخت مي توان وارد ليست دريافت بورسيه تحصيلي فرانسه در اين مقطع شد. يكي از بورسيه هاي مقطع كارشناسي در فرانسه بورسيه اميل بوتمي مي‌باشد كه با دريافت آن دانشجو در حدود 8 تا 12 هزار يورو به عنوان كمك هزينه در سه سال تحصيلي دريافت خواهد كرد. 

بورسيه THE ISDB-FRANCE نيز از ديگر بورسيه هاي فرانسه است كه هزينه ويزا، هزينه هاي ثبت نام، مسكن، بيمه، هزينه بليت هواپيما را پوشش داده و 700 يورو نيز به عنوان كمك هزينه پرداخت خواهد كرد. 

 

دريافت بورسيه تحصيلي فرانسه در مقطع كارشناسي ارشد

دانشجوياني كه از مقطع كارشناسي فارغ التحصيل شده اند، مي‌توانند براي ادامه تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد اقدام كرده و همچنين براي دريافت بورسيه تحصيلي فرانسه نيز درخواست دهند.

تحصيل در مقطع ارشد نيز مانند مقطع قبلي به دو زبان انگليسي در دانشگاه هاي خصوصي و به زبان فرانسوي در دانشگاه هاي دولتي امكان پذير است. فرانسه در مقطع ارشد بورسيه‌هاي متعددي را براي دانشجويان در نظر گرفته است كه برخي از مهم ترين بورسيه تحصيلي فرانسه به شرح موارد زير مي‌باشد. 

بورسيه تحصيلي ايفل: با دريافت اين بورسيه دانشجويان مي‌توانند مبلغي در حدود 1200 يورو دريافت كنند كه هزينه هاي درمان و بهداشت را پوشش مي‌دهد. 

بورسيه بنياد گرنوبل INP: موسسه آموزش عالي مهندسي و مديريت گرنوبل INP اين بورسيه را ارائه مي‌دهد و مبلغ آن نيز 5000 يورو براي هر ترم تحصيلي مي‌باشد. 

كمك هزينه بين‌المللي مدرسه نرمال عالي PSL: اين بورسيه تحصيلي فرانسه توسط مدرسه نرمال عالي PSL اعطا مي‌شود كه ارزش آن نيز 1000 يورو در ماه مي‌باشد. 

بورسيه بين‌المللي كارشناسي ارشد دانشگاه پاريس ساكلي: اين بورسيه براي دانشگاه پاريس ساكلي است كه مبلغ آن نيز 10 هزار يورو براي هر سال خواهد بود. 

بورسيه عالي HEC Paris MBA: موسسه HES Paris ارائه دهنده اين بورسيه است كه با دريافت آن 50 درصد تخفيف در شهريه اعمال خواهد شد. 

كمك هزينه بين‌المللي IESEG: مدرسه بين المللي IESEG اين بورسيه را اعطا مي‌كند 10 تا 50 درصد از شهريه را پوشش خواهد داد. 

 

دريافت بورسيه تحصيلي فرانسه در مقطع دكتري

تحصيل در مقطع دكتري فرانسه يك دوره ۳ تا ۵ ساله است و با توجه به تعدد و تنوع بسيار زياد بورسيه هاي تحصيلي بسياري از دانشجويان براي دريافت آن تقاضا دارند. امكان تحصيل در مقطع دكتري دانشگاه فرانسه تنها به زبان انگليسي وجود دارد و دانشجويان نيز با عنوان محقق يا پژوهشگر شناخته خواهند شد.

هزينه تحصيل در مقطع دكتري نسبتا پايين است به طوري كه با مبلغ 300 تا 500 يورو مي‌توان در اين مقطع به ادامه تحصيل پرداخت. برخي از مهم ترين انواع بورسيه تحصيلي فرانسه در اين مقطع به شرح زير هستند. 

بورسيه عالي ايفل: همه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي فرانسه اين بورسيه را ارائه خواهند داد. با دريافت اين بورسيه هزينه تحصيل رايگان شده و دانشجو مبلغي را نيز ماهانه دريافت خواهد كرد. 

كمك هزينه PhD in Chemistry: كه توسط دانشگاه مونپليه اعطا خواهد شد.

بورسيه  PhD offer: اين بورسيه به دانشگاه نانت اختصاص دارد. 

كمك هزينه PhD application: ارائه دهنده آن موسسه فرنل ـ مارسي، كوه آلپ پرووانس ساحل آزور مي‌باشد. 

 

بورسيه هاي فول فاند فرانسه

بورسيه فول فاند از محبوب ترين بورسيه تحصيلي فرانسه است چراكه تمامي هزينه هاي تحصيل و زندگي در اين كشور يعني هزينه مسكن، غذا و رفت و آمد را در برخواهد گرفت و در واقع تحصيل و زندگي دانشجو در فرانسه رايگان خواهد شد. از مهم ترين شرايط دريافت بورسيه هاي فول فاند فرانسه مي‌توان به موارد زير اشاره كرد. 

✅داشتن سطح علمي بالا و عملكرد عالي در زمينه تحصيلي

✅كسب نمره حداقل 4 از نمره كل 5 در درس هاي تخصصي

✅داشتن مجوز شركت در دوره هاي پژوهشي و علمي

✅ارائه انگيزه نامه براي بورسيه تحصيلي فرانسه

✅داشتن توصيه نامه از استايد مقاطع قبلي

بورسيه هاي فول فاند انواع متعددي دارند و دانشجويان مي‌توانند با توجه به شرايط خود براي دريافت هر يك از ان ها درخواست دهند. مهم ترين بورسيه هاي فول فاند براي تحصيل در فرانسه به شرح موارد زير مي‌باشد. 

 

بورسيه عالي ايفل

 دانشجويان بين المللي در مقطع ارشد و دكتري امكان دريافت آن را خواهند داشت. دانشجويان ارشد 1300 دلار و دانشجويان دكتري 1900 دلار دريافت خواهند كرد. علاوه بر اين مبلغ پرداختي، ساير هزينه هاي زندگي نيز پوشش داده خواهد شد. 

 

بورسيه مشترك اراسموس موندوس

 دانشجويان برتر بين المللي بدون توجه به رشته تحصيلي شان براي دريافت بورسيه تحصيلي فرانسه انتخاب خواهند شد و مدت زمان آن نيز يك تا دو سال مي‌باشد. هزينه هاي مسكن و انتقال در اين بورسيه پوشش داده خواهد شد. 

 

بورسيه‌هاي آكادمي مد بين‌المللي پاريس

 آكادمي بين المللي مد اين بورسيه را به دانشجويان برتر مقاطع كارشناسي و ارشد ارائه مي‌دهد. انواع مختلف اين بورسيه ممكن است كل هزينه هاي زندگي و يا بخشي از آن را پوشش دهند. 

 

بورسيه‌هاي Ecole Normale Superieure

 اين بورسيه تحصيلي فرانسه به ده دانشجو رشته علوم و ده دانشجو رشته هنر و علوم انساني اعطا خواهد شد و مبلغ آن نيز ماهانه 1100 دلار براي مدت 2 تا 3 سال مي‌باشد. 

 

بورسيه تحصيلي فرانسه | بورسيه MBA INSEAD

 اين بورسيه چند نوع دارد كه از آن ها مي‌توان به بورسيه نياز مالي، بورسيه تحصيلي تنوع و تعالي، بورسيه زنان و بورسيه رهبران جامعه اشاره كرد. دانشجويان واجد شرايط با نياز مالي و همچنين شايستگي اين بورسيه را دريافت خواهند كرد. 

 

بورسيه تحصيلي اميل بوتمي دانشگاه Sciences Po

 دانشجويان برتر دانشگاه Sciences Po در مقطع كارشناسي و يا كارشناسي ارشد واجد شرايط دريافت اين بورسيه هستند. مبلغ اين بورسيه در مقطع كارشناسي ۳۳۰۰ تا ۱۳۵۰۰ دلار و در مقطع ارشد ۵۵۰۰ تا ۱۱۰۰۰ دلار مي‌باشد.

 

كدام رشته ها بورسيه تحصيلي فرانسه مي گيرند؟

برخي از دانشگاه ها به طور اختصاصي رشته هاي تحصيلي خاصي را بورسيه مي‌كنند. اينگونه دانشجويان علاوه بر شانس دريافت بورسيه با توجه به مقطع تحصيلي، شانس دريافت بورسيه تحصيلي فرانسه با توجه به رشته خود را نيز خواهند داشت. برخي از رشته هايي كه در فرانسه بورسيه مي‌شوند به شرح زير هستند. 

 

بورسيه رشته حقوق

حقوق يكي از رشته هايي است كه در كشور فرانسه در دانشگاه هاي مختلف بورسيه خواهد شد. دانشجويان بين المللي جديد الورود شانس اين را دارند كه براي دريافت بورسيه تحصيلي فرانسه با توجه به رشته خود اقدام نمايند و از بورسيه هايي همچون اميلي بوتمي استفاده نمايند. 

 

بورسيه تحصيلي فرانسه | رشته هنر

فرانسه يكي از بهترين كشور ها براي ادامه تحصيل در رشته هاي هنر مي‎‌باشد. اين كشور تمامي استانداردهاي بين المللي در زمينه آموزش هنر را رعايت كرده است و با توجه به فرهنگ غني كه در زمينه هنر دارد كشوري عالي در اين زمينه است.

موسسات و دانشگاه هاي بسيار زيادي در زمينه هنر در حال فعاليت هستند كه دانشجويان بايد در سال اول به تحصيل به صورت عمومي بپردازند و در سال بعدي رشته خود را به صورت تخصصي انتخاب كنند. در صورت دارا بودن شرايط همچون معدل بالا، داشتن توصيه نامه و انگيزه نامه قوي و غيره مي‌توانيد بورسيه تحصيلي فرانسه اختصاصي اين رشته را دريافت نماييد. 

 

بورسيه رشته طراحي دوخت

فرانسه يكي از شناخته شده ترين كشور ها در زمينه مد و پوشاك است و مسلم است كه اهميت ويژه اي نيز به تحصيل در رشته طراحي دوخت داده مي‌شود. دانشجويان رشته هاي طراحي دوخت با توجه به مدارك و روزمه شان براي دريافت بورسيه مورد ارزيابي قرار خواهند گرفت. 

دانشجويان تمامي كشورها شانس دريافت بورسيه را خواهند داشت. سن دانشجو بايد بالاتر از ۱۸ سال بوده و مدرك ديپلم نيز داشته باشد. اولويت اعطا بورسيه در مقاطع ارشد و دكتري با افرادي است كه در رشته هاي تجارت و مد تحصيل كرده و سابقه كار مرتبط نيز در زمينه مد داشته باشند. همچنين دانشجو براي دريافت بورسيه تحصيلي فرانسه بايد مدرك آيلتس و يا تافل نيز داشته باشد. 

 

رشته هاي پزشكي

رشته پزشكي و دندان پزشكي نيز جز رشته هايي هستند كه در ليست بورسيه تحصيلي فرانسه قرار مي‌گيرند. دانشجويان اين رشته ها با دريافت بورسيه مي‌توانند كمك هزينه براي پرداخت شهريه و هزينه هاي زندگي دريافت كنند. علاوه بر اين با توجه به داشتن مجوز كار دانشجويي در فرانسه، دانشجويان مي‌تواند ساير هزينه ها را نيز از اين طريق پرداخت نمايند. 

 

بهترين دانشگاه ها براي دريافت بورسيه تحصيلي فرانسه

افرادي كه قصد مهاجرت تحصيلي به فرانسه را دارند، بايد از دانشگاه هاي برتر اين كشور اين نيز اطلاع كامل داشته باشند و درخواست خود را براي پذيرش ارسال نمايند. برخي از دانشگاه ها در زمينه اعطا بورسيه بسيار شناخته شده هستند كه ليست آن ها به شرح زير مي‌باشد. 

✅دانشگاه تحقيقات پاريس

✅دانشگاه سوربن

✅امول پلي تكنيك

✅دانشگاه پاريس

✅پاريس-سود

✅گرنوبل آلپ

✅بوردو

✅استراسبورگ

 

هزينه زندگي در فرانسه

هزينه هاي مهاجرت تحصيلي تنها به شهريه دانشگاه محدود نيست و  پس از مهاجرت به فرانسه بايد هزينه‌هاي زندگي در اين كشور را نيز بپردازيد. ميزان هزينه زندگي در شهرهاي مختلف فرانسه متفاوت است اما به طور كل مي‌توان گفت كه فرانسه جز كشورهاي گران قيمت است.

بيش‌ترين سهم هزينه زندگي به اجاره مسكن اختصاص دارد. هزينه اجاره خوابگاه يا اقامتگاه دولتي در حدود ۱۵۰ تا ۲۵۰ يورو و اجاره آپارتمان ۵۰۰ تا ۹۰۰ يورو مي‌باشد. به طور كل پس از مهاجرت به فرانسه براي اجاره مسكن بايد در حدود ۳۶۰ تا ۱۲۰۰ يورو هزينه كنيد. با دريافت بورسيه تحصيلي فرانسه مي‌توان تقريبا بخشي از اين هزينه ها و يا حتي كل آن ها را پوشش داد. ساير هزينه‌هاي زندگي در فرانسه به شرح زير هستند.

🔴خريد مواد غذايي ۵۷۰ يورو ماهانه

🔴حمل و نقل ۵۵ يورو ماهانه

🔴بيمه ۳۰ يورو ماهانه

🔴آب و برق و گاز ۱۵۰ يورو ماهانه

🔴اينترنت ۲۸ يورو

🔴بليت سينما ۱۰ يورو

 

مشاوره بورسيه تحصيلي فرانسه

در نهايت مي‌توان گفت كه فرانسه يكي از بهترين كشورها براي افرادي است كه قصد ادامه تحصيل را دارند. اين كشور سيستم آموزشي بسيار قوي دارد و با توجه به سياست مهاجر پذيري، افراد پس از فارغ التحصيلي نيز شانس يافتن كار و دريافت ويزاي كاري را خواهند داشت. بورسيه تحصيلي فرانسه در انواع متعددي را براي دانشجويان بين المللي در نظر گرفته شده تا از اين طريق بتوانند هزينه هاي تحصيل و زندگي خود را تا حدي پوشش دهند. 

از سوي ديگر دانشجويان در مقاطع تحصيلي مختلف امكان كار دانشجويي در اين كشور را خواهند داشت. دانشجويان مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد امكان ۲۰ ساعت كار در هفته و دانشجويان مقطع دكتري امكان ۴۰ ساعت كار در هفته را خواهند داشت. كار دانشجويي و كسب درآمد به دانشجويان كمك مي‌كند تا بخشي از هزينه هاي زندگي و تحصيل خود را پرداخت نمايند.

چنانچه هرگونه سوال و يا ابهامي در زمينه بورسيه تحصيلي فرانسه براي تان وجود دارد و يا در مراحل دريافت ويزا و بورسيه با مشكل مواجه شده ايد، مي‌توانيد از متخصصان اين حوزه كمك گرفته و پاسخ سوالات خود را دريافت نماييد. متخصصان مركز مشاوره تحصيلي تلفني دانتل كو در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه بورسيه تحصيلي فرانسه مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02191005066 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

  1. آيا امكان دريافت بورسيه تحصيلي فرانسه وجود دارد؟

    بله فرانسه بورسيه هاي مختلفي را براي دانشجويان بين المللي در نظر گرفته است. 

  2. آيا در مقطع كارشناسي نيز مي‌توان بورسيه فرانسه را دريافت كرد؟

    بورسيه هاي مقطع كارشناسي محدود هستند و شانس دريافت آن ها بسيار اندك است اما با اين حال غير ممكن نيست. 

  3. بورسيه تحصيلي فرانسه هزينه هاي زندگي را نيز پوشش مي‌دهد؟

    با توجه به نوع بورسيه تحصيلي هزينه هاي زندگي نيز پوشش داده خواهد شد. بورسيه هاي فول فاند تمامي هزينه هاي تحصيل و زندگي دانشجويان را در برخواهند گرفت.  

    منبع: بورسيه تحصيلي فرانسه

امتیاز:
بازدید:
برچسب: بورسيه تحصيلي فرانسه،
موضوع:
[ ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۰۳:۳۵ ] [ دانتل ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی